Werk & Studie alle pijlers

Vreemde taal

05-08-2011 20:57 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke taal zou je graag vloeiend willen spreken?
Frans en Duits (roots) en Spaans

Frans laten vallen na 2e jaar, altijd spijt van gehad. Duits, omdat het wel praktisch is om het te kennen. Spaans omdat het zo mooi klinkt, en ik met een half afgemaakte studie Spaans zit . . . .
Ik ben bezig met Zweeds :-) Het 1ste jaar achter de rug, in september begint het 2e jaar. (in totaal 4 jaar)

Verder zou ik graag Japans en Duits willen kunnen spreken.
Ivriet, dat vind ik ook mooi. Moet mijn Portugees ook oppoetsen.
Heb ook ooit nog een basiscursus Zweeds Fins gedaan. Vond het veeeeeel te moeilijk
Egyptisch Arabisch
Lizzl, studeer je Zweeds of is dat een cursus, hier is niks te vinden in die richting. Kan het wel redelijk lezen (ben erg goed in taal).
Frans.
Turks
Portugees. Heb het als klein kind gekund dus ik hoop dat dat betekent dat ik het snel weer oppak..
@Dickens

Gewoon bij de VU (volksuniversiteit).

Zou graag Scandinavistiek willen studeren, gewoon voor de leuk. Maar dat gaat niet gebeuren. Gaat niet lukken ivm werk.
Zweeds! Ben al aardig op weg qua lezen en schrijven maar pff, verstaan is best moeilijk! Andere zweeds-lerende, hoe leren jullie?
Lessen zijn klassikaal.

Verder lees ik bijna dagelijks het nieuws op '8 Sidor', maak lesjes uit studieboeken, lees kinderboeken (vaak sprookjes , dan weet ik ongeveer wat de strekking zou moeten zijn), stamp woordjes en knoop gesprekjes aan met Zweedse passagiers.
Ik zou graag Turks en Marokkaans willen spreken en verstaan. En wat beter Frans dan dat Havo Frans van te lang geleden. Ik was daar zo goed in en ik kan dr bijna niks meer van.
Oja en ik gebruik WRTS (op netbook en iPhone).
Zweeds verstaan gaat me ook redelijk af. Ik ga ook eens kijken bij de vu hier.
Spaans, lezen en verstaan gaat, maar spreken gaat echt beroerd.
Portugees
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zweeds wordt steeds populairder, de lessen zitten vaak al snel vol. Dus dan zou je maandag echt even moeten informeren. Eind september beginnen de lessen weer
Oh maar ik ben al bezig met Zweeds leren hoor! De tip van de website is wel goed! Ik lees normaal de zweedse metro, dat helpt ook goed
Turks
Tip was voor Dickens
-
Swahili, tot dusver kan ik groeten en wat supersimpele zinnetjes
Mange tak, ga morgen gelijk ff op internet kijken.
quote:mayhem schreef op 05 augustus 2011 @ 21:57:

@Hasse88: Jahaaaaaaaaaaaaaaa dat vette Alabama-accent, ik kan er geen genoeg van krijgen!!

Of Texanen geniaal!!Een vriend van mij kan echt briljant van die Southern inteelttoestand nadoen: "Billy-Bob, what's for suppah?", "Well, mamma, I killed me a 'possum, so I guess yáll can heat up the stove for some good ol' grilled meat an' all...." Elke keer als ie dat doet, moet ik zo hard lachen!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven