* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself

zo..terug van de wandeling en ilse doodmoe in bed

waar ze sinds een week in de meest rare houdingen gaat liggen!

overdwars, ondersteboven en op de buik als het kan!

Grappig dat we dat allemaal nu merken!

Emmetje, kan jij daar voor mij langs gaan?

wat zou dat doen? Klopt het dan wel bij 'mij' ?

Jane, Parijs! SriLanka! Jemig!

heerlijk hoor, super vooruitzicht!

Zonnetje, welkom!

hartstikke gezellig, natuurlijk ben je welkom!

Catpower, lekker weer naar Nederland! Leuk!

Of ik voor ilse ook slecht alleen kon zijn weet ik eigenlijk niet,

ik denk dat ik toen niet de kans kreeg echt het alleen zijn te voelen omdat ik dan vanalles ondernam!

Misschien is het nu wel niet echt het alleen zijn..maar meer het er alleen voor staan? Alleen zijn zonder verplichtingen/zorg/weet ik veel wat het is/ is toch wat anders blijkbaar.

Ik zal proberen om er morgen langs te gaan. Als ik jou 'visualiseer', kan die mevrouw dat 'vertalen' naar een steentje voor jou. Klinkt heel zweverig allemaal, maar wie weet helpt het.

Haha Jane, ik kanSalomé moeilijk beschuldigen van knoeien met eten, ben zelf ook niet zo handig. Ik had gisteren lekker choctaart gesnoept en ik had een keurig chocvlek langs mn mond (ik voelde me weer een kleuter toen ik probeerde te ontkennen haha, kun je het je voorstellen)

hihi

'nee hoor, ik heb niet gesnoept!'

hoe zou je me visualiseren?

Ik heb wel foto's van je gezien, dus ik hoef je alleen maar voor de geest te halen zeg maar.
.
Punkertje, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk !!!!

Ook al trouwen..... Wow ! *jaloerse smiley*

Is er al een trouwdatum bekend? (of wil je die hier niet delen?) :
.
Hai hai,

Dank voor het warme welkom! Lief van jullie..

Ik zie dat ik met zoon het man-vrouw-evenwicht enigszins kan herstellen, jee, wat veel meiden! Leuk hoor

Ik hou het nog even kort, volgens mij zit ik tegen een buikgriepje aan, las dat er hier nog een aantal zieken zijn, bah.. beterschap allemaal! Ik ga met een kruikje in bed..

Wilde nog wel Punkertje even feliciteren met jullie voorgenomen huwelijk, super zeg! Succes en veel plezier met alle voorbereidingen!

Fijne avond!
Dag lieve allemaal!

@ Punkertje: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk

@ Zonnetje: Gezellig dat je ook mee komt schrijven, beterschap en hopelijk helpt de warme kruik.

@ Ontaarde moeder euh Jane: Lekker joh, naar Sri Lanka! En hier ook regelmatig een prakje of potje ipv de Rapley hoor

@ Marit: Ook van mij een dikke

@ Emmetje: Nog gelukt met t huishouden of ben je het blijven ontwijken?

@ CP: Drukke periode dus voor de boeg, moet je nog veel regelen?

Wij zijn vanmorgen met Eva naar de kinderarts geweest voor de controle. Arts had verwacht dat Eva al een groeispurt zou hebben gemaakt en viel haar tegen dat dat nog niet is gebeurd. Terwijl ze op cb zeggen dat ze, zolang ze met curve mee blijft goeien, het gewoon goed is. Ik maak me er dan ook niet druk om.Arts begon erover dat Eva toch wel 1.80 moest worden ongeveer, nou ja heeft ze nog even... Verder zegt zij juist geen helmpje te doen ivm haar scheve achterhoofdje. Wij zaten namelijk te twijfelen omdat het nog wel scheef is maar toch al veel bijgetrokken is. Fysio zegt dat het 2 kanten op kan gaan: of het groeit vanzelf recht of toch een helmpje. Arts zei dat uit onderzoeken is gebleken dat een helmpje op de langetermijn weinig effect heeft. Wist ik niet, maar zei ze er wel bij dat wanneer je het aan 5 mensen vraagt, je 5 verschillende adviezen krijgt. En qua hoesten/benauwdheid was/is het rs-virus. Gelukkig nog geen neiging naar bronchitis.

Dat was het, dus eigenlijk allemaal goed. Ben zeer tevreden al met al. Op de opvang ging het daarna heel goed, veel geslapen daar en verder weer erg vrolijk.

Zo, ik ga even lekker bankhangen! Fijne avond allemaal
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 28-01-2008 21:20
Reden: Wel m'n eigen kleurtje natuurlijk
% gewijzigd

goedemorgen!

tjonge jonge..wat een nacht!

ook hier is het virus van 'snachts wakker worden toegeslagen.

Eerst om half 3 een hoop en hard gehoest

waarna madam wakker was en aan het jammeren/miepen/huilen was.

Ik ben er niet uit gegaan omdat het niet echt overstuur klonk, maar het heeft wel een half uur geduurd denk ik voor ze echt weer sliep!

Nu is het 8uur en slaapt ze nog !!!!!

Metis, goed weer wat van je te lezen. Jammer dat er nog niks duidelijk is geworden over je conditie. Maar gelukkig is Eva weer goedgekeurd. Wbt een helmpje, tja het is idd wat die arts ook zei, 5 mensen 5 meningen. Gewoon lekker doen wat jullie het beste lijkt.

Marit, wat een toestand weer, is Ilse niet lekker? Heeft ze nog lekker uitgeslapen vanmorgen? Hier heeft Salomé vannacht weer heerlijk geslapen, ondanks dat ze haar laatste fles niet wilde hebben, ze heeft daar echt maar een paar slokjes van gehad. Maarja, ze eet ook steeds meer vast voedsel, dus die flessen moeten ook wel ietsjes minder belangrijk worden.

Zonnetje, voel je je alweer wat beter? Ik hoop dat je griepje niet doorzet.

Metis, wat gek dat de kinderarts een ander idee heeft over Eva's ontwikkeling dan het CB. Wel/geen groeispurt, wel/geen helmpje....

Als Eva's groeilijn goed is, zou ik me ook niet zo'n zorgen maken. Fijn dat het hoesten (RS-virus) nu minder wordt en dat Eva langzaamaan beter wordt.

Emmetje, hier hetzelfde met de melk. Ze gaan er minder van drinken naarmate ze meer vast voedsel krijgen. Laura heeft inmiddels de fles van 11.00 uur en de fles van 15.00 uur gehalveerd.

Ze krijgt nu nog 2x per dag een papfles (Bambix) en 2x een halve fles melk en verder een halve fles water (ongeveer). Al vind ze 'koud' drinken nog niet zo lekker. Als ik het water opwarm en er een heeeeel klein beetje melkpoeder door doe, drinkt ze het wel, hihi.

Marit, balen van Ilse's genachtbraak *gaaaaap*.

Helemaal lekker nu Vin er niet is.....

Ik kan er zelf erg slecht tegen als die kleine gaat nachtbraken. Ik word daar zenuwachtig van en kan daarna moeilijk in slaap komen.

Sterkte !

Gisteravond hebben we Laura's bedbodem meteen omlaag gezet ! Ik vond haar gistermiddag op haar buik in bed, met haar kin leunend over de rand *slik*.

En meteen het lakentje/dekentje weggelaten. Het gaat prima !

Ze slaapt de laatste week nog steeds erg slecht overdag. Vandaag ook maar 2 uur bij de creche. Haar oogjes zaten bijna dichtgeplakt van vermoeidheid, de arme ziel. En 's avonds komt ze moeilijker in slaap. We moeten er meerdere keren naartoe om haar te sussen. Deze fase duurt nu ongeveer 5 dagen, dus nog maar een paar dagen te gaan hopelijk...

Ik heb toch Boer zoekt Vrouw gemist zondagavond !!!! Whaaaaaa, vréselijk !

Straks even zoeken op Uitzendinggemist.nl.

Dikke tuut, Jane
Even kort.

De uitslag van mijn moeder is bekend, het is niet goed. Ze moet 12 februari weer onder het mes om de lymfeklieren te laten weghalen.

Mooi k*t dus....Sorry, maar ik wilde het toch melden.
*even snel, moet Eva ophalen*

Emmetje, wat ontzettend klote zeg. Hele dikke

Niet dat je er ook maar iets aan hebt maar ik denk aan je/jullie

Godver Emmetje,

wat een klotenieuws

sterkte met nu weer die enge periode tot na de 12e.

.
emmetje jeetje wat een rot nieuws. veel sterkte
Emmetje: RUCK !

Heeeeeeel veel sterkte
Emmetje, ik heb even teruggelezen en zag dat ze een tumor bij je moeder hebben weggehaald en dat het in eerste instantie goed leek te gaan.. Wat een rotbericht dat ze nu toch de lymfeklieren moeten verwijderen..

Heel veel sterkte meis!
Dank jullie voor de lieve berichtjes!

Ik ben nu spulletjes aan het inpakken voor een weekendje weg. We gaan vanavond naar Rockanje en daarna door naar CP Port Zelande. Lekker uitwaaien...

En weer over tot de orde van de dag....

Luiers maat 4 schelen volgens mij niet zoveel met luiers 4+ qua maat of wel? Salomé heeft nu 4 aan maar ik had nog een paar 4+ gekregen die iemand over had. Als je die over elkaar legt zijn die evengroot bijna. Aangezien 4 niet helemaal lekker sluit *lees rode plekjes rond die elastieken* is 4+ misschien wel beter voor die dikke billen van Salomé?

Nouja, ze heeft nu die 4+ aan, kijken hoe dat zit na een slaapje.

Tot maandag, dan zijn we weer terug

emmetje, ik wens jullie een fijn weekend met héél veel wind om uit te waaien.

Wij gaan volgend weekend naar CP (Eiffel) met schoonouders.

Schoonmoeder moet vandaag naar de dermatoloog en volgende week door de PET-scan en naar de KNO-arts.

Pas eind febr. de uitslagen en plan van aanpak.

Ik vind het maar moeilijk om te bepalen hoe ik me naar hun toe moet opstellen. Ze zijn allebei zo ongelooflijk tè rationeel!

Vonden het al raar dat ik gisteren aankondigde dat ik haar vanavond bel n.a.v dermatoloog-bezoek.

Het zal haar beschermingsmechanisme wel zijn, maar toch.

zo'n 4jaar terug heeft de broer van Vin zelfmoord gepleegd.

Hoorden we op dinsdagochtend.

Op woensdagmiddag stonden we zijn appartement uit te ruimen!

Toen op zaterdag de begrafenis was, waren zijn kleren al op de stort.

Kon ik toen absoluut niet snappen.

Net als ik haar houding nu zo niet-invoelbaar vind dat ik niet weet wat ik er mee moet.

Heb haar gezegd vanavond "lekker tóch" te gaan bellen.

Dat mocht ;)

Hai allemaal,

Emmetje, zo aan de wind hier buiten te horen zal je zeker lekker uit kunnen waaien! Fijn weekend!

Enne, maat 4 luiers? Wow, hier nog maat 3 en tot nu toe nog geen lek- of knelplekken.

Marit ook al een weekendje weg in het vooruitzicht. En ook al van die nare berichten in de familie.. Lastig he, als mensen zichzelf zo afschermen, terwijl je er graag voor ze wilt zijn. Je hebt wel een goede band met je schoonmoeder? Pff, wat heftig van de broer van jouw vriend/man. Ik kan me ook niet voorstellen dat je daar zo mee om zou gaan, maar mijn schoonfamilie is wat dat betreft ook veel nuchterder en rationeler. Toen de opa van mijn vriend op sterven lag heeft iedereen afscheid genomen en ging daarna gewoon weg. Ik heb de hele avond gehuild in de wetenschap dat die man helemaal alleen zou sterven, kleine moeite om nog een paar uur bij hem te blijven toch?

Hoe is het met jou nu? Is je man al terug?

Jane, wauw, wat een dappere mama! Weg zonder Laura, lekker hoor! (maar stiekem zou ik het niet 'durven') Maar mee naar Sri Lanka is denk ik ook niet te doen nu ze nog zo klein is en voor jou ook niet echt 'weg'. En wanneer gaan jullie naar Paris?

Ons bedje heeft maar 1 stand, dus die stond al laag, maar kan me voorstellen dat het even slikken is als je haar zo vindt! En die val, pff, schrikken! Maar ach, ze zullen nog wel ergere smakken gaan maken.

Hoe voel je je verder? Ongesteldheid weer weg? Hier nog niks te bekennen trouwens, maar nog wel die onbestemde buikpijn.. afwachten maar.

Metis, jullie hebben een heel traject achter de rug met Eva? Heavy hoor, fijn dat het nu goed gaat! Wel krom dat je zulke tegenstrijdige adviezen krijgt mbt helmpje ja of nee. Hoe staan jullie er zelf in?

Zouden jullie het erg vinden om in het kort nog iets over jullie zelf te vertellen? Ik heb natuurlijk al een boel gemist, zou het wel leuk vinden om jullie zo al iets beter te leren kennen.

Ons zoontje heet trouwens Noah. Leuk dat hij een verjaardagsgenote heeft :-)

Ben niet op het meest handige moment 'ingestapt', zit zelf ook niet zo goed in mijn vel (ontzwangeren, vriend 3,5 mnd weggeweest (ziekenhuis ed), nieuw huis kopen (vandaag offerte bij Rabo getekend! een last van mijn schouders) en zelf niet altijd even stabiel), dus ik hou het nog even kort.

Fijne dag allemaal!
@ Emmetje: Fijn weekend, wel lekker hoor er even tussenuit. Uitwaaien gaat inderdaad ongetwijfeld lukken.

@ Zonnetje: traject valt mee hoor, Eva was heel mini bij de geboorte (2275 gr/42 cm) Oorzaak niet bekend. En doordat ze bij bevalling bloeding in nekspier heeft gehad kon ze haar hoofd maar naar 1 kant goed draaien dus behoorlijke voorkeurshouding ontwikkeld. Daardoor ietwat scheef gegroeid. Maar aangezien het al heel erg is bijgetrokken twijfelen we zelf nog. Aan de ene kant wil ik, voor haar, dat ze toch een behoorlijk symmetrisch koppie krijgt, aan de andere kant als het zo door blijft gaan en steeds verder bijtrekt wil ik haar niet onnodig pesten met een helmpje.

Maar aan het mini zijn heeft ze niets overgehouden hoor, ze is zo sterk als een beer en groeit goed in mijn beleving dan niet in die van die arts ) en ontwikkelt zich ook helemaal prima. Dat is Eva's story in het kort. Over mezelf: Metis dus, 29 jr en woon in Groningen samen met vriend (officieel man - gereg. partnerschap - maar dat zit er nog niet helemaal in bij mij )

Heb je trouwens al inloggegevens van ons foto-album, misschien dat Jane die al heeft gegeven? Anders kun je mailen op viva.anoniem@gmail.com, stuur ik gegevens door.

Overigens hadden wij de naam Noah ook op ons lijstje voor zowel jongen (met h) als voor een meisje (zonder h)

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En hoe is t nu met je vriend, hij had voetbalongeluk gehad toch?

@ Marit: Inderdaad heel erg rationeel, soort "overlevingstechniek". Maar wel moeilijk, lijkt mij, om daarmee om te gaan als je zelf juist helemaal niet zo bent en juist graag voor haar klaar wil staan.

Nog een tijd wachten dus voor de definitieve uitslagen, spannend.

Wij hebben gisteravond bezoek gehad van een meisje van 20 die een oppasadres zoekt en we zijn helemaal enthousiast over haar. Zij is ook enthousiast, komt goed uit dus Dus zoals het er nu naar uitziet hebben we een oppas en kan ik weer gaan boksen Heb er echt zo'n zin in, dus helemaal blij hier.

Eva heeft ook de buikgriep inmiddels gekregen, hopelijk knapt ze snel weer op.

Tot snel weer!
hoi zonnetje, gezellig dat je mee schrijft. ik ben marianne (24jr) de trotse moeder van zoë. ik ben verloofd met kees(25jr). werkzaam als dierenartsassistente. we wonen in een klein app. in rotterdam. Zoë was net geen 8 pond bij de geboorte en nu denk ik rond de 8 kilo. zoë heeft 2 tandjes. het is een lekker drukte makertje wat precies weet wat ze wil.

we hebben allemaal last van het ontzwangeren en zo dus schrijf het lekker van je af als je daar zin in hebt. leuke naam noah!!!

Metis: wij hebben er juist voor gekozen om niks aan zoë d'r hoofdje te laten doen. ze was ook snel van haar voorkeurs houding af. het hoofdje is al een stuk beter als wat het was. en als het goed is krijgt zoë toch een bos haar er er over. lekker dat je weer kan gaan boxen...

Marit: wat heb je een apparte schoon familie. wij zijn juist hier van het bellen en zo. heb je trouwens nog gebeld??

Emmetje: wat word salome groot.......wij moeten nu wel naar maat 4 luiers ook van wege striemen en zo. maarja ik heb nog 1 pak maat 3 en die moet op. ze dan nu zeker al rond de 9 kg?? uitwaaize van het weekend...ik word hier iig weg geblazen van het balkon. het gaat hier lekker te keer.

Het duurt niet langmeer voor dat zoë kruipt. ze zit op haar handen en knieen te hupsen maar glijt weg als ze afzet. ze word er ook erg boos om. ze heeft haar eetlust weer helemaal terug want ze eet 's avonds zo'n 8 mnd potje hellemaal op. wat ik weer een beetje lastig vind is dat ze weinig drinkt en het dan 's avonds laat(lees: tuusen 11 en 1 uur) inhaald. zo ik ben weer bij geschreven.

iedereen een dikke

groetjes marianne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven