homoseksueel

31-07-2011 18:32 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post dit niet onder mijn eigen nick omdat ik me schaam. Ik val op vrouwen, mijn moeder en mijn zus weten dit. Mijn vader niet. Tegenover hun ben ik nu zo'n 5 jaar uit de kast. Mijn collega's, de meeste weten het ook. Dat heeft me veel moeite gekost, wat eigenlijk vreemd is want ik heb nog geen nare reacties gehad.

Iedereen vindt het prima, behalve ik.

Ik heb nog nooit een relatie gehad, nog nooit gezoend met een vrouw. Ik woon in een provincie waar weinig te beleven is het gebied van holebi. Er zijn hier geen kroegen en feesten. Ik ken niemand die ook zo is.

Vandaag had ik een receptie van een collega en daar waren ook veel lesbische vrouwen. Maar die stralen het ook echt zo uit, makkelijke kleding, makkelijke schoenen (lees oude vrouwen sandalen). Nu ben ik absoluut geen lipstick lesbo maar ik ben ook geen butch.

Ik voel me zo alleen hier in, ik kan nergens naar toe met mijn gevoelens. Ik heb mezelf ook al ingeschreven bij een dating bureau online. Maar daar kom je vaak dezelfde vrouwen tegen.

Ik weet ook dat ik eerst mezelf moet accepteren voordat ik contact durf te maken met vrouwen. Maar hoe doe je dat?

Tegenover anderen doe ik er altijd laconiek over, maar ik vind het vreselijk. Ik ga ook contact uit de weg met potentiële kennissen, omdat ik bang ben afgewezen te worden op dit punt.

Heeft iemand tips?
quote:chocolover schreef op 31 juli 2011 @ 19:16:

Sorry offtopic: waarom noem je IBI (ikbenikenbenertrotsop) Patrick? (nav vraag wat een butch etc is). Lees het wel vaker maar mis het waarom en de logica..Omdat die naam in haar ava staat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:19:

Ik ben een keer naar het COC geweest. Dat was niet alles, het kostte me een uur met de auto en er zat 3 man binnen. Niet echt gezellig.

En er gebeurd natuurlijk niks als ik dit onder mijn eigen naam post. Maar omdat jullie allemaal zoiets hebben van waar maak je je druk om, vind ik ook weer stom dat ik er me wel druk om maak. Nou, als ik me zo zou schamen zou ik me daar wel druk om maken hoor! Dat is toch geen fijn leven?
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:19:

Ik ben een keer naar het COC geweest. Dat was niet alles, het kostte me een uur met de auto en er zat 3 man binnen. Niet echt gezellig.

En er gebeurd natuurlijk niks als ik dit onder mijn eigen naam post. Maar omdat jullie allemaal zoiets hebben van waar maak je je druk om, vind ik ook weer stom dat ik er me wel druk om maak. Misschien kun je juist beginnen door onder je eigen naam te posten. Dan ben je weer een stapje verder denk ik?
Ah ok nouschi, that explains! Ik forum mobiel dus zie dat niet. Ik ben weer bij
quote:chocolover schreef op 31 juli 2011 @ 19:21:

Ah ok nouschi, that explains! Ik forum mobiel dus zie dat niet. Ik ben weer bij Dan is het maar goed dat ik mijn eerste reactie "ben je blind ofzo" weer verwijderd heb.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:06:

[...]

Tuurlijk vind ik het ook wel vervelend dat mijn vader het niet weet. Maar er is geen vader-dochter band dus waarom zoiets delen? En dan vooral iets wat voor mij nog zo moeilijk is, van hem hoef ik geen begrip te verwachten en het hem vertellen geeft mij enorm veel extra stress. Die kan ik wel even missen nu.

Door mijn werk ontmoet ik vaak mensen, wel steeds dezelfde mensen. Maar soms word een contact leuker, ga elkaar vragen stellen 'goh heb je een vriend' dat soort dingen. Ik vind het doodeng als contact die kant opgaat.

kan ik me wel iets bij voorstellen! Ik ben jaren single geweest en de momenten dat mij werd gevraagd waarom ik nog single was, deed me het schaamrood naar de kaken stijgen en waarom? GEEN IDEE!

Kennelijk omdat er anders werd verwacht van mij en ik koos voor single zijn.

Het is niet helemaal een juist vergelijk, maar kan me dat 'moment' zo goed voorstellen.... dat het antwoord dat je gaat geven, je een vreemde blik gaat opleveren.

Eng inderdaad :-)
quote:hekje schreef op 31 juli 2011 @ 19:20:

[...]

Nou, als ik me zo zou schamen zou ik me daar wel druk om maken hoor! Dat is toch geen fijn leven?Is het ook niet
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:57:

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om het mijn vader te vertellen. Ik moet dit eerst voor mezelf duidelijk zien te krijgen.

Er zijn wel feesten waar ik naartoe kan, maar omdat ik geen andere gays ken en ik niet alleen naar zo'n feest wil is dat geen optie.Meid, ik ben ooit noodgedwongen alleen in de kroeg terecht gekomen op een doordeweekse dag en heb een fantastische dag gehad. Gewoon gaan!
Ik las een leuke tip:

Waarom plaats je niet zelf een advertentie om mensen te ontmoeten of om mee te praten?

Zo kun je zelf uitkiezen op wie je wel of niet reageert :-)
Ik heb dr niks van gezien nouschi

En nu ga ik hier weg. Excuses dames, please go on
lieve Lepelaar. Als je nog niet helemaal uit de kast bent lijkt het allemaal heel ingewikkeld. Maar durf wat stappen te zetten, één voor één, en je zult zien dat je je achteraf afvraagt waar je je toen druk om maakte. Het wordt echt, echt beter!

Ik ben nu zo'n 5 jaar als bi uit de kast en kijk nu alleen maar hoofdschuddend terug op de stress die ik mezelf had kunnen besparen. Als ik je verhaal zo lees kan ik je van harte een coming-out groep van het COC aanraden. Dat was voor mij echt een eye-opener. Zij begeleiden je in een veilige omgeving, om op je eigen tempo je gedachten te ordenen. En je komt meteen een paar andere lesbische vrouwen tegen. Ik weet niet hoe diep in de provincie je woont, maar het is het reizen (geld+tijd) dubbel en dwars waard! Mijn groep was in Amsterdam en er was een vrouw uit de diepe Veluwe en zelfs uit Groningen!

Ik zou voorlopig tegen je vader zeggen dat je naar een nieuwe..uhh.. volleybal/ poker/ yoga vereniging gaat. Maar uit eigen ervaring kan ik je ook zeggen dat hij wel bijdraaid als hij er mee geconfronteerd wordt dat het om z'n eigen dochter gaat. Sterkte!
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 19:31:

[...]

Is het ook nietIk snap het denk ik niet zo goed. Tenminste, ik snap niet waarom je je zo schaamt. Je kleine kring weet het, je collega's weten het, niemand doet raar of vervelend. Waarom niet praten over op welke types je valt met je zus bijvoorbeeld? Je gaat het onderwerp altijd en met iedereen uit de weg. Je accepteert uiteindelijk jezelf niet. Tja, lastig joh. Ik weet het ook niet, ik hoop in elk geval dat je wat advies krijgt waar je wat aan hebt.
quote:anijsie schreef op 31 juli 2011 @ 19:40:

lieve Lepelaar. Als je nog niet helemaal uit de kast bent lijkt het allemaal heel ingewikkeld. Maar durf wat stappen te zetten, één voor één, en je zult zien dat je je achteraf afvraagt waar je je toen druk om maakte. Het wordt echt, echt beter!

Ik ben nu zo'n 5 jaar als bi uit de kast en kijk nu alleen maar hoofdschuddend terug op de stress die ik mezelf had kunnen besparen. Als ik je verhaal zo lees kan ik je van harte een coming-out groep van het COC aanraden. Dat was voor mij echt een eye-opener. Zij begeleiden je in een veilige omgeving, om op je eigen tempo je gedachten te ordenen. En je komt meteen een paar andere lesbische vrouwen tegen. Ik weet niet hoe diep in de provincie je woont, maar het is het reizen (geld+tijd) dubbel en dwars waard! Mijn groep was in Amsterdam en er was een vrouw uit de diepe Veluwe en zelfs uit Groningen!

Ik zou voorlopig tegen je vader zeggen dat je naar een nieuwe..uhh.. volleybal/ poker/ yoga vereniging gaat. Maar uit eigen ervaring kan ik je ook zeggen dat hij wel bijdraaid als hij er mee geconfronteerd wordt dat het om z'n eigen dochter gaat. Sterkte!

En nu meteen onder mijn eigen nick

Ik woon al lang op mezelf, dus ik hoef niemand wat uit te leggen als ik ergens naartoe ga. Amsterdam is echter wel een beetje ver.

Het zou beter moeten worden, dat zeggen ze allemaal. Maar in die 5 of 6 jaar dat ik voor mijn moeder uit de kast ben is er niets veranderd.

Zoals ik zei, ik lijk verdorie die Susan Boyle wel, 'never been kissed' en ik kan ook nog eens niet zingen.
quote:sammie00 schreef op 31 juli 2011 @ 19:44:

[...]

En nu meteen onder mijn eigen nick

Stapje 1!
Ha Sammie :-)

Persoonlijke vraag, hoop dat je hem wilt beantwoorden?

Heb je wel lesbische ervaringen?

Post van Anijsie vind ik mooi :-)
Nee, niks.
Post van Anijsie vind ik ook mooi: misschien kunnen jullie samen eens afspreken? Misschien kan/wil Anijsie je wel helpen?
quote:sammie00 schreef op 31 juli 2011 @ 19:50:

Nee, niks.

brengt ook onzekerheid met zich mee denk ik?

Was het wat, die tip die werd gegeven, dat je zelf een advertentie gaat plaatsen? Ben jij lekker in control!
quote:sundream schreef op 31 juli 2011 @ 19:51:

Post van Anijsie vind ik ook mooi: misschien kunnen jullie samen eens afspreken? Misschien kan/wil Anijsie je wel helpen?

Ik denk dat al willen wij Sammie nog zo graag helpen, Anijsie dit werkelijk zou kunnen!

In ieder geval wat tips geven die uit ervaring wérken.
Goed van je Sammie!!
thanks Kier, is m'n 1e post, vond dat ik nu echt eens moest reageren ipv alleen lezen maar dus wel spannend om dan meteen al zo iets persoonlijks over mezelf te vertellen.

Sammie, chapeau dat je onder je eigen nick doorgaat! Je hoeft ook echt niet naar Amsterdam, bel/mail morgen de dichtsbijzijnde COC en vraag wanneer de volgende coming out goep begint. Als het te lang duurt/ te ver weg is (had ik al gezegd dat het de reistijd echt waard is? ) informeer dan eens bij de Kringen http://www.dekringen.nl/

En dat je er al 5jr mee rondloopt zonder dat er iets veranderd. tja, er zijn mensen die er 20 jr mee rondlopen maar dat is echt te lang! Ik heb er 2 jr mee rondgelopen en toen vond ik het, net zoals jij nu, echt genoeg. Maar om een andere kijk op de situatie te krijgen zul je het er toch met anderen over moeten hebben. En dat gaat het makkelijkste met andere holebi's, bijvoorbeeld in zo'n groep. Of toch het stapje wagen om op die datingsite/ Zij aan Zij forum / etc een oproepje te plaatsen, waarom niet om eens met een hele groep de kroeg in te gaan?
Lepelaar, ik weet niet hoe oud je bent, maar mij heeft het destijds erg geholpen om naar een stad te verhuizen. Niet omdat ik in 'dorp' niet gelukkig was of omdat ik nou zo'n feestbeest was dat ik naar alle holebi feesten wilde, maar ik voelde me wel heel vrij in Utrecht en er was destijds een leuke jongerengroep bij het COC die zich richtte op ca 16-24 jarigen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het na een paar jaar helemaal met dat wereldje had gehad, veel drama-toestanden, ons-kent-ons gebeuren etc. Maar het was wél heel fijn om andere holebi jongeren te ontmoeten (herkenning te vinden, over je angsen, ervaringen etc te praten). Ben je bekend met de Kringen?

Op internet heb je ook een aantal sites waar je in contact kunt komen met andere lesbische vrouwen, ook wat daten betreft.

Herkenbaar trouwens wat je schrijft over die 'vrouwen van wie het afstraalt'. Maar vergeet niet dat je zonder dat je het weet op een dag waarschijnlijk heel wat van die lesbische vrouwen passeert zonder dat je ze herkent (en zonder dat ze jou herkennen dus!)
Bedankt dat je reageert Anijsie en dan idd meteen op dit onderwerp. Zeker spannend.

Ik heb net gekeken op de kringen, maar in mijn omgeving is er 0. Een provincie verder zijn er wel groepen.

Het is misschien wel iet, ik zit alleen krap in mijn tijd en ik vind het ook eigenlijk wel heel erg eng. Maar ik weet ook dat ik in mijn eigen omgeving mezelf helemaal niet kan spiegelen aan andere lesbische vrouwen.

Verhuizen zal het niet worden, ik heb hier net een huis gekocht.
Ik nu kijken naar zomergasten dus ik schakel over op mobiel forummen.
Via internet, sites als femfusion ofzo? Niet meteen een datingsite, wel met een forum zoals dit en ook de mogelijkheid om wél te daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven