Geld & Recht alle pijlers

Minimumloon?

03-08-2011 17:47 12 berichten
Mag iemand met meer dan tien jaar werkervaring bij een nieuwe werkgever het minimumloon geboden krijgen?
tuurlijk, ze mogen bieden wat ze willen. Aan jou om erop in te gaan of verder te onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Minimum toegestane loon (om te ontvangen of om aan te bieden aan nieuwe medewerkers) lijkt mij het minimumloon

Iemand met 10jr werkervaring en een ander salaris zou het waarschijnlijk niet aannemen en lekker ergens anders aan de slag gaan, schat ik zo in.

Waarom? Verrassend salarisaanbod gekregen?
Jahoor, waarom niet? Het kan alleen zo zijn dat er een bepaalde cao geldt waarin andere bedragen en regels zijn genoemd, dus dat verandert de situatie enigzins.
Ja, dat mag.
...
Geboden wel, of je het aanneemt is een tweede.

Tenzij in de CAO anders omschreven, lijkt me.
ja natuurlijk ook al heb je 30 jaar ervaring.
Dank, het gaat om een vriendin. Horeca branche
ah ja horeca...die willen het liefts een meiske van 17 in de bediening. Lekker goedkoop.

Tja, dan is het zaak voor je vriendin om goed te onderhandelen of zich om te laten scholen.
Ik vind het frustrerend voor haar! Ze willen haar vanwege haar ruime werkervaring, maar willen daar niet voor betalen. Grrr

Dank voor jullie antwoorden, ik zal een onderhandelstrategie met haar uitdenken
Als zij geen relevante ervaring heeft is het begrijpelijk, maar niet wenselijk. Een werkgever kijkt alleen naar relevante ervaring. In je OP spreek je over 10 jaar ervaring, maar is dit horeca-ervaring?

Horeca betaalt sowieso slecht, waarom niet iets zelf opzetten of juist wat anders wat beter verdiend?
quote:jope schreef op 03 augustus 2011 @ 18:24:

Ik vind het frustrerend voor haar! Ze willen haar vanwege haar ruime werkervaring, maar willen daar niet voor betalen. Grrr

Dank voor jullie antwoorden, ik zal een onderhandelstrategie met haar uitdenkenZe zullen moeten kiezen lijkt me, kan me niet voorstellen dat iemand (anders) et 10 jaar ervaring voor minimumloon gaat werken, dus wat vindt den werkgever belangrijker: het minimumloon of de ruime ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven