Starten met pil ivm veel buikpijn
woensdag 20 juli 2011 om 07:02
Hallo,
Onlangs heb ik de pil voorgeschreven gekregen ivm altijd veel last van mijn eigen hormonen/menstruatie.
Nu wil ik graag zsm starten maar er word geadviseerd op de eerste dag van de eerstvolgende menstruatie te beginnen. Of een 1e zaterdag na de vorige menstruatie.
Nu zit ik op het moment halverwege de cyclus en vroeg me af of het ook kwaad kan als ik nu direct ga starten? En dan heb ik het even niet over de veiligheid als voorbehoedsmiddel, daar gaat het even niet om.
gr marleen
Onlangs heb ik de pil voorgeschreven gekregen ivm altijd veel last van mijn eigen hormonen/menstruatie.
Nu wil ik graag zsm starten maar er word geadviseerd op de eerste dag van de eerstvolgende menstruatie te beginnen. Of een 1e zaterdag na de vorige menstruatie.
Nu zit ik op het moment halverwege de cyclus en vroeg me af of het ook kwaad kan als ik nu direct ga starten? En dan heb ik het even niet over de veiligheid als voorbehoedsmiddel, daar gaat het even niet om.
gr marleen
woensdag 20 juli 2011 om 07:37
Je kunt wel gewoon nu al beginnen als het niet om de pil als voorbehoedsmiddel gaat. Maar als je al halverwege bent, kan 't zijn dat je al gelijk 'n doorbraakbloeding te pakken krijgt tegen dat je normaal ongesteld zou worden. Er is nu immers al 2 weken vanalles opgebouwd. Maar het zal ongetwijfeld al minder heftig zijn als je ongesteldheid zonder pil, dus go for it. En als je dan je eerste ongesteldheid mét pil hebt gehad, kun je de pil gewoon nonstop gaan doorslikken. Met 'n beetje mazzel krijg je dan nog maar eens in de zoveel maanden 'n doorbraakbloeding waardoor je even 'n ongesteldheid door moet laten komen, maar 't is absoluut 'n verademing t.o.v. zonder pil.