Borsten-precies hetzelfde

26-07-2011 14:27 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is misschien een beetje vreemd, maar ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Inmiddels ben ik bijna 34 weken zwanger. Alles gaat helemaal goed. Nu de bevalling dichterbij komt, begin ik mij toch een beetje zorgen te maken over mijn borsten. Die zijn namelijk nog precies zo als voor ik zwanger werd; dus niet gegroeid (helaas...) en ook heb ik geen "melkproductie" (ik hoor van anderen dat er het bij hen begint te lekker). Behalve een aantal blauwe ouders aders op mijn borsten, is er

he-le-maal niets veranderd de afgelopen 34 weken.

Ik zou heel graag borstvoeding willen geven, dus ik hoop natuurlijk dat er een heleboel melk ergens verstopt zit, maar ik word zo langzamerhand een beetje bang dat er bij mij niets te halen valt.

Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben? Komt het nog, of is de kans nu groot dat bv er niet inzit?
Geen ervaring, maar ik neem aan dat je geen blauwe ouders op je borsten hebt?
Hahaha sorry, maar ik zou me ook zorgen maken om een paar ouders op mijn borsten
Ik zou het eens aan mijn ouders vragen als ik jou was. Als ze niet meer blauw zijn.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hier ook geen enkele verandering qua grootte en lekkende borsten tijdens zwangerschap. Zelfs geen blauwe aders. En geef al bijna 4 maanden borstvoeding. Dus maak je niet druk, het zegt niks.
Het is normaler om pas melkproductie te hebben als de baby geboren wordt als daarvoor hoor. Daar hoef je je bij 34 weken zwangerschap echt geen druk over te maken. Bij mij veranderde er bij zwangerschap ook helemaal niets en ik geef nu al 4 jaar borstvoeding. Ook nu ik voed zijn ze niet groter dan normaal.

Succes met de laatste loodjes!
Ik begon pas melk te produceren toen de baby er was, kan dus gewoon goed komen

Ook geldt het niet voor alle vrouwen dat de borsten groeien tijdens de zwangerschap.
Dat kan echt nog wel komen hoor. Mijn borsten waren wel iets groter maar niet veel en er kwam al helemaal nog geen melk uit voor de bevalling en toch heb ik vrij gemakkelijk borstvoeding kunnen geven.
Het is zoals het is
Ja, ik heb er ervaring mee, net als jij alleen een paar dikke blauwe aders en verder geen veranderingen. Die aders ontwikkelen zich om alvast bloed naar je borsten te stuwen, speciaal voor de...juist!

Echt, geen zorgen maken. Binnen het uur na de bevalling leg je je kind aan, als hij sterk genoeg zuigt komt de boel op gang en de volgende dag zal je je kapot schrikken van de cup en de "bakstenen" die erin zitten. Ik heb mijn kinderen 4-8-8 maanden gevoed dus echt, maak je geen zorgen.
En nog 1 ding: De grootte van je borsten zegt helemaal niets over de hoeveelheid melk die je produceert.
Een dag of twee na de bevalling had ik toch grote borsten! Wauw, ik sla nog steil achterover als ik de foto's zie.
Het is zoals het is
Mijn (mini)tietjes zijn ook 0,0 gegroeid tijdens de zwangerschap, en mede doordat ze zo klein zijn begon ik me ook een beetje zorgen te maken of ik wel genoeg melk had.

Maar dat was nergens voor nodig, heb gewoon bv gegeven. (al was het maar voor een week, maar dat lag niet daar aan )
mijn borsten zijn ook nog amper gegroeit, ietsje want 1 beha past niet meer maar voor de rest gebeurt er weinig. Wel zijn ze gevoeliger en zien mijn tepels er wat anders uit (donkerder en wat groter). Ik maak me weinig zorgen over de productie, volgens mij komt dat best goed.

ik ben trouwens pas 19 weken..
Oh ja, en pas in de eerste week na m'n bevalling (toen ik dus nog bv gaf) waren m'n borsten ietsjepietsje groter. Maar niet eens een cupmaat.

Helaas, ik had me zo verheugd op ontzettende jetsers.

Ik had precies hetzelfde en ook de bijbehorende 'angst' dat ik geen melk zou hebben. Inmiddels geef ik mijn dochter alweer een jaar borstvoeding, en dat is vanaf het begin probleemloos verlopen. Echt, het komt goed! Vaak aanleggen in het begin en op een gegeven moment baal je dat je de hele dag lekt .
idd, het zegt helemaal niets.

Ik heb van mezelf een aardige bos hout voor de deur en tijdens mijn hele zwangerschappen heb ik mijn eigen bh`s kunnen dragen.

Iedereen zei: Nou jij zal wel lekker veel voeding hebben, met die voorgevel van je.

Niets was minder waar. Bij beide kindjes heb ik niet langer dan 2 wkn kunnen voeden. Productie was aanwezig maar melk bevatte nauwelijks voeding. Bij beide werd er door de lactatiekundige geadviseerd om ze eerst te voeden en dan een fles kunstvoeding te geven omdat ze vreselijk afvielen.

Na een paar keer een fles die goed vulde wilden beide kindjes geen borstvoeding meer... het kostte hen blijkbaar ook teveel energie zonder dat ze er iets uit haalde....

kortom: no worries! Het komt vast goed...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb echt madurodam-tietjes zo klein; maar een mélk dat ze gaven, het spoot er gewoon uit als ik mini loskoppelde en ik kon er de vriezer mee vullen. Ik dacht toen: okee ze zijn klein, maar als het erop aankomt, zijn het toppertjes.

Dus maak je geen zorgen, het zegt allemaal niets.

Het schijnt zelfs dat vrouwen met grote borsten soms minder goed kunnen voeden omdat het neusje van baby in zo'n grote borst wat dichtgedrukt wordt.
Uiteraard bedoelde ik ADERS ipv ouders...zijn vast de voorbereidingen voor het komende ouderschap waardoor ik deze fouten maak....

Bedankt voor de (geruststellende) reacties. Ik ga er dan maar van uit dat ik over een week of 8 enorme jetsers heb
Ik heb geen idee of het genetisch bepaald is of dat het toeval is, maar zowel mijn moeder als mijn zus hadden geen melkproductie. De borsten van mijn moeder waren wel iets gegroeid en die van mijn zus niet. Conclusie: alles is mogelijk.
mosterd
maak je geen zorgen hoor!! dat ze nu niet lekken betekent niet dat je niet genoeg melk hebt hoor, dat komt straks echt wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven