Betonlook

30-07-2011 11:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen en advies gevraagd. Ik heb op internet een aantal leuke salontafels gezien van beton, de prijs valt mee alleen het enige nadeel is dat het behoorlijk zwaar is, nu vraag ik me af of het mogelijk is om een beton look te creeren met houten meubels? Dus het verven van bijv een salontafel met betonverf wat geschikt is voor dit Ik zie op internet dat er betonverf is maar is volgens alleen geschikt voor vloeren etc.
ik zou het gewoon proberen, een testje doen op een plank die qua hout lijkt op je tafel. Niet te dik, dan gaat het druipen en dan twee of drie laagjes. Je kunt het daarna altijd nog aflakken, dan kan met een soort betonlak, weet niet hoe het heet. Maar goed, geen ervaring mee, maar zie niet in waarom het niet zou kunnen!

Veel plezier!
Is betonverf niet gewoon om beton mee te kunnen kleuren? Dus niet om een betonlook te creeren?
betonverf is geen verf waarmee iets er als beton uit gaat zien.

Het is verf dat geschikt is om beton mee te verven.

(meestal vloeren dus om daar een al dan niet gekleurde laag over te doen zodat het beton niet meer poreus is en vuil en vocht opzuigt.

Dusss

dat lijkt mij niet wat jij zoekt.
wat Vinyl dus veel korter en bondiger zegt
boterblommetje, dat dacht ik dus al helaas;-) had gehoopt dat er een soort van verf zou zijn waarmee je een beton look kan creeren, had zelf ook al op internet gezocht maar kon niets vinden dus had gehoopt dat iemand dit zelf ook een keer gedaan heeft.
Een laagje snelbeton eroverheen smeren of is dat te simpel gedacht?
Mal maken, beton erin gieten, tafel ondersteboven en laten drogen?
Misschien eens googlen op iets als ' beton look houten tafel'? Er zijn vast tips hoe je dat kunt doen.
-
Ik weet natuurlijk niet welk budget jij in gedachten hebt voor je tafel, maar misschien heb je iets aan deze link?

Betonlook salontafels
ja smeer der een beetje beton op? is dat nou zo moeilijk?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Woooh het is zeker wel heel erg mooi zeg! dat had ik dan niet verwacht maar die website van Perel staan zulke mooie dingen op!
Blijkbaar wel dus anders open ik geen topic.
Een betonlook krijg je met een kratje bier.

En gewoon twee sterke vrienden lief aankijken.
Ik ben even gaan kijken wat ik me erbij moest voorstellen, maar het is niet mijn smaak hoor.

Om eerlijk te zeggen (oneerbiedig misschien) krijg ik er een grafsteengevoel bij.
quote:cappi schreef op 30 juli 2011 @ 12:03:

Blijkbaar wel dus anders open ik geen topic.Is het moeilijk om een beetje cement op een houten meubel te smeren? oke
hoeft ook niet Perel, ik vind het wel leuk;-)
Ik vind ze ook wel mooi. Vooral die salontafel Float. Maar of je zelf dit effect zult creëren door met een laagje beton te gaan werken? Ik betwijfel het. Zie dat maar eens zo mooi strak om je huidige houten meubel heen te krijgen.
Eens met Lunax. Dan moet je er echt wel verstand van hebben. Hout zet uit en krimpt als gevolg van de temperatuur, het zou mij niks verbazen als een 'zelfgemaakte' betonlook al snel barstjes gaat vertonen.
Ik heb het door een vakman laten doen met betonciré en vind het effect erg mooi.

Misschien heb je iets aan deze site

betonciré
Carte Colori heeft een nieuwe lijn kalkverf: Betonlook.

Dit is muurverf maar ook heel geschikt voor meubels. Op hun site staat meer info. Hij wordt hier momenteel op de muren gesmeerd
toekomst, bedankt, ik had de site inmiddels zelf al gevonden en lijkt mij de beste oplossing, wat heb jij laten behandelen met beton cire en wat was je kwijt?

blackdress, bedankt voor de tip, net even gekeken en is ook een idee. Hoe zien je muren eruit?

Alle anderen, bedankt voor de input, heb weer wat ideeen opgedaan.
Hoi Cappi,

ben ik weer. Volgens mij moeten wij samen gaan wonen, we hebben aardig dezelfde smaak..........

Wij hebben in ons vorige huis een tafel laten maken bij de keuken. Daarvoor hebben wij toen een werkblad op maat laten maken van HPL (volgens mij gewoon spaanplaat) met een toplaag van laminaat met betonlook. blad kwam van dekker in zevenhuizen.

misschien is dat een idee.

grt, Jopie
De muren zijn prachtig! Mooi grijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven