Geld & Recht alle pijlers

boek in eigen beheer uitgeven

21-07-2011 14:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers

ik heb een vraag, ik zit erover te denken een boek in eigen beheer uit te geven. Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die dat hebben gedaan. Ik heb geen idee wat een gemiddelde prijs is die je daarvoor moet betalen, welke aanbieders betrouwbaar en goed zijn en wara ik nog meer rekening mee kan houden.

Kan iemand me verder helpen?

bedankt!
Ken iemand die dat gedaan heeft. Komt alleen wel over alsof er geen enkele uitgever was die er iets in zag, en dat je het daarom maar zelf gedaan hebt. Geen redacteur die ernaar gekeken heeft, boordevol spelfouten, cheapo uitstraling.

Dit was een paar jaar geleden.
Jezus.... gebruik Google even zeg. Er zijn echt genoeg sites met prima info hierover.

http://www.google.nl/sear ... UTF-8&hl=nl&client=safari
quote:spectral schreef op 21 juli 2011 @ 14:10:

Jezus.... gebruik Google even zeg. Er zijn echt genoeg sites met prima info hierover.

http://www.google.nl/sear ... UTF-8&hl=nl&client=safariWat een kattige reactie. Dit is een forum, hier kun je dit soort vragen stellen. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft ook niet te antwoorden.
quote:fossiel schreef op 21 juli 2011 @ 14:25:

[...]

Wat een kattige reactie. Dit is een forum, hier kun je dit soort vragen stellen. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft ook niet te antwoorden.ze heeft wel gelijk, het lijkt wel alsof sommige mensen te beroerd zijn om even google te raadplegen
quote:feeks schreef op 21 juli 2011 @ 14:27:

[...]

ze heeft wel gelijk, het lijkt wel alsof sommige mensen te beroerd zijn om even google te raadplegenDat klopt, maar dat kan je toch ook anders brengen? Of je klikt het topic gewoon weg.
Google biedt niet (altijd) dezelfde informatie. Hier kun je persoonlijke ervaringen horen, daar heb je soms veel meer aan.

Dus ja, kattig en TO: sorry, heb geen ervaring maar ben wel geïnteresseerd dus lees graag mee!
als je hier al wat langer zit, word je er wel eens moe van
quote:feeks schreef op 21 juli 2011 @ 14:34:

als je hier al wat langer zit, word je er wel eens moe vanIk kom hier al ongeveer 5 jaar. Ben vooral een meelezer en heb verschillende nicks gehad.
Er bestaat zoiets als 4 (of 5) pages, dan kun je een boek aanbieden en kunnen mensen 4 (of 5) paginas als aandeel kopen. Een deel van de winst (...) gaat dan ook naar je aandeelhouders.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ feeks zo te zien zit royanne hier ook al een aardig tijdje en stelt ze o.a. deze vraag; ' Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die dat hebben gedaan.' Lijkt mij een vrij legitieme vraag om hier op dit forum te plaatsen toch?
Maar als iemand zich er al eens in verdiept heeft kan zou die toch tips kunnen geven.

30% van de topics hier kunnen beantwoord worden via google of door het bedrijf waar het over gaat te bellen maar daar wordt toch ook gewoon geantwoord!
Ik ken iemand die een eigen uitgeverij is gestart voor boeken in een bepaald genre, zo heeft ze ook haar eigen boek uitgegeven, maar wel een redacteur en vormgever voor haar laten werken etc. Dus ook boeken van anderen uitgegeven.

Ik heb trouwens geen idee van de kosten. Ken zelf een site lulu.com ofzo. Geen idee of dit wat is, maar misschien kun je daar eens kijken.
quote:himalaya schreef op 21 juli 2011 @ 14:36:

Er bestaat zoiets als 4 (of 5) pages, dan kun je een boek aanbieden en kunnen mensen 4 (of 5) paginas als aandeel kopen. Een deel van de winst (...) gaat dan ook naar je aandeelhouders.

Tenpages.com

Zelf geen ervaring mee, wil he wel gaan proberen
quote:himalaya schreef op 21 juli 2011 @ 14:36:

Er bestaat zoiets als 4 (of 5) pages, dan kun je een boek aanbieden en kunnen mensen 4 (of 5) paginas als aandeel kopen. Een deel van de winst (...) gaat dan ook naar je aandeelhouders.Ik ken ongeveer hetzelfde concept maar dan met 10 pagina.s zie http://www.tenpages.com/
Je hebt ook nog Parelz, of zoiets. Op fok is een heel interessant topic over schrijven, waar alle vragen over uitgeven ook worden beantwoord. Er zitten ook een aantal mensen bij die al een aantal boeken hebben geschreven en uitgegeven, al dan niet in eigen beheer. Heb je zelf al een uitgever benaderd of wil je het sowieso zelf gaan uitgeven?
quote:angel__ schreef op 21 juli 2011 @ 14:39:

[...]

Tenpages.com

De inflatie heeft daar ook al toegeslagen

(Had werkelijk geen idee hoevéél pagina's het ook al weer waren, heb het ooit eens bekeken)
Waarom wil je niet gewoon via een uitgeverij uitgeven?

Ik ben het eens met Emaille, in eigen beheer heeft toch een beetje een zweem van "er zat geen hond op te wachten en eigenlijk is het niet goed genoeg".

Het kan overigens wel, een tijdje terug was er nog in het nieuws dat er weer een auteur de 1 miljoen exemplaren grens bij Kindle had overschreden en dat is een auteur zonder uitgever die zijn boeken dus in eigen beheer via Kindle uitgeeft.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 21 juli 2011 @ 14:52:

Waarom wil je niet gewoon via een uitgeverij uitgeven?

99% van de aangeboden manuscripten is simpelweg te slecht of niet interessant voor een uitgeverij.
Wat is het doel van het zelf uitgeven van een eigen boek?

Is het alleen voor jezelf of ook voor je omgeving?
Ten eerste; google.

ik snap dat je kan googelen. En dat je dan sites krijgt waar je allemaal je eigen boek kan uitgeven.

Dat vraag ik toch niet?

Ik vraag of mensen hier zelf ervaring mee hebben, mij kunnen helpen aan een betrouwbaar adres, weten waar ik rekening mee kan houden en wat de kosten ongeveer waren.

Met alle respect, dát zijn vragen waar google mij geen antwoord op geeft. Dus alsjeblieft geen antwoorden meer dat ik maar moet googelen....

Zo, dat moest er even uit

ja, ik wil graag een boek uitgeven maar inderdaad het is erg moeilijk een uitgever te vinden. Uitgevers krijgen vaak duizenden manusscripten en ja, dan moet je er maar net tussen zitten. Ik wil toch bepaalde dingen vertellen (het is allemaal autobiografisch) en daarom dacht ik aan deze optie. dat anderen dan denken dat eigenlijk geen hond het wil lezen boeit me niet zo. Ik ben zo arrogant te denken dat het wel interessant genoeg is

maar ik begrijp dat nog niemand zelf heeft gedaan of iemand kent?
trouwens, dat concept van een paar paginas plaatsen was mij onbekend, dus aan dat soort tips heb ik ook wat, bedankt ervoor!
Sonja Bakker heeft in ieder geval haar eerste boek ( van de rest weet ik het niet) in eigen beheer uitgegeven.

Er was namelijk geen uitgever te vinden die dit wilde doen.

Ze is er toch behoorlijk rijk mee geworden. Inschattingsfout van de uitgevers dus. Wel leuk voor Sonja want nu zijn alle inkomsten ook voor haar.
Ik heb het niet zelf gedaan, omdat mijn boek door een uitgever is uitgegeven.

Op de site van schrijvenonline vind je veel tips over in eigen beheer uitgeven.

Heb je je verhaal al door meerdere mensen laten lezen? En dan niet familie of vrienden zonder verstand die dan zeggen 'wat schrijf je leuk', maar iemand die goede opbouwende kritiek kan geven en die taalkundig erg sterk is.
leuk bommi! mag zeker niet vragen welk boek je hebt geschreven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven