Figuur vergelijken

21-07-2011 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK meiden, ik ga hier maar eens met de billen bloot, voordat ik mezelf horendol maak...

Al mijn leven lang hoor ik dat ik "niet dik, lekker stevig" ben met mijn, momenteel, 1.75m en 75 kg. Ik voel me ook al sinds ik me kan herinneren niet top in mijn vel en ben constant bezig met eten, minder eten, minder vet eten, minder suiker eten, minder brood eten, minder etc. etc. Zonder resultaat overigens, want ik heb het doorzettingsvermogen van een dweil. Ineens krijg ik dan weer zo'n moment waarin ik denk: "Ziek zijn is erger dan stevig, blij dat ik gezond ben" of "Het valt allemaal best mee en je leeft maar 1x". Jullie kennen het vast wel.

De laatste jaren echter vergelijk ik constant mijn figuur met elke vrouw die ik tegenkom. Ik heb het idee dat dit erger en erger wordt en dat ik er straks in doordraai. Ik kan niet met iemand praten zonder te checken hoeveel rollen en hammen diegene heeft en mezelf constant de vraag te stellen of ik dikker of minder dik dan diegene ben. Zelfs met mijn beste vriendinnen ben ik mezelf constant aan het vergelijken en ik vraag ze heel vaak of ze niet toevallig iemand kennen die hetzelfde figuur heeft als ik. Ik kan ook helemaal niet inschatten hoe mijn figuur er nou "voor de buitenwereld" uit ziet, ik voel me een enorm hok maar misschien valt dat best mee. Foto's zijn hiervoor trouwens geen oplossing, want ik zie er altijd vreselijk op uit. :-)

Wat wil ik met dit verhaal zonder dat ik een foto wil plaatsen? Ik weet het niet. Misschien herkenning, misschien hulp om gewoon tevreden te worden met wie ik ben en mensen die slanker zijn dan ik, niet automatisch minder aardig te vinden. Enzo... Ik weet het niet... Wie weet het wel?
quote:sprokkelientje schreef op 24 juli 2011 @ 21:41:

[...]

Dus als je aanleg hebt voor overgewicht en je kiest ervoor om te genieten, kies je er dus ook voor dat er geen man meer naar je kijkt?

Hmm....aparte redenering.

Het gros van de mannen zegt voor slank te gaan, maar volgens mij maakt mollig ze ook helemaal niets uit. Echt dik wordt wellicht lastiger.

In een bestaande relatie spelen dit soort dingen natuurlijk ook wel een rol qua wederzijdse aantrekkelijkheid, maar dan spelen andere dingen een veel grotere rol, zoals liefde, een gemeenschappelijke geschiedenis en toekomst, kinderen, een band enz.
quote:sprokkelientje schreef op 24 juli 2011 @ 21:41:

[...]

Dus als je aanleg hebt voor overgewicht en je kiest ervoor om te genieten, kies je er dus ook voor dat er geen man meer naar je kijkt?

Hmm....aparte redenering.Eens, ik schrijf mee op een topic waar vrouwen schrijven die wat af willen vallen. Wij hebben geen klachten over aandacht van de mannen. Ik denk dat op dit moment 90% een vriend/man heeft.
Ik denk zelfs dat veel mannen een wat stevigere vrouw mét zelfvertrouwen en dus een leuke uitstraling leuker vinden dan een slanke vrouw die zichzelf te dik vindt, alleen maar met haar lijn bezig is en daar dus onzeker over is.
quote:michellevanderesistance schreef op 24 juli 2011 @ 21:20:

Ja wie aanleg heeft voor overgewicht , moeten kiezen

tussen genieten van eten etc.

of van de belangstelling van mannen

Allebei tegelijk word moeilijk .

Met een houding als die van jou wel ja.

Ik ken genoeg vrouwen die van lekker eten houden, die te dik zijn en die ook nog een leuke man hebben. Die mannen houden ook van lekker eten houden, zijn over het algemeen ook te dik, en ze houden vooral van gezellige vrouwen, die ook graag lekker eten en die niet zeuren. Het zou fijn geweest zijn als die vrouwen eruit hadden gezien als fotomodellen, maar ik geloof niet dat die mannen daar verder zo mee bezig zijn. Af en toe loopt er een mooie vrouw voorbij en daar kijken ze vast naar. Ik kijk ook graag naar mooie mensen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 21:44:

[...]

Het gros van de mannen zegt voor slank te gaan, maar volgens mij maakt mollig ze ook helemaal niets uit. Echt dik wordt wellicht lastiger.

In een bestaande relatie spelen dit soort dingen natuurlijk ook wel een rol qua wederzijdse aantrekkelijkheid, maar dan spelen andere dingen een veel grotere rol, zoals liefde, een gemeenschappelijke geschiedenis en toekomst, kinderen, een band enz.Ik zeg het nog een keer: mannen vinden het al gauw best als de vrouw in kwestie niet zeurt en ze er lekker aan mogen zitten.
Deze discussie is naast dat hij interessant is ook zeer respectvol naar een ieder toe en dat is fijn.

Mijn overgewicht is deels veroorzaakt door lichamelijke klachten deels door 2 zwangerschappen. Toen ik bevallen was van nr 2 heb ik gezegd zo en nu ben ik er klaar mee. Om me heen zei iedereen ja ja.. We will see.

Het eerste punt was de lichamelijke klachten aanpakken.. Iets dat daarvoor niet kon ivm zwanger willen worden.

Toen dat gebeurd was is de knop omgegaan. 5 maanden later was er 23 kg af. En dat komt er niet meer aan. Omdat ik weet hoe hard ik ervoor heb moeten werken.

Nu heb ik maat 40, en ik wil er dus nog 10 kg af hebben ( t gaat nu even moeizaam maar dat komt wel weer goed)

Ik zal dus eindigen in maat 38 ongeveer. Kleiner hoeft ook niet, dat staat niet bij me aangezien ik echt brede schouders heb. Dan worden het rare verhoudingen.

Voel ik me nu lekkerder?? Ja veel lekkerder. Ik voel me ook mooier. Maar ik ben niet anders. Ik ben nog steeds ik.

En tja, wat iemand anders van me vindt zal me aan m'n reet roesten. Als je slank bent dan is er wel weer wat anders om over te zeiken. Niemand is perfect en het schijnt de natuur te zijn voor sommige vrouwen om andere vrouwen af te kraken. Daardoor voelen ze zichzelf vaak beter.

Iemand heeft mij ooit gezegd: biol, of jij nou maat 48 of maat 38 hebt. Je straalt iets uit. Iets dat geen man kan weerstaan. Jij hebt namelijk sex in je!

Een mooier compliment kon ik niet krijgen!! :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 21:48:

Ik denk zelfs dat veel mannen een wat stevigere vrouw mét zelfvertrouwen en dus een leuke uitstraling leuker vinden dan een slanke vrouw die zichzelf te dik vindt, alleen maar met haar lijn bezig is en daar dus onzeker over is.

En daarom zou mijn man mij op zich best willen ruilen voor een vollere vrouw die zekerder is.

En Janna, ben het dus helemaal eens.
@Biol, wat knap van je, en je laatste opmerking; zo is het maar nét
Wat lief Biol, die kun je in je zak steken .

Ik ben zelf vrij neutraal over dik, dun, lang, kort zijn, maar ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb, want ik weet niet wat het is om te dik te zijn en daarom ga ik wel een per ongeluk op gevoelige tenen staan (zoals zojuist ), terwijl mijn opmerkingen eigenlijk meer als een gegeven bedoeld waren.

Ik heb zelf nogal last van pukkeltjes gehad (en nog wel rond mijn menstruatie) en als men dan zou zeggen dat karakter en acné een link hebben zou ik wellicht ook niet blij zijn.

Toch geldt ook daar: ik heb vaak niet de discipline om gezond te eten, de huid goed te reinigen en vooral om er vanaf te blijven en dat merk je dan. Zo hebben we allemaal onze zwaktes.
quote:schuddebuikje schreef op 24 juli 2011 @ 21:57:

En daarom zou mijn man mij op zich best willen ruilen voor een vollere vrouw die zekerder is.

En Janna, ben het dus helemaal eens.Misschien kun je een deal maken, dat je wat nog meer lekkere dingen eet én zekerder wordt.
dat is dus een probleem, voor mezelf wil ik niet voller zijn, terwijl ik andere vrouwen die voller zijn heel mooi kan vinden.

Zucht, zullen we er maar een sessie tegenaan gooien?
Niet voller maar wel zekerder dan?

*haalt toverstafje tevoorschijn*

sessie? sttt! Ik ben vrij
Is het karakter als je juist wel of niet maat kunt houden?

Ik heb twee kinderen. Mijn zoon zal nooit uit zichzelf om snoep vragen, eet met moeite voldoende avondeten, is sowieso een kleine eter en heeft ondergewicht. Grote kans dat dit kind zijn hele leven slank zal blijven? Is dat zijn verdienste? Nee, want hij zit zo in elkaar en hoeft er geen moeite voor te doen.

Dochter is wel een snoepkont. Snoept het liefst de hele dag door, kan geen maat houden en heeft dus grote kans later te dik te worden. Net zoals haar moeder. Als zij later slank is, is dat dan haar verdienste? Ja, want ze zal er verdomd veel moeite voor moeten doen.

Alleen, als iemand slank is zie je niet of die persoon daar wel of niet veel moeite voor moet doen. Voor het zelfde geld moet die persoon er heel veel moeite voor doen en is er weinig om afgunstig op te zijn.
quote:dannas schreef op 24 juli 2011 @ 22:21:

Is het karakter als je juist wel of niet maat kunt houden?

Ik heb twee kinderen. Mijn zoon zal nooit uit zichzelf om snoep vragen, eet met moeite voldoende avondeten, is sowieso een kleine eter en heeft ondergewicht. Grote kans dat dit kind zijn hele leven slank zal blijven? Is dat zijn verdienste? Nee, want hij zit zo in elkaar en hoeft er geen moeite voor te doen.

Dochter is wel een snoepkont. Snoept het liefst de hele dag door, kan geen maat houden en heeft dus grote kans later te dik te worden. Net zoals haar moeder. Als zij later slank is, is dat dan haar verdienste? Ja, want ze zal er verdomd veel moeite voor moeten doen.

Alleen, als iemand slank is zie je niet of die persoon daar wel of niet veel moeite voor moet doen. Voor het zelfde geld moet die persoon er heel veel moeite voor doen en is er weinig om afgunstig op te zijn.

Bij je zoon is het genetisch bepaald dat hij slank is en zal blijven én hij heeft het geluk geen eter te zijn. Dat heb je vaak wel of niet van nature.

Bij je dochter zal de tijd moeten leren of ze, nu ze geen maat kan houden, de discipline op kan brengen om op haar lijn te letten. Dat is een stukje ingebouwd karakter. En als ze dan ook nog eens genetisch gezien aanleg heeft dik te worden komt dat er ook nog bij.

Daarnaast is er ook nog zoiets als omgeving of opvoeding, dus als jij er op los snoept (ik weet natuurlijk niet of je dat doet), dan zou dat ook een voorbeeld kunnen zijn.
quote:michellevanderesistance schreef op 24 juli 2011 @ 21:20:

Ja wie aanleg heeft voor overgewicht , moeten kiezen

tussen genieten van eten etc.

of van de belangstelling van mannen Allebei tegelijk word moeilijk .

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen maar ik ben het echt niet met je eens. Het gaat helemaal niet om aandacht, het gaat erom of je je goed voelt. Ik ben bijna 35, ben 1.77 lang, weeg 52 kg en draag maat 34 (spijkerbroek 24/25). Na 2 zwangerschappen ben ik overal nog zo strak als wat en er komt geen kg aan. Maar... ik ben er doodongelukkig mee! Mijn bmi is veel te laag en ik voel me moe als ik niet op tijd of te weinig eet. Heel de dag door snaaien om op gewicht te blijven is ook geen pretje.

Daarbij ben ik net terug van vakantie en al die mannelijke aandacht (en sorry dat ik het zeg, vrouwelijke afgunst) kan me gestolen worden!! Ik voel me zo vreselijk opgelaten als ik in bikini loop dat ik 20x liever een handdoek om me heen sla. Geef mij maar 10 kg extra of spijkerbroekenweer! Onzeker ben ik niet maar ik word er wel verdrietig van. Ik heb ze allemaal weer gehoord. Van goh, jij sport zeker veel tot zijn dat echt jouw kinderen?!

En dan zijn er vrouwen die er een moord voor doen. Schiet mij maar lek.
quote:BWitched schreef op 24 juli 2011 @ 21:51:

[...]

Ik zeg het nog een keer: mannen vinden het al gauw best als de vrouw in kwestie niet zeurt en ze er lekker aan mogen zitten.

niet zeurt nee . En niet alleen maar over het gewicht !!

Ze willen ook niet dat zij zeurt b.v. als hij niks in huis doet of altijd aanhet werk is , of stiekeme dingen op het internet doet die uitkomen . En ga zo maar even door .

Dus dan ben je nog wel even bezig , met je zelf aantrekkelijk maken , en houden !! want je word ook ouder . Of je nu slank bent of voller.

Zelf ben ik lesbisch , momenteel geen relatie en is niet erg , maar betekent dit nog niet dat ik niet weet hoe het toe gaat in de hetero wereld.
hahaha konden we maar wat middelen hè! Ik wil dat snaaien best doen hoor Tara! en dan neem jij 10 kilo van mij.

wat afschuwelijk die opmerkingen. dat snap ik echt niet, dat mensen dat zomaar doen.

biol, ik wil er eigenlijk ook nog wat af hebben. Eerst terug naar de 70, dan sowieso, maar eigenlijk wil ik er dan nog 5. Maar of ik daarvoor de discipline kan opbrengen....

ik had trouwens geluk. Na zwangerschap en borstvoeding was ik 7 kilo lichter dan ervoor.
mijn zoon is ook zo'n lekkerbek. Ik snoep er niet op los met hem in de buurt als ik snoep doe ik dat zoveel mogelijk als hij het niet ziet. Ik leer hem ook dat we vandaag al een ijsje gehad hebben dus dat we dan nu niet alles gaan proeven in de AH.

Als ik een broodje voor hem koop (gewoon een bruin bolletje) op de markt en ze vragen dan mag hij een koekje zeg ik nee, hij krijgt al een broodje. enz.

wat is dat trouwens moeilijk met kinderen om ze weinig te laten snoepen! Ze worden werkelijk overal bijgevoederd! ik wil hem geen uitzondering laten worden op bv de BSO maar daar krijgen ze ook heel wat.
dannas, ik herken het, mijn dochter is erg slank en een kleine eter/ geen snoepkont. Het zal haar veel minder moeite kosten om op gewicht te blijven en daar is uiteraard veel minder/geen discipline vor nodig dan iemand die er wél veel moiet voor moet doen.

@Tara, wat een afschuwelijke opmerkingen. Wat ontzettend vervelend dat je tegen heug en meug moet eten.
Mijn zus heeft een huis als zoete inval en daarom heeft ze veel lekker eten in huis, maar ze eet er zelf maar mondjesmaat van. Dat zou ik werkelijk niet kunnen.

Ik pas geregeld op haar katten en dan heb ik permissie zoveel lekkers te nemen als ik wil en dat laat ik me geen twee keer zeggen haha.
.
anoniem_119055 wijzigde dit bericht op 24-07-2011 23:22
Reden: never mind
% gewijzigd
quote:michellevanderesistance schreef op 24 juli 2011 @ 22:40:

[...]

niet zeurt nee . En niet alleen maar over het gewicht !!

Ze willen ook niet dat zij zeurt b.v. als hij niks in huis doet of altijd aanhet werk is , of stiekeme dingen op het internet doet die uitkomen . En ga zo maar even door .

Dus dan ben je nog wel even bezig , met je zelf aantrekkelijk maken , en houden !! want je word ook ouder . Of je nu slank bent of voller.

Zelf ben ik lesbisch , momenteel geen relatie en is niet erg , maar betekent dit nog niet dat ik niet weet hoe het toe gaat in de hetero wereld.Misschien weet je toch niet zoveel als je denkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven