BBQ met kampvuur!
zaterdag 30 juli 2011 om 16:17
Hey damesssssssssssssssss!
Ik wil binnekort een BBQ houden met daarna een gezellig kampvuur in de achtertuin.
Nu wil ik zeg maar niet zo'n BBQ houden waarbij iedereen wacht op 1 stukje vlees, maar ook kleine hapjes (der komen ook kerels, dus het moet niet te vrouwelijk worden haha).
Ik dacht zelf aan iets van zalmwraps ofzo, maar dat is niks, of wel?
Wat zouden jullie voor hapjes maken?
Ik heb nog nooit een BBQ gehouden, en nu wil ik wel direct een beetje indruk maken!
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoord!
X
Ik wil binnekort een BBQ houden met daarna een gezellig kampvuur in de achtertuin.
Nu wil ik zeg maar niet zo'n BBQ houden waarbij iedereen wacht op 1 stukje vlees, maar ook kleine hapjes (der komen ook kerels, dus het moet niet te vrouwelijk worden haha).
Ik dacht zelf aan iets van zalmwraps ofzo, maar dat is niks, of wel?
Wat zouden jullie voor hapjes maken?
Ik heb nog nooit een BBQ gehouden, en nu wil ik wel direct een beetje indruk maken!
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoord!
X
zaterdag 30 juli 2011 om 16:40
zaterdag 30 juli 2011 om 16:42
Stokbrood met verschillende smeersels, zoals kruidenboter, pesto, tapenades e.d.
Salades in allerlei varianten van kip-kerrie tot aardappel, huzaren, rundvlees, ei etc.
Voldoende sauzen.
Voldoende vlees. Hierbij kun je kiezen voor klein vlees en groot vlees. Gehaktballetjes, kipkluifjes, spiezen, hamburgers, bbqworstjes (klein en/of groot).
Vis. Zalm, gamba's etc.
Succes!
Salades in allerlei varianten van kip-kerrie tot aardappel, huzaren, rundvlees, ei etc.
Voldoende sauzen.
Voldoende vlees. Hierbij kun je kiezen voor klein vlees en groot vlees. Gehaktballetjes, kipkluifjes, spiezen, hamburgers, bbqworstjes (klein en/of groot).
Vis. Zalm, gamba's etc.
Succes!
zondag 31 juli 2011 om 13:24
Ohhh, bedankt voor de tips! Ik ga m’n best doen!
Ik heb het afgelopen week gevraagd overigens, maar ik kreeg alleen dit soort reacties;
“Is er bier?”
“Ik lust geen kip, maar wel andere dingen, mag wel groot zijn he.”
“Ik moet van de dokter minder eten, dus iets kleins graag.”
En de meiden willen ook wat, dus geen “We men, we make fire, cook meat.”- achtig verhaal, want dan zitten wij ook maar wat te kijken, haha!
Ik houdt trouwens geen open vuur he, maar gewoon inderdaad zo’n vuur kolf waar je af en toe zo’n blok hout op gooit, dat mag wel toch?
Maar ik heb veel aan de tips gehad, bedankt voor de snelle reacties!
Als er nog ideetjes zijn, laat maar komen!
Ik heb het afgelopen week gevraagd overigens, maar ik kreeg alleen dit soort reacties;
“Is er bier?”
“Ik lust geen kip, maar wel andere dingen, mag wel groot zijn he.”
“Ik moet van de dokter minder eten, dus iets kleins graag.”
En de meiden willen ook wat, dus geen “We men, we make fire, cook meat.”- achtig verhaal, want dan zitten wij ook maar wat te kijken, haha!
Ik houdt trouwens geen open vuur he, maar gewoon inderdaad zo’n vuur kolf waar je af en toe zo’n blok hout op gooit, dat mag wel toch?
Maar ik heb veel aan de tips gehad, bedankt voor de snelle reacties!
Als er nog ideetjes zijn, laat maar komen!
zondag 31 juli 2011 om 13:42
Hier maak ik de mannen meestal niet blij met kleine hapjes en is het vaak zo "waar blijft het vlees" en idd het bier.
Ik maak vaak zelf
een waldorf salade
aardappelsalade
rundvleessalade
pastasalade
(naja meestal niet alle 4 tegelijk maar 2 van bovenstaande)
half bolletje mozzarella + half bolletje cherrytomaatje
pepertjes met roomkaas
stukjes meloen in parmaham
fruit spiesjes
champignons met kruidenboter in alluminiumfolie op de bbq
Banaan met spek op de bbq
en verder vlees, vlees, vlees
ow en marsmellows erbij om te roosteren bij het kampvuur :p
Ik maak vaak zelf
een waldorf salade
aardappelsalade
rundvleessalade
pastasalade
(naja meestal niet alle 4 tegelijk maar 2 van bovenstaande)
half bolletje mozzarella + half bolletje cherrytomaatje
pepertjes met roomkaas
stukjes meloen in parmaham
fruit spiesjes
champignons met kruidenboter in alluminiumfolie op de bbq
Banaan met spek op de bbq
en verder vlees, vlees, vlees
ow en marsmellows erbij om te roosteren bij het kampvuur :p
dinsdag 2 augustus 2011 om 00:05
Platte kip (butterflied chicken). Of terwijl het backbone eruit knippen/snijden. "How to butterfly a chicken"
Heel makkelijk en snel. En kip vult ook goed.
Verder een zak met marshmallows, wat chocolate chips en bisquitjes. Kunnen de gasten zelf "smores" maken. Marshmallows boven de vuurkorf roosteren, dan op een bisquitje met een paar chocolate chips en weer een bisquitje ertegenaan.
Veel plezier!
Heel makkelijk en snel. En kip vult ook goed.
Verder een zak met marshmallows, wat chocolate chips en bisquitjes. Kunnen de gasten zelf "smores" maken. Marshmallows boven de vuurkorf roosteren, dan op een bisquitje met een paar chocolate chips en weer een bisquitje ertegenaan.
Veel plezier!
Optimist tot in de kist!
dinsdag 2 augustus 2011 om 00:18
Oke, een paar lekkere salades? Bij een bbq laatst hadden we een heerlijke sperciebonensalade (kan koud en warm) en een kip/asperge/ananas salade (koud). Gekaramelliseerde sjalotjes.
Diverse spiesjes met lekker vlees, wat worstjes, je kan karbonares doen, satespiesjes, groente spiesjes, lekkere sausen, stokbrood.
Ja zoiets? Het is heel persoonlijk wat iedereen lekker vindt. Probeer van alles iets te nemen zodat er genoeg keuze is. Neem lekker satesaus om te dippen, wat kleine hapjes met bijv. tsatzikisaus, iets nog voor op stokbrood.
Een tip, ik had bijv. de spiesjes kipterriyaki al voor gebakken. En een andere forumster had geloof ik ook dingen al voor gebakken. Ik had mijn dingetjes wel gedaan, zo hoef je het alleen maar op te warmen, krijg je niet dat je vlees van buiten zwart is en van binnen rauw.
En zorg dat je bbq smeult en geen fik erin wat veel mannen willen. Langzaam. Daarom is het handig om bijv. kip, karbonares, hamburgers al eerst in de pan te hebben gebakken. Ja denk ik dan hoor.
En wat heel fijn was, we hadden bijna geheel plastic borden, bestek en glazen. Niemand vond het erg, had wel iets gekocht wat er iets leuk uit zag. Maar niemand vond het erg, zo in de vuilnisbak, ook tussendoor. En maar een kleine afwas achteraf. (dat lag aan mij omdat ik de salades ook zo graag in een leuke schaal enzo wilde neerzetten.)
Weet niet of je hier wat aan hebt? Als je die recepten wilt hebben die hier wel goed geslaagd waren dan zet ik die wel neer hier met foto.
Diverse spiesjes met lekker vlees, wat worstjes, je kan karbonares doen, satespiesjes, groente spiesjes, lekkere sausen, stokbrood.
Ja zoiets? Het is heel persoonlijk wat iedereen lekker vindt. Probeer van alles iets te nemen zodat er genoeg keuze is. Neem lekker satesaus om te dippen, wat kleine hapjes met bijv. tsatzikisaus, iets nog voor op stokbrood.
Een tip, ik had bijv. de spiesjes kipterriyaki al voor gebakken. En een andere forumster had geloof ik ook dingen al voor gebakken. Ik had mijn dingetjes wel gedaan, zo hoef je het alleen maar op te warmen, krijg je niet dat je vlees van buiten zwart is en van binnen rauw.
En zorg dat je bbq smeult en geen fik erin wat veel mannen willen. Langzaam. Daarom is het handig om bijv. kip, karbonares, hamburgers al eerst in de pan te hebben gebakken. Ja denk ik dan hoor.
En wat heel fijn was, we hadden bijna geheel plastic borden, bestek en glazen. Niemand vond het erg, had wel iets gekocht wat er iets leuk uit zag. Maar niemand vond het erg, zo in de vuilnisbak, ook tussendoor. En maar een kleine afwas achteraf. (dat lag aan mij omdat ik de salades ook zo graag in een leuke schaal enzo wilde neerzetten.)
Weet niet of je hier wat aan hebt? Als je die recepten wilt hebben die hier wel goed geslaagd waren dan zet ik die wel neer hier met foto.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven