Betonlook

30-07-2011 11:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen en advies gevraagd. Ik heb op internet een aantal leuke salontafels gezien van beton, de prijs valt mee alleen het enige nadeel is dat het behoorlijk zwaar is, nu vraag ik me af of het mogelijk is om een beton look te creeren met houten meubels? Dus het verven van bijv een salontafel met betonverf wat geschikt is voor dit Ik zie op internet dat er betonverf is maar is volgens alleen geschikt voor vloeren etc.
Ik heb drie weken gelee Carte Colori gebruikt. Perfect!

Het is echt heel mooi geworden.
Wat jij denk ik bedoelt is betoneffectverf, verkrijgbaar bij de bouwmarkt of verfspeciaalzaak. Dat breng je aan in drie stappen over een primer heen.

Beton-effect primer (250ml)

Beton-effect primer is een speciale grondlak voor gladde ondergronden. Hecht uitstekend op aluminium, mdf, hout, metalen, kunststoffen, glas, zink, gelakte ondergronden en dergelijke. Garandeert een optimale hechting voor Beton-effect basislaag 1 door het licht gestructureerde oppervlak.

Beton-effect basislaag 1 (2,5kg)

Beton-effect basislaag 1 is een fijne korrelige pasta die makkelijk te verwerken is. Het is een decoratief product dat na het aanbrengen op grof, onbewerkt beton lijkt. Uiterst geschikt om muurvlakken, tafels en zelfs keukenkastjes of sierprofielen een betonuiterlijk te geven.

Gebruik altijd Beton-effect laag 2 voor een glad afgewerkt betonuiterlijk.

Beton-effect basislaag 2 (800gr)

Beton-effect laag 2 wordt aangebracht over Beton-effect laag 1. Het is een pasteuze laag die zich soepel laat verwerken. Geeft na het aanbrengen diepte en levert het mooie, decoratieve effect van glad beton op. Versterkt tevens Beton-effect laag 1.

Beton-effect matvernis (250ml)

Beton-effect matvernis is een niet vergelende, krasvaste polyurethaanvernis voor binnen. Matvernis wordt toegepast om Beton-effect goed reinigbaar te maken. Tevens geschikt om allerlei voorwerpen die een matte beschermlaag nodig hebben te vernissen. Geschikt voor hout, mdf, behang, geverfde ondergronden en dergelijke. Het Beton-effect kan na aanbrengen van het Beton-effect matvernis enigszins donkerder kleuren.
Ik vind hier dingen van.
Bekijk deze eens:

http://www.stilleven.com/ ... betoneffect-low%20res.pdf
http://www.betoncireshop.eu/BETONLOOK-VERF.html

http://www.betoncireshop.eu/BETON-CIRE.html

wellicht vreselijk mosterd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik denk dat dat Stilleven en Betoncire op hetzelfde neerkomt?.. is dat ook een soort pasta die je moet aanbrengen met een spatel?
Tickel, wat mooi! Heb indertijd tadelakt overwogen voor badkamer maar vond het te duur. Dit ziet er gaaf uit.
jayjay, geloof 't ook;-) ga straks even je tip opzoeken op internet.

Blackdress, leuk dat de kleur in de smaak valt.

sabeltand, bedankt, ga straks even naar de gamma en informeren wat de mogelijkheden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven