Geld & Recht alle pijlers

inkomen en huursubsidie

30-07-2011 23:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Met mijn nieuwe baan heb ik een inkomen van ongeveer 2300 bruto. Ik ben nog thuiswonend en met woonnet duurt een huis vinden te lang.

Heb dus een vraagje, krijg je met een inkomen van 2300 euro nog huursubsidie, of nauwelijks?bij een huur van 550 euro bv. Anders denk ik eraan om in vrije sector te gaan huren, maar hoe werkt dit, ik heb nu een tijdelijk contract, dus de vraag is of ik een vast contract krijg.

Kan ik al huren nu? Bedankt vr de info alvast!
Je krijgt rond de 500 als je uitwonend studeert
Alleen als je ouders onder een bepaalde inkomensgrens zitten Blsssss....

Tyche, ik forum mobiel dus kan niet loepen.
quote:blsssss schreef op 31 juli 2011 @ 00:04:

Je krijgt rond de 500 als je uitwonend studeertNee hoor, je kan extra krijgen als je ouders weinig verdienen, maar de basis is 260 (thuiswonend rond de 100 dacht ik).
This is an unacceptable timeline
quote:blsssss schreef op 30 juli 2011 @ 23:23:

Hoi,

Met mijn nieuwe baan heb ik een inkomen van ongeveer 2300 bruto. Ik ben nog thuiswonend en met woonnet duurt een huis vinden te lang.

Heb dus een vraagje, krijg je met een inkomen van 2300 euro nog huursubsidie, of nauwelijks?bij een huur van 550 euro bv. Anders denk ik eraan om in vrije sector te gaan huren, maar hoe werkt dit, ik heb nu een tijdelijk contract, dus de vraag is of ik een vast contract krijg.

Kan ik al huren nu? Bedankt vr de info alvast!U verdient teveel om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.

Lees voorwaarden
Is het nu echt zo moelijk om gedegen informatie op het internet te vergaren via de sites die daarvoor bedoeld zijn?

Dan heb je binnen 4 minuten alle informatie die je wilt.

Je komt heeeeeeeeeel erg naief over
@Blsss, je weet dus al dat je geen huurtoeslag krijgt zolang je werkt.

Ik denk dat je even een plan moet maken:

- uitzoeken hoeveel stufi je nou precies krijgt als je uitwonend bent, even met je ouders voor zitten en de DUO bellen.

- Als je dat bedrag weet ga je kijken welke kosten je nu al hebt per maand.

- Ga een baantje zoeken voor de avonden en de zaterdag.

- kijk op hoeveel je dan uitkomt (je zult toch nog elk duppie moet omdraaien geloof mij)

- Probeer een goedkope sociale huurwoning te zoeken (onder de 300). Zijn vaak kleine 1 of 2 kamerflatjes.

- check voordat je reageert of je met het inkomen wat je dan zult hebben huurtoeslag krijgt.

Succes
Ik zou in de vrije sector iets zoeken onder de toeslaggrens dat wel voldoet aan de voorwaarden voor huurtoeslag (eigen opgang, eigen faciliteiten geloof ik). Op die manier krijg je wel huurtoeslag als je minder gaat verdienen doordat je weer gaat studeren.

Ligt er aan waar je zit maar zoiets zal ook in de vrije sector niet makkelijk te vinden zijn.

Wat je ook kan doen is een vriend of vriendin zoeken die ook wil huren en dan samen iets zoeken. Dan kan je bijvoorbeeld een twee of drie kamer appartement zoeken voor rond de 1000 euro huur, moet te doen zijn. Denk er ook aan of de huur inclusief of exclusief is; gas, water en licht zijn niet gratis.
Je hebt het overigens over terug naar school. Betekent dat dat je al gestudeerd hebt? Weet je dan zeker dat je nog recht hebt op stufi en hou je er rekening mee dat dat dan misschien niet geldt voor de duur van je gehele studie en hou je rekening met de langstudeerboete?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven