Werk & Studie alle pijlers

Vanaf wanneer solliciteren?

02-08-2011 16:08 7 berichten
Momenteel studeer ik psychologie. Ik heb daar inmiddels al mijn vakken van afgerond, maar omdat ik afgelopen jaar tevens mijn propedeuse van pedagogiek heb gehaald, heb ik mijn eindscriptie uitgesteld tot september. Daar ga ik dus deze september mee beginnen en ben daar eind januari mee klaar als het goed is.

Nu vroeg ik mij af wanneer ik kan beginnen met solliciteren op relevante banen. Heb inmiddels genoeg baantjes voor studenten gehad, maar vroeg me af wanneer ze je 'serieus' nemen als je solliciteert. Pas echt als je je papiertje hebt, of ook als je bijna klaar bent?

Ik zou graag na mijn studie meteen aan de slag gaan parttime (wil ook een master doen in februari), maar vraag me af of dat realistisch is. Vaak duurt het even voordat je een relevante baan hebt gevonden, daarom wilde ik in september al wat open sollicitaties de deur uit doen.

Wat denken jullie? Of zie ik het allemaal te naief en positief in om naast mijn master een relevante parttime baan te willen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, zolang je solliciteert op functies waar je voor in aanmerking komt. Kleine moeite toch?

Ik heb mijn universitaire studie afgerond terwijl ik 3 dagen per week werk op HBO-niveau deed.Ingerold via uitzendbureau
Heb zelf geen psychologie gestudeerd maar weet van een vriendin dat het erg afhangt van relevante werkervaring. Er worden veel GZ - psychologen gevraagd en dat is zij (nog) niet. Heb je al stage gelopen?
Ik zou gewoon alvast beginnen met solliciteren. Niet geschoten is altijd mis.
Gewoon beginnen met solliciteren. Ik ben ook begonnen toen ik nog niet klaar was met je studie. Je laat zien dat je graag wilt werken en bereid bent om naast je werk nog te leren. Gewoon doen dus!
Wij hebben vanuit mijn hogeschool de tip gekregen om zo'n 3 a 4 maand van te voren te beginnen met solliciteren, zodat je als een van de eersten 'gezien'wordt. In mijn geval heeft het zijn vruchten afgeworpen. Direct een baan gevonden in juni, kon nog een weekje met vakantie en nu al ruim een maand fulltime aan de bak! Wel in een andere richting, maar toch-:)
Oh bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik heb wel redelijk wat relevante werkervaring (heb jongeren begeleid met psychiatrische problemen, heb gewerkt met ouderen met dementie, ben momenteel in training om testleider te worden van een ontwikkelingstest). Nog niet echt werkervaring qua vaste baan en nog geen stage gelopen helaas (komt pas bij de master aan bod).

Dan is september dus wel goed om langs de uitzendbureaus te gaan. Bedankt voor de tips.

Vraag me alleen af of ze ook geinteresseerd zijn in parttimers, want fulltime gaat niet lukken met een masterstage ernaast gok ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven