Geld & Recht alle pijlers

aldi/lidl versus 'gewone' supermarkt

31-07-2011 10:17 99 berichten
ik wil de zoveelste poging doen om wat goedkoper boodschappen te doen.

Ben een Aldi fan, maar aangezien ze daar niet alles hebben

ga ik vaak ook daarna nog naar een 'gewone' supermarkt.

Daar zit het hem dus net denk ik. bij de Aldi neem je (ik althans) altijd veel meer mee dan je van plan was. het kost geen drol, ze hebben lekkere dingen enz.

van de andere kant: spullen bij de Aldi kosten wel veel minder dan in de gewone supermarkt. (althans dat zou je denken. ik twijfel inmiddels of dat nog zo is. de gebroeders Albrecht zijn tenslotte ook niet helemaal op hun achterhoofd gevallen )

ik besef dat dit de zoveelste topic is over boodschappen enz, maar graag jullie visie/tips hoe ik wat goedkoper boodschappen kan doen...
Ga met een lijstje voor een halve/hele week en hou je daar aan. Het heeft natuurlijk geen zin om te willen besparen en dan allemaal snoep mee te nemen.

Ik ga eens in de zoveel tijd naar de Aldi of Lidl, haal daar een krat vol goedkoop spul (pleepapier, wasmiddel, wasverzachter, brood, groente, fruit, drinken, nouja, alles wat goedkoper en lekker is) en wat ik daar niet kan halen maar wel nodig heb bij de Dirk of de AH.
Eerst eten voordat je boodschappen doet. Als je met trek boodschappen doet, dan lijkt alles even lekker. En vooraf een lijstje maken en je daar aan houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles van de Euroshopper van de AH neemt ben je denk ik goedkoper uit.
Mijn ervaring is dat de prijzen helemaal niet zo veel uiteen lopen. In ieder geval niet bij de boodschappen die ik doe (kaas, melk vleeswaren, vlees, wijn). En als je bij Appie kiest voor de euroshopper is het zeker niet veel goedkoper.
Ik haal de 'vaste' dingen bij de Aldi

Sapjes, toiletpapier, kadetjes wanneer ik er ben, yoghurt, koffiepads, koffiemelk/zoetjes, tomaten, uien, pasta's etc etc.

De 'op de dag' dingen haal ik bij de supermarkt, maar dat is omdat ik het overige fruit en groente qua kwaliteit niet zo denderend vind.

Ik doe het niet echt uit kostenbesparing, want ik moet er met de auto naartoe, over het algemeen is de kwaliteit namelijk bij de Aldi prima, daar gaat het mij om.
ik heb echt een schurft hekel aan de aldi en lidl, alles staat door elkaar heen de eieren staan naast de salami, ik vind het echt een afschuwelijke winkel. Goedkoop boodschappen kan je ook bij de Albert Heijn doen. Als daar bijvoorbeeld de nasi kruiden in de aanbieding is, zijn ook de nasi groente en rijst in de aanbieding. En je hebt ook euroshopper of hoe heet het.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:isolde55 schreef op 31 juli 2011 @ 10:21:

Mijn ervaring is dat de prijzen helemaal niet zo veel uiteen lopen. In ieder geval niet bij de boodschappen die ik doe (kaas, melk vleeswaren, vlees, wijn). En als je bij Appie kiest voor de euroshopper is het zeker niet veel goedkoper.wcpapier en wasmiddelen zijn toch echt zeker de helft goedkoper bij de Lidl hoor, en nog als beste getest ook! En kaas en melk zeker weten ook goedkoper.
ik besef dat dit de zoveelste topic is over boodschappen enz, maar graag jullie visie/tips hoe ik wat goedkoper boodschappen kan doen...

Niet cynisch bedoeld, maar als je weet dat het het zoveelste boodschappentopis is, waarom dan niet de rest doorlezen/aanvullen. Er zijn zowel op deze pijler verschillende topics over wat wel/niet van Aldi/Lidl/Euroshopper.

Hier is het vrekkentopic, nu veel over kortingscoupons etc. maar zeker in deel 1 en 2 veel besparingstips.

Op Eten is er het vrekwaardig eten topic

Daarnaast zijn er topics over restjes-eten, low-budget eten, studentenmaaltijden, goedkoop en snel klaar eten en nog veel meer.

Succes met minder uitgeven! (wens mezelf overigens datzelfde succes want kan hier ook nog wel omlaag hoor!)
Idd.
Ben bij de Aldi 90 euro kwijt voor een hele week boodschappen,en bij andere(Appie,Jumbo enzo) 130...omdat ik teveel zie,en dat allemaal wil meenemen vooral.(de luxere dingen en impuls aankopen)

Alleen jammer dat het brood van de Aldi echt niet te vreten is.
quote:ladytruckster schreef op 31 juli 2011 @ 10:28:

Ben bij de Aldi 90 euro kwijt voor een hele week boodschappen,en bij andere(Appie,Jumbo enzo) 130...omdat ik teveel zie,en dat allemaal wil meenemen vooral.(de luxere dingen en impuls aankopen)

Alleen jammer dat het brood van de Aldi echt niet te vreten is.Ik vind de kadetjes heerlijk :-)
Hier is de Lidl wel goed ingericht, ik vind de Aldi minder, kwaliteit minder, erg rommelig, overal die grote containers met spullen die ze alvast neerzetten voor het uitladen.

Dus ga ik altijd naar de Lidl, groente en fruit zijn er erg goed, en ook voor de gewone dingen kan er er goed slagen.

Er zit hier een agrimarkt tegenover en daar ga ik daarna nog even langs voor de merkartikelen die ik wil hebben (cola/spa/soep/brood enz,)
Zo'n fantastische winkel vind ik de Aldi niet en goedkoper dan Appie ook niet als je bij Appie de euroshoppermerken neemt.

Ik vind de Aldi een grote rommelwinkel,maar goed dat is mijn gevoel bij Aldi.

Persoonlijk vind ik de Lidl een stuk beter ook wat betreft groente,fruit en vlees.
Ik heb nog nooit bij een Lidl of een Aldi de eieren naast de salami zien staan.........
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wat een reacties, thanks!

ik weet dat er bij de Aldi een aantal dingen echt goedkoper zijn.

maar ik vraag me dus af of het niet voordeliger is om dus op 1 'boodschappendag' maar naar 1 super te gaan ipv 2 (aldi en een gewone)

komt ook bij dat ik ondanks mn lijstje toch altijd met veel meer dingen thuis kom. nogmaals dat is toch het nadeel van de Aldi, dat je denkt 'het kost toch geen drol dus neem ik dit en dat ook meer mee......

het schijnt trouwens beter te zijn om toch naar een super te gaan die dichtbij is, aangezien brandstof ook geld kost....

fame: hihi ik ook niet. al snap ik wel dat sommige mensen het er te rommelig enz. vinden.

ik vind de 'grote en luxe' winkels juist een drama....
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 10:29:

[...]

Ik vind de kadetjes heerlijk :-)Ik vind alleen die boterbroodjes lekker bij de Aldi, maar die zijn niet goedkoop (1,99 voor 10puntjes) dus die koop ik eigenlijk nooit meer. Het gewone brood vind ik echt niet te eten, alleen de rozijnenbollen neem ik nog wel eens mee.
quote:layla1969 schreef op 31 juli 2011 @ 10:49:

[...]

Ik vind alleen die boterbroodjes lekker bij de Aldi, maar die zijn niet goedkoop (1,99 voor 10puntjes) dus die koop ik eigenlijk nooit meer. Het gewone brood vind ik echt niet te eten, alleen de rozijnenbollen neem ik nog wel eens mee.Afbakbrood is volgens mij ook prima te doen, toch?
quote:Missphoebe schreef op 31 juli 2011 @ 10:41:

komt ook bij dat ik ondanks mn lijstje toch altijd met veel meer dingen thuis kom. nogmaals dat is toch het nadeel van de Aldi, dat je denkt 'het kost toch geen drol dus neem ik dit en dat ook meer mee......

Kortom, het zit hem niet in de winkels, maar in je koopgedrag/koop gedachten
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:Fame schreef op 31 juli 2011 @ 10:40:

Ik heb nog nooit bij een Lidl of een Aldi de eieren naast de salami zien staan.........Het was maar een voorbeeld, ik vind alles gewoon zo ongeorganiseerd in die winkels.
quote:layla1969 schreef op 31 juli 2011 @ 10:49:

[...]

Ik vind alleen die boterbroodjes lekker bij de Aldi, maar die zijn niet goedkoop (1,99 voor 10puntjes) dus die koop ik eigenlijk nooit meer. Het gewone brood vind ik echt niet te eten, alleen de rozijnenbollen neem ik nog wel eens mee.duur?
Komt mijn tip: ga naar de markt! Bij mijn markt zijn groente, fruit,brood en kaas echt een stuk lekkerder dan wat je uit de supermarkt haalt, en goedkoper ook nog eens.

Bij ons staat ook een kraam met toiletartikelen, ook goedkoper dan in de supermarkt. Verder koop ik schoonmaakmiddelen en toiletartikelen bij Action of als er ergens een aanbieding is (en dan meteen inslaan).

Voor kruiden ga ik naar de toko.

Volgens mij doe ik zo echt heel goedkoop boodschappen. Ik had bijvoorbeeld gisteren op de markt voor twee personen voor ruim een week groente en fruit: 13 euro afgerekend. Dat lukt me echt niet in de supermarkt.
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 10:52:

[...]

Kortom, het zit hem niet in de winkels, maar in je koopgedrag/koop gedachten Lees ik ook. Kan je wel tips blijven geven, maar die komen dan toch niet aan.
quote:pinks schreef op 31 juli 2011 @ 11:00:

Komt mijn tip: ga naar de markt! Bij mijn markt zijn groente, fruit,brood en kaas echt een stuk lekkerder dan wat je uit de supermarkt haalt, en goedkoper ook nog eens.

Bij ons staat ook een kraam met toiletartikelen, ook goedkoper dan in de supermarkt. Verder koop ik schoonmaakmiddelen en toiletartikelen bij Action of als er ergens een aanbieding is (en dan meteen inslaan).

Voor kruiden ga ik naar de toko.

Volgens mij doe ik zo echt heel goedkoop boodschappen. Ik had bijvoorbeeld gisteren op de markt voor twee personen voor ruim een week groente en fruit: 13 euro afgerekend. Dat lukt me echt niet in de supermarkt.

Ik heb juist het idee dat de markt veel duurder is. En toen ik eens brood kocht op de markt, bleek het thuis oud brood te zijn.

Die goedkope toiletartikelen zijn volgens mij afgekeurde producten, die moet je sowieso niet kopen.
Als je toch naar 1 winkel wilt gaan, ga dan naar de AH. Euroshopper is idd goedkoop en de meeste van de Euroshopper producten zijn prima. Wat je niet van Euroshopper wilt neem je van het AH eigen merk; dat is ook niet duur. Ik kom altijd bij de AH en ik koop vrijwel alles van Euroshopper of AH eigen merk.

En ga idd 1 keer in de week voor de grote bups; en hooguit nog 1 keer voor verse / kort houdbare producten. Maak van tevoren een lijstje en houd je daaraan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven