Hong Kong!

20-07-2011 16:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit najaar ga ik samen met mijn vriend naar China en Hong Kong. Het "mainland China" gedeelte hebben we al min of meer uitgezocht, maar Hong Kong staat nog open. Wie van jullie heeft tips voor leuke bezienswaardigheden/eettentjes etc. en welk gedeelte van Hong Kong of welk eiland is het leukst om te overnachten?

Alvast veel dank!
Renaissance Hotel aan de Avenue of Stars in Kowloon.

Eén van de weinige hotels in HK met 'n rooftop pool en perfecte locatie. Als je aan de kant van Avenue of Stars het hotel verlaat heb je uitzicht op de skyline van HK Island (waar elke avond om 20 uur 'n lasershow te zien is)

Het is ongeveer 10 minuten lopen naar de ferry's.

Op HK Island kun je naar de Peak voor 'n mooi uitzicht.

Verder vind je er Stanley Market, Ladderstreet, Man Mo Temple, SoHo.

Op Lantau Island naar de Big Buddha.

Een paar kleinere eilanden zijn echt om even tot rust te komen: veel natuur en heerlijk seafood.

Kowloon om te shoppen.

Koop de citygids van HK van Lonely Planet, staan veel tips in.
Wij zaten in Langham Place in Mong Kok, fantastisch!! Niet goedkoop maar echt het geld dubbel en dwars waard! Zwembad op het dak, echt je mond valt open!

http://hongkong.langhampl ... fitness/swimming_pool.htm
Ga een avond naar de paardenrennen op Happy Valley Race Course. Zorg dat je er vroeg bent, koop een toeristenkaartje met het (lekkere) buffet en onbeperkt wijn/bier/fris erbij. Vanuit die zaal heb je mooi uitzicht over de renbaan.

Na het eten ga je naar beneden, je kan tot óp de renbaan komen en stort je je tussen de gokkende chinezen.

Pak een ferry naar een van de kleine eilandjes, ik was op Cheung Chau, dat is autovrij. Je kunt een fiets huren om het eilandje te verkennen en er inderdaad heerlijk (vis) eten.

De lasershow boven de rivier mag je inderdaad niet missen.
.
Hier t Renaissance:

http://www.marriott.com/h ... -kong-harbour-view-hotel/
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! De hotels zien er prachtig uit, maar inderdaad wel prijzig. Welk gedeelte van Hong Kong vinden jullie trouwens het "gezelligst" om te overnachten? HK Island, Kowloon of een van de andere eilanden?

Paardenrennen, Big Buddha, lasershow en Man Mo Temple stonden al op het lijstje en de Lonely Planet HK is ook al aangeschaft!
Noomi,

Kowloon is een stuk goedkoper. HK Island is het epicentrum van alle winkels die daar megahuren betalen en ook van de kantoren en grote banken en zakenwereld. Het echte HK leer je kennen in Kowloon, in Central lopen meer de winkeltypjes en kantoormensen. De andere eilanden staan meer bekend om hun natuurschoon en er is minder te doen, tenzij je naar Macao gaat, maar dat is dan weer een heel ander land.

In hartje centrum van Kowloon ligt een Holiday Inn hotel, dat is behoorlijk westers voor je en de locatie is perfect. Je zit dan in de wijk Tsim Sha Tsui, in Kowloon zelf heb je nog eigen wijken, en je kunt lopend makkelijk naar Mongkok. In deze wijken zitten veel lokale winkels en je kunt er op veel plekken verse sapjes laten persen voor tussen de 1 euro en 1,20, zoals wortel, sinaasappel, banaan, watermeloen, wat jij wilt. Ook ligt Temple Street en night market op loopafstand. De boot naar Central ligt vanuit het hotel op 6 minuten lopen in winkelcentrum Harbour City, waar de ferries aanmeren in een mega shopping mall met alle merken die je maar wenst, zoals Ralph Lauren, Louboutin en ook Marks&Spencers, American Eagle en goedkopere winkels.

In de straat van Holiday Inn zijn ook een hoop leuke locale zijstraten zoals Cameron Road en Kimberley Road. Vanuit die laatste straat kun je doorlopen naar Knutsford Terrace, een straat met zover ik weet de enige restaurantjes die open lucht zijn. Het is soms erg warm, maar de mensen daar eten alleen air conditioned. Knutsford Terrace is dan erg leuk. Tussen Kimberley Road en Nathan Road (Holiday Inn) ligt ook een winkelcentrumpje dat "the one" heet, op de 17e verdieping zitten twee restaurants (oa Wooloomooloo) met een waanzinnig uitzicht over de stad.

Als je meer concrete vragen hebt, lees ik het wel, maar vertel dan even hoelang je in HK bent, want je hebt nu veel op je lijstje en niet alles ligt op 1 route.

P.s. als je checkt, zie je ook dat er een Novotel zit in Nathan Road, weet niet of dit goedkoper is, loop alleen regelmatig langs Holiday Inn en dat ligt perfect.
Ik vind Kowloon en dan vooral Tsim Sha Tsui het leukst om te verblijven. Het is er een beetje ruimer opgezet, het grote Kowloon park is daar (aanrader!) en je kan makkelijk naar de lasershow waar je misschien wel meer dan eens wil kijken.

Het is ook het meest 'westerse' deel van Hong Kong. Mong Kok bijvoorbeeld, is heel druk, vies (verkeer) en heel erg chinees. Er zijn daar bv ook heel veel eettentjes waar ze alleen chinees spreken. In Tsim Sha Tsui is alles 2-talig dat is wel handig.

HK Island is vooral een zakengebied.

Ik zat trouwens in het The Royal Pacific Hotel and Towers. Perfect hotel en perfecte locatie (aan het water bij de ferry naar Macau en ferry naar HK Island en andere eilandjes op loopafstand).
.
Ow, en als je geld te veel hebt:

Ga high tea-en in het Peninsula hotel (linker hoek Nathan Road) (wel met reservering). Je voelt je poepie-chic.

Een andere leuke tip is lunchen in het Sheraton Hotel (rechter hoek Nathan Road). Dat heeft een chinees restaurant waar alleen lokale (veelal zaken)mensen eten, ik heb daar nog maar een keer een niet-aziaat zien eten. Het is erg lekker en erg cantonees.

P.s. Noomi,

voor je mega-moeilijk gaat doen vanuit Nederland met Visa en vergunningen:

In HK heb je geen vergunning nodig, je mag er drie maanden blijven als je het formuliertje invult dat je in het vliegtuig krijgt. In de hotels daar kun je bij de concierge een visum regelen voor Mainland China tegen kostprijs.

Nu stop ik, als je meer info nodig hebt, hoor ik het wel.
quote:noomi schreef op 20 juli 2011 @ 17:16:

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! De hotels zien er prachtig uit, maar inderdaad wel prijzig. Welk gedeelte van Hong Kong vinden jullie trouwens het "gezelligst" om te overnachten? HK Island, Kowloon of een van de andere eilanden?

[...]Gezelligst vind ik Kowloon omgeving Tsim Tsa Tsui. Centraal gelegen en met o.a. de Star Ferry (veerboot) en de MTR (metro) kun je overal komen.

Peninsula Hotel wordt al genoemd, ligt ook in Tsim Tsa Tsui. The Langham Hotel Hong Kong is daar ook en heeft een rooftop zwembad.

Kijk eens naar Aqua tokyo roma en Aqua Spirit Bij de tweede link moet je bevestigen dat je oud genoeg bent voor drank.
Zelf vind ik The Peak op Hong Kong Island geweldig. 's Middags laat met The Peak Tram naar boven op de berg boven Hong Kong Central heb je een geweldig uitzicht. 's Avonds wanneer de zon ondergaat dat het eerst begint te schemeren en dat het daarna donker wordt is het uitzicht fantastisch over Hong Kong en Kowloon en de haven.

Als je lang (meerdere weken) van te voren reserveert kun je een tafeltje bij het raam reserveren en dineren in het Café Deco restaurant met uitzicht over Hong Kong en Kowloon.

Als je het aandurft kun je op The Peak een dubbeldekker bus terug naar beneden nemen en boven in de bus gaan zitten en rij je met de bus met uitzicht naar beneden langs de duurste huizen en appartementen van HK. Uitstappen bij Pacific Place (een exquise shopping mall, appartementen, 5-sterren hotels Island Shangri-La en de Conrad Hong Kong) daar onder zit namelijk MTR metrostation Admiralty waar je op de metro kan overstappen of je kan nog verder meerijden met de bus en uitstappen bij Central waar je kan overstappen op de Star Ferry of metro.
Wij zijn een nachtje op Macau geweest, 's avonds de boot van 20u genomen, de hele nacht gegokt en toen de boot van 6u weer terug naar HK island. Was de meest bizarre nacht in mn leven, haha!
Dankjewel voor alle reacties, hier heb ik echt wat aan! Ik ben nog nooit in HK geweest en door alle informatie in de Lonely Planet zie ik door de bomen het bos niet meer... Ons eindpunt van de reis is HK en we zijn van plan om daar ongeveer 6 dagen te blijven om rustig rond te lopen, te genieten van het lekkere eten en ook nog een beetje te shoppen.

Dus Kowloon it is, ik ga jullie hotel en restaurant tips eens rustig bekijken.
Best Hong Kong bars with a view Startpunt van een CNN website om verder op te grasduinen.
Ik heb het geluk in Hong Kong te wonen, je zult het geweldig vinden! Als je van echt goede verse vis houdt kan ik je aanraden om naar Sai Kung te gaan en daar neer te strijken bij één van de verukkelijke visrestaurants. En voor een mega winkel centrum met betaalbare maar wel hele leuke merken zou ik naar Shatin gaan: New Town Plaza. Ben je zo een dag zoet. En dim-sum is geweldig bij o.a. Maxim's, reken wel op een lange wachtrij. Ik kan nog wel uren doorgaan....als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
Een dagtrip naar Macau is ook leuk! Het heeft veel Portugese invloeden. Je kan er met de ferry heen, je hebt wel je paspoort nodig. Er wordt nauwelijks Engels gesproken (in tegenstelling to Hongkong) maar Mandarijn en Portugees.
Als je er 6 dagen hebt, dan heb je in elk geval lekker de tijd en zou ik ook zeker 'n dagje naar Macao gaan.

En als je van pretparken houdt is Ocean Park (HK Island) ook wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven