Navelpiercing
maandag 25 juli 2011 om 08:01
Goedenmorgen,
Ik wilde vragen wat de ervaringen zijn met een navelpiercing.
Ik wil er heel graag een en heb er lang over nagedacht.
Alleen ik heb nog een paar vragen voor ik daadwerkelijk kies of ik deze wel of niet wil:
-Hoe voelt het zetten? Is dit erg pijnlijk en hoe lang duurt dit?
-Doet het zeer als iemand er tegen aan stoot of op ligt?
Ik heb nog een zoontje van 7 maanden en deze is nogal wild als hij op mijn buik ligt met wiebelen en dergelijke. Is dit erg pijnlijk? En schadelijk voor de navelpiercing?
Na hoeveel weken mag je een andere piercing in doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes Sabrina
Ik wilde vragen wat de ervaringen zijn met een navelpiercing.
Ik wil er heel graag een en heb er lang over nagedacht.
Alleen ik heb nog een paar vragen voor ik daadwerkelijk kies of ik deze wel of niet wil:
-Hoe voelt het zetten? Is dit erg pijnlijk en hoe lang duurt dit?
-Doet het zeer als iemand er tegen aan stoot of op ligt?
Ik heb nog een zoontje van 7 maanden en deze is nogal wild als hij op mijn buik ligt met wiebelen en dergelijke. Is dit erg pijnlijk? En schadelijk voor de navelpiercing?
Na hoeveel weken mag je een andere piercing in doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes Sabrina
maandag 25 juli 2011 om 08:05
maandag 25 juli 2011 om 08:20
Bij mij deed het zetten totaal geen pijn (en ik ben echt een mietje!) Vond m'n oorbellen zetten pijnlijker!
Ook genas hert snel. Je moet hem gewoon goed schoonhouden met sterilon paar keer per dag en onder de douche goed draaien en schoonmaken, dan onsteekt het echt niet zomaar hoor.
Na een week of 2 helemaal niet meer gevoelig.
Ik zette hem toen ik 14 was en ben nu 26 en nog steeds erg blij mee!
Ook genas hert snel. Je moet hem gewoon goed schoonhouden met sterilon paar keer per dag en onder de douche goed draaien en schoonmaken, dan onsteekt het echt niet zomaar hoor.
Na een week of 2 helemaal niet meer gevoelig.
Ik zette hem toen ik 14 was en ben nu 26 en nog steeds erg blij mee!
maandag 25 juli 2011 om 08:29
Zetten deed geen pijn, genezing was een ramp, hij is 1,5 jaar bezig geweest met kloten en heb nu een fijn litteken (maar hij zit er wel nog in) maar dat zie je niet echt als het staafje erin zit.
En ja het doet zeer als iemand ertegen aan stoot, zeker tijdens de genezing.
Oh, en laat je niks wijsmaken, draaien enzo eraan moet je zeker niet doen. Juist zoveel mogelijk met rust laten. En sterilon is helemaal een no-go!!!
En ja het doet zeer als iemand ertegen aan stoot, zeker tijdens de genezing.
Oh, en laat je niks wijsmaken, draaien enzo eraan moet je zeker niet doen. Juist zoveel mogelijk met rust laten. En sterilon is helemaal een no-go!!!
maandag 25 juli 2011 om 08:34
Hoezo een no-go? Ik heb het zo gedaan en dus geen littekens + binnen 2 weken was het prachtig genezen! Heb meerdere vriendinnen met piercings daar wij hebben allemaal gedraaid en sterilon gebruikt en niemand van hun heeft ontstekingen gehad of littekens aan overgehouden, dus ja. Dit soort info kun je sowieso beter vragen aan de persoon die hem zet. Ik weet niet of dat veranderd is na 10 jaar, maar mij werd het toentertijd aangeraden.
maandag 25 juli 2011 om 08:36
Ik vond een navelpiercing laten zetten even veel pijn doen als oorbellen laten schieten.. Het doet gewoon heel even veel pijn.. Ik heb hem nu al 6 jaar en nooit ergens last van.. Alleen de eerste weken is het nog iets gevoeliger.. Ik heb het ook iedere dag schoongemaakt aan het begin met sterilon en in de douche..
En nu voel ik hem eigelijk niet meer.. Ook niet als er iemand op men buik ligt of zo..
En nu voel ik hem eigelijk niet meer.. Ook niet als er iemand op men buik ligt of zo..
maandag 25 juli 2011 om 08:42
Sorry maar sterilon echt niet doen!! Ivm ontstekingsgevaar.
Gewoon met unicura vloeibare zeep, dit advies zul je bij de piercingshop krijgen (gewoon altijd hun advies opvolgen, je hoort papieren mee te krijgen).
Bij mij deed het geen pijn, vond oorbellen en tong veel heftiger. Eerste periode zal het gevoelig zijn maar na verloop van tijd wordt dit minder.
Gewoon met unicura vloeibare zeep, dit advies zul je bij de piercingshop krijgen (gewoon altijd hun advies opvolgen, je hoort papieren mee te krijgen).
Bij mij deed het geen pijn, vond oorbellen en tong veel heftiger. Eerste periode zal het gevoelig zijn maar na verloop van tijd wordt dit minder.
Common sense is not so common.
Voltaire
Voltaire
maandag 25 juli 2011 om 08:57
Zeezoutoplossing is het beste. En daarnaast gewoon niet eraan zitten draain, pulken enzo.
Enne, dat jij een goede ervaring hebt, wil niet zeggen dat dat ook ''the way to go'' is he. TO, kijk anders even op www.piercingforum.nl daar vind je meer dan voldoende informatie over nazorg, ervaringen, tips bij problemen etc.
Je gaat bij een wond toch ook niet steeds de korst eraf krabben en ermee lopen pulken en klooien?
Enne, dat jij een goede ervaring hebt, wil niet zeggen dat dat ook ''the way to go'' is he. TO, kijk anders even op www.piercingforum.nl daar vind je meer dan voldoende informatie over nazorg, ervaringen, tips bij problemen etc.
Je gaat bij een wond toch ook niet steeds de korst eraf krabben en ermee lopen pulken en klooien?
maandag 25 juli 2011 om 09:03
inderdaad met antibacteriele zeep , unicura inderdaad , en dan degene met de paarse kleur op de verpakking (de andere is groene zeep, is ook antibacterieel maar dat was niet de goede volgens de piercer)
3x per dag wassen daarmee
bij mij deed het zetten alleen pijn toen het buisje eruit werd gehaald , bij mij deed mn navelpiercing meer pijn dan mn oorgaatjes , maar die piercing heb ik maar 3 seconden pijn gehad , ik had alleen een piercing met nikkel en kwam er later achter dat dat verboden is tegenwoordig en ik kon er ook niet tegen , toen heb ik een nieuwe gehaald bij bijou brigitte en ik ben er erg blij mee
3x per dag wassen daarmee
bij mij deed het zetten alleen pijn toen het buisje eruit werd gehaald , bij mij deed mn navelpiercing meer pijn dan mn oorgaatjes , maar die piercing heb ik maar 3 seconden pijn gehad , ik had alleen een piercing met nikkel en kwam er later achter dat dat verboden is tegenwoordig en ik kon er ook niet tegen , toen heb ik een nieuwe gehaald bij bijou brigitte en ik ben er erg blij mee
maandag 25 juli 2011 om 09:09
o en het duurde even voor de piercer mijn vel goed tussen de klem had , hij zei nog dat het handiger was geweest als ik eerst even een flinke vetrol had gekweekt 
mijn buik is nl erg strak , de piercer zei dat dat dan ook net iets pijnlijker kan zijn, of het klopt weet ik niet
voor mij liet een meisje een tepelpiericng zetten, ze schreeuwde de hele studio bij elkaar dus vergeleken daarbij is een navelpiercing lekker
mijn buik is nl erg strak , de piercer zei dat dat dan ook net iets pijnlijker kan zijn, of het klopt weet ik niet
voor mij liet een meisje een tepelpiericng zetten, ze schreeuwde de hele studio bij elkaar dus vergeleken daarbij is een navelpiercing lekker
maandag 25 juli 2011 om 09:29
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. De ervaringen zijn wisselend maar de meeste zeggen toch dat het maar even pijnlijk is een paar seconde. Dus mijn gevoel zegt doen!
Ik heb nog een klein vraagje.
Ik ben niet heel erg dun maar ook niet heel dik. We zullen maar zeggen als ik zit dan heb ik wel een bobbeltje vet hangen maar niet dat heel mijn navel dicht zit. Is het dan alsnog mooi om een navelpiercing te nemen? Ik doe het voor mezelf en niet voor een ander. Ik ben ook bezig met afvallen en het gaat heel goed ik ben al 8 kilo kwijt en ik wil er graag nog meer af.
Misschien zijn er dames die een foto hebben van hun navelpiercing? Ben wel benieuwd hoe het er uitziet bij verschillende mensen.
Groetjes Sabrina
Ik heb nog een klein vraagje.
Ik ben niet heel erg dun maar ook niet heel dik. We zullen maar zeggen als ik zit dan heb ik wel een bobbeltje vet hangen maar niet dat heel mijn navel dicht zit. Is het dan alsnog mooi om een navelpiercing te nemen? Ik doe het voor mezelf en niet voor een ander. Ik ben ook bezig met afvallen en het gaat heel goed ik ben al 8 kilo kwijt en ik wil er graag nog meer af.
Misschien zijn er dames die een foto hebben van hun navelpiercing? Ben wel benieuwd hoe het er uitziet bij verschillende mensen.
Groetjes Sabrina
maandag 25 juli 2011 om 11:33
quote:Turkooiss schreef op 25 juli 2011 @ 08:05:
Van al mijn piercings was mijn navel de meest pijnlijke. Navelpiercing heeft ook de langste genezingstijd (enkele maanden). Hij deed pijn bij het zetten en eigenlijk is hij bij mij nooit goed genezen en er binnen een jaar weer uitgegroeid. Heb nu alleen nog een (lelijk) lidteken. Succes!Mijn vriend heeft ook een "lidteken" maar dat is normaal voor een man (denk ik)!!!!!
Van al mijn piercings was mijn navel de meest pijnlijke. Navelpiercing heeft ook de langste genezingstijd (enkele maanden). Hij deed pijn bij het zetten en eigenlijk is hij bij mij nooit goed genezen en er binnen een jaar weer uitgegroeid. Heb nu alleen nog een (lelijk) lidteken. Succes!Mijn vriend heeft ook een "lidteken" maar dat is normaal voor een man (denk ik)!!!!!
Home is where your wifi connects automatically.
maandag 25 juli 2011 om 11:39
Ik heb mijn navelpiercing nu een week en het zetten viel enorm mee !
Heb er nog wel wat last van met bewegen maar dat hoort bij de genezing.
Ook mij is sterilon en bewegen afgeraden door mijn piercer! Goed schoonhouden met unicura, geen strakke kleding en zeezout of soda oplossing gebruiken om te spoelen.
En er tegenaan stoten enz. kan erg pijnlijk zijn de eerste week! (weet niet hoe lang het zo blijft..)
Succes met je keuze !!
Heb er nog wel wat last van met bewegen maar dat hoort bij de genezing.
Ook mij is sterilon en bewegen afgeraden door mijn piercer! Goed schoonhouden met unicura, geen strakke kleding en zeezout of soda oplossing gebruiken om te spoelen.
En er tegenaan stoten enz. kan erg pijnlijk zijn de eerste week! (weet niet hoe lang het zo blijft..)
Succes met je keuze !!
maandag 25 juli 2011 om 13:05
en ik heb een vriendin die er gewoon te dik voor is, je ziet hem niet zitten zo dik , maar als je hem ziet dan kan het best mooi zijn
ik snap meer het nut er niet van er een te nemen als je zo dik bent dat je hem niet ziet , dus te dik voor een piercing nee ,
ik heb wel vaak de gedachte als ik een platte buik zie dat ik denk:
daar hoort een piercing in haha
ik snap meer het nut er niet van er een te nemen als je zo dik bent dat je hem niet ziet , dus te dik voor een piercing nee ,
ik heb wel vaak de gedachte als ik een platte buik zie dat ik denk:
daar hoort een piercing in haha
maandag 25 juli 2011 om 21:49
Ik heb vanavond een navelpiercing laten zetten, en hij is super geworden. Je ziet hem erg goed zitten dus te dik ben ik er niet voor.
De navelpiercing is om half 8 gezet en ik heb er tot nu toe totaal geen last van niet met bukken maar ook niet met zitten. Gelukkig maar.
Ook het zetten voelde ik niks van ze was wat aan het praten en voor dat ik het wist zat de piercing erin.
Bedankt voor alle reacties op dit topic.
Groetjes sabrina
De navelpiercing is om half 8 gezet en ik heb er tot nu toe totaal geen last van niet met bukken maar ook niet met zitten. Gelukkig maar.
Ook het zetten voelde ik niks van ze was wat aan het praten en voor dat ik het wist zat de piercing erin.
Bedankt voor alle reacties op dit topic.
Groetjes sabrina
dinsdag 26 juli 2011 om 14:30
Ik heb mijn navelpiercing laten zetten toen ik 12 was (ik ben nu 26) mijn vader moest toen tekenen, want ik wilde en moest en zou hem toen al hebben!
Maargoed, 14 jaar geleden MOEST je nog een ringetje in, nu nemen meiden vaak meteen een staafje. Een ringetje is beter schoon te maken en te draaien... ik heb er nooit last van gehad. In het begin goed schoonhouden en echt pas na 9 maanden (dat staat voor genezing) een andere erin doen (bijv staafje). Als het is genezen heb je geen last met slapen, blijven haken enz.
Succes ermee,
Groetjes Indyy
Maargoed, 14 jaar geleden MOEST je nog een ringetje in, nu nemen meiden vaak meteen een staafje. Een ringetje is beter schoon te maken en te draaien... ik heb er nooit last van gehad. In het begin goed schoonhouden en echt pas na 9 maanden (dat staat voor genezing) een andere erin doen (bijv staafje). Als het is genezen heb je geen last met slapen, blijven haken enz.
Succes ermee,
Groetjes Indyy
dinsdag 26 juli 2011 om 14:59
Ik zal er zeker veel plezier ervan hebben. Ik heb er direct een staafje in laten zetten en dit was geen enkel probleem.
Ook ziet de huid rondom niet gezwollen of rood en de piercing is helemaal niet gevoelig dus ik denk dat ik geen gevoelige huid heb. Ook genees ik best snel van wondjes en dergelijke dus ben benieuwd of ik ook snel zal genezen bij de navelpiercing.
Weet iemand hoe je kan zien wanneer je piercing helemaal genezen is?
Groetjes Sabrina
Ook ziet de huid rondom niet gezwollen of rood en de piercing is helemaal niet gevoelig dus ik denk dat ik geen gevoelige huid heb. Ook genees ik best snel van wondjes en dergelijke dus ben benieuwd of ik ook snel zal genezen bij de navelpiercing.
Weet iemand hoe je kan zien wanneer je piercing helemaal genezen is?
Groetjes Sabrina