Boekentips

01-08-2011 22:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een hoop boeken te koop over seks. Niet alleen boeken met tips om je seksleven op te fleuren, maar sommige romans staan ik het teken van kwalitatief goede seks.

Heeft iemand van jullie misschien boekentips? Welke boeken over seksualiteit zijn echt het lezen waard?

Ikzelf heb geen tips, maar kom soms wel seks in boeken tegen wat echt wat met me doet. Zo heeft de schrijver Jean M. Auels een reeks genaamd 'de aardkinderen'. Daarin wordt seks op zo'n cleane en gedetailleerde manier beschreven dat ik echt vertederd raak als ik die passages lees.

Ben benieuwd, wat jullie zoal in de kast hebben liggen
'Clean' en 'vertederend' zijn bij mij niet synoniem voor goede seks, dus ik kan je niet helpen
Heere Heeresma, Hete ijssalon. Niet vertederend, wel spannend.
Ben zelf helemaal weg van de 'Sleeping Beauty' serie van Anne Rice / A N Rocquelaure. Maar dat moet je liggen, het is niet het standaard Doornroosje verhaal maar begint eigenlijk pas als ze wakker gekust wordt door haar Dominante prins. Die haar vervolgens, met medeweten van haar ouders die in hun tijd hetzelfde pad hebben gevolgd, in sexuele slavernij wegvoert.

Bdsm dus
Heleen van Rooijen
Ons sexboek van Goedele Liekens vind ik leuk en leest lekker qua formaatje
Om te doen:

De Seksbijbel! Staan mooie technieken in, mooie foto's, helder geschreven.

Om te lezen:

Zinderend geschreven door verschillende schrijvers

en ik heb verschillende boeken van Nora Roberts waar de daad ook geilmakendlekker te lezen valt
quote:Veronicas schreef op 01 augustus 2011 @ 22:27:Die haar vervolgens, met medeweten van haar ouders die in hun tijd hetzelfde pad hebben gevolgd, in sexuele slavernij wegvoert.Getver
Ik had daar niet zoveel mee veronicas. Ik knapte af op de mannelijke slaven in het verhaal
Oh, en Anaïs Nin. Ook mooie verhalen.
quote:Veronicas schreef op 01 augustus 2011 @ 22:27:

Ben zelf helemaal weg van de 'Sleeping Beauty' serie van Anne Rice / A N Rocquelaure. Maar dat moet je liggen, het is niet het standaard Doornroosje verhaal maar begint eigenlijk pas als ze wakker gekust wordt door haar Dominante prins. Die haar vervolgens, met medeweten van haar ouders die in hun tijd hetzelfde pad hebben gevolgd, in sexuele slavernij wegvoert.

Bdsm dus Nooit van gehoord! Morgen naar de winkel ;)
Hier nog wat extra tips

Boekentopic
quote:hekje schreef op 01 augustus 2011 @ 23:28:

[...]

Nooit van gehoord! Morgen naar de winkel ;)

En?

quote:varuca schreef op 01 augustus 2011 @ 23:22:

Ik had daar niet zoveel mee veronicas. Ik knapte af op de mannelijke slaven in het verhaal

Voor mij hadden ze ook wat minder prominent aanwezig mogen zijn. En sommigen waren wel heel erg huilie vond ik, dat je denkt "grow a pair" maar dat was dan ook weer deel van het probleem....

Aan de andere kant vond ik het ook wel weer een prettige mix, mannen die vrouwen domineerden, vrouwen die mannen domineerden, vrouwen die vrouwen domineerden en mannen die mannen domineerden. En of iemand dominant of onderdanig was in het verhaal, hing niet samen met karakter of voorkeur, maar met ervaring, leeftijd en training. Ook wel eens verfrissend.
ik snap je punt wel veronicas. maar ik vind mannelijke slaven nogal een afknapper vooral omdat ik zelf heel erg onderdanig ben in een relatie. dus als ik een boek lees waar bdsm in voor komt, wil ik iets waar ik me in kan herkennen en dat me opwind. en daarvoor heb ik gewoon de ingredienten mannelijke Dominant en vrouwelijke sub nodig.
Fifty shades of Grey van E.L. James (te koop bij o.a. Amazon). Bevat BDSM en is van origine fanfiction (zie fanfiction.net voor o.a. meer erotica).
voor de bdsm en fantasy liefhebbers kan ik trouwens ook de Kushiel serie aanraden. Gaat over de slavin Pehdre die een rood vlekje in haar oog heeft. Dit blijkt het teken van de God Kushiel te zijn. Iemand die met dit teken is geboren heeft als lot genot te halen uit pijn.
Een klassieker:

Vies is lekker (Ivan Wolffers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven