Ui vervangen door iets anders?
woensdag 20 juli 2011 om 11:19
lente- of bosuitjes zijn ook wat zachter van smaak en sjalotjes ook.
Via Google vond ik dit http://www.vegatopia.com/ ... -die-geur-is-des-duivels-
misschien het proberen waard?
En anders misschien gewoon minder ui gebruiken.
Via Google vond ik dit http://www.vegatopia.com/ ... -die-geur-is-des-duivels-
misschien het proberen waard?
En anders misschien gewoon minder ui gebruiken.
woensdag 20 juli 2011 om 12:15
Zoete ui. En alle die al genoemd zijn.
Wat ik een keer gelezen heb is het hart van de ui die de erge smaak heeft. Sindsdien haal ik het hart er altijd uit (bij de gewone ui dan he). Ik heb nooit last verder van ui dus of het waar is weet ik niet.
Verder zou je als je het alleen pittiger wilt hebben ook kunnen denken aan tabasco of wat sambal. Of uienpoeder.
Wat ik een keer gelezen heb is het hart van de ui die de erge smaak heeft. Sindsdien haal ik het hart er altijd uit (bij de gewone ui dan he). Ik heb nooit last verder van ui dus of het waar is weet ik niet.
Verder zou je als je het alleen pittiger wilt hebben ook kunnen denken aan tabasco of wat sambal. Of uienpoeder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 20 juli 2011 om 13:55
Ja, ik snij ook altijd het hart er uit.
Prei rauw gebruiken dat kan alleen met heel jonge prei of het zachtere gedeelte. Heel fijn gesneden zodat het niet gaat overheersen qua smaak. Hoe fijner gesneden, hoe minder overheersend het is. Vergelijk het met een peper. Daar moet je ook geen te grote stukken van in je mond krijgen.
Prei rauw gebruiken dat kan alleen met heel jonge prei of het zachtere gedeelte. Heel fijn gesneden zodat het niet gaat overheersen qua smaak. Hoe fijner gesneden, hoe minder overheersend het is. Vergelijk het met een peper. Daar moet je ook geen te grote stukken van in je mond krijgen.
woensdag 20 juli 2011 om 15:56
woensdag 20 juli 2011 om 16:44
Ik haal ook altijd het hart uit de knoflook, zo'n klein uitlopertje. Heb wel eens gelezen dat je daarvan last van je buik kunt krijgen bij veel knoflook.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
woensdag 20 juli 2011 om 17:46
Ik wist niet waarom ik de harde kern eruit haal, maar dat doe ik ook met witlof. Heb ik geleerd uit zo'n oud boekje van Bleu Band over groenten. Toen ik nog een nitwit was op kookgebied. Daar staan heel leuke foto's in als uitleg hoe een groente schoon gemaakt en wat ervan gebruikt kan worden. In de meeste recepten staat het er wel bij, maar als het niet zo is dan zoek ik het daarin altijd even op.
Dat uitlopertje van de knoflook wordt ook wel eens genoemd. Sindsdien haal dat er ook uit. Ik kook wel eens ui en knoflook gewoon mee met bepaalde groenten. Gekookt is de smaak weer anders dan gebakken.
Dat uitlopertje van de knoflook wordt ook wel eens genoemd. Sindsdien haal dat er ook uit. Ik kook wel eens ui en knoflook gewoon mee met bepaalde groenten. Gekookt is de smaak weer anders dan gebakken.
woensdag 20 juli 2011 om 21:50
Idd Vicky, het schijnt dat de nare smaak ook bij knoflook in het hart zit. Ik snij die dingen ook altijd eerst door de midden en dan het hart eruit.
Bij witlof zeker, wil je ze nog "heel" in de ovenschotel kan dat best nog met ham en kaas. Ik heb de laatste keren een ovenschotel ermee gemaakt en het in stukjes gesneden en verder een lekkere ovenschotel mee gemaakt, het smaakte echt super lekker.
Bij witlof zeker, wil je ze nog "heel" in de ovenschotel kan dat best nog met ham en kaas. Ik heb de laatste keren een ovenschotel ermee gemaakt en het in stukjes gesneden en verder een lekkere ovenschotel mee gemaakt, het smaakte echt super lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven