Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
quote:banaanaap schreef op 18 juli 2011 @ 11:21:

Weet de campingeigenaar of je komt? Want als het hier onduidelijk is, zal het voor hem ook een raadsel zijn.

Geniet van de vakantie. Doe wat met de binnentips die voorbij zijn gekomen. Er is trouwens ook een topic over het veraangenamen van een autoreis met kinderen. Daar heb je misschien wat aan.

Dat zou een sof zijn zeg!

Komen ze daar aan, in de campingbeheerder er vanuit gegaan dat ze niet komen en heeft de caravan opnieuw verhuurd...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het opblaasbadje hoeft alleen maar buiten te staan: vult zich vanzelf met regen.

Het gemak dient de mensch!

Weet de campingeigenaar of je komt? Want als het hier onduidelijk is, zal het voor hem ook een raadsel zijn.

Geniet van de vakantie. Doe wat met de binnentips die voorbij zijn gekomen. Er is trouwens ook een topic over het veraangenamen van een autoreis met kinderen. Daar heb je misschien wat aan.

Dat genieten komt vast goed! Ik heb er alle vertrouwen in!

Goeiedag.

Aan de oxazepam voor een vakantie met een beetje regen, is het heel erg dat ik al bij de eerste pagina van deze thread begon te lachen?

Goeie tip, zou sneu zijn als je daar aankomt en er zit iemand anders in de caravan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@summerdance

En dan ligt het weer aan de eigenaar. Niet aan de gebrekkige communicatie van TO..
quote:banaanaap schreef op 18 juli 2011 @ 11:25:

@summerdance

En dan ligt het weer aan de eigenaar. Niet aan de gebrekkige communicatie van TO..Logisch!
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2011 @ 11:20:

500 EURO mirremara, op een camping waar 10 pers. staan.Ik betaal nu meer per week omdat we zo nodig op het laatst moesten boeken in het hoogseizoen...en dan wel voor een camping met heel veel toeristen en bijbehorend sanitair vrees ik
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2011 @ 09:48:

[...]

Net zoals in andere landen waar ik op vakantie ga, hou ik er niet van om op één plek te zitten. Kan me echter wel iets voorstellen bij paar dagen Texel, paar dagen Veluwe, dagje Efteling en nog 'n paar dagen Limburg bijv. Maar als je 2 weken in Nederland op één plek moet zitten dan ben je ook wel uitgekeken in de omgeving en moet je alsnog verder rijden voor 'n dagtrip waardoor je dat dan net zo goed vanuit huis kunt doen.

Dat is denk ik het verschil, ik houd juist niet zo van rondreizen in mijn vakantie. Zelfs op onze rondreis/backpack-vakanties bleven vriend en ik meestal minimaal een dag of 4 op dezelfde plek. Ik heb eigenlijk nooit het idee dat ik na een dag of wat alles gezien heb. Zelfs in een stad als Berlijn hebben we ons 10 dagen kostelijk vermaakt (en hadden we nog lang niet alles gezien).

Maar goed, dit wordt een beetje off topic. Wat ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen is dat ik persoonlijk een vakantie in NL in de regen een stuk beter te pruimen vind dan een vakantie in Frankrijk in de regen. Gewoon omdat de afstanden kleiner zijn en er veel meer te doen is (campings hebben in Frankrijk nog weleens de neiging in the middle of nowhere in van die uitgestorven dorpjes te liggen waar niet zo heel veel reuring is).
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2011 @ 11:22:

[...]

Kunnen jullie niet ruilen?

Betaald TO een beetje aan jou....klaar!Ja, helemaal mijn idee. Ik heb twee kleine kinderen maar ik vermaak me wel hoor.
quote:banaanaap schreef op 18 juli 2011 @ 11:25:

@summerdance

En dan ligt het weer aan de eigenaar. Niet aan de gebrekkige communicatie van TO..

Ja de eigenaar denkt dat ze misschien vandaag nog komen. Hoewel ze heeft aangegeven niet te willen komen.

Dus die wacht deze dag af en morgenochtend als hij klanten heeft geeft hun die goddelijke caravan. Pfff, sta je dan in Frankrijk in het hoogseizoen zonder zon.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:anky schreef op 18 juli 2011 @ 11:36:

[...]

Wat ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen is dat ik persoonlijk een vakantie in NL in de regen een stuk beter te pruimen vind dan een vakantie in Frankrijk in de regen. Gewoon omdat de afstanden kleiner zijn en er veel meer te doen is (campings hebben in Frankrijk nog weleens de neiging in the middle of nowhere in van die uitgestorven dorpjes te liggen waar niet zo heel veel reuring is).

Ik weet het niet hoor maar dat google je toch al voor je boekt? En met een camping met 10 mensen denk ik niet dat er veel reuring is.

Oh vergeet ik weer die schommel.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2011 @ 11:38:

[...]

Ja de eigenaar denkt dat ze misschien vandaag nog komen. Hoewel ze heeft aangegeven niet te willen komen.

Dus die wacht deze dag af en morgenochtend als hij klanten heeft geeft hun die goddelijke caravan. Pfff, sta je dan in Frankrijk in het hoogseizoen zonder zon.

Oh dear, MV je hebt hartstikke gelijk!

Zit er een vanaf vandaag een hartstikke gezellig gezin in met rode en blauwe kaplaarsjes voor de deur....
Ik wacht op de link...
Misschien was de link al geplaatst, maar dít is pas een onredelijke rekening:

http://www.volkskrant.nl/ ... -ondanks-aardbeving.dhtml
quote:pinks schreef op 18 juli 2011 @ 12:06:

Misschien was de link al geplaatst, maar dít is pas een onredelijke rekening:

http://www.volkskrant.nl/ ... -ondanks-aardbeving.dhtml

Kijk, dat je DAAR nou een issue van gaat maken....dat snap ik!

Vooral die parkeerkosten....
quote:nesbojofan schreef op 18 juli 2011 @ 00:47:

[...]

Kom kom batty, dit is toch het forum, staat vol met sneren, jij kent mij niet, ik heb ook een hart (een kleintje dan).

Yellow, ik moraal ridder niet, vond het gewoon sneu dat TO het hele forum over zich heen kreeg.

Goed, nou heb ik genoeg gelezen. Ik weet niet of je alle reacties gelezen hebt maar ik heb toch een behoorlijk aantal serieuze en vriendelijke reacties aan TO gegeven. Ik ben het niet met haar eens maar zeik haar zeker niet af. En zo zijn er veel en veel meer forummers geweest. Je weet het lekker te overdrijven. De manier waarop jij jouw mening ventileert lijkt trouwens ook aardig op het uitdelen van sneren. Lekker voorbeeld geef je.

Intiem, ik hoop dat je ondertussen al in de auto zit en dat je ondanks je twijfels een gezellige vakantie hebt. Maak er het beste van!
Nesbo moet je niet serieus nemen joh kaetje. Doet volgens mij ook echt niemand.
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2011 @ 11:41:

[...]

Oh dear, MV je hebt hartstikke gelijk!

Zit er een vanaf vandaag een hartstikke gezellig gezin in met rode en blauwe kaplaarsjes voor de deur....Jaaaaa! Van die altijd positieve mensen, die van een drol op een plankie nog een feestje weten te maken!
quote:kaetje schreef op 18 juli 2011 @ 12:19:

[...]

Intiem, ik hoop dat je ondertussen al in de auto zit en dat je ondanks je twijfels een gezellige vakantie hebt. Maak er het beste van!Morgen Kaetje, morgen. Eerst nog even snel een regenachtige dag meepikken in NL.
Dat checken of de caravan idd nog wel vrij is vind ik geen slecht idee als ik kijk naar het verloop van de communicatie en wisselende beslissingen. TO, denk dat je daar nog wel even goed aan doet temeer ik meende te begrijpen dat jullie eigenlijk eerst vandaag zouden gaan rijden.

Succes met pakken en fijne vakantie!
quote:mienbillekesjeuken schreef op 18 juli 2011 @ 11:24:

Goeiedag.

Aan de oxazepam voor een vakantie met een beetje regen, is het heel erg dat ik al bij de eerste pagina van deze thread begon te lachen? zeker nog nooit van angstaanvallen gehoord?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 18 juli 2011 @ 12:32:

[...]

zeker nog nooit van angstaanvallen gehoord? Niet van een beetje regen, nee, gek he?
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2011 @ 11:23:

Dat zou een sof zijn zeg!

Komen ze daar aan, in de campingbeheerder er vanuit gegaan dat ze niet komen en heeft de caravan opnieuw verhuurd...Als zij die 500 euro moet betalen dan moet hij die caravan vrijhouden, lijkt mij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 18 juli 2011 @ 12:38:

[...]

Als zij die 500 euro moet betalen dan moet hij die caravan vrijhouden, lijkt mij.Nou, gisteren was het nog een probleem om de resterende 250 euro over te maken. Hoe lang moet de campingbaas de boel vrij houden dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven