Konijn overleden...

01-08-2011 21:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag om 11u is een van mijn twee konijnen overleden.. .

Het was geheel onverwachts. Gisteren liep hij nog vrolijk rond en at gewoon. Vanochtend om half negen kwam ik beneden en lag hij helemaal stil in de kooi. Ik dacht meteen aan gas in de darmen en om tien over negen zaten we bij de dierenarts die dit bevestigde.

Ze heeft hem een pijnstiller gegeven en een prik om de darmen weer op gang te helpen en zou hem zo snel mogelijk proberen te dwangvoeren. Ze wilde hem graag bij de DA houden omdat het er niet best uitzag.

Om 11u zat ik thuis en kreeg het telefoontje dat hij het niet heeft gehaald. Hij was pas 3,5 jaar. Hij is deze avond nog gecremeerd en morgen kunnen we hem ophalen...

Mijn vriend en ik hebben aardig wat afgehuild vandaag, waren erg aan hem gehecht... .

Nu zit zijn maatje dus helemaal alleen in de enorme kooi. Vooralsnog eet ze gewoon en loopt ze ook rond in de kamer zoals normaal. We willen er geen nieuw konijn bij omdat je dan aan de gang blijft en we dat eigenlijk niet willen. Ik vraag me dus af hoe ik het mijn 'overgebleven' konijn toch zo goed mogelijk kan geven zonder maatje. Ik heb al een knuffel in de kooi gelegd en ze krijgt af en toe een bezoekje van een van de katten en veel aandacht van ons natuurlijk, maar zijn er meer dingen waar ik aan kan denken?
Ach gossie

Voor het andere konijn is het fin dat ze door de kamer kan lopen en aandacht van jullie krijgt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Moeilijk hoor, ik heb er ook wel eens over nagedacht hoe je dat doet als er 1 overlijdt en je er niet nog 1 bij wilt. Maar ze loopt dus binnen? Dan krijgt ze sowieso al meer aandacht denk ik, die van ons staan buiten.

Denk dat je het nu naar je beste kunnen hebt opgelost
Oh wat zielig. Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom neem je er niet een konijn bij wat even oud is als de jouwe? He hoeft geen jonkie te nemen.
Aaa, altijd zo rot als een huisdier overlijdt. Ik denk dat andere konijn wel alleen kan. Ze heeft nog andere huisdieren en jullie om haar heen.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Bedankt voor de knuffels. Ik vrees dat ik morgen nog met dikke ogen op mijn werk zit, hij is mijn eerste huisdier dat ik kwijt raak en het komt hard aan .

Ze loopt inderdaad binnen. Vind ik wel fijn want zo kan ik haar ook goed in de gaten houden. Ik heb er wel eventjes over nagedacht om misschien een wat ouder konijn bij te halen uit het asiel, maarja.. Je hebt natuurlijk geen garanties hoe oud ze gaan worden. Er zal er altijd 1 als laatste overblijven..
Zielig
Als je ze ongeveer even oud hebt is de kans aanwezig dat ze ongeveer even lang leven lijkt me. Dan zit er 1 nog even alleen maar hoogstwaarschijnlijk geen jaren.

Hoe oud is je konijn?
Padje, wat erg
Het andere konijn is ook 3,5.

Heel veel sterkte, is zo naar dit. Ik denk dat je het hartstikke goed doet hoor. Andere konijn eet goed schrijf je dus die kwijnt niet weg. Ik zou het zo laten en er geen konijn bij nemen. Wat lief dat de katten haar een bezoekje brengen zo nu en dan
3,5 is echt te jong om de rest van zijn leven alleen te blijven. Konijnen horen samen. Ik zou er zeker een bij nemen. Jij bent geen konijn en kunt dus ook geen konijn vervangen.
Maryssa je kunt na een dag toch niet zeggen dat overgebleven konijn niet wegkwijnt.
quote:marjoleindeboer1978 schreef op 01 augustus 2011 @ 21:44:

Maryssa je kunt na een dag toch niet zeggen dat overgebleven konijn niet wegkwijnt. daar heb je wel een punt inderdaad.
tenzij je Char heet natuurlijk
Ik moet wel zeggen dat we hadden besproken om hierna geen konijnen meer te nemen met het idee dat ze allebei nog wel een jaartje of 5 bij ons zouden blijven. Dus wat dat betreft vind ik het nu ook wel moeilijk hoor, om daar zo stellig in te blijven. Ik hoop natuurlijk dat dat voor mijn andere konijn nog wel opgaat..
dat bedoel ik dus....
Nou ik heb het net even met mijn vriend besproken, en we denken inderdaad niet dat dit het goeie moment is om te zeggen we nemen er geen konijn meer bij. Ze waren samen ook heel erg knus en ze is inderdaad te jong om zo lang alleen te blijven.

Vind het wel moeilijk omdat ik weet dat het voor haar beter is om zo snel mogelijk weer te koppelen, en voor mezelf voelt dat een beetje of ik mijn overleden konijn geen recht aan doe zeg maar...

Maar ik heb net wel eventjes op de site van een asiel in de buurt gekeken en daar zag ik er wel een die ik er geweldig lief uit vind zien en hij heeft ook nog een toepasselijke naam. Dus ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of hij nog beschikbaar is.
Aaah wat naar!!

Vorige week was ik ook even bang dat meneer konijn hier er tussen uit zou piepen.. Wat een rotdag was dat op mijn werk, maar toen ik thuiskwam zat meneer prinsheerlijk alsof er niks aan de hand was... Pfff wat een opluchting.

Wat kan je je hechten aan zo'n diertje he
Kan me goed voorstellen dat je dan niet fijn op je werk zit. Fijn dat hij helemaal is opgeknapt!
Ach, wat zielig, maar je hebt goed gereageerd en er alles aan gedaan wat je kon meid......

Sterkte hoor...
Dankjewel.

Het konijn dat ik in het asiel had gezien is helaas al gereserveerd en ik vind het ook wel moeilijk om al naar andere dieren te kijken. En er zitten ook weinig mannetjes in de asielen in Rijnmond helaas.

Vanavond gaan we naar het crematorium :(.
Heb je al bij de konijnenopvang in Ridderkerk gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven