afvallen
vrijdag 29 juli 2011 om 10:06
Ik eet nooit meer rood vlees. Krijg er opgeblazen gevoel van in mijn maag. Moet ik om de haverklap naar het toilet. Ik zweer nu bij kalfsvlees. Licht verteerbaar en nog lekker ook. Sinds ik alleen nog kalfsvlees eet en vis ben ik al aardig wat kilo’s afgevallen zonder dat ik er iets extra voor deed. Erbij sporten zou natuurlijk wel goed zijn:-)
vrijdag 29 juli 2011 om 10:29
vrijdag 29 juli 2011 om 10:39
'Van vis houd ik niet' vind ik altijd zo kinderachtig, alsof alle vissen/zeevruchten op elkaar lijken. Net zoiets als 'ik houd niet van groenten'. Maar goed, dat terzijde.
Vlees kun je prima eten: biefstuk, tartaar en fricandeau zijn prima keuzes bijvoorbeeld. Let wel op de hoeveelheid! Het zit 'm niet alleen in wát, maar ook in hoeveel.
Vlees kun je prima eten: biefstuk, tartaar en fricandeau zijn prima keuzes bijvoorbeeld. Let wel op de hoeveelheid! Het zit 'm niet alleen in wát, maar ook in hoeveel.
vrijdag 29 juli 2011 om 10:40
vrijdag 29 juli 2011 om 10:43
vrijdag 29 juli 2011 om 10:47
quote:blubje02 schreef op 29 juli 2011 @ 10:40:
2 kilo eraf zou mooi zijn, 3 is beter;-) ik eet redelijk normaal, s ochtends en smiddags bammetjes kaas of met vleeswaren. Kip en kalkoen zijn gevogelte. Mischien minder of niets tussendoor snaaien. En is kalfsvlees wel een idee, is dat niet duur?
Nee want 3 zit er binnen de kortse keren weer aan. 2 ook trouwens als je je op vakantie helemaal laat gaan.
Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?
2 kilo eraf zou mooi zijn, 3 is beter;-) ik eet redelijk normaal, s ochtends en smiddags bammetjes kaas of met vleeswaren. Kip en kalkoen zijn gevogelte. Mischien minder of niets tussendoor snaaien. En is kalfsvlees wel een idee, is dat niet duur?
Nee want 3 zit er binnen de kortse keren weer aan. 2 ook trouwens als je je op vakantie helemaal laat gaan.
Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?
vrijdag 29 juli 2011 om 10:53
Oude kaas is juist calorierijker dan jonge kaas. Inderdaad omdat het zo droog is. Doordat het heel compact is, zitten er per gram ook meer kcal in. Jonge kaas zit zeg maar op 380 kcal per 100 gram en oude kaas 420 kcal per 100 gram. Een plak kaas (voorgesneden) is al gauw 15-20 gram dus qua kcal loopt dat snel op.
vrijdag 29 juli 2011 om 10:54
quote:Maja82 schreef op 29 juli 2011 @ 10:47:
[...]
Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.
[...]
Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.
vrijdag 29 juli 2011 om 11:01
quote:tomato schreef op 29 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.Vaak kom je op vakantie (ik tenminste) aleen al aan omdat je een ander ritme heb en andere eetgewoontes.
[...]
Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.Vaak kom je op vakantie (ik tenminste) aleen al aan omdat je een ander ritme heb en andere eetgewoontes.
vrijdag 29 juli 2011 om 11:06
Op calorielijst.nl kun je van alles wat je bij Appie kunt kopen, zien hoeveel calorieen er in zit. Kaas scoort inderdaad niet goed. Zag tot mijn stomme verbazing dat kalfsvlees nog minder vet is dan kalkoen. Daarom voel ik me er blijkbaar zo lekker bij.
En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.
En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.
vrijdag 29 juli 2011 om 11:08
Ik vind dieetinzicht-punt-nl ook altijd een hele fijne site.
@Maja_82: op vakantie heb ik zeker een ander ritme en andere eetgewoontes maar ook dan blijf ik bewuste keuzes maken dus kom geen grammetje aan op vakantie en doordat ik dan veel actiever ben val ik juist eerder af dan dat ik aankom.
Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde
@Maja_82: op vakantie heb ik zeker een ander ritme en andere eetgewoontes maar ook dan blijf ik bewuste keuzes maken dus kom geen grammetje aan op vakantie en doordat ik dan veel actiever ben val ik juist eerder af dan dat ik aankom.
Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde
vrijdag 29 juli 2011 om 11:10
quote:cabriotutje schreef op 29 juli 2011 @ 11:06:
En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.Dat laatste is een mythe, maar 's avonds niet snacken is natuurlijk wel een goede tip! Een beetje verantwoord snacken kan best (olijven, cherrytomaatjes, handje zoute popcorn).
En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.Dat laatste is een mythe, maar 's avonds niet snacken is natuurlijk wel een goede tip! Een beetje verantwoord snacken kan best (olijven, cherrytomaatjes, handje zoute popcorn).
vrijdag 29 juli 2011 om 11:12
quote:tomato schreef op 29 juli 2011 @ 11:08:
Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde Jij hebt dus je eetpatroon aangepast. TO lijkt snel een paar kilo's te willen lossen voor de vakantie, dat is heel wat anders. Denk dat het overgrote deel van zulk gewichtsverlies weer terugkomt in of snel na de vakantie als je, zoals je zelf al zegt, geen goede keuzes BLIJFT maken. Daar gaat het om.
Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde Jij hebt dus je eetpatroon aangepast. TO lijkt snel een paar kilo's te willen lossen voor de vakantie, dat is heel wat anders. Denk dat het overgrote deel van zulk gewichtsverlies weer terugkomt in of snel na de vakantie als je, zoals je zelf al zegt, geen goede keuzes BLIJFT maken. Daar gaat het om.
vrijdag 29 juli 2011 om 11:28
Ik ben bezig met het ziekenhuisdieet(dag 2). Ik heb nog steeds geen overgewicht, maar ben wel teveel aangekomen door bepaalde gebeurtenissen de afgelopen maanden.
Normaal gesproken let ik op wat ik eet, maar de afgelopen tijd ben ik los gegaan op slechte dingen.
Ik ben van plan dit maximaal 3 weken te doen, langer mag ook niet.
Normaal gesproken let ik op wat ik eet, maar de afgelopen tijd ben ik los gegaan op slechte dingen.
Ik ben van plan dit maximaal 3 weken te doen, langer mag ook niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”