Voetbalvrouw? :(

30-07-2011 22:25 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een best wel goede relatie met mijn vriend. We wonen samen, dat lukt goed en we zijn net 2 weken op een fijne vakantie geweest naar het buitenland.

Ik doe veel voor hem, maar met veel plezier: boodschappen, koken, wassen, strijken. Hij stofzuigt en probeert kleinere taken te doen. Alles ging goed tot deze week: het voetbalseizoen is begonnen. Mijn vriend geeft voetbaltraining aan zowel de 2e ploeg als de reserven. Ook heeft hij vervelende en onregelmatige uren op zijn werk. Vermits ik studeer ben ik veel thuis. Hiervoor zagen we elkaar waarschijnlijk meer dan het gemiddelde koppel terwijl ik hem deze week enkel vandaag overdag heb gezien. Hij had 4 avonden voetbaltraining en 2 avonden/nachten dat hij moest werken. Deze nacht moet hij werken, dus morgen slapen tot de middag en dan morgenmiddag meteen weer naar de voetbal.

Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel. Er is sowieso elke zaterdag én elke zondag een wedstrijd waardoor we tijdens het weekend dus ook niets kunnen doen, nooit. Ook tijdens de week is hij nu nog maar zelden thuis.

Elk gesprek draait uit op ruzie. Hij wil niet stoppen met voetbal. Het is niet mijn bedoeling zijn hobby af te nemen, maar dit is voor mij geen relatie, dit heeft weinig kans op een succesvolle toekomst. Als single kan ik best begrijpen dat je veel tijd in een hobby steekt, maar eens je een goede relatie hebt verwacht ik dat je eerder dáárin investeert, vermits dat toch je toekomst is? Het kwetst me enorm dat hij zelfs niet overweegt om op termijn te stoppen... Hij wil het maken in de voetbal als trainer (wat volgens mij onrealisitisch is, maar wie ben ik) en niemand zal hem stoppen. Maar tegelijk zegt hij dat hij mij graag ziet...

Iemand tips over wat ik zou kunnen doen of zeggen? Ik ben echt ten einde raad en word helemaal gek :(
oh ja, Sumi, hoe was je deet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@ Jeetje Sum, kreeg toch de indruk dat je de liefde van je leven gevonden had.

Naar voor je.
(zo zie je maar, niks is wat het lijkt)
quote:rosanna08 schreef op 31 juli 2011 @ 00:32:

oh ja, Sumi, hoe was je deet?

Gooi het wel even op "mannen" dan hoef ik het topic niet te vervuilen hier

Excuus TO
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:rosanna08 schreef op 31 juli 2011 @ 00:25:

[...]

maar als hij dan geen training geeft, wat doet hij dan die avonden? ben ik ook benieuwd naar
quote:rosanna08 schreef op 31 juli 2011 @ 00:20:

[...]

ji bent anders degene die hier een topic opent dat je niet genoeg aandacht krijgt. En in zijn schema met nachtdiensten en avondtrainingen is 2 avonden thuis idd de hele boel omgooien

Het lijkt me ook wel moeilijk. Schat vanavond is onze avond, dus dan moet... het ook leuk zijn. Stel dat Ma. avond zijn thuisblijf avond is, dus je zit op de bank tv te kijken, hij verveelt zich.... en denk omg ik had net zo goed kunnen voetballen.

Mijn man leeft fotografie, ik laat hem, maar ja dat heeft ook wel ruim 20 jaar geduurd
'is goe

sowwy Sofie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:33:

dan was ik hier nooit aan begonnen. ?

Je geeft zelf het antwoord aan slikken of pikken.

Ik zou zelf ook geen relatie willen met iemand die er nooit

is dan kan ik net zo goed vrijgezel blijven maar ik zou de

oplossing bij mezelf zoeken, dus concreet: Opstappen.

Partners hoeven voor mij niet te veranderen, het is echter aan

mij of ik hun gedrag accepteer of opstap.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 31 juli 2011 @ 00:37:

[...]

Je geeft zelf het antwoord aan slikken of pikken.

Ik zou zelf ook geen relatie willen met iemand die er nooit

is dan kan ik net zo goed vrijgezel blijven maar ik zou de

oplossing bij mezelf zoeken, dus concreet: Opstappen.

Partners hoeven voor mij niet te veranderen, het is echter aan

mij of ik hun gedrag accepteer of opstap.Dat dus!
Gijs,jongen wat zeg je weer een verstandige dingen..
"Ik heb ze hier niet voor het oprapen" klinkt alsof je hem bij gebrek aan beter hebt gekozen. Wil je niet gewoon heel graag "een partner", om mee op de bank te zitten en een gezin te stichten?

Wat nummerzoveel zegt: geduld... And don't settle for less.
Ga in therapie!
TO: je hebt 4 maanden een relatie, woont al samen, hebt het al over kinderen? Dan is een voetbal-man niet de juiste partner! Laat deze gaan, zoek er één die niet voetbal-gek is, en die net zoveel haast heeft als jij! Mannen geven meer om de bal dan om vrouwen, als het er op aankomt!
Is dit niet gewoon een samenloop van omstandigheden die niét structureel is? Hij hoeft niet 52 weken per jaar twee avonden per week te werken en 4 avonden traningen te geven, toch?

Op het moment dat je twee amateur elftallen traint, dan kun je er op de club op aandringen dat je die combineert of achter elkaar plaatst. Daar was zonder relatie wellicht geen reden voor, mét relatie wél. Dan heb je twee avonden in de week traing in plaats van vier, gedurende het hele jaar, uitgezonderd de zomer en de winterstop. Dat geldt óók voor de wedstrijddagen.

Daarnaast de cursussen ( die heeft iedereen) en de diensten ( hangen weer samen met je baan) én misschien dat je zelf ook een hobby zou kunnen gaan zoeken....

Het is toch niet zo dat alle vrije tijd samen gebruikt moet gaan worden, hoop ik? Vooral niet omdat je overdag veel samen kunt zijn?
Vriend is op de trainingavonden pas om 23 uur thuis als hij meteen naar huis komt. Wat zijn die trainingen dan laat afgelopen zeg.
Ga in therapie!
Ik ben eigenlijk nog steeds wel heel benieuwd wat hij doet op die trainingsavonden waardoor hij pas om elf uur thuis aangezien hij blijkbaar geen training geeft...
Misschien begrijp ik het niet goed, maar de oplossing is toch niet zo moeilijk? Hij kan 's avonds niet door werk en zijn droom (voetbal), maar overdag is hij thuis. Jij bent overdag ook thuis.

Dus jullie gaan leuke dingen overdag doen, en jij schuift wat studie door naar de avonduren.

Klaar.
quote:Primabella schreef op 31 juli 2011 @ 11:19:

Misschien begrijp ik het niet goed, maar de oplossing is toch niet zo moeilijk? Hij kan 's avonds niet door werk en zijn droom (voetbal), maar overdag is hij thuis. Jij bent overdag ook thuis.

Dus jullie gaan leuke dingen overdag doen, en jij schuift wat studie door naar de avonduren.

Klaar.Dat zei ik ook al, maar daar werd niet op gereageerd.
oja......we kunnen geen plaatjes meer plakken
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:25:

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een best wel goede relatie met mijn vriend. We wonen samen, dat lukt goed en we zijn net 2 weken op een fijne vakantie geweest naar het buitenland.

Ik doe veel voor hem, maar met veel plezier: boodschappen, koken, wassen, strijken. Hij stofzuigt en probeert kleinere taken te doen. Alles ging goed tot deze week: het voetbalseizoen is begonnen. Mijn vriend geeft voetbaltraining aan zowel de 2e ploeg als de reserven. Ook heeft hij vervelende en onregelmatige uren op zijn werk. Vermits ik studeer ben ik veel thuis. Hiervoor zagen we elkaar waarschijnlijk meer dan het gemiddelde koppel terwijl ik hem deze week enkel vandaag overdag heb gezien. Hij had 4 avonden voetbaltraining en 2 avonden/nachten dat hij moest werken. Deze nacht moet hij werken, dus morgen slapen tot de middag en dan morgenmiddag meteen weer naar de voetbal.

Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel. Er is sowieso elke zaterdag én elke zondag een wedstrijd waardoor we tijdens het weekend dus ook niets kunnen doen, nooit. Ook tijdens de week is hij nu nog maar zelden thuis.

Elk gesprek draait uit op ruzie. Hij wil niet stoppen met voetbal. Het is niet mijn bedoeling zijn hobby af te nemen, maar dit is voor mij geen relatie, dit heeft weinig kans op een succesvolle toekomst. Als single kan ik best begrijpen dat je veel tijd in een hobby steekt, maar eens je een goede relatie hebt verwacht ik dat je eerder dáárin investeert, vermits dat toch je toekomst is? Het kwetst me enorm dat hij zelfs niet overweegt om op termijn te stoppen... Hij wil het maken in de voetbal als trainer (wat volgens mij onrealisitisch is, maar wie ben ik) en niemand zal hem stoppen. Maar tegelijk zegt hij dat hij mij graag ziet...

Iemand tips over wat ik zou kunnen doen of zeggen? Ik ben echt ten einde raad en word helemaal gek :(

Waarom die haast? En een 'best wel goede' relatie?

Gun je jezelf niet meer? Hoezo weet je nu al dat dit de man is waar je mee verder wilt?

Daarbuiten het is zijn passie.. Heb jij niet iets waar je passioneel over bent??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven