Heb ik weer..

06-08-2011 14:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer..

Ben een week of vier, vijf aan het mailen en uiteindelijk op msn met een man, gezellig, voor zover ik het kon beoordelen een goed hart, sociaal type.

We mailen eerst bijna dagelijks, wanneer dat niet lukt even een mededelingetje wanneer het volgende uitgebreide bericht tegemoet kan worden gezien.

Ik vind het best, weet niet of hij echt mijn type is, dit is leuk, en blijft dat zo, kan ik altijd nog wel zien of we elkaar gaan ontmoeten.

Aan de andere kant, hij woont op behoorlijke afstand, lijkt geworteld en gesetteld daar, en dat ben ik ook op mijn plekje.

Het gaat een beetje zoals het gaat.

Dan zit ik vandaag op een terrasje in mijn woonplaats.

Plots heb ik oogcontact met een man, ik kijk op omdat ik voel dat er naar me gekeken wordt, ik zie een duidelijke schrik bij hem, bij mij gaat er ook een soort schokje heen, ik had me een beeld van mijn mail-man gevormd, en deze man voldoet aan het plaatje.

Maar nee, dat kan niet. Hij is met een vrouw en dat is niet zijn zuster, tenminste, daar ziet het niet naar uit.

Zij gaan verderop zitten, even denk ik erover naar hun tafeltje te gaan en het gewoon te vragen. Maar natuurlijk zit ik er faliekant naast. De man woont echt in een ander deel van het land. Ik zie spoken. Ze zouden me aan zien komen. Ik lijk wel gek.

Maar het blijft me bij, onder het winkelen, daarna tijdens het boodschappen doen.

Ik ga naar huis, en besluit hem een berichtje te sturen om het hem te vragen. In mijn in-box zie ik dat hij mij gisteren gemaild heeft. Ik denk nog: vast om te vertellen dat hij een dagje uit gaat morgen, naar mijn stad, met een goeie vriendin, zie je wel! 't Was hem, ik had hem aan kunnen spreken!

Maar nee.

Hij mailt mij dat hij kortgeleden iemand heeft ontmoet waar hij erg blij mee is. Dat hij het contact met mij daarom wil verbreken, dat hij dat jammer vind, maar dat hij anders het gevoel heeft meer lijnen uit te hebben staan, en dat niet eerlijk vind. Dat hij dat ook verwarrend vind mbt zijn eigen gevoelens.

Ik ben een beetje verbaasd. Hoe serieus hij hiermee omgaat. Zal het contact op zich wel missen, antwoord ik hem, maar wel leuk voor hem dat hij een nieuwe liefde heeft.

En hem toch even gevraagd of het misschien zo kan zijn dat ik hem vandaag heb gezien.

Want dan heeft hij mij ook gezien.

Maar waarom moesten ze dan net hier naartoe komen? Het is mijn vaste patroon om 's zaterdags mijn rondje over de markt te maken, en dat is wel eens ter sprake geweest in de correspondentie.

Misschien wilde zij hier wel naartoe en heeft hij al die tijd lopen rondkijken of hij iemand zag wat ik misschien zou kunnen zijn, en is het juist dat we toevallig bij hetzelfde terras terecht zijn gekomen.

Nu denk ik eigenlijk van wel. Het verklaart een beetje de schrikreactie.

Maar dan betekent dit wel dat we elkaar hebben herkend van een foto. Wat ik op zich wel een aparte ervaring vind.

Is dit geen vreemd toeval?

Als het zo is. Want ik hoop dat hij dat nog even bevestigt als hij het inderdaad geweest is.
Jij bent gek.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Plokkie schreef op 06 augustus 2011 @ 14:57:

Jij bent gek.En jij bent zeker met je verkeerde been uit bed gestapt?
Wat Plokkie zegt.
Moraal van het verhaal: lang mailen/msnen heeft geen zin. Een ander heeft hem weggekaapt en ze woont wellicht ook wel in jouw woonplaats.
spannend!!
Stel dat hij het was. Wat dan? Ik kom ook weleens iemand tegen in de stad. Soms ook niet.
Spannend? Chatvriend wil geen contact meer omdat hij een relatie heeft en ze heeft iemand gezien die op hem lijkt
Als hij op een behoorlijke afstand woont, zoals je schrijft, neem ik niet aan dat hij met zijn nieuwe liefde nog even wil gaan kijken of hij toevallig een mail-contact op de markt ziet lopen.

Tenzij ze ook in jouw woonplaats woont en dan is het nog zeer onwaarschijnlijk dat jullie net op dat tijdstip allemaal op hetzelfde terras zitten.

Vreemd verhaal en een beetje te toevallig.
Haal jij je gewoon geen dingen in je hoofd?
Wat kan stille verliefdheid toch rare dingen met je doen.
en wat was zijn antwoord toen jij vroeg of hetkanjullie elkaar gezien hebben??
Wat zijn dan precies de redenen waarom jij denkt dat die man op het terras je mailman was?
Ik kan je verhaal wel begrijpen, maar soms zie ik ook dingen die er niet zijn.

't Zou toch veels te veel toeval zijn?

Wel jammer dat er een einde aan je leuke contact is gekomen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben zeker niet gek, ik heb wel vaker dingen meegemaakt die heel onwaarschijnlijk lijken voor de meeste mensen.

Cateautje ik ben niet in stilte verliefd hoor, het was gewoon een gezellig en volgens mij een vrijblijvend contact.

Daarom verbaast het me al ten eerste al dat mailtje van hem, alsof je naast je liefde niet nog contact met iemand anders kan hebben, ik bedoel ik begrijp het op zich wel, maar het was allemaal zo niet-spannend, zo niet aansturend op meer dan een vriendschappelijk iets.

Ik moet eerlijk zeggen dat de reacties mij een beetje tegenvallen, alsof ik een beetje gehouden word voor iemand die de diepere betekenis van de dingen wil inzien waar dat nergens op slaat.

Ik verwacht nog wel antwoord van hem, maar dat zal morgen of zo wel komen.
Maar als ik je verhaal lees, denk ik: Je hebt vandaag een leuke man gezien.

Maar er was toch geen link met de mailman? Die mail dat hij in jouw stad moest zijn, die bestond toch alleen in jouw fantasie?

Ik zie niet op welk punt de mailman en de man in de stad met elkaar te maken zouden hebben.
O, Moonlight, ik snap je punt.

Waarom ik die link leg is dat mailman een uiterlijk kenmerk heeft (ik ga niet teveel in detail) die de terrasman ook had.

Het is meer een kwestie van 1 + 1 = 2, dan een slag in de rondte, zeg maar.

Ik vind het eigenlijk best aannemelijk dat zijn vriendin uit deze stad komt, blijft het toeval dat je in een drukke stad op zaterdag praktisch naast elkaar komt te zitten.

Onwaarschijnlijkheden zijn echt wel iets voor mij hoor.
Ik snap je wel Perel. Misschien onwaarschijnlijk, maar het kán gebeuren, het is mogelijk dat je hem gezien hebt. Zeker als je bij hem zo duidelijk een schrikreactie hebt gezien. Ik heb vaak met mannen gedate via internet en herkende ze meestal direct van de foto. Dus ik vind het niet heel raar hoor.

Ik vind het op zich heel netjes van hem dat hij dit mailt. Natuurlijk, de toon en sfeer van de mailtjes is misschien heel niet-spannend. Maar ja, je bent beiden vrijgezel en weet dit van elkaar (hoe kom je trouwen aan die man, via een datingsite?). Over het algemeen gaan vrijgezelle man en vrouw niet contact aan voor een vriendschap. Dus zijn reactie vind ik niet heel verbazend.

Wel jammer dat het zo loopt, en raar ook, als je gelijk hebt en je hebt hem vandaag op het terras gezien. Kan me indenken dat je wat in de war bent.

Laat je nog wel weten wat ie teruggemaild heeft, of ie te was? *nieuwsgierig aagje*
Ok in je OP stond dat je 'een beeld gevormd had' maar nu begrijp ik dat je meer wist van zijn uiterlijk.

Hoe dan ook, ik vind het idd ook netjes dat hij je op de hoogte gebracht heeft van de nieuwe ontwikkelingen.

Een MSNcontact van mij is laatst spoorloos verdwenen, dat is ook niet fijn. (na zeer frequent contact)
Ben benieuwd wat'ie zegt.. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat'ie (als hij het was) het ontkent...
Ja, het kàn.

Maar het is nièt zo.

Helaas, pindakaas.
Ik heb ook wel eens, als ik lang naar iemand heb zitten kijken (of mijn blik is nog die kant op gericht terwijl ik niet speciaal zit te kijken) en diegene kijkt terug, dat ik even schrik.

Ook als het een onbekende is.
Aureel, ik vind het fijn jouw reaktie te lezen, want ik ging bijna aan mezelf twijfelen, bijna, want ik heb echt wel ervaring met toevalligheden.

Ik heb hem ook laten weten dat ik het heel fideel van hem vind dat hij dit zo heeft laten weten.

Hier stond ook ergens de opmerking dat lang mailen niet handig is, want dan kaapt een ander hem weg, er zit wel wat in, maar net een maandje mailen en msn vind ik nog niet zo heel lang. Ik denk wel dat de volgende stap de telefoon pakken zou zijn geweest. Maar goed het is allemaal niet meer aan de orde.

Het is wel zo dat ik een beetje een de kat uit de boom kijker ben, en niet zo gauw mensen vertrouw.

Had bij hem wel een goed gevoel qua oprechtheid, en dat klopt dan ook wel.
Voor de volgende keer dan: een maand mailen is wel lang. Je kan beter wat sneller afspreken, dan weet je toch pas echt of het klikt van beide kanten. En als het een afknapper blijkt te zijn, kan je dat beter nu weten dan over een maand.
@ Emaille: ik heb net een vriendin aan de telefoon, die vertel ik het verhaal, ze vind het ook heel bijzonder, en verder zegt ze exact hetzelfde wat jij zegt: na een paar keer mailen gewoon afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven