Gek worden van het thuis zitten met 2 kleine kinderen
zaterdag 16 juli 2011 om 15:33
Ik heb een dochter van ruim 4 en een zoontje van 2 maanden. Dochterlief heeft vakantie maar gaat 2 dagen per week naar de opvang. Zoonlief is natuurlijk gewoon thuis tot sept, dan ga ik weer werken.
We zijn in Mei al 10 dagen weg geweest wat heerlijk was. Maar nu mijn man weer aan het werk is, word ik gillend gek thuis met 2 kids. Zoonlief doet veel korte slaapjes in bed, of in de kinderwagen, maar het gewandel ben ik, en ook dochterlief, ook wel eens zat. Je moet toch alles blijven doen (wassen, strijken, boodschappen, eten koken).
Het zijn nutteloze dagen voor mijn gevoel waarop ik nergens aan toe kom. In het weekend lukt dat ook niet erg goed omdat je toch ook je boodschappen moet doen enz enz.. Ik word er gewoon helemaal gek van, het nutteloze gehang.. En ik kan ook niet elke dat een uitje plannen omdat mijn zoon toch ook wel in z'n bed moet slapen.. Veel mensen om ons heen zijn nu op vakantie... word er echt niet vrolijker op..
Wat doen jullie om de sleur te doorbreken?
We zijn in Mei al 10 dagen weg geweest wat heerlijk was. Maar nu mijn man weer aan het werk is, word ik gillend gek thuis met 2 kids. Zoonlief doet veel korte slaapjes in bed, of in de kinderwagen, maar het gewandel ben ik, en ook dochterlief, ook wel eens zat. Je moet toch alles blijven doen (wassen, strijken, boodschappen, eten koken).
Het zijn nutteloze dagen voor mijn gevoel waarop ik nergens aan toe kom. In het weekend lukt dat ook niet erg goed omdat je toch ook je boodschappen moet doen enz enz.. Ik word er gewoon helemaal gek van, het nutteloze gehang.. En ik kan ook niet elke dat een uitje plannen omdat mijn zoon toch ook wel in z'n bed moet slapen.. Veel mensen om ons heen zijn nu op vakantie... word er echt niet vrolijker op..
Wat doen jullie om de sleur te doorbreken?
zaterdag 16 juli 2011 om 16:37
Nutteloos gehang of gewandel? Als je de eendjes gaat voeren? Als je samen postbode speelt met oude kerstkaarten? Als je haar leert hinkelen/ rolschaatsen/ elastieken/ touwtjespringen/ hinkelen? Als jij op een bankje een boek leest en zij stoepkrijt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 16 juli 2011 om 16:37
Ik denk dat je moet afstappen van het idee dat de jongste in zijn bedje moet slapen. Die van mij slaapt overal en dat geeft veel meer vrijheid. En het huishouden, lekker belangrijk. Als mijn man gestreken overhemden wil hebben, regelt hij dat zelf wel. Was in de machine gooien kost vrijwel geen tijd en koken, daarvoor zijn kant-en-klaar maaltijden voor uitgevonden. Stofzuigen is hier een leuk spelletje. Maak het jezelf niet zo moeilijk met 'moeten'. Je 'moet' helemaal niets.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 16 juli 2011 om 16:40
Ik herken het wel. Sommige dagen gaan lekker snel en sommige dagen lijken eindeloos te duren. Ik doe vooral het huishouden als ik thuis ben met de kinderen. Veel huishoudelijke klusjes kun je makkelijk tussendoor doen en zijn prima te onderbreken. Verder ga ik vaak wel even ergens heen. Al is het maar even iets halen in het centrum, even naar de bibliotheek of lekker een stuk fietsen. Verder heb ik laptop waar ik regelmatig even op aan het 'rommelen' ben. Waarom móet je boodschappen doen in het weekend? Kun je toch juist doordeweeks doen als je veel thuis bent?
zaterdag 16 juli 2011 om 16:47
Begrijp het helemaal hoor!
Mijn kinderen hebben nooit in een wagen willen slapen, alleen in bed waardoor je hele dag gewoon gebroken is.
En al die dingen die hier genoemd worden zijn hartstikke leuk maar mijn kinderen hebben enthousiast 15 minuten zitten schilderen vandaag en mama is daarna een half uur bezig alles weer op te ruimen - en zo gaat dat met heel veel dingen.
Met kleine kinderen hangt je dag aan elkaar van kleine klusjes, je kan je huishouden doen maar nooit iets echt aanpakken.
Mijn kinderen hebben nooit in een wagen willen slapen, alleen in bed waardoor je hele dag gewoon gebroken is.
En al die dingen die hier genoemd worden zijn hartstikke leuk maar mijn kinderen hebben enthousiast 15 minuten zitten schilderen vandaag en mama is daarna een half uur bezig alles weer op te ruimen - en zo gaat dat met heel veel dingen.
Met kleine kinderen hangt je dag aan elkaar van kleine klusjes, je kan je huishouden doen maar nooit iets echt aanpakken.
zaterdag 16 juli 2011 om 17:13
quote:mrsstanleywalker schreef op 16 juli 2011 @ 16:37:
Ik denk dat je moet afstappen van het idee dat de jongste in zijn bedje moet slapen. Die van mij slaapt overal en dat geeft veel meer vrijheid. En het huishouden, lekker belangrijk. Als mijn man gestreken overhemden wil hebben, regelt hij dat zelf wel. Was in de machine gooien kost vrijwel geen tijd en koken, daarvoor zijn kant-en-klaar maaltijden voor uitgevonden.
Dit dus. MacMini (5) heeft nu ook vakantie, we hebben al een lijst met activiteiten gemaakt en voor de rest zien we wel. Dierentuinen, speeltuinen, bibliotheek, logeerpartijtjes, bioscoop, strand, bos, speelgoedwinkel, spelletjes, museum.. het staat er allemaal op. En hij houdt van knutselen en kleuren, dus dat komt ook wel goed. Ga 1 ding doen per dag, iedere ochtend bijv., iets leuks en 'smiddags is voor knutselen, boodschappen en andere dingen die je kan combineren met een middagslaapje in bed.
Ik begrijp je 'wachtstand' ik herken het helaas erg goed, in een andere situatie, maar toch. Geef je er aan over en geniet van de dag, anders is hij erg saai en lang...
Ik denk dat je moet afstappen van het idee dat de jongste in zijn bedje moet slapen. Die van mij slaapt overal en dat geeft veel meer vrijheid. En het huishouden, lekker belangrijk. Als mijn man gestreken overhemden wil hebben, regelt hij dat zelf wel. Was in de machine gooien kost vrijwel geen tijd en koken, daarvoor zijn kant-en-klaar maaltijden voor uitgevonden.
Dit dus. MacMini (5) heeft nu ook vakantie, we hebben al een lijst met activiteiten gemaakt en voor de rest zien we wel. Dierentuinen, speeltuinen, bibliotheek, logeerpartijtjes, bioscoop, strand, bos, speelgoedwinkel, spelletjes, museum.. het staat er allemaal op. En hij houdt van knutselen en kleuren, dus dat komt ook wel goed. Ga 1 ding doen per dag, iedere ochtend bijv., iets leuks en 'smiddags is voor knutselen, boodschappen en andere dingen die je kan combineren met een middagslaapje in bed.
Ik begrijp je 'wachtstand' ik herken het helaas erg goed, in een andere situatie, maar toch. Geef je er aan over en geniet van de dag, anders is hij erg saai en lang...
zaterdag 16 juli 2011 om 21:14
Ik zou er toch elke dag even op uit trekken. Ik zelf blijf standaard de ochtenden thuis om dan in huis wat te doen. En elke middag doen we wat. In ieder geval (lang) wandelen met de hond. Dat verveelt nooit. Ik zit wel overal op loopafstand, centrum, speeltuin, strand. Je kan de weekenden toch vrij plannen? De supermarkt is tegenwoordig bijna 24/7 open. Daarbij doet mijn man ook best veel in huis, terwijl ik thuisblijfmoeder (of hoe het ook moge heten) ben.
zaterdag 16 juli 2011 om 21:59
Ik herken het ook wel. Heb een dochter van twee en een zoon van elf weken en heb (nog heel even) zwangerschapsverlof. Omdat ook dochter nog slaapt, hebben wij hier ook geen hele uitgebreide uitstapjes. Ik herken ook wel dat je je kan gaan storen aan de rommel in huis als je veel thuis bent, maar daar heb ik me inmiddels maar overheen gezet. Ik kijk maar niet meer teveel om mee heen in huis
Verder spreek ik vrij veel af met vriendinnen om koffie te drinken en bezoek kleine speeltuintjes in de buurt......
Verder spreek ik vrij veel af met vriendinnen om koffie te drinken en bezoek kleine speeltuintjes in de buurt......
zaterdag 16 juli 2011 om 23:06
Herkenbaar! Ik ben de hele dag bezig (dochter 2,5 en zoontje 9 mnd) en aan het eind van de dag heb ik niks gedaan. Ja, de vaatwasser uitgeruimd, gestofzuigd, was gedraaid en opgehangen, opgeruimd, kinderen gebadderd, eten gegeven, verschoond, gespeeld, etc etc etc. Ik ben blij dat ik (parttime) werk. Mijn verlof vond ik pittig, omdat ik toen `alleen maar` thuis was. Maar nu ik weer werk, vind ik het heerlijk om thuis te zijn!
zondag 17 juli 2011 om 09:07
Ik herken het ook hoor! Maar bedenk dat simpele uitstapjes voor je kind van 4 vaak al genoeg zijn. Of picknicken in huis. Filmmiddag/ochtend voor als het regent. Mijn zoon kan heel lang zitten kleien. Voorlezen en nog eens voorlezen.
En heb dus ook een baby die thuis in bedje twee slaapjes slaapt. Ik ga weleens op stap, maar dat kan geen dagen achter elkaar
Go with te flow, en je bent dus niet de enige!
En heb dus ook een baby die thuis in bedje twee slaapjes slaapt. Ik ga weleens op stap, maar dat kan geen dagen achter elkaar
Go with te flow, en je bent dus niet de enige!
Ozo.

zondag 17 juli 2011 om 09:16
Toen die van mij zo klein waren werd ik er gelukkig niet gek van, maar vond ik het ook wel eens vermoeiend.
Wat ik 1 van de meest relaxte momenten op een dag vond, was als ze na het ontbijt e.d. beiden redelijk schoon en met schone luier 'vastgebonden' zaten in de auto, op weg naar het bos om een uurtje met de hond te gaan wandelen. Ik zo'n grote meeneembeker met koffie mee. In het bos sliep de baby meestal wel in de wagen en anders keek hij wat naar de blaadjes, oudste viel ook wel eens in slaap in de wagen of hobbelde gezellig met me mee. Verder niemand om mee heen die iets wilde of moest...
Wat ik 1 van de meest relaxte momenten op een dag vond, was als ze na het ontbijt e.d. beiden redelijk schoon en met schone luier 'vastgebonden' zaten in de auto, op weg naar het bos om een uurtje met de hond te gaan wandelen. Ik zo'n grote meeneembeker met koffie mee. In het bos sliep de baby meestal wel in de wagen en anders keek hij wat naar de blaadjes, oudste viel ook wel eens in slaap in de wagen of hobbelde gezellig met me mee. Verder niemand om mee heen die iets wilde of moest...
zondag 17 juli 2011 om 09:22
quote:SanneBK schreef op 16 juli 2011 @ 16:34:
Ook hier herkenning! Heb een tweeling van 5 weken en mag nog niet zoveel tillen dus de hema en kruidvat hier in het dorp zien mij bij mooi weer elke dag aankomen! Denk dat ik volgende week ook maar eens wat ga bakken en foto boeken inplakken! Kun jij met een tweelingbuggy naar binnen bij Kruidvat! ? Dat kan ik hier echt niet hoor...
Ook hier herkenning! Heb een tweeling van 5 weken en mag nog niet zoveel tillen dus de hema en kruidvat hier in het dorp zien mij bij mooi weer elke dag aankomen! Denk dat ik volgende week ook maar eens wat ga bakken en foto boeken inplakken! Kun jij met een tweelingbuggy naar binnen bij Kruidvat! ? Dat kan ik hier echt niet hoor...