Reis door zuidwest VS, tips?

11-12-2007 14:33 944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik willen dit voorjaar/zomer een maand door het zuidwesten van de VS touren. De grote natuurparken aan doen.

Maar, wat is nou fijner? Met een camper of een huurauto reizen?

Wat is de beste tijd om daarheen te gaan (niet de drukste periode)?

En we willen liever niets vooruit boeken, maar gewoon per dag kijken waar we zin in hebben. Is dat te doen voor motels / campings?

En hebben jullie gewoon nog goede not-to-miss-tips voor ons?

Ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer, heb zoveel websites bezocht, maar ik hoor het nog graag van de mede-forummers.

Bedankt!!
Offerte is binnen en eigenlijk wel heel schappelijk.

Vluchten (heen + terug en binnenlandse vlucht) 750 pp = 1500 euro

Autohuur (tweemaal + eenmaal one-way fee) = 1000 euro

Hotel/lodges (alle nachten van 5 sept t/m 3 okt = 2500 circa

Dus 5000 euro voor 4 weken

Daar komen dan nog wel excursies en eten/drinken bij..

Gaan van het weekend even de hotels googlen en nog 1 keer over het schema nadenken. Denk dat we uiteindelijk wel het hele pakket gaan boeken, scheelt daar weer stress en we blijven vaak maar 1 nachtje, dus dan is het wel lekker als het al geregeld is.
@martini: ik woon overigens niet in de US, maar ben daar in beide periodes een keertje geweest voor mijn werk, vandaar.

Enne, ik zou je echt willen aanraden om niet alle hotels van te voren te boeken. Soms wil je toch ergens wat langer blijven, of juist korter, en dan voel je je gedwongen omdat je je hotel geboekt hebt. Bij de natuurparken is het soms wel aan te raden om vooraf te boeken ivm de drukte, net als bijv. Alcatraz zoals wordt aangeraden.

In Florida zie ik dat je Miami skipt, is dat bewust? Is wel prachtig hoor.

Maar ja, je kan niet alles zien, ten slotte.

@monissa: pak de kaart erbij en stip aan wat je graag wilt zien. Zeker in die buurt is heel veel te zien (zie de tips op dit forum). En dan kun je van daaruit een selectie maken als je niet veel miles wilt maken. Er is daar zoveel moois te zien, je kunt er wel 8 weken rondrijden, bij wijze van spreken.

LA is geen aanrader trouwens, maar dat vind ik. Heb wel van vele anderen gehoord dat die het ook niks vinden. En als je dan toch miles wilt besparen, scheelt dat een hele rit.

Aanrader om eens te kijken voor een boeking is Aeroglobe, erg goede prijzen en ook goede service, vind ik.
Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen voordat je het kunt zijn. (Loesje)
Gaby, dank je wel voor de tips. Aeroglobe heeft een hele leuke reis.

1.760 ero pp South West Explorer (23-daagse autoreis, middenklasse hotels, in augustus, 4 personen).

1e dag: Amsterdam-Los Angeles

2e dag: Los Angeles

3e dag: Los Angeles-San Diego (195 km)

4e dag: San Diego

5e dag: San Diego-Yuma (275 km)

6e dag: Yuma-Phoenix/Scottsdale (350 km)

7e dag: Scottsdale-Canyon de Chelly (560 km)

8e dag: Canyon de Chelly-Mesa Verde (225 km)

9e dag: Mesa Verde-Monument Valley (230 km)

10e dag: Monument Valley-Moab (210 km)

11e dag: Moab.

12e dag: Moab-Capitol Reef National Park (255 km)

13e dag: Capitol Reef-Bryce Canyon (210 km)

14e dag: Bryce Canyon-Grand Canyon (420 km)

15e dag: Grand Canyon-Las Vegas (460 km)

16e dag: Las Vegas

17e dag: Las Vegas-Death Valley (295 km)

18e dag: Death Valley-Visalia (490 km)

19e dag: Visalia - Modesto (220 km)

20e dag: Modesto-San Francisco (150 km)

21e dag: San Francisco

22e dag: San Francisco-Amsterdam

23e dag: Amsterdam

Alleen San Diego hoeft niet zo nodig voor mij. Of vergis ik me?

Wat vinden jullie, Amerika-kenners van deze reis, de plaatsen die worden aangedaan en de prijs?
Monissa, zelf ben ik nog niet in san Diego geweest maar staat nog wel op mijn verlanglijst. Ik snap deze route niet tenzij je vrienden gaat bezoeken.

18e dag: Death Valley-Visalia (490 km)

19e dag: Visalia - Modesto (220 km)

20e dag: Modesto-San Francisco (150 km)

Ik zou eerder vanuit Death Valley Highway 395 omhoog rijden en bij Mono Lake overnachten om vervolgens de volgende morgen vroeg via de Tioga Pass (highway 120) Yosemite in te rijden en de dag daar te spenderen. Zodra je het park aan de noord entree uitgaat kom je na 10 mijl in Bucks Meadows waar ze betaalbare hotel kamers hebben. Volgende dag via de 120 richting Manteca waar je de 580 richting Oakland neemt en vervolgende de Bay Bridge oversteekt om in San Francisco uit te komen. Vanuit Bucks Meadows kun je met een normaal tempo in 4 uur San Francisco bereiken.
SFO, dank je wel voor je snelle reactie en de tips. Nee hoor, we gaan geen vrienden bezoeken. Zo heeft Aeroglobe de route bepaald.
@monissa: San Diego is best de moeite waard om te bezoeken. De tip van SFO is een hele goeie, Yosemite is echt een must-see.

Je kunt via Aeroglobe ook alleen auto en vliegreis boeken, dan boek je de hotels niet van te voren maar zie je wel waar je terechtkomt.

Het moge duidelijk zijn dat ik een voorstander ben van het zelf op zoek gaan naar een hotel als je daar bent, en niet van te voren boeken. Je hebt dan zoveel minder vrijheid en er zijn zoveel hotels, dat je er echt wel eentje vindt. En dan ben je gewoon een stuk vrijer als je besluit ergens een dag langer te blijven.
@Gaby, bedankt voor de tips. Martini-mate heeft echter een spierziekte en niet alle hotels zijn geschikt voor ons. Daarom nemen we de gok niet om ter plaatse een hotel te moeten boeken/zoeken.

Hebben vandaag de voorgestelde hotels ge-googled en zien er allemaal okee uit, soms erg luxe (Luxor in Vegas) en soms bijna eenvoudig, maar dan zijn we er ook maar voor een nachtje.

Heb er iig heel veel zin in
@ SFO: kun je misschien aangeven of San Jose leuk is om een dagje aan te doen?

Ik wil met de Greyhound van LA naar SFO, maar misschien is het een leuke stad om ook te bezoeken en dus uit te stappen?
Geen dank Monissa, dat is het voordeel als ik negen uur achter loop op NL.

Toen ik Modesto zag dacht ik; Dit is wel erg vreemd. Ken diverse mensen die daar vandaan komen en zeggen dat er niets te doen is vandaar.

Als je lid van de ANWB bent dan zou ik je aanraden om een AAA office te bezoeken en alle gratis informatie te krijgen van de hotels in California, Nevada en Arizona. Daarnaast zou ik persoonlijk, maar dat is mijn mening iets er tussen uitschrappen om je wat meer speel ruimte te geven. Mesa Verde-Monument Valley schijnt inderdaad indrukwekkend te zijn wat betreft de geschiedenis van de Native Americans.

Echter je kunt bv ook vlak bij de Grand Canyon naar Wupatki National Monument gaan inclusief het Native Museum in Flagstaff. Dat geeft je net wat extra lucht en je kunt wat relaxter rijden.

Voor het bezoek aan Death Valley moet je ruim van te voren een van de twee hotels boeken. Wat je ook kunt doen is net voordat je van Highway 95 afkomt in Beatty een goedkoop hotelkamer boeken. Voordat je de Valley in rijdt kun je de middag ervoor nog het spookstadje Rhyolite bezoeken.

In Death Valley zou ik zeker Zabriskie Point bezoeken en Mosaic Canyon wat net iets voorbij het stadje Stovepipe Wells ligt.

De racetrack hebben wij nooit gedaan aangezien het verder wegt ligt van al het andere maar het schijnt ook de moeite waard te zijn.
quote:Vinyl schreef op 27 januari 2008 @ 20:27:

@ SFO: kun je misschien aangeven of San Jose leuk is om een dagje aan te doen?

Ik wil met de Greyhound van LA naar SFO, maar misschien is het een leuke stad om ook te bezoeken en dus uit te stappen?In San Jose zijn een paar interesante musea's echter hiervoor heb je echt een auto nodig. Ik zou het gewoon bij San Francisco houden waar je gewoon lekker alles ter voet en het openbaar vervoer kunt doen.
quote:SFO schreef op 27 januari 2008 @ 21:22:

[...]

In San Jose zijn een paar interesante musea's echter hiervoor heb je echt een auto nodig. Ik zou het gewoon bij San Francisco houden waar je gewoon lekker alles ter voet en het openbaar vervoer kunt doen.

Ah, dankjewel! Mijn reisgids bood ook al niet zoveel soeps...

Dankjewel, ik ga lekker naar SFO dan!
@martini: o ja, ff vergeten dat Martini-man een spierziekte heeft. Dan is het inderdaad wel handig.

Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Gaaf dat je in het Luxor gaat overnachten, lekker op de Strip dus alles dicht in de buurt.

@SFO: jij als SFO kenner, kun je mij toevallig een paar tips geven van leuke restaurantjes in SFO? Ga binnenkort weer die kant op en wil eens lekker uit eten. uiteraard gaan we een avondje naar fisherman's wharf (ff de toerist uit hangen), maar waar moet je ook alweer zijn voor de echte gezelligheid? Ben er al een keer eerder geweest, maar ben het ff kwijt.
Ik heb niet alles gelezen....herstel, ik heb helemaal niks gelezen, maar mijn top drie voor die regio is Mesa Verde (zag ik ergens genoemd worden), kamperen in Monument Valley (als je op tijd bent kun je je tentje aan de rand van de camping kamperen en ontwaak je met uitzicht op de bekende "stompies" waar John Wayne altijd langs galoppeerde) en Las Vegas.

Op Labor Day is er bovendien bij de Hopi een feessie in een van de dorpen. Als je dat mee kunt pikken heb je echt een topdag.
Gaby ik kom er straks op terug moet nodig wat gaan doen voordat de winkels hier dicht gaan.
Zoals beloofd de restaurant die ik ken.

http://www.asqewgrill.com/locations.php

* MARINA 3348 Steiner street

* maar ook aan 1607 haight Street, 3583 16TH street @market , 3415 california street @ Laurel, 865 Market street @ 4TH street

http://www.spqrsf.com/home

1911 Fillmore Street @ Bush

http://originaljoessf.com/mainhome.html

Taylor street

North Beach Pizza

North Beach Pizza - Original

1499 Grant Avenue @ Union St, San Francisco

Ruth's Chris Steak House

1601 Van Ness Avenue (niet de goedkoopste maar goed, vergeet niet paar dagen van te voren te reserveren)
Leuk om via een forum alvast voorpret te hebben en tips te kunnen meepakken voor restaurantjes en bezienswaardigheden. Blijf natuurlijk nog lekker meelezen en af en toe updates posten.
@SFO: super, onwijs bedankt voor je tips. Ga er zeker gebruik van maken.
Een andere tip voor SF heb ik ook nog. Op Telegraph Hill wonen al jaren wilde papagaaien. Iets wat vrij makkelijk te bereiken is vanaf Fisherman's Wharf en ook nog voor niets.
Hoi Gaby, ik hoor regelmatig goede berichten over het knoflookrestaurant: The Stinking Rose... zie: http://www.thestinkingrose.com/

MIsschien is dat iets? Ik hoop dat je niet voor zaken in SF bent
Wij zijn eind april en de eerste weken van mei 07 3 weken naar de VS geweest. We hebben een supergave reis gehad, naar San Francisco gevlogen, toen na 1 nacht in de buurt van het vliegveld naar de highway1 gegaan, supermooie route afgelegd naar LA via Cambria en Santa Barbara. Vanuit LA naar de Grand Canyon, toen via Page en Zion naar Las Vegas en toen via Death Valley en Yosemite weer naar San Francisco vanuit waar we weer naar huis vlogen.

Voor een wat uitgebreider verslag kun je kijken opmijn reisverslag

@SFO: ik heb eindelijk het laatste stukje erop gezet, alleen de foto's nog (maar dat gaat zo traag!).

We hebben echt een supergave reis gehad, niet in de laatste plaats omdat mijn (inmiddels) man me in Las Vegas ten huwelijk heeft gevraagd tijdens een etentje in het restaurant bovenin de Stratosphere Tower.

Heel veel plezier allemaal met de voorbereidingen!
He die Kaatje, leef jij ook nog.

Ik had inderdaad een paar keer op je site gekeken maar zag geen update.

Inmiddels even je reisverslag gelezen en ik kan je vermelden het is Louis Martini waar ze die lekker glazen wijn schenken. En ja dat was een spannend ritje terug zonder een goede rem. Wat betreft de Champagne (sparkling wine) van Mum's, de DVX die ik van jullie heb gekregen blijft mij favo.
Ja SFO ik leef waarempel nog, inmiddeld wel verhuisd, alles dus gelukt met de hypo! Trouwens, nog een leuk detail, op onze bruiloft hebben we rose champagne van Mumm Napa geschonken, die was zeker ook erg lekker.

Om weer terug bij het topic te komen: dat is ook zeker een aanrader voor iedereen die in de buurt van San Francisco een half dagje over heeft, een bezoek te brengen aan een wijnhuis en daar lekker wat te proeven en misschien nog een mooi flesje mee te nemen (wel heel goed inpakken). Ik vond het in elk geval erg leuk.
Horekaatje, erg leuk reisverslag. Hoeveel km hebben jullie in totaal gereden?
Pfff dat is een goeie vraag, volgens mij iets meer dan 2000 mijl, maar ik weet het niet meer zeker.
Jammie Mum's, moet volgende week weer richting de toko om mijn flessen op te halen. Ben net in Tahoe City aangekomen waar verdomd veel sneeuw ligt en dus morgen skien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven