Gezondheid alle pijlers

psoriasis

27-07-2011 19:31 36 berichten
Hoi, heeft iemand DE oplossing tegen psoriasis of in ieder geval iets om dit te verminderen. Ik heb er zoveel last van met name op de hoofdhuid. Aantal shampoos geprobeerd maar deze werken niet zo goed. O.a denorex (teer) shampoo.

Zwarte kleding kan ik dus echt niet dragen. Zo jammer!

Mijn lakens zien er in de ochtend niet zo fris uit.

Ik heb er al jaren last van maar de laatste tijd lijkt het weer veel erger te worden. Heeft iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Naar de dermatoloog, hier zijn hele goede medicijnen voor.
quote:sosofie schreef op 27 juli 2011 @ 21:10:

Een huisarts kan psoriasis niet eens vaststellen, dat hoort een dermatoloog te doen. Er zijn eczemen die op psoriasis lijken namelijk.

Dat is raar. Mijn huisarts heeft een jaar of 10 geleden psoriasis geconstateert en hij blijft er bij dat het zo is. Maar het kan dus ook wat anders zijn. Dan toch maar naar de dermatoloog. Jammer want ik ben er vorig jaar december voor een andere klacht geweeest (dag teruggave eigen risico )

Ik woon aan de andere kant van het land maar bedankt.
quote:celine2906 schreef op 27 juli 2011 @ 21:15:

[...]

Dat is raar. Mijn huisarts heeft een jaar of 10 geleden psoriasis geconstateert en hij blijft er bij dat het zo is. Maar het kan dus ook wat anders zijn. Dan toch maar naar de dermatoloog. Jammer want ik ben er vorig jaar december voor een andere klacht geweeest (dag teruggave eigen risico )

Ik woon aan de andere kant van het land maar bedankt.Dan heb je een goede huisarts! Ook die van mij kon geen juiste diagnose stellen en dat ging van eczeem naar een schimmelinfectie met als gevolg dat de psoriasis flink zijn gang kon gaan en mijn huid er niet meer uitzag! Als laatste wilde hij nog prednison proberen maar dat heb ik geweigerd en heb een verwijsbrief naar een dermatoloog gevraagd. Die vond dat de huisarts had zitten prutsen en ik had al veel eerder aan moeten kloppen...
Mijn vriend is net een gestippelde koe hij heeft eerst van die vette zaldjes gehad (had tie het geduld niet voor) toen lichttherapie, heel super! Alllleeeennnnn dit jaar zit hij er nog erger onder en is nu gestart met injecties, je moet het wel in bepaalde vorm hebben en wat dingen hebben geproneerd, maar dan mag de dermataloog dat voorschrijven! Ze komen op locatie 1x per 4 weken prikken, fijn dat we verzekerd zijn want ze kosten iets van 3500 euro per prik! Ook de optie medicatie is gevallen, zelf heb ik crohn en er is een zelfde medicatie voorgeschreven, valt ook in hetzefde straatje; autoimuunziekten

Hopelijk heb je hier aan, ook een hoop resultaten te vinden met dieten
Sorry voor de spelfouten zit op m'n bb
Ik heb al psoriasis sinds mn achtste en helaas er is geen wondermiddel voor!

Ik heb het het ergst op mn enkels, een beetje op mn ellebogen en op mn hoofdhuid, maar dat is niet meer zo erg.

Lichttherapie heeft me heel goed geholpen maar toen ik ermee stopte kwam het weer erger terug...

Ik hou het nu onder controle door paardemelkcapsules in te nemen, arganolie te smeren en dode zeezout te gebruiken in bad.

Bij mij wordt het erger als ik gestresseerd ben. Maar dat heb je natuurlijk niet in de hand.

De zon helpt ook, zeker in combinatie met zout zeewater.
quote:Kell schreef op 28 juli 2011 @ 15:17:

Ik heb al psoriasis sinds mn achtste en helaas er is geen wondermiddel voor!

Ben even aan het googlen geslagen...

Als je de plaatjes in dit artikel ziet, dan zou je denken dat er wel een 'wondermiddel' tegen bestaat. De ziekte gaat er niet mee weg, maar de symptomen wel.

Heb je wel eens een second opinion gevraagd?
ja hoor, ik ben al bij heel wat verschillende dermatologen geweest.

Er zijn wel middeltjes die helpen hoor maar als na een tijdje de plekken weggaan komen ze dan op een andere plaats terug... dat is toch mijn ervaring. Het komt gewoon steeds terug. Dat is ook wat ik bij elke dermatoloog hoor. Ze hebben niks dat het geneest, wel zaken die het verbeteren of onder controle houden.

Over het artikel: dat ziet er inderdaad uit als een wondermiddel.

Maar er staat ook duidelijk bij dat het erg duur is en dat je enkel in aanmerking komt als de aandoening ernstig genoeg is.

Bovendien gaan de symptomer ermee weg, maar waarschijnlijk keren ze dan ook wel weer terug...

Ik heb maar een lichte variant, dus ik kom helemaal niet aanmerking voor zulke behandelingen.

Ik heb er ook weinig last van, al is het natuurlijk niet mooi.

Zolang ik het onder controle kan houden met mijn natuurlijke middeltjes is het voor mij ok. Zie ik dat het erger wordt dan ren ik weer naar de dermatoloog...

o ja, stress is echt een van de voornaamste oorzaken, dus maak je er niet te druk om!
Up

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat ik oorpijn heb. Ik blijk psoriasis in het oor te hebben waardoor de gehoorgang dicht zit en dat veroorzaakt de pijn. Ik heb nooit geweten dat je psoriasis ook in je oor kunt hebben!
Ik wil dat adresje wel sosofie

Me man heeft het ook op zijn hoofd, maar de dermatoloog vind dat hij zijn zalf ook maar in zijn haren en ooghoeken moet smeren......
Heeft iemand tips tegen de pijn/jeuk? Ik heb oordruppels gekregen maar die helpen nog niet. Ik word s'nachts wakker van de pijn en slaap pas weer als ik een paracetamol ingenomen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven