Voetbalvrouw? :(

30-07-2011 22:25 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een best wel goede relatie met mijn vriend. We wonen samen, dat lukt goed en we zijn net 2 weken op een fijne vakantie geweest naar het buitenland.

Ik doe veel voor hem, maar met veel plezier: boodschappen, koken, wassen, strijken. Hij stofzuigt en probeert kleinere taken te doen. Alles ging goed tot deze week: het voetbalseizoen is begonnen. Mijn vriend geeft voetbaltraining aan zowel de 2e ploeg als de reserven. Ook heeft hij vervelende en onregelmatige uren op zijn werk. Vermits ik studeer ben ik veel thuis. Hiervoor zagen we elkaar waarschijnlijk meer dan het gemiddelde koppel terwijl ik hem deze week enkel vandaag overdag heb gezien. Hij had 4 avonden voetbaltraining en 2 avonden/nachten dat hij moest werken. Deze nacht moet hij werken, dus morgen slapen tot de middag en dan morgenmiddag meteen weer naar de voetbal.

Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel. Er is sowieso elke zaterdag én elke zondag een wedstrijd waardoor we tijdens het weekend dus ook niets kunnen doen, nooit. Ook tijdens de week is hij nu nog maar zelden thuis.

Elk gesprek draait uit op ruzie. Hij wil niet stoppen met voetbal. Het is niet mijn bedoeling zijn hobby af te nemen, maar dit is voor mij geen relatie, dit heeft weinig kans op een succesvolle toekomst. Als single kan ik best begrijpen dat je veel tijd in een hobby steekt, maar eens je een goede relatie hebt verwacht ik dat je eerder dáárin investeert, vermits dat toch je toekomst is? Het kwetst me enorm dat hij zelfs niet overweegt om op termijn te stoppen... Hij wil het maken in de voetbal als trainer (wat volgens mij onrealisitisch is, maar wie ben ik) en niemand zal hem stoppen. Maar tegelijk zegt hij dat hij mij graag ziet...

Iemand tips over wat ik zou kunnen doen of zeggen? Ik ben echt ten einde raad en word helemaal gek :(
Ik vind het erg naief dat je verwacht dat je partner zijn lust en zijn leven opgeeft voor zijn relatie.
Ik verwacht niet dat hij voetbal opgeeft, maar is het abnormaal om je partner sommige avonden thuis te verwachten dan?
Hij is niet elke avond met zijn hobby bezig, hij werkt ook. En die hobby had hij neem ik aan ook al voordat jij met hem ging samenwonen?
Begrijp ik het goed dat jullie pas 4 maanden samen zijn?
-
Daar is nooit sprake van geweest. Onze relatie is beginnen op het einde van het seizoen en ik wist dat hij voetbalfan was maar niet dat hij geen enkele avond meer zou thuis zijn, dan was ik hier nooit aan begonnen. Hij heeft dit vorig jaar ook iets meer dan een halfjaar getraind omdat hij toen alleen was. Deze week is hij 2 avonden niet naar de voetbal gegaan omdat hij moest werken, maar dat is nu ook niet dat he?
Ik ben bang dat jullie te verschillende verwachtingen hebben van een relatie.

Jij wil graag dingen samen doen met je partner en hij wil graag naar de voetbal.

Ik denk dat je beter een partner kan zoeken die hetzelfde denk over een relatie.

Scheelt een hoop teleurstelling en frustratie.
Ik vermoed dat je zult moeten kiezen: of je accepteert hem zoals hij is, met zijn drukke hobby of je besluit een punt achter de relatie te zetten en zoekt iemand die wel 's avonds met je in de zetel wil zitten.

Sterkte!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ben het eens met Nummerzoveel. Je bent ook wel erg negatief over zijn carriere droom. Als je partner al niet achter je staat wie dan wel?
Maar dat is het net, we maken eigenlijk niet veel ruzie, dagelijkse beslommeringen, mzar niets ernstig. Hij lijkt te panikeren als ik erover begin. Dus ik ben voorzichtig als ik erover begin, maar ik heb er gewoon veel verdriet van...
Neem aan dat hij al trainer was voordat je ging samenwonen, en dat hij met zijn werk toen ook al onregelmatige dus ook nachtdiensten had? Heb je nu echt de verwachting van hem dat nu hij met jou samenwoont, alleen nog maar dagdiensten heeft en stopt met voetbal?? Hoe lang heb je al een relatie met hem, dat je dit niet hebt zien aankomen? Volgens mij zijn jullie nog harstikke jong, en als hij zijn hobby's zo belangrijk vind nog, is hij zeker niet toe aan een gezinnetje te stichten met je, en jij volgens mij ook nog niet als zo naief bent dat je denkt hij door met jou te gaan samenwonen hij zal stoppen met zijn hobby's.

En ja voetbalwedstrijden worden in het weekend gespeeld, alleen het heeft wel een winter- en zomerstop dat scheelt, vanaf eind april tot begin augustus ligt het stil.
Na 4 maanden al gezeik over mijn hobby en dat ik niet genoeg thuis ben: ik denk dat ik maar weer eens verder ga kijken. Doei, doei!

(ik verplaats me even in je meneer...)
Hmm na 4 maanden mag je dat toch nog niet eisen van je vriend? Dat is een beetje voorbarig.. Ga je sowieso niet erg snel, gezien je ook al een gezin wilt beginnen enzo?

Ga anders zelf ook wat leuks doen in de avonden, spreek eens af met vriendinnen op de avonden dat hij werkt. Of zoek een hobby..
En als jij een relatie van 4 maanden kwalificeert als "best wel goed" klopt er echt iets niet.
quote:jas schreef op 30 juli 2011 @ 22:34:

Ik vermoed dat je zult moeten kiezen: of je accepteert hem zoals hij is, met zijn drukke hobby of je besluit een punt achter de relatie te zetten en zoekt iemand die wel 's avonds met je in de zetel wil zitten.

Sterkte!

Bedankt.

Kvind het zo jammer omdat het tot nu toe wel zo was. Altijd gezellig en plots verdwijnt hij. Kheb ze hier niet voor het kiezen. Dus ik was nu blij dat een relatie lukte... Daarom dat ik hulp/tips zoek om erover te praten...
quote:Esthervw schreef op 30 juli 2011 @ 22:35:

Hmm na 4 maanden mag je dat toch nog niet eisen van je vriend? Dat is een beetje voorbarig.. Ga je sowieso niet erg snel, gezien je ook al een gezin wilt beginnen enzo?

Ga anders zelf ook wat leuks doen in de avonden, spreek eens af met vriendinnen op de avonden dat hij werkt. Of zoek een hobby..Ik zeg niet dat ik nú een gezin wil hoor! Maar als dit voor altijd is weet ik het niet goed. Ik éis ook helemaal niet dat hij stopt, ik stel me gewoon vragen over de toekomst. Als je elkaar echt nooit meer ziet denk ik dat het moeilijker wordt in de relatie
-
Hij had zomerstop vandaar dat hij wel bij je in de zetel zat. Overigens zou ik voorstellen of hij wellicht een team minder zou kunnen trainen in seizoen 2012-2013. Compromissen sluiten is wel deel van een relatie. Behalve als het echt noodzakelijk is voor zijn toekomstdroom. Dan denk ik dat het is zoals het is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nog maar vier maanden samen en dan al samenwonen? en dat net in de periode van de zomerstop , maar goed zal het als ik jou was voor lief nemen dat hij een paar avonden per week voor de voetbal weg is, en een paar avonden voor zijn werk, en wees positief over zijn voetbal droom om een goede trainer te worden, als je daar als partner is er weinig wat jullie zal binden in de toekomst.
quote:biebje schreef op 30 juli 2011 @ 22:34:

Ik ben bang dat jullie te verschillende verwachtingen hebben van een relatie.

Jij wil graag dingen samen doen met je partner en hij wil graag naar de voetbal.

Ik denk dat je beter een partner kan zoeken die hetzelfde denk over een relatie.

Scheelt een hoop teleurstelling en frustratie.Nouja die bedenking maar ik me ook, maar ik heb ze niet voor het rapen hier. Met hem klikt het, de voetbal scheidt ons... Letterlijk...
-
gottegot.. ga in ieder geval nooit trouwen met een vrachtwagenchauffeur....
-
Je gaat binnen 4 maanden samenwonen, je denkt dan al aan een gezinnetje en kinderen krijgen, en als je hem 1 week niet hebt gezien dan voorzie je een leven waarin je elkaar 's avonds nooit meer zult zien? Misschien moet je eens wat geduld gaan oefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven