homoseksueel

31-07-2011 18:32 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post dit niet onder mijn eigen nick omdat ik me schaam. Ik val op vrouwen, mijn moeder en mijn zus weten dit. Mijn vader niet. Tegenover hun ben ik nu zo'n 5 jaar uit de kast. Mijn collega's, de meeste weten het ook. Dat heeft me veel moeite gekost, wat eigenlijk vreemd is want ik heb nog geen nare reacties gehad.

Iedereen vindt het prima, behalve ik.

Ik heb nog nooit een relatie gehad, nog nooit gezoend met een vrouw. Ik woon in een provincie waar weinig te beleven is het gebied van holebi. Er zijn hier geen kroegen en feesten. Ik ken niemand die ook zo is.

Vandaag had ik een receptie van een collega en daar waren ook veel lesbische vrouwen. Maar die stralen het ook echt zo uit, makkelijke kleding, makkelijke schoenen (lees oude vrouwen sandalen). Nu ben ik absoluut geen lipstick lesbo maar ik ben ook geen butch.

Ik voel me zo alleen hier in, ik kan nergens naar toe met mijn gevoelens. Ik heb mezelf ook al ingeschreven bij een dating bureau online. Maar daar kom je vaak dezelfde vrouwen tegen.

Ik weet ook dat ik eerst mezelf moet accepteren voordat ik contact durf te maken met vrouwen. Maar hoe doe je dat?

Tegenover anderen doe ik er altijd laconiek over, maar ik vind het vreselijk. Ik ga ook contact uit de weg met potentiële kennissen, omdat ik bang ben afgewezen te worden op dit punt.

Heeft iemand tips?
quote:Iwannalive schreef op 31 juli 2011 @ 18:52:

[...]

Ken je haar vader?Nee, dat niet. Maar ik ken zat mannen die homo's vies vinden (zal wel door die aanstellerij tijdens de Gaypride komen), maar André van Duin erg grappig.
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 18:54:

[...]

Nee, dat niet. Maar ik ken zat mannen die homo's vies vinden (zal wel door die aanstellerij tijdens de Gaypride komen), maar André van Duin erg grappig.?? Dit slaat als een tang op een varken, wat je nu schrijft
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 18:49:

[...]

Dat is het probleem niet...Nou, dat lijkt me wel als je je zo schaamt. Je moet toch een keer beginnen met jezelf te zijn en te accepteren.
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:50:

Die vinden het prima en beginnen er ook wel eens over. Ik kap het dan meestal snel af. Ik wil niet praten over op welke types ik val met mijn moeder en zus. Wederom gênant.

Kriebels horen ook fijn te zijn denk ik Iwannalive. Ik ben gewoon bang denk ik, bang om mezelf bloot te geven, bang dat mensen me gaan nawijzen 'hahaha, dat is lepelaar en die is pot!'.

Okay stel dat dat gebeurt. Dat mensen je nawijzen "die lepelaar is pot!". Hoe lang denk je dat dat je wat doet?

Het is net als in je blootje staan. Op een gegeven moment heeft iedereen je wel gezien hoor in je blootje. Next!

Daarnaast zegt het ook niet zoveel als ze dat roepen of je nawijzen. Mensen zijn vaak gewend om ergens een label op te plakken en het een naam te geven. Zonder dat ze daar nou verder al teveel over nagedacht hebben.
quote:hekje schreef op 31 juli 2011 @ 18:56:

[...]

Nou, dat lijkt me wel als je je zo schaamt. Je moet toch een keer beginnen met jezelf te zijn en te accepteren.Lees dan even goed... haar directe kring weet het, 'slechts' 1 persoon niet
Ik heb er helemaal geen behoefte aan om het mijn vader te vertellen. Ik moet dit eerst voor mezelf duidelijk zien te krijgen.

Er zijn wel feesten waar ik naartoe kan, maar omdat ik geen andere gays ken en ik niet alleen naar zo'n feest wil is dat geen optie.
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:57:

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om het mijn vader te vertellen. Ik moet dit eerst voor mezelf duidelijk zien te krijgen.

Er zijn wel feesten waar ik naartoe kan, maar omdat ik geen andere gays ken en ik niet alleen naar zo'n feest wil is dat geen optie.Excuses, omdat je je vader aanhaalde, dacht ik dat het een belangrijk iets voor je zou zijn (begrijpelijk).
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 18:54:

[...]

Nee, dat niet. Maar ik ken zat mannen die homo's vies vinden (zal wel door die aanstellerij tijdens de Gaypride komen), maar André van Duin erg grappig.Ik ken dat soort mannen niet. Vind ik geen leuke mensen namelijk. Die anderen vies vinden vanwege hun geaardheid.
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 18:57:

[...]

Lees dan even goed... haar directe kring weet het, 'slechts' 1 persoon nietJa ik lees het allemaal. Maar ze schrijft toch ook dat ze nieuwe contacten uit de weg gaat, bang om afgewezen te worden omdat ze op vrouwen valt.
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 18:55:

[...]

?? Dit slaat als een tang op een varken, wat je nu schrijftNou nee hoor, ik hoor het van mensen in mijn omgeving.
quote:hekje schreef op 31 juli 2011 @ 19:00:

[...]

Ja ik lees het allemaal. Maar ze schrijft toch ook dat ze nieuwe contacten uit de weg gaat, bang om afgewezen te worden omdat ze op vrouwen valt.

Angst om afgewezen te worden kennen we allemaal wel helaas, ik had echt begrepen (en ik ben niet de enige geloof ik), dat het ook een probleem voor TO was dat haar ouwe heer er niet van weet.

Het accepteren van jezelf is sowieso al lastig, laat staan wanneer je een voorkeur hebt die tot een minderheid behoort. Heel vervelend!

Zijn er geen fora's waar over dit soort dingen expliciet van gedachten gewisseld wordt? Er moeten toch meer mensen zijn die worstelen met hun 'ik-zijn'
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:57:

Er zijn wel feesten waar ik naartoe kan, maar omdat ik geen andere gays ken en ik niet alleen naar zo'n feest wil is dat geen optie.Plaats een leuke advertentie! Is er geen COC bij een stad bij jou in de buurt waar je een oproep kan plaatsen of hier op het forum...
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:00:

[...]

Nou nee hoor, ik hoor het van mensen in mijn omgeving.Laat maar joh :-)
Je mag zijn wat je bent,niet zo slachtofferachtig hoor!!

Ga dan alleen naar zo'n feest of plaats idd een oproepje of iemand mee wil.Of vraag een goede vriendin om mee te gaan.

Dat "ja maar" schiet niet op.
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 19:03:

[...]

Laat maar joh :-):-)
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 19:02:

[...]

Angst om afgewezen te worden kennen we allemaal wel helaas, ik had echt begrepen (en ik ben niet de enige geloof ik), dat het ook een probleem voor TO was dat haar ouwe heer er niet van weet.

Het accepteren van jezelf is sowieso al lastig, laat staan wanneer je een voorkeur hebt die tot een minderheid behoort. Heel vervelend!

Zijn er geen fora's waar over dit soort dingen expliciet van gedachten gewisseld wordt? Er moeten toch meer mensen zijn die worstelen met hun 'ik-zijn'

Tuurlijk vind ik het ook wel vervelend dat mijn vader het niet weet. Maar er is geen vader-dochter band dus waarom zoiets delen? En dan vooral iets wat voor mij nog zo moeilijk is, van hem hoef ik geen begrip te verwachten en het hem vertellen geeft mij enorm veel extra stress. Die kan ik wel even missen nu.

Door mijn werk ontmoet ik vaak mensen, wel steeds dezelfde mensen. Maar soms word een contact leuker, ga elkaar vragen stellen 'goh heb je een vriend' dat soort dingen. Ik vind het doodeng als contact die kant opgaat.
COC of een keer met een vriendin naar een vrouwencafé. Ha dat rijmt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:06:

[...]

Tuurlijk vind ik het ook wel vervelend dat mijn vader het niet weet. Maar er is geen vader-dochter band dus waarom zoiets delen? En dan vooral iets wat voor mij nog zo moeilijk is, van hem hoef ik geen begrip te verwachten en het hem vertellen geeft mij enorm veel extra stress. Die kan ik wel even missen nu.

Door mijn werk ontmoet ik vaak mensen, wel steeds dezelfde mensen. Maar soms word een contact leuker, ga elkaar vragen stellen 'goh heb je een vriend' dat soort dingen. Ik vind het doodeng als contact die kant opgaat.

Spreek met jezelf af dat je een volgende keer zegt dat je op vrouwen valt. Kijken wat er dan gebeurt. Dit is wie je bent, mag gezien worden hoor.

Enneh hetero, homo of bi, kritiek hebben we toch wel op elkaar
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:06:

[...]

Door mijn werk ontmoet ik vaak mensen, wel steeds dezelfde mensen. Maar soms word een contact leuker, ga elkaar vragen stellen 'goh heb je een vriend' dat soort dingen. Ik vind het doodeng als contact die kant opgaat.Waarom vind je het zo eng? Je hebt geen vervelende reacties tot nu toe gehad toch. Wat denk je dat er gebeurt als je vertelt dat je op vrouwen valt? Wat denk je dat er gebeurt als je dit onder je normale nick had geplaatst?
Lepelaar, misschien helpt het om homosexuelen tegen te komen waar je je mee kunt identificeren? Niet voor een relatie, maar gewoon om te bespreken hoe zij hun coming out hebben beleefd of hoe zij er mee om gaan. Ik hoor je nu twee types noemen: de lipsticklesbo of de butch, maar ik neem toch aan dat er ook dames zijn waar jij je beter mee kunt identificeren.

Misschien zijn feesten dan nog niet jouw ding, maar kun je in een dichtbijzijnde stad kijken of er een COC meetings organiseert? Mogelijk is het gemakkelijker je minder te schamen voor je gevoelens, wanneer je merkt dat anderen hier ook geen moeite mee hebben?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Dus,wat is het probleem? Je bent lesbisch en je kunt er niets mee,durft niet naar die speciale gelegenheden.Dat je vader het niet weet is niet echt een probleem begrijp ik
quote:nouschi schreef op 31 juli 2011 @ 19:10:

COC of een keer met een vriendin naar een vrouwencafé. Ha dat rijmt.

Yes dat rijmt!

Potje armworstelen bij een liter bier of een lipstickgevecht houden bij een wijntje heerlijk dat we zo in hokjes passen allemaal
Sorry offtopic: waarom noem je IBI (ikbenikenbenertrotsop) Patrick? (nav vraag wat een butch etc is). Lees het wel vaker maar mis het waarom en de logica..
Ik verbaas me altijd weer hoeveel mensen zich wat aantrekken van andermans mening.

En helemaal wat betreft je geaardheid!

Ik weet van mezelf dat ik zowel op mannen als vrouwen verliefd word. Ik was trots toen ik het mijn vrienden en familie vertelde! Waarom? Omdat ik er éindelijk voor mezelf uit was dat dát was wat mij gelukkig zou maken. Verliefd op een vrouw, heerlijk. Verliefd op een man, even heerlijk.

En wat betreft het uiterlijk van een 'pot', je hebt inderdaad mannelijke vrouwen en vrouwelijke vrouwen. Net zoals bij homo's, zijn sommige mannelijk en andere zeer vrouwelijk.

Een goede vriendin van mij is biseksueel maar je zou haar beoordelen als een lesbische vrouw. Kort blond haar, stoer loopje, máár; met nagellak! Geweldige vrouw, en vooral omdat ze zich weinig aantrekt van wat mensen van haar vinden.

Probeer het voor jezelf los te laten, en er trots op te worden dat je eindelijk weet dat je vrouwen leuk vind!!
Ik ben een keer naar het COC geweest. Dat was niet alles, het kostte me een uur met de auto en er zat 3 man binnen. Niet echt gezellig.

En er gebeurd natuurlijk niks als ik dit onder mijn eigen naam post. Maar omdat jullie allemaal zoiets hebben van waar maak je je druk om, vind ik ook weer stom dat ik er me wel druk om maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven