Geld & Recht alle pijlers

pakketje vanuit VS laten komen

17-07-2011 14:18 20 berichten
Hallo allemaal,



Ik heb een familielid in de VS en wil een paar dingen laten opsturen door haar. Maar hoe zit dat met kosten, zoals verzendkosten, bankkosten (als ik geld naar haar rekening overmaak hoeveel betaal ik dan extra? miss handiger als ik dit toch bij de bank navraag) en eventuele douanekosten? Is de kans kleiner dat de douane het niet oppikt wanneer het van een persoon en niet van een bedrijf komt?



Hoor graag jullie tips en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt zowieso gescand want anders zou het wel heel makkelijk zijn om drugs te smokkelen.
Bankkosten zijn heel hoog! Iets van 1,5% van het bedrag dat je overmaakt aan je NL bank en iets van 8% ofzo aan de USA bank.

Invoerbelasting is volgens mij idd als het pakje eruit wordt gehaald bij de douane. Denk wel dat de kans groter is wanneer er groot Victoria Secret of Abercrombie & Fitch op staat en kleiner is als het gewoon vanaf een huisadres komt.
Zijn er de komende tijd geen familieleden/kennissen die bij je familie in de USA op bezoek gaan en 't pakje voor je mee kunnen nemen?

Zo heb ik 'n paar jaar terug 'ns wat cameraspul besteld. Ook scheelt 't in kosten als je in de ene staat koopt en 't naar 'n andere staat laat opsturen. Dan hoeft er blijkbaar geen tax betaald te worden.
Je bestelling kun je via cc afrekenen en 't dan naar je familielid laten versturen. Of als je familielid het zelf gaat kopen, kun je via paypal geld naar elkaar overboeken. Is volgens mij goedkoper dan met 'n normale bankrekening.
Alle reacties Link kopieren
Waarom betaal je haar niet via paypal? Dat is een goedkope oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zie dat ik alweer mosterd ben
bedankt voor de reacties!



Oei die 10% vind ik toch nog wel hoog aan bankkosten, vooral als je nog andere kosten erbij moet rekenen.



Elninjoo, wat bedoel je precies met CC? geen fam.leden die op bezoek gaan dus da's geen optie. Maar dat paypal, heb er veel over gehoord maar nooit iets mee gedaan, kan je zelf gewoon kosteloos een rekeningnummer openen?
CC is creditcard



op www.paypal.com kun je gratis 'n rekening openen en daar kun je betalingen mee uitvoeren en mee ontvangen
oh hahah! erg slim van mij )

had dat ook nog in m'n achterhoofd, maar paypal gaat 't m toch worden denk ik, nu nog kijken hoe het zit met de verzendkosten, maar dat zou m'n nichtje in de VS ook kunnen nachecken.
Verzendkosten zijn niet zo hoog volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk komt er op het pakketje een sticker, waarop je moet vermelden wat erin zit en wat het doel is van de goederen.



Zolang je maar niet vermeld dat t bedoeld is voor verkoop of iets dergelijks, anders krijg je te maken met VAT (BTW) en invoerrechten. En moet je een document bijvoegen waarop de waarde van de goederen vermeld staat.

Vermeld dus dat t voor particulier gebruik is, dan hoeft t waarschijnlijk ook niet ingeklaard te worden (door de douane halen)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ow, andersom, zit vanuit de exportkant te denken.



Importeren, nouja, laat hun dan in ieder geval duidelijk vermelden dat t voor particulieren doeleinden bestemd is.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
hmmm oke, dank je Spininhoek!



En welk bedrijf zouden jullie aanraden om mee te verzenden? De gewone post of een bepaald bedrijf.. (zoals DHL in NL)?
gewone post werkt prima. In ieder geval geen UPS want dan betaal je je echt scheel. Ik had een tshirt en een doosje plectrums besteld ergens en kon kiezen voor gewone post (21 dollar verzendkosten) en UPS (77 dollar verzendkosten)

Daarbij rekent UPS nog extra kosten voor allerlei shit, kutbedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Zal het wel verzekerd verzenden. Omdat je moet aangeven wat er in zit. Toen ik vanaf hawai een ketting had verzonden, is die in amsterdam bij de post gejat. dat was wel zuur. Had me 15 dollar extra gekost, voor mij toen veel geld, maar dit was veel erger.
Alle reacties Link kopieren
Invoerrechten, administratiekosten, dat zullen alle vervoerders doorbelasten. Ook de truc om er "gift" op te laten zetten door de afzender is bekend bij de douane en dat wordt dus extra gecontroleerd. Spullen invoeren kost nu eenmaal geld, en dat is ook wel logisch want handel is de motor van onze economie.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon via de post doen.

Niet via een bedrijf, zoals UPS, Fedex, etc, (je hebt er daar 100-en van, werk er bij 1)

Anders zit je weer met een afhandelingstarief (administratiekosten) a 68,50 per zending plus 0,27 ct per kilo over het bruto gewicht (of iets dergelijks)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik heb ook familie in de VS en zij sturen geregeld pakjes voor mij op. Ik bestel het dan meestal gewoon zelf bij de leverancier en zet op het shipping address het adres van mijn nicht. Bij het billing address zet je dan je eigen naam en adres. Zij verzamelt de producten en doet die over in een flat rate box van USPS. Dat is de gewone Amerikaanse TNT en moet je niet verwarren met UPS. De grootste doos kost ongeveer 45 dollar en die is de helft groter dan een schoenendoos. Gewicht wat je erin doet, maakt niet uit en de doos kan je gewoon zo vol mogelijk doen. Op het douaneformulier vult mijn nicht ongeveer in wat erin zit en ze stelt de waarde vervolgens flink bij. Onder de 120 euro waarde hoef je geen invoerrechten te betalen. Het moet natuurlijk wel redelijk blijven want anders wekt het wantrouwen. Als er UGGS inzitten, loop je een risico als je het er niet opzet. Wij hebben die gok wel genomen en onze dozen zijn tot nu toe zonder problemen door de douane gekomen. Er zaten dan ook nog wel andere zwaardere dingen in zoals huidverzorgingsproducten. We zetten dan skincare en soaps op het douaneformulier.
dubbel gepost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven