Commerciële suikerziekte

18-07-2011 16:46 65 berichten
Hebben jullie nou ook het idee dat alles steeds zoeter wordt?

Ik durf in een restaurant bijna geen salade meer te bestellen, omdat de dressings af en toe echt vullingenvernielend zoet zijn, ook als dat nergens op slaat (in een salade met garnalen bijvoorbeeld. Ieks!) En dat in veel verschillende restaurants, dus het is geen 'lokaal' verschijnsel.

De klap op de vuurpijl was dat ik (goddank op internet en niet irl) bij een overigens gerenommeerd restaurant een gerecht van kreeft met banaan tegenkwam. Welke van god verlaten idioot stopt kreeft en banaan bij elkaar?!! Maar ja, het moet zoet hè?

Kant-en-klare sauzen, al dan niet op mayo-basis, soepen, tot de nieuwe ketjap aan toe, zoet, zoet, zoet! Zo langzamerhand koop ik niets meer dat kant-en-klaar is, ik maak het zelf wel. Maar nu lijkt zelfs de mayo zoeter te worden. Of begin ik een neurose te ontwikkelen?

Als dat laatste het geval is, dan hoor ik dat graag, want daar is tenminste wat aan te doen. Aan de suikerziekte in de industrie niet, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
yep de fitessaus is zoeter en smaakt smerig. Allemaal mailen naar remia
Ik blik/glas zit heel veel suiker en zout.

Het is gezonder geen groente te eten, dan groente uit blik.
Dat is toch triest bommi. Er is nog geen verse doperwt meer te krijgen. Velden worden opgekocht door hak en co.
Dickens: diepvriesvak van de appie, puur&eerlijk. Doperwtjes en doperwtjes met worteltjes. Geen suiker of andere meuk toegevoegd. Geldt niet voor alle puur&eerlijk producten helaas.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Maar verse doperwten, met gerookte paling en room. Dat is toch mooi, smiddags samen doppen.
Ja, geweldige bezigheid buiten aan de tuintafel. Binnen met dit weer? Nee, ik sta alweer in de herfstmodus. Heb gisteren wel verse tuinbonen op, lekker met gorgonzola en brede lintpasta, dickens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ai, ik zit nu in bus te kwijlen. Hoop dat Charles al kokende is.
quote:Dickens schreef op 18 juli 2011 @ 17:21:

Sundream, dan ben je een van de weinigen. Winkels puilen uit van de wereldgerechten en kant en klare zooi.Dat klopt; ik loop daar dan ook straal aan voorbij. Ik eet lekker verse groenten elke dag; aardappelen en eitjes vers van de boer. Aan mijn eten geen polonaise!
quote:evelynsalt schreef op 18 juli 2011 @ 16:47:

Nee hoor....gewoon wat minder zuur denken. Dan volgt het zoet vanzelf.

Zo zuur was het niet bedoeld hoor

Gewoon er niet aan gedacht er een paar smilies tussen te zetten.

Maar zuur vind ik wel een stuk lekkerder dan zoet... letterlijk dan
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 16:57:

Ik denk dat je een neurose begint te ontwikkelen. Goddank, redding is nabij. Morgen achter een therapeut aan.
Verse doperwten. Lekker! Laatst nog gekocht. Best een prima werkje dat doppen.

En dan niet in de pan klaarmaken, maar dan in de steamer.
Ik heb echt graag zout eten, kieper altijd een have zoutpot over mijn eten heen. Erg slecht natuurlijk, maar super lekker !

Vind de meeste gerechten inderdaad erg zoet, terwijl ik juist van heel erg gekruid eten houd !

Merk het ook aan potjes voeding (die ik soms voor de kleine man gebruik), die zijn echt super zoet ! Hij weigert dan de zelfgemaakte voeding in eerste instantie omdat die natuurlijk veel minder zoet is.

Maar wat kunnen we eraan doen ? Light producten zijn ook weer slecht
quote:ElleMichelle schreef op 18 juli 2011 @ 16:55:

Ik ben dol op zoet,kreeft met banaan klinkt me heerlijk in de oren,binnenkort maar eens gaan kijken of het ook zo lekker smaakt:-))

Ik begin nu visioenen te krijgen van haring met abrikozenjam. En uitjes of course. :puke:

Maarreh, als je het adres wilt (van de kreeft ) is dat te regelen hoor!
quote:Dickens schreef op 18 juli 2011 @ 17:40:

Dat is toch triest bommi. Er is nog geen verse doperwt meer te krijgen. Velden worden opgekocht door hak en co.Dan shop je toch echt verkeerd, ik heb al weken verse doppers van de markt, wel zelf doppen overigens...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Doppen is leuk werkje. Hier zijn ze echt niet te krijgen.
quote:Dickens schreef op 18 juli 2011 @ 18:59:

Doppen is leuk werkje. Hier zijn ze echt niet te krijgen.

Ik heb ze zelf verbouwd, hier achter het huis in een paar bloempotten. En ze waren lèkker, echt.....mjammmmmmie!

En inderdaad: het doppen is het leukste
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hellmann's mayo kopen! Heerlijke zurige mayo zonder suiker.

Verder: ja... Overal wordt suiker aan toegevoegd. Ook pindakaas enzo. Nu ben ik nogal een suikerjunk, dus ik proef het niet zo. Toen ik een tijdje afgekicked was, merkte ik het heel duidelijk.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Mee eens: alles wordt steeds zoeter (en zouter).

Zelf ook mayonaise gaan maken dus! Veel lekkerder en zo gedaan.
TO heeft zeker een punt! Vroeger wilde ik niet anders dan Heinz tomatenketjup, een aantal jaar geleden hebben ze de formule gewijzigd, zout eruit suiker ervoor in de plaats. Sindsdien mot ik het niet meer, vind het smerig zelfs! Jammer, evenals chips, zout eruit wat zoet erbij, chips horen zout te zijn en lekker vet ongezond en als ik gezond zou willen snacken neem ik wel een stuk komkommer.

TO: lekker zelf maken of gewoon verschillende uit proberen en dan kom je mischien wel op een niet zo zoet merk uit.
Dat er in Mayo suiker zit is allang bekend.
quote:Blackdress schreef op 19 juli 2011 @ 09:20:

Dat er in Mayo suiker zit is allang bekend.Tuurlijk zit er suiker in mayo. Ik doe het er zelf ook in als ik het maak, maar ik hou het bij een snufje, om de smaak iets 'ronder' te maken. Zo ook als ik Thais kook of Indonesisch. Maar niet zoveel dat het gerecht zoet wordt, of het moet expliciet de bedoeling zijn (maar dan hou ik er over het algemeen niet van ).
Alles wat uit de fabriek komt is rotzooi, tegenwoordig. Ik maak ook liefst alles zelf. Mensen met allergieen kunnen ook al onderhand niet anders.

Een kok die kreeft met banaan serveert is gewoon een slechte kok. Kreeft is al zoet dus het getuigt letterlijk van slechte smaak als je daar nog eens zoet aan toe gaat voegen. Goed koken is juist voor verschillende smaaksensaties zorgen. En dan bedenk je dus een andere hartig/zoete combi dan kreeft/banaan.
Zelf mayo en andere sausjes maken is overigens een fluitje van een cent.
Hihi, echtgenoot verklaarde net dat de kreeft/banaancombi hem wel wat leek eigenlijk. Hij weet nu dat hij het gerust kan gaan proberen, maar dan zonder mij .
Kan ie er meteen haring met slagroom bijnemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven