Geld & Recht alle pijlers

mag je je handtekening veranderen?

22-07-2011 22:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lelijke handtekening die eigenlijk steeds onhandiger wordt. Op een een of andere manier zet ik hem steeds anders en mooi is ie dus ook al niet.

Maar hij staat wel onder veel documenten qua werk, bankzaken, diploma's en in mijn paspoort.

Kán je uberhaupt je handtekening veranderen, terwijl ie rechtsgeldig blijft?
Haha grappig! Ik vroeg me laatst hetzelfde af (en heb dus geen antwoord voor je, sorry). Mijn handtekening stamt nog uit de tijd dat ik een biebpasje aanvroeg, als kind, en sindsdien zit ik er eigenlijk aan vast!
Als jij maar de handtekening die ergens geregistreerd staat kan zetten lijkt het me geen probleem.

Komt er dus op neer dat je een tijd lang 2 handtekeningen in omloop hebt.
Ja dat kan wel. Ik moest op mn 16e tekenen voor mn middelbare school diploma en pas later ontwierp ik mijn echte handtekening. Dus ik heb um gewoon veranderd. Gelukkig stond de oude lelluke handtekening alleen daarop.
Ik loop tegen de 30.... dus hij staat wel op meer plekken dan alleen mijn middelbare schooldiploma

Maar de variëteit van mijn handtekening loopt echt de klauwen uit, plus dat ie steeds lelijker wordt.
Ik heb het wel gedaan. Ik had een hele lange handtekening (lange naam) en heb die op enig moment veranderd naar een handtekening met alleen mijn initialen. Ik kan mijn oude handtekening nog wel zetten dus als er ooit een probleem mee komt (nog nooit gehad) kan ik die alsnog geven.
Ja hoor, geen probleem. Heb t ook gedaan omdat ik een andere achternaam aannam. Ik heb banken en andere belangrijke instanties een brief gestuurd met daarin m'n oude en de nieuwe handtekening. Snel geregeld
OK, het is dus vrij simpel te regelen. Nu nog iets moois bedenken. Is nog niet makkelijk!
Gewoon op heel veel manieren je naam schrijven. En kijken wat daar van overblijft. Ik heb mijne veranderd toen ik 19 was.
Ik heb een onleesbare handtekening (wel altijd hetzelfde), hoe ik ook probeer hem te veranderen, wanneer het er op aankomt zet ik uit automatisme weer de lelijke. Ik hou het maar zo en weet hem nu beter te waarderen Wel handig trouwens een brief te sturen met oude en nieuwe handtekening. Tackel je direct een paar belangrijke instanties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven