Gezondheid alle pijlers

Ingegroeide haartjes!!!

03-08-2011 17:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van ingegroeide haartjes bij mijn bikinilijn ( door het scheren). Het zijn niet zomaar ingegroeide haratjes maar echt grote bulten wat enorm veel pijn doet. 1 bult is zelfs langwerpig geworden. Ik heb al eerder een abses gehad op mijn bikinilijn. Ik vrees en ben bang dat ik er weer eentje krijg. Ik ga over 5 dagen op vakantie dus dat is dubbel zo erg.

Wat kan ik er aan doen om het te voorkomen of minder te laten worden? Heeft iemand tips voor me?
Zoek ff zelf hier op het forum, zijn echt al zooooooooveeeeeeeeeeel topics over geweest!
Die topics samenvattend: PFB Vanish. Maar dat hielp mij geen snars.
quote:roodmetwittestippen schreef op 03 augustus 2011 @ 17:24:

Die topics samenvattend: PFB Vanish. Maar dat hielp mij geen snars.Bij mij ook niet!
Niet meer scheren. Niet de reactie waar jij op zit te wachten, maar wel waar in mijn geval. Geen enkele manier van ontharen levert bij mij geen ingegroeide haartjes op.
En waxen? Dat ga ik binnenkort voor het eerst proberen.
Scrub je wel regelmatig?
Ik ga voortaan ook niet meer scheren. Hou het bij waxen indd!

Wil dit alleen nu voorkomen, heb namelijk geen zin om mijn vakantie te cancellen
Vakantie cancellen? Who died?
Betadinezeep gebruiken
De 2 dagen na het scheren scrubben,

En als je zo'n bultje hebt, even met een pincet klooien om het 'open' te maken en evt het haartje dat er zit er uit te trekken.

Ik heb ze ook wel eens en zodra het haartje weg is is met een dag of 2 ook de bult
Internagelaktisch
Haartje eruit pulken met een pincet.
Als het haartje ingegroeid is en net onder de huid, kan je proberen hem er met een naald uit te krijgen en vervolgens met een pincet uit te trekken.
quote:SeptemberGirl schreef op 03 augustus 2011 @ 17:34:

Vakantie cancellen? Who died?Als het een abses wordt zou ik niet weten hoe ik er mee op vakantie moet gaan. Ben er een keer aan geopereerd.
Contact opnemen met je huisarts morgen, misschien heeft hij tips.
Hier wel positieve ervaringen met PFB Vanish. Ik heb nooit meer bultjes na het scheren en scheer iedere dag.

Maar goed, daar heb je nu niets aan TO. Inderdaad bij ingegroeide haartjes even met een naald en pincet proberen het eruit te krijgen. Wel goed schoonmaken, want anders gaat de boel wellicht nog ontsteken. De andere scheerbultjes doe je nu weinig aan.
Na de vele tips om het haartje er uit te halen met een pincet ben ik dat snel gaan proberen. Ik zie alleen geen haartje en ook geen zwart puntje....
Ga nou morgen even langs de huisarts. Als het een abces is, kan hij 'm opensnijden en dan kan jij volgende week lekker op vakantie!
Yaszmin, scheer je tegen de haarrichting in? Daar kan het van komen. Altijd met de haarrichting meescheren en goed scherp scheermesje gebruiken.
Ja ik scheer indd tegen de haarrichting in voor een gladde resultaat.
Skin Doctors - Ingrow Go

http://andelapharma.nl/skin-doctors-ingrow-go.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je moet soms ff goed pielen voor je een haartje kunt vinden hoor, soms zit ie net aan het randje zegmaar.

Ik probeer altijd dingen omhoog te vissen als het ware langs de randjes ookal zie ik niks, meestal komt er dan een lange dunne haar mee. Bah!! Hahah
Internagelaktisch
ga na de huisarts voordat je op vakantie gaat. bij mijn vriendin hebben ze er wel eens eentje opengemaakt, omdat deze anders op vakantie zou "ploffen"...
nachtje trekzalf erop.
Nooit meer.last vam sinds ik scheer met zo'n mesje in een zeepje van wilkinson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven