Witte gordijnen

01-08-2011 22:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze maand krijgt mijn huiskamer een make-over. Kleuren zijn wit-wit-wit.

Nu heb ik een groot raam waar ik witte gordijnen voor wil hangen. Niet teveel poespas, maar wel mooi. Wie heeft er goede tips of ervaringsverhalen voor mij?
Hoe bedoel je? Klein budget= Hema of Ikea. Anders gewoon naar de betere interieurzaak toch?
Ikea valt af. Hema welke stofnaam?
Ik weet ook niet helemaal wat voor tips je bedoeld. Wij hebben gordijnen bij de Kwantum gekocht, en op maat laten maken. We zijn nog steeds tevreden.
quote:acissej schreef op 01 augustus 2011 @ 22:50:

Ikea valt af. Hema welke stofnaam?Maar net wat je mooi vind toch?
Was geregeld m'n gordijnen en daar moeten ze natuurlijk wel tegen kunnen :-)))).
Ik vind bij witte gordijnen het risico altijd nogal groot dat het lijkt of er een laken voor je raam hangt. Dus ik zou wel voor een mooie, wat zwaardere stof kiezen als ik jou was. Evt. met een ingeweven patroontje.
-
Dat is niet merkafhankelijk, maar materiaalafhankelijk. Ik was mijn gordijnen om die reden niet zelf, worden ze hier niet mooier van.
Hema! Wij hadden de goedkoopste, van 4 euro de meter. Ben er super blij mee. En opletten waneer ze 20% korting actie hebben (hebben ze vaak).
Kwantum heeft betaalbare gordijnen en worden binnen twee weken op maat gemaakt met haken en al hoef je ze alleen nog maar op te hangen!
Common sense is not so common.
Voltaire
quote:acissej schreef op 01 augustus 2011 @ 22:50:

Ikea valt af. Hema welke stofnaam?Hoezo welke stofnaam? Je gaat er gewoon heen, maakt je keuze uit de vijf of zes soorten wit die ze hebben. Vervolgens vraag je aan de vriendelijke wat oudere dame, die er alles van weet, of je ze kan wassen. Et Voila! Vervolgens geef je je maten op, die je van te voren heel precies hebt opgemeten thuis, en binnen een paar weken heb je je gordijnen!
Leen Bakker. Als je ze zelf wilt wassen zou ik ringen nemen ipv haken. Polyester blijft erg mooi in de wasmachine.

Is het een grote breedte, dan kun je overwegen gordijnen van een x-aantal breedtes te nemen en zelf kleine drukknoopjes erin te naaien om ze aan elkaar te zetten. Is makkelijker met wassen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb witte ribfluwelen gordijnen van de ikea, met grote zilvere ringen in de stof om ze aan op te hangen. Hartstikke leuk en krimpt niet. Vitrage komt bij de gordijnenwinkel vandaan. Speciaal op maat gemaakt.

Hier om een stofnaam vragen is nutteloos. Je zult toch zelf moeten gaan kijken wat je mooi vindt en wat bij je huis past.
Let op de stoffen, katoen krimpt, viscose ook, maar viscose kan ook erg uithangen oiv de luchtvochtigheid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Groenteboerin en nelletje, fijne tips. Ik ga zo met mijn matenlijstje naar de Hema en kwantum. Zal ze daar laten maken. Zag net aanbieding 20% in hemakrantje :-).

Heb eerder Ikea gordijnen (kant & klaar) gekocht, mooie stof, maar zowel ringen als lussen vind ik niet handig. Ringen geven af op de stof., lussen glijden haast niet.

Ooit hadden ze bij de H. fluwelen gordijnen, misschien nu nog? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ringen geven af op de stof? Hoe bedoel je dat precies? Mijn gordijnen zijn, ''ondanks'' ringen, nog steeds witter dan wit.
.
Ik zou denk ik voor witte in-betweens gaan. Dan heb je de inkijk niet, maar wel een soort diffuus licht.

Als je vlak achter het raam (of er naast natuurlijk) een lampje aan doet, heb je ook 's avonds geen inkijk, ondanks de half transparante gordijnen.

Persoonlijk heb ik meer met natuurlijke materialen, zoals katoen en linnen. Als je ze zelf maakt kun je de stof eerst wassen voor je achter de naaimachine gaat.

En anders koud wassen en nat weer ophangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven