Heeft ze gelijk?

18-07-2011 20:02 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag was ik lekker de stad in met één van m'n beste vriendinnen. We hebben toen gesproken over onze relaties. En aangezien ik al een tijdje vrijgezel ben, zei ze dat ze vond dat ik te kritisch ben. Ik moet inderdaad wel een bepaalde tinteling voelen alvorens ik mijn stort op een man, maar om nou te zeggen dat ik heel kritisch ben? Dat idee heb ik eigenlijk niet...

Zij had dus een tijdje terug een artikel gelezen in de Telegraaf. Daarin stond dat er tegenwoordig meer vrijgezellen zijn dan ooit. De grootste oorzaak daarvan zou volgens dat artikel bij de vrouwen liggen, omdat zij, in tegenstelling tot vroeger, minder tot niet meer afhankelijk zijn van een man. Hierdoor zouden met name vrouwen oppervlakkiger en veeleisender zijn geworden. En dat terwijl vrouwen volgens het artikel meer onder het "alleen zijn" lijden dan mannen, of in ieder geval, daar meer openlijk over communiceren.

De afgelopen dagen heb ik hier eens over nagedacht en ik moet zeggen dat ik die tinteling vaak heb bij een man met een lekker bekkie. En in mijn omgeving merk ik ook dat er nog best veel vrijgezel zijn (ook mannen), maar het zijn inderdaad de vrouwen (waaronder ik zelf) die erover klagen.

Herkennen jullie ook in jullie omgeving of bij jullie zelf waar dit artikel over geschreven heeft? Ik vind het wel een interessante theorie namelijk. Straks zitten we allemaal achter dezelfde mannen aan.
Ik denk dat ik nu op dit moment bewijs dat kritisch bij mij niet bestaat maar het echt de klik is. Stapelverliefd. En op wie? Een getrouwde man van 17 jaar ouder, niet knap, verre van. En ik ben me toch hoteldebotel verliefd.

Dus... het is bij mij echt de klik. En dat is er, of is er niet. En toen hij een keer aan kwam lopen, ribbroek, stomme jas, was het enige dat ik kon denken: *zucht* wat een heerlijke man. En die ribbroek, die kan vást uit!

Hahaha! Ik zou waarschijnlijk ook naar floor 6 zijn gegaan, maar dan vooral omdat ik er eentje zoek zonder die kinderliefde

'has a lot of money' zou ik 'n aantrekkelijker puntje vinden
@ lilalinda:

Kritisch zijn is niet erg maar niet reeel zijn een ander verhaal.

Ik ken mensen bij wijze van spreken én een vent met een goede baan willen maar ook dat hij elke avond thuis is.

Of dat hij gevoelig moet zijn maar tegelijkertijd ook stoer.

Tja, dat wordt lastig dan.

En dan over 'de' klik: soms is het inderdaad zo dat ie er gelijk is bij een eerste date. Maar andere keren moet de liefde groeien.

Als ik dus singles hoor die elke keer zeggen dat ze het 'gelijk wisten dat hij het niet was' bij een eerste date (en vervolgens gaan lopen klagen dat ze nooit iemand tegenkomen), dan denk ik wel: get real.

Maar op zich, een beetje kritisch zijn, daar is niks mis mee. Je hoeft ook niet met de eerste de beste idioot genoegen te nemen natuurlijk.
Mwehh, ik hoor wel eens vrouwen over hun vriend/man zeggen dat ze 'zich in het begin niet tot hem aangetrokken vonden omdat die niet superaantrekkelijk was' ofzo. In andere woorden: hij is dus tyfuslelijk maar ik heb geleerd er omheen te kijken. Vind het zo bizar als vrouwen zoiets zeggen... dan veel liever iemand die te kritisch is.
Liever elitair dan een pauper!
Vlak die mannen op kritisch-gebied ook niet uit hoor. Als je niet maatje 34 hebt, kijken ze je niet eens aan. En dan zijn wij kritisch, sure.
quote:Kalliope schreef op 18 juli 2011 @ 21:19:In andere woorden: hij is dus tyfuslelijk maar ik heb geleerd er omheen te kijken. Vind het zo bizar als vrouwen zoiets zeggen... dan veel liever iemand die te kritisch is. Vooral zo blijven denken . De leukste leukerds die ik in mijn leven ben tegengekomen (onder wie mijn echtgenoot) waren op het eerste gezicht allemaal niet vreselijk knap. Maar ssssttt, dat moet een geheimpje blijven, zo blijft de concurrentie voor die leuke mannen een beetje beperkt.
Vind de fysieke klik eigenlijk ook niet zaligmakend. Je kunt wel verliefd worden op 't eerste gezicht, maar dan kan de man in kwestie ook totaal geen geschikt relatiemateriaal voor mij zijn vanwege totaal andere levensvisie, andere toekomstdromen etc.
Met iemand niet gelijk een klik hebben is niet hetzelfde als iemand tyfuslelijk (mooie term ) vinden. Soms wel, en dan denk ik inderdaad dat het niks wordt.

Maar sommige mannen (en vrouwen) zijn nou eenmaal niet obvious fotomodellen knap, maar blijken als je wat verder kijkt toch echt reuze aantrekkelijk te zijn.
Ik vind die stelling maar belachelijk. Ben het dan ook eens met de meeste dames hier.

Wie heeft er nou last van dat ik zogenaamd kritisch ben? Ik iig niet. Ik vind er niets mis mee om eens goed te kijken of je genoeg voor iemand voelt en genoeg dingen gemeenschappelijk hebt, voordat je een relatie met hem aangaat. Waarom zou ik in hemelsnaam genoegen nemen met minder? Dat slaat toch nergens op? Als ik nou eenzaam zou zijn, of niet alleen zou kunnen zijn, dan was het een ander verhaal. Dan zou ik me ook aan elke kerel vastgrijpen die me een beetje aandacht geeft.

Aangezien ik mezelf prima vermaak zonder vent, wacht ik tot ik eentje tegenkomt die iets toe te voegen heeft. En ik ga ervan uit dat hij precies hetzelfde over mij denkt (dat ik voor hem iets toevoeg), anders hoeft het voor mij niet.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:Purty schreef op 18 juli 2011 @ 22:24:

Ik vind die stelling maar belachelijk. Ben het dan ook eens met de meeste dames hier.

Wie heeft er nou last van dat ik zogenaamd kritisch ben? Ik iig niet. Ik vind er niets mis mee om eens goed te kijken of je genoeg voor iemand voelt en genoeg dingen gemeenschappelijk hebt, voordat je een relatie met hem aangaat. Waarom zou ik in hemelsnaam genoegen nemen met minder? Dat slaat toch nergens op? Als ik nou eenzaam zou zijn, of niet alleen zou kunnen zijn, dan was het een ander verhaal. Dan zou ik me ook aan elke kerel vastgrijpen die me een beetje aandacht geeft.

Aangezien ik mezelf prima vermaak zonder vent, wacht ik tot ik eentje tegenkomt die iets toe te voegen heeft. En ik ga ervan uit dat hij precies hetzelfde over mij denkt (dat ik voor hem iets toevoeg), anders hoeft het voor mij niet.

Maar dat is dan toch prima Purty? Dan ben je wat mij betreft zeker niet te kritisch.

Maar als je elke vent afwijst en al 10 jaar zoekende bent, en dan ook nog klaagt dat je niemand kan vinden, tja, dan ben je wél te kritisch.
En het is wel weer een staaltje 'goochelen met statistieken'. Want het is inderdaad de schuld van de vrouwen dat er zo veel singles zijn: Al die vrouwen die maar langer leven dan hun man!

De meeste alleenstaanden zijn oudere weduwen. Die moeten niet zo kritisch zijn en gewoon hertrouwen. Dan zijn we klaar met de statistieken.
Ik begrijp werkelijk niet wat vrouwen nog met / van een man willen. Welke man dan ook. De relatievaardigen zijn bezet en blijven dat ook: ze zijn immers relatievaardig. Uit ander onderzoek is gebleken dat het overgrote merendeel van de mislukte relaties op het conto geschreven kan worden van de mannen die hun relaties saboteren en daarmee vervolgens hun vrouwen onaantrekkelijk in gedrag doen worden. Kortom: alles wat beschikbaar is, is beschikbaar omdat 't bagger is.
quote:zomerkoninkje schreef op 18 juli 2011 @ 22:43:

[...]

Maar dat is dan toch prima Purty? Dan ben je wat mij betreft zeker niet te kritisch.

Maar als je elke vent afwijst en al 10 jaar zoekende bent, en dan ook nog klaagt dat je niemand kan vinden, tja, dan ben je wél te kritisch.

Daar ben ik het niet per se mee eens.

Als je nou graag een relatie wilt, maar wel met een vent die op zijn 35e niet meer zijn was laat doen door zijn mama, maar je komt hem gewoon echt niet tegen, dan is dat knap balen.

Betekent niet per se dat je te kritisch bent. Misschien wel dat je in de verkeerde vijver vist. Het feit dat je lang moet zoeken, betekent imo niet dat je op een gegeven manier maar genoegen moet nemen met minder. Ervan uitgaande dat je wel kritisch bent naar jezelf, om te weten of je wel realistische eisen hebt.

Ik vind dat je van je partner mag verwachten dat hij hetzelfde niveau heeft als jij. En als ik de onderzoekjes moet geloven, zijn vrouwen vaker hoger opgeleid dan mannen. Of dat ook betekent dat vrouwen 'slimmer zijn' dan mannen, laat ik in het midden. Het is voor een hoger opgeleide vrouw denk ik ook moeilijker om een man van gelijk niveau te vinden. Ik heb gemerkt dat dat voor mij echt wel belangrijk is. Op een gegeven moment ben ik namelijk uitgeluld met iemand die een lager niveau heeft dan ik (en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ik superintelligent ben hoor!). Dan houdt een relatie toch geen stand, dus waarom überhaupt aan beginnen?

Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik zit er niet mee dat ik geen relatie heb.
quote:isadoro schreef op 18 juli 2011 @ 22:56:

En het is wel weer een staaltje 'goochelen met statistieken'. Want het is inderdaad de schuld van de vrouwen dat er zo veel singles zijn: Al die vrouwen die maar langer leven dan hun man!

De meeste alleenstaanden zijn oudere weduwen. Die moeten niet zo kritisch zijn en gewoon hertrouwen. Dan zijn we klaar met de statistieken.
quote:Purty schreef op 18 juli 2011 @ 23:04:

[...]

Daar ben ik het niet per se mee eens.

Als je nou graag een relatie wilt, maar wel met een vent die op zijn 35e niet meer zijn was laat doen door zijn mama, maar je komt hem gewoon echt niet tegen, dan is dat knap balen.

Betekent niet per se dat je te kritisch bent. Misschien wel dat je in de verkeerde vijver vist. Het feit dat je lang moet zoeken, betekent imo niet dat je op een gegeven manier maar genoegen moet nemen met minder. Ervan uitgaande dat je wel kritisch bent naar jezelf, om te weten of je wel realistische eisen hebt.

Ik vind dat je van je partner mag verwachten dat hij hetzelfde niveau heeft als jij. En als ik de onderzoekjes moet geloven, zijn vrouwen vaker hoger opgeleid dan mannen. Of dat ook betekent dat vrouwen 'slimmer zijn' dan mannen, laat ik in het midden. Het is voor een hoger opgeleide vrouw denk ik ook moeilijker om een man van gelijk niveau te vinden. Ik heb gemerkt dat dat voor mij echt wel belangrijk is. Op een gegeven moment ben ik namelijk uitgeluld met iemand die een lager niveau heeft dan ik (en daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ik superintelligent ben hoor!). Dan houdt een relatie toch geen stand, dus waarom überhaupt aan beginnen?

Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik zit er niet mee dat ik geen relatie heb.

Maar wat jij zegt ben ik het ook mee eens hoor. Denk dat er een paar basisdingen zijn waardoor een relatie werkt: vertrouwen, dezelfde achtergrond, ongeveer even slim, zelfde ideeeen over financien, geloof, etc.

Maar waar ik het over heb is over de dames die op iemand afknappen omdat ie een verkeerde trui aanhad bij de eerste date. Of een stomme foto op facebook. Of van katten houdt. Dat soort gelul.
Ik heb dus een keer door het " je bent kritisch gebeuren" 2 maanden gedate met een jongen die "op papier" mijn perfect match was. Maarja, als je lichamelijk geen klik hebt dan is het gewoon klaar. Sindsdien heb ik me Neergelegd bij het idee dat ik "kritisch" zou zijn. Heb daarvoor een bagger relatie gehad en nu 3,5 jr single. Nou dan maar, zou best weer een relatie willen maar beter gelukkig alleen dan ongelukkig met zn 2en.
hmm.. ik dacht dat mijn ex mr perfectbwas maar voelde me nooit helemaal lekker in mijn vel bij hem. nu heb ik iemand die echt een lummel is soms, maar tochvoel ik met hem een echte connectie. ik geloof dat het me daar dus om gaat, die connectie. is mijn enige eis, mag ie best lummelig zijn soms haha
..popcorn?
quote:Purty schreef op 18 juli 2011 @ 22:24:

Aangezien ik mezelf prima vermaak zonder vent, wacht ik tot ik eentje tegenkomt die iets toe te voegen heeft. En ik ga ervan uit dat hij precies hetzelfde over mij denkt (dat ik voor hem iets toevoeg), anders hoeft het voor mij niet.Persoonlijk denk ik dat mensen te veel het idee hebben dat alleen een relatie met iemand die perfect is echt wat toevoegt, terwijl mijn relatie met iemand die niet helemaal perfect is ook heel veel toevoegt aan mijn leven.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 19 juli 2011 @ 06:41:

[...]

Persoonlijk denk ik dat mensen te veel het idee hebben dat alleen een relatie met iemand die perfect is echt wat toevoegt, terwijl mijn relatie met iemand die niet helemaal perfect is ook heel veel toevoegt aan mijn leven.Iemand die perfect voor mij zou zijn, is niet persé perfect voor jou. Perfect is 'n persoonlijk gegeven.
Mijn leven is behoorlijk compleet en moet het echt wel de moeite zijn wil ik me daarvoor inzetten! Maar voorlopig blijf ik op veilige afstand van mannen.

Ben het met Susan eens, laat je geen probleem aanpraten wat er niet is.
quote:elninjoo schreef op 19 juli 2011 @ 07:02:

[...]

Iemand die perfect voor mij zou zijn, is niet persé perfect voor jou. Perfect is 'n persoonlijk gegeven.

Dat klopt.

Ik bedoel meer dat het net lijkt alsof er een hele waslijst van eisen is en dat een potentiele partner perse aan alle voorwaarden moet voldoen voor iemand uberhaupt een kans krijgt. Terwijl misschien wel kan blijken dat iemand die niet zo ambitieus is als ik ben (stel dat dat 1 van mijn eisen is), toch heel goed bij me past en een hoop vreugde in mijn leven brengt. Ik heb het gevoel dat mensen dan teveel naar het eerste kijken en te weinig naar het laatste. Misschien wel omdat er in het verleden ooit die man was die "mij niet steunde in mijn ambities" en DUS wil ik iemand die ook ambitieus is.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.

Wat ik om me heen heb gezien is dat veel vrijgezellen vriendinnen echt te kritisch zijn. Ze zijn op zoek maar hebben een bepaald plaatje in hun hoofd van de perfecte partner en als een man daar niet 100% aan kan voldoen, dan kappen ze het af.

Dingen als haarkleur, lengte (ja, maar hij is 2 cm kleiner dan ik...), verkeerde merk schoenen of als hij één keer de deur niet voor haar openhoudt zijn al redenen om het af te breken.

En dan vragen ze zich af waarom ze nog steeds single zijn...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Klinkt heel maf, ik ben getrouwd, maar ik had laatst ook zo'n gesprek met een collega.

Van mij wordt binnen mijn huwelijk een enorme zelfstandigheid vereist. Daarom doe en kan ik ook alles alleen. Heb een volledige "eigen" leven en als man er is, dan is ie er en doen we dingen samen.

Ik denk dat ik nooit meer zou kunnen wennen aan een "traditionele" relatie waarin je elkaar bijv. dagelijks ziet en alles of veel samen doet.

Als dit huwelijk ooit over zou gaan, dan zou ik Ouwe Vrijster worden. Teveel gezeik zie ik ervan komen en ik zou mijn eigen leven en alles wat ik opgebouwd heb met veel moeite aanpassen of deels opgeven voor een vent. Ik heb gewoon, ondanks dat ik nu getrouwd ben, helemaal geen man of relatie nodig om een leuk leven te leiden.

Ik denk dat dit ook voor heel veel vrijgezelle vrouwen geldt. Ik kan het heel goed begrijpen. Moet er niet aan denken om afhankelijk te zijn van een man.
quote:noujaseg schreef op 18 juli 2011 @ 20:02:

Herkennen jullie ook in jullie omgeving of bij jullie zelf waar dit artikel over geschreven heeft? Ik vind het wel een interessante theorie namelijk. Straks zitten we allemaal achter dezelfde mannen aan. Ik als man merk wel dat je het met "de vuiliniszakken buiten zetten" niet meer red als man, vrouwen zijn veel minder afhankelijk van mannen dan vroeger, gelukkig maar want met 2 dochters wil ook dat ze onafhankelijk kunnen zijn.

Als ik de generatie van mijn oma zie, geen opleiding, geen

rijbewijs, geen auto, geen verenigingsleven, geen baan buiten

huis enz. denk ik toch dat we de laatste 100 jaar een positieve

ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Of vrouwen TE kritisch zijn? Sommige wel maar dat lost zich

vaak vanzelf op, uiteindelijk willen ze toch een man en stellen

hun "wensen pakket" wat bij of blijven singel natuurlijk, ook

niets mis mee.

quote:malibu82 schreef op 19 juli 2011 @ 10:24:

Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.

En dan vragen ze zich af waarom ze nog steeds single zijn...

Of willen gewoon graag singel zijn en leggen de "relatie-lat"

zo absurd hoog dat niemand er aan voldoet.

Dit merk ik zelf ook, ben nu dik een jaar singel en als ik een date

kan krijgen heb ik wel weer VOOR MEZELF een smoes om

er niet op in te gaan, ze woont te ver weg, ze heeft verkeerde

hobby's, haar hond lijkt me niets.

Maar als ik eigenlijk terug ga naar de oorsprong van het verhaal

ben ik gewoon alleen harstikke blij en happy singel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Frankie33 schreef op 18 juli 2011 @ 22:57:

Ik begrijp werkelijk niet wat vrouwen nog met / van een man willen. Welke man dan ook. De relatievaardigen zijn bezet en blijven dat ook: ze zijn immers relatievaardig. Uit ander onderzoek is gebleken dat het overgrote merendeel van de mislukte relaties op het conto geschreven kan worden van de mannen die hun relaties saboteren en daarmee vervolgens hun vrouwen onaantrekkelijk in gedrag doen worden. Kortom: alles wat beschikbaar is, is beschikbaar omdat 't bagger is.

Wat vreemde redenatie. Mijn man was drie jaar geleden nog beschikbaar (op huwbare leeftijd), en dus bagger, maar 2,5 jaar geleden niet, want bezet?!

Ben blij dat ik niet zo krom dacht 3 jaar geleden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven