Voetbalvrouw? :(

30-07-2011 22:25 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een best wel goede relatie met mijn vriend. We wonen samen, dat lukt goed en we zijn net 2 weken op een fijne vakantie geweest naar het buitenland.

Ik doe veel voor hem, maar met veel plezier: boodschappen, koken, wassen, strijken. Hij stofzuigt en probeert kleinere taken te doen. Alles ging goed tot deze week: het voetbalseizoen is begonnen. Mijn vriend geeft voetbaltraining aan zowel de 2e ploeg als de reserven. Ook heeft hij vervelende en onregelmatige uren op zijn werk. Vermits ik studeer ben ik veel thuis. Hiervoor zagen we elkaar waarschijnlijk meer dan het gemiddelde koppel terwijl ik hem deze week enkel vandaag overdag heb gezien. Hij had 4 avonden voetbaltraining en 2 avonden/nachten dat hij moest werken. Deze nacht moet hij werken, dus morgen slapen tot de middag en dan morgenmiddag meteen weer naar de voetbal.

Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel. Er is sowieso elke zaterdag én elke zondag een wedstrijd waardoor we tijdens het weekend dus ook niets kunnen doen, nooit. Ook tijdens de week is hij nu nog maar zelden thuis.

Elk gesprek draait uit op ruzie. Hij wil niet stoppen met voetbal. Het is niet mijn bedoeling zijn hobby af te nemen, maar dit is voor mij geen relatie, dit heeft weinig kans op een succesvolle toekomst. Als single kan ik best begrijpen dat je veel tijd in een hobby steekt, maar eens je een goede relatie hebt verwacht ik dat je eerder dáárin investeert, vermits dat toch je toekomst is? Het kwetst me enorm dat hij zelfs niet overweegt om op termijn te stoppen... Hij wil het maken in de voetbal als trainer (wat volgens mij onrealisitisch is, maar wie ben ik) en niemand zal hem stoppen. Maar tegelijk zegt hij dat hij mij graag ziet...