Geld & Recht alle pijlers

ik haat vakanties

17-07-2011 01:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste Viva lezers,

ik heb advies nodig,en het gaat om volgende.

ik ben een alleenstaande moeder van 32 jaar, jaar geleden is mijn man vreemdgegaan en mij en mijn kindje verlaten,mijn wereld stortte in letterlijk alleen je moet door voor je kind.

ik heb heel moeilijke jaar gehad en niet om mijn ex maar echt financieel,mijn ex blijk achteraf een lening via internet afgesloten hebben van 50000 euro en mijn handtekening gebruikt,schande dat banken zoiets via internet toelaten.

ik zit nu dus met een hoge schuld,inmiddels 2 banen,alleen tot eind van de maand red ik het gewoon niet.

maar meeste pijn is het mijn kind,hij kan niks eraan doen en vraag elke dag ma waar gaan wij op vakantie,ik kan niet eens een weekend in nederland betalen laat staan een mooi resort elders.

ik heb echt haat aan vakanties en elke keer als hij iets wil lijkt alsof een mes in mijn hart gestoken wordt zo pijn doet het.

ik vertel hem vaak wees dankbaar we hebben een huis en eten je kan naar school maar niks dring tot hem door en vergelijk ons leven met zijn klasgenoten.

ik ben met advocaat bezig om mijn ex opsporen maar hij is gewoon weg uit nederland.

ik heb jullie advies nodig,wat kan ik doen met mijn kindje,wat kan ik aan hem zeggen of wat juist niet.

en een tip voor diegene die goed hebben wees AUB dankbaar en geniet ervan want leven is heel raar kan opeens omslaan..
Jee wat vreselijk dat je zo in de ellende zit

Kinderen snappen niet als je geen geld hebt, en het is natuurlijk zuur dat je geen leuke dingen kunt doen in de vakantie.

Misschien kun je googlen op gratis dagjes uit? Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar er zijn veel dingen die maar 1 euro entree kosten.

Edit: heb je aangifte gedaan van valsheid in geschrifte? Misschien kan dat je helpen om van de schuld af te komen.

Edit2: Uit welke regio kom je, en heb je eigen vervoer?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gratis of bijna gratis:

http://www.zustertuin.nl/home.html

http://www.hethulsbeek.nl/leef-de-natuu ... -recreant/ Toegang gratis, parkeren 4 euro

http://www.paardenkamp.nl/

http://www.westerhonk.org/Westerhonk_frames.html 1 euro
http://www.militairelucht ... /arachna/nederland/2/home

http://www.kinderboerderijdewesseler.nl/

http://www.hetweidje.nl/index.html
Kan je echt een lening krijgen met een gescande handtekening? Bij welke bank kan dat dan?
Hoe oud is je kind?
Als je kunt aantonen dat er valsheid in geschrifte is gepleegd, doe dan aangifte bij de politie.

Ga leuke dagjes weg. Ik weet niet hoe oud je kindje is? Of een nachtje ergens kamperen, als de voorspelling mooi is. Een gezellige picknick op een leuke plek, een dagje fietsen enz. enz.

Vakantie is een luxe, tot mijn 16e ging ik ook nooit. Er was gewoon geen geld voor. Mijn vriendinnetjes gingen wel. De leuke dagjes weg staan echter nog in mijn geheugen gegrift. Gewoon een dagje met elkaar op stap, zelf belegde boterhammen mee. En dat ze goedkoop waren, daar had ik toen helemaal geen weet van.
Er bestaan organisaties die bemiddelen bij huizenruil, heb je een gratis vakantiebestemming. Kan heel leuk zijn.
Een kind wordt echt niet ongelukkig door niet op vakantie te kunnen, hoor. Het is misschien niet zo leuk, maar that's it. Maar als jij er dramatisch over gaat lopen doen tegen je kind, ja voelt hij zichzelf natuurlijk ineens een heel stuk zieliger.
Eten een dak bovehetje hoofd en liefde, dat zijn de eerste levensbehoefte van een kind.

Vakantie is geen eerste levensbehoefte.........

Hele volksstammen gaan om financiële redenen op vakantie.

De mooiste les die je je kind kan leren is dat je zonder hebben hebben hebben ook gelukkig kunt zijn.
Goh als ik alles eens zou haten wat ik me niet kan veroorloven.. blijft er niet veel over
Heb je aangifte gedaan? Als je wel moet betalen, kan je geen andere betalingsregeling treffen? Als je iets minder afbetaalt en iedere maand een klein bedrag opzij zet kan je volgend jaar misschien wel. Kijk ook eens op aanbiedingen van de parken of vakantieveilingen. Verder kan je misschie een tentje in je tuin kwijt of bij iemand op een boerderij. Ga je daar kamperen.
ik schepte vroeger vooral op over de wel 100 km die we naar oma fietsten (in 2 etappes via de andere oma), daar een week logeerden en dan weer 100 km terug, ipv over de kampeervakantie in Frankrijk.

Toen was een museumjaarkaart nog 2 gulden 50 voor een kind, dus wij werden die week constant naar het museum geschopt waar we onze ogen uitkeken.

Oh, en mijn ouders hebben tegen over ons nooit, maar dan ook nooit laten doorschemeren dat ze het financieel moeilijk hadden.

Wij gingen in mijn idee juist pannenkoeken eten omdat dat lekker was, en niet omdat dat het allergoedkoopst was. En we gingen dus fietsen omdat wij stoer en sportief waren, niet omdat er geen geld was. Nu weet ik hoe het zit, maar dat maakt het des te beter eigenlijk.
Het is een rotsituatie, maar inderdaad: vakantie is geen eerste levensbehoefte. Als je kind van andere kinderen hoort dat ze op vakantie gaan, zal hij allicht aan jou vragen of jullie ook gaan. Als de andere kinderen zeggen dat ze een suikerspin krijgen, zou hij ook aan jou vragen of hij die ook krijgt. Zo werkt dat bij kinderen. Jonge kinderen hebben er, zolang je er zelf geen drama van maakt, nauwelijks weet van dat er te weinig geld is voor vakantie. Wij gingen vroeger ook maar gewoon een dagje naar een meer in de buurt, chocomel en boterhammen mee en een lol dat we hadden! Of logeren bij oma, fietstochtjes maken met picknick erbij, een dagje naar zee, de bossen in, dan mochten er vriendjes mee en gingen we spoorzoeken. Er worden door staatsbosbeheer ook vaak natuurwandelingen voor kinderen georganiseerd, dan gaan ze onder leiding van een boswachter (heet dat nog zo tegenwoordig eigenlijk?) het bos in en krijgen ze volop uitleg, heel erg leuk!

Genoeg te bedenken, en zo heb je echt wel een leuke vakantie.
Denk je nu echt dat al die vakantiegangers hetzo fijn hebben???

Weeet je wel hoeveel kinderen er in de vakantie tussen ruziemakende ouders zit??

Vakantie lijkt zo hemels.............maar maak het thuis gezellig. Er ijn zoveel leuke dingen om te doen, en er zijn instanties zat voor kinderen die in dezelfde situatie zitten. Wees creatief......
Geen andere tips voor je dan bovenstaand al gegeven maar wel een knuffel.
quote:peecee schreef op 17 juli 2011 @ 09:55:

Weeet je wel hoeveel kinderen er in de vakantie tussen ruziemakende ouders zit??

Vakantie lijkt zo hemels.............maar maak het thuis gezellig. Er ijn zoveel leuke dingen om te doen, en er zijn instanties zat voor kinderen die in dezelfde situatie zitten. Wees creatief......Zo, vakantietrauma?
Ik vind die lening via internet afsluiten een bizar verhaal. Hoe is dat gegaan?

Over de vakantie: daar doe je best dramatisch over, terwijl dat niet hoeft. Niet naar het buitenland gaan is niets mis mee. Voor een kind ook niet.

Ik denk dat jouw negatieve houding je kind aan het denken zet. Jouw kind wordt misschien aangepraat dat niet met vakantie gaan zielig is.

En buiten dat. Een kind wil misschien altijd wel iets wat een ander heeft.

Je kind ziet vast ook anderen met dure merkkleding, dure telefoons etc.

Als je kind vraagt om vakanties en spullen, zeg je heel simpel dat het er even niet inzit.

Ga gezellige gratis dingen in NL doen. Je kind heeft vast wel vriendjes of familie waar hij kan logeren.

Je kunt ook spullen die je niet meer gebruikt, verkopen via Marktplaats. Dat geld spaar je en ga je voor uitjes met je kind gebruiken.
Kan je kind niet uit logeren? Vond ik als kind erg leuk.
TO, als je nou eerst even vermeldt hoe oud je kind is en waar je ongeveer woont, dan komen er genoeg tips voor dingen die je tijdens of als vakantie kunt doen.

Maar je hebt niet zoveel aan tips voor een puber in Amsterdam, als je zelf met een peuter in Maastricht woont.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:peecee schreef op 17 juli 2011 @ 09:55:

Vakantie lijkt zo hemels.............maar maak het thuis gezellig. Er ijn zoveel leuke dingen om te doen, en er zijn instanties zat voor kinderen die in dezelfde situatie zitten. Wees creatief......Jezus daar gaat het toch helemaal niet om?! Haar zoontje ziet natuurlijk ook wel wat er gebeurt. Hoe leg je aan een kind uit dat je geen geld hebt om op vakantie te gaan. En nee: dat hoeft helemaal niet duur, maar ik kan me wel voorstellen dat dat een teleurstelling is. En creatief? Waar moet TO creatief van zijn dan? Er is toch geen geld?
logeren vriendjes....vriendjes laten logeren.

Een tent in de tuin......of op kamer..

Opa oma...familie.......en google eens er zijn altijd wel buurtverenigen die leuke dingen organiseren voor een paar cent. Dan maar een paar dagen geen cola en chips en vlees.

Woningruil......zet een advertentie op markplaats met je verhaal.

isschien iemand met een goud hart die hem leest............
Mijn man is ook opgegroeid in een gezin zonder geld.

Als ik zijn verhalen hoor over vroeger,hadden hij&zijn zus een geweldige jeugd&vakanties met minimale middelen.

Ze reden elk weekend naar een meertje waar ze dan de hele dag deden zwemmen& picknicken.

Dat hebben mijn ouders allemaal nooit gedaan met ons.

Mijn man zegt echt nooit iets gemist te hebben vroeger, het werd pas moeilijk toen hij puber werd, en toen is hij zelf een bijbaantje gaan zoeken.
Ik weet van iemand van thuiszorg dat er voor mensen die echt financieel in de problemen zitten dat ze in aanmerking komen voor een gratis vakantie. Toen ze laatst bij mij was, had ze dat net geregeld voor een gezin. Je mag alleen geen eigen huis hebben, dus alleen als je een huurhuis hebt kom je in aanmerking.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zeg Peecee, is je toetsenbord kapot, dat je punten zo blijven hangen? TO, in welke regio woon je, en hoeveel budget heb je voor dagjes uit, en wat is de leeftijd van je zoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven