wat te doen

19-07-2011 21:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
klaar mee
Hoe oud zijn jullie?
Volgens mij zijn kinderen het meest gebaat bij een 'veilige' thuisbasis. Soms is die beter als de ouders uit elkaar zijn. Enkel en alleen bij elkaar blijven vanwege jullie kind lijkt me dan ook geen wijsheid. (Waarmee ik niet zeg dat jullie dan maar uit elkaar moeten gaan.....)

Veel sterkte gewenst!
Je moet niets accepteren. Het mag wel.

Hoe reageerde hij toen je hem op zijn leugens hebt betrapt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
klaar mee
anoniem_129258 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 20:59
Reden: klaar mee
% gewijzigd
Hij heeft spijt, terwijl hij al vaker vreemdging en daar ook al problemen door had gekregen?

Hij kan het vreemdgaan blijkbaar niet laten.

Ik denk dat het een kwestie is van zijn vreemdgaan accepteren of niet en dan scheiden.
Tja, de illusie dat je je vriend/man kan veranderen... T gaat niet gebeuren.. Hij is een notoire vreemdganger, betrekt je er niet in en geeft je geen keus..

Ik heb zelf geen moeite met open relaties (hell, ik heb een open relatie) maar vind wel dat beide partners er achter moeten staan. Zo niet? dan is er maar een oplossing: uit elkaar gaan..

Meiske, dit word niet beter...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik denk dat je het zelf al heel goed verwoord: hij zal niet veranderen. Misschien wil hij het wel, maar ik denk dat hij over een tijd toch weer de fout in zal gaan.

En dan moet je, zoals Bommi zei, zijn vreemdgaan accepteren of gaan scheiden. Misschien relatietherapie?

Ik kan je trouwens uit ervaring verzekeren dat het voor je kind ook niet goed is als je bij elkaar blijft, terwijl je huwelijk niet goed is.

Een vader die xtc gebruikt vind ik trouwens ook een eng idee.
Mijn ervaring is dat drugsgebruikende vreemdgangers enorme uithalen van spijt ten toon kunnen spreiden (als ze betrapt worden) en daarna verder gaan met hun list en bedrog.

Zoals hierboven is gezegd, het is aan jou of je dit wilt/kunt accepteren.

Sterkte.
klaar mee
anoniem_129258 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 20:59
Reden: klaar mee
% gewijzigd
quote:rittel schreef op 19 juli 2011 @ 21:42:

hij zegt dat hij spijt heeft, dat hij zich gerealiseerd heeft wat hij op het spel heeft gezet, dat hij zich heeft laten testen, en dat hij het vergeten wilde.

hij zegt dat hij ons niet kwijt wil, hij zegt van me te houden, hij zegt dat hij zich realiseert dat hij stom is geweest.

maar hiervoor had ik hem gewaarschuwd.

dat hij met vuur speelde

en was ik er niet achter gekomen... hij had het niet uit zichzelf verteld.

Spijt dat hij betrapt en daarmee nu de lul is?

Of spijt omdat hij jou de pijn heeft aangedaan waar je nu mee rondloopt?

Wat zeggen zijn daden, tonen die ook spijt?

Daar bedoel ik niet mee of hij wel smekend door het stof gaat voor je nu, maar of dat vergeten wat hij wil niet gewoon neerkomt op gemakzuchtig (met de franse slag ook nog) de boel onder het tapijt vegen?
klaar mee
Ik denk dat je wel weet wat je wil, daarin ben je heel duidelijk. Met jezelf marchanderen zal dus niet werken.

Heel veel sterkte!
Allereerst een .

Ik snap dat je opziet tegen alle consequenties die een scheiding met zich meebrengt, maar nu heb je zelf nog enigszins de regie. Stel dat hij weer vreemdgaat en er met een ander vandoor gaat, wat heb jij dan een spijt dat je niet eerder hebt doorgezet. Hou de eer aan jezelf. Buiten het vreemdgaan, ik vind het nogal wat een man van 50 die aan de xtc is...
En betrek het niet teveel op jezelf, dat jij hem de sexuele spanning niet kan bieden. Besef je goed dat geen enkele vrouw dat kan, hij wil namelijk zijn grenzen opzoeken en dan is 1 vrouw niet genoeg, hoe mooi en geweldig ze ook is.
quote:rittel schreef op 19 juli 2011 @ 21:42:

hij zegt dat hij spijt heeft, dat hij zich gerealiseerd heeft wat hij op het spel heeft gezet, dat hij zich heeft laten testen

hij heeft het dus niet veilig gedaan

, en dat hij het vergeten wilde.

tuurlijk wil hij dat, dat is wel erg gemakkelijk.

hij zegt dat hij ons niet kwijt wil

dat geloof ik wel, julie als veilige thuisbasis, maar hij wil zijn spannende leventje 'erbij'. Ik denk dat hij eigenlijk geen van beide op wil geven.,
klaar mee
Als je hem buiten de deur zet dan krijgt hij dus wat hij wil: een lekker spannend leven
Rittel, dikke

Je hoeft niet direct te beslissen, je bent geschokt door wat je hebt ontdekt.

Bedrog doet zeer, heel zeer. En het meest lullige is dan dat hij de zaak probeert om te draaien en het probleem bij jou neerlegt. Dat is een hele lage streek.

Helaas komt het mij bekend voor. Toen het mij overkwam wilde ik de boel ook bij elkaar houden, omdat we het eigenlijk goed hadden samen. Heb voorgesteld om er een open relatie van te maken want ik was er inmiddels wel achter dat hij het vreemdgaan niet zou kunnen laten. Maar dat wilde hij niet, want hij hield zoveel van mij dat hij me met niemand wilde delen. Pfff, lekker makkelijk antwoord.

Uiteindelijk heb ik de relatie gestopt. Hij had met zijn leugens te veel kapot gemaakt. Mijn respect voor hem was (ook door andere fuck ups van zijn kant) helemaal weg. Gelukkig waren er geen kinderen in het spel, dat maakte het voor mij een stuk makkelijker.

Toen ik eenmaal de beslissing genomen heb was ik opgelucht en heb er nooit een minuut spijt van gehad. Ik kon niet leven met een man die thuis kwam wanneer het hem uitkwam, waarbij ik me dan tegen wil en dank elke keer bij afvroeg bij wie hij nu weer in bed had gelegen.

Het is een beslissingsproces wat je moet doorlopen, Ritter. Je kunt je verhaal delen, je kunt andermans verhalen lezen/horen, maar niets is volledig vergelijkbaar en het moment komt echt wel dat jij weet wat jij hiermee wilt en dan is het JOUW beslissing.

Nogmaals veel sterkte.

Hee
Ik denk dat je heel goed weet wat je wilt. Alleen heeft die beslissing heftige consequenties en ik kan me heel goed voorstellen dat je de knoop nog niet durft door te hakken.

Besef dat het niet aan jou ligt dat je hem niet de seksuele spanning kunt bieden die hij zoekt. Kennelijk is dit een man die continu grenzen opzoekt, ook gezien het xtc-gebruik. En wie zegt dat het bij die 2x vreemdgaan is gebleven? Dit zijn toevallig de keren dat je erachter bent gekomen.

Waar haalt hij trouwens het lef vandaan om boos op jou te zijn! Jij hebt niks misdaan! Bovendien komt zijn spijt dan niet heel oprecht over...

Heel veel sterkte!
klaar
jij ook dank Stef.

ik heb echt wat aan jullie reakties.

en hoewel jullie nu zeggen dat ik weet wat ik wil.. nee, ik weet het niet!!

mijn gevoel zegt: kappen met die hap.

mijn verstand zegt: blijven.
Wat dacht je er van om even een pas op de plaats te maken en pas over een aantal dagen een besluit te nemen?

Dat mag, helemaal als het je zo raakt en je er helemaal doorheen zit (wat begrijpelijk is). Neem die tijd.

Wees duidelijk naar je man, geef aan dat je alles wil laten bezinken en de tijd gaat nemen om voor jezelf te bedenken wat jij wil en wat jij belangrijk vind, en dat hij dat over een tijd wel van je hoort.

En de rest komt dan later wel. Laat je niet vangen in emoties waardoor je nu beloftes of toezeggingen doet, waar je misschien niet achter kunt staan als je er wat langer over nadenkt, maar handel ook niet uit woede. Daar ben je nu duidelijk niet toe in staat.

Wat jij nu wil, is je eigen geluk opgeven voor je kind. Heel nobel, en vaak passend, maar in dit geval denk ik dat het niet passend is omdat een kind ook schade kan ondervinden van een ongelukkige moeder. Dus nogmaals.. neem je tijd.

Sterkte en een knuffel.
1. Hij ging vreemd, maar dat hebben jullie destijds overwonnen.

2. Hij wil verder gaan dan jouw grenzen liggen.

3. Hij gaat weer vreemd.

4. Hij is aan de drugs gegaan.

.

.

5. Je bent er niet aan toe om uit elkaar te gaan.

Wat je moet doen lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen. Maar desondanks laat je over je lopen. Wordt het geen tijd om voor jezelf én je kind te kiezen? En ja, dat is heel moeilijk en onzeker.

Sterkte
Wat denk je van relatietherapie? Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je weer bij elkaar komt, het kan ook zorgen dat je besluit of inziet dat je alles geprobeerd hebt en dat het op is of dat jullie onverenigbare wensen hebben.

Jouw wensen op sexueel gebied zijn net zo valide en net zoveel waard als die van hem, vergeet dat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven