afvallen

29-07-2011 09:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil drie weken voor onze vakantie nog wat kilo's kwijt. Crashdieet met wortels en bleekselderij zie ik niet zitten. Van vis hou ik niet en vlees is weer niet goed. Ben ik veroordeeld tot kip en kalkoen, of weten jullie wat anders?
Waarom is vlees niet goed denk je? Er zijn voldoende magere vleessoorten die prima in een vermageringsdieet passen.
Ik eet nooit meer rood vlees. Krijg er opgeblazen gevoel van in mijn maag. Moet ik om de haverklap naar het toilet. Ik zweer nu bij kalfsvlees. Licht verteerbaar en nog lekker ook. Sinds ik alleen nog kalfsvlees eet en vis ben ik al aardig wat kilo’s afgevallen zonder dat ik er iets extra voor deed. Erbij sporten zou natuurlijk wel goed zijn:-)
At je vaak gemarineerd vlees dan?

en nog 3 weken tot je vakantie?

Kan max 2 kilo af. Meer is dom bezig

Wat is nu ongeveer je eetschema?

en sport je?
quote:blubje02 schreef op 29 juli 2011 @ 09:57:

Van vis hou ik niet en vlees is weer niet goed. Ben ik veroordeeld tot kip en kalkoen, of weten jullie wat anders?Want kip en kalkoen is geen vlees?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
'Van vis houd ik niet' vind ik altijd zo kinderachtig, alsof alle vissen/zeevruchten op elkaar lijken. Net zoiets als 'ik houd niet van groenten'. Maar goed, dat terzijde.

Vlees kun je prima eten: biefstuk, tartaar en fricandeau zijn prima keuzes bijvoorbeeld. Let wel op de hoeveelheid! Het zit 'm niet alleen in wát, maar ook in hoeveel.
2 kilo eraf zou mooi zijn, 3 is beter;-) ik eet redelijk normaal, s ochtends en smiddags bammetjes kaas of met vleeswaren. Kip en kalkoen zijn gevogelte. Mischien minder of niets tussendoor snaaien. En is kalfsvlees wel een idee, is dat niet duur?
Blubje, kaas is heel calorierijk! Wat voor vleeswaren kies je? Misschien kun je een beetje op je beleg letten ook. En wat voor tussendoortjes neem je?
Duur? Valt reuze mee. De variatie maakt het betaalbaar. De ene keer maak ik goedkope kalfsgehaktballen, de andere keer kalfsoesters. Voor mij wel een visje tussendoor, lekker goedkoop uit de diepvries van Appie, victoriabaars of zo, daar bespaar je weer op. En je kunt de kinderen wat anders geven…
quote:blubje02 schreef op 29 juli 2011 @ 10:40:

2 kilo eraf zou mooi zijn, 3 is beter;-) ik eet redelijk normaal, s ochtends en smiddags bammetjes kaas of met vleeswaren. Kip en kalkoen zijn gevogelte. Mischien minder of niets tussendoor snaaien. En is kalfsvlees wel een idee, is dat niet duur?

Nee want 3 zit er binnen de kortse keren weer aan. 2 ook trouwens als je je op vakantie helemaal laat gaan.

Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?
Is oude kaas ook calorierijk? Is toch vrij droog. Meestal koop ik ham of leverkaas. Tussendoor wat fruit en vaak halverwege de middag een cup a soup. Moet bekennen, soms ook een stukje chocola. Aan het eind van de dag vaak flauw gevoel.
Oude kaas is juist calorierijker dan jonge kaas. Inderdaad omdat het zo droog is. Doordat het heel compact is, zitten er per gram ook meer kcal in. Jonge kaas zit zeg maar op 380 kcal per 100 gram en oude kaas 420 kcal per 100 gram. Een plak kaas (voorgesneden) is al gauw 15-20 gram dus qua kcal loopt dat snel op.
quote:Maja82 schreef op 29 juli 2011 @ 10:47:

[...]

Nee want 3 zit er binnen de kortse keren weer aan. 2 ook trouwens als je je op vakantie helemaal laat gaan.

Kan je opschrijven hoeveel je eet per eetmoment?Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.
Wat tomato zegt. Kaas wordt niet minder vet door hem te laten rijpen, alleen het vochtgehalte neemt af! Per gram houd je dus juist een hoger percentage vet en calorieen over!

Ham is ok, maar leverkaas is ook vrij vet.
quote:tomato schreef op 29 juli 2011 @ 10:54:

[...]

Ik vind je wel erg voorbarig om er vanuit te gaan dat ze zich helemaal laat gaan op vakantie. En 3 kg hoeft er helemaal niet per definitie meteen weer aan te zitten.Vaak kom je op vakantie (ik tenminste) aleen al aan omdat je een ander ritme heb en andere eetgewoontes.
Zo te zien heb je nog niet heel veel 'kaas' gegeten van wat wel en niet calorierijk is , dus wellicht heb je iets aan deze site: Calorie Coach om goede keuzes te maken!
Op calorielijst.nl kun je van alles wat je bij Appie kunt kopen, zien hoeveel calorieen er in zit. Kaas scoort inderdaad niet goed. Zag tot mijn stomme verbazing dat kalfsvlees nog minder vet is dan kalkoen. Daarom voel ik me er blijkbaar zo lekker bij.

En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.
Je kan je dagmenu ook eens invullen op de eetmeter van het voedingscentrum.
Ik vind dieetinzicht-punt-nl ook altijd een hele fijne site.

@Maja_82: op vakantie heb ik zeker een ander ritme en andere eetgewoontes maar ook dan blijf ik bewuste keuzes maken dus kom geen grammetje aan op vakantie en doordat ik dan veel actiever ben val ik juist eerder af dan dat ik aankom.

Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde
@tomato: ik zie jou er ook niet voor aan om dat perse in de 3 weken voor de vakantie nog 3 kilo af te willen vallen.
quote:cabriotutje schreef op 29 juli 2011 @ 11:06:

En vooral 's avonds niet snacken, dat verbrandt je niet meer en wordt omgezet in vet terwijl jij 's nachs ligt te dromen van het strand.Dat laatste is een mythe, maar 's avonds niet snacken is natuurlijk wel een goede tip! Een beetje verantwoord snacken kan best (olijven, cherrytomaatjes, handje zoute popcorn).
TO: wat doe je aan sport?
quote:tomato schreef op 29 juli 2011 @ 11:08:

Ik vind dieetinzicht-punt-nl ook altijd een hele fijne site.

@Maja_82: op vakantie heb ik zeker een ander ritme en andere eetgewoontes maar ook dan blijf ik bewuste keuzes maken dus kom geen grammetje aan op vakantie en doordat ik dan veel actiever ben val ik juist eerder af dan dat ik aankom.

Snap je punt wel maar ik vond het erg kort door de bocht over komen vandaar dat ik erop reageerde Jij hebt dus je eetpatroon aangepast. TO lijkt snel een paar kilo's te willen lossen voor de vakantie, dat is heel wat anders. Denk dat het overgrote deel van zulk gewichtsverlies weer terugkomt in of snel na de vakantie als je, zoals je zelf al zegt, geen goede keuzes BLIJFT maken. Daar gaat het om.
quote:Maja82 schreef op 29 juli 2011 @ 11:09:

@tomato: ik zie jou er ook niet voor aan om dat perse in de 3 weken voor de vakantie nog 3 kilo af te willen vallen.Daar heb je dan ook weer een punt
Ik ben bezig met het ziekenhuisdieet(dag 2). Ik heb nog steeds geen overgewicht, maar ben wel teveel aangekomen door bepaalde gebeurtenissen de afgelopen maanden.

Normaal gesproken let ik op wat ik eet, maar de afgelopen tijd ben ik los gegaan op slechte dingen.

Ik ben van plan dit maximaal 3 weken te doen, langer mag ook niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven