Rijden in Luik?
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:37
Morgen ga ik van Groningen naar de Ardennen rijden. Dit is zo'n 5 uur rijden en momenteel zit de stress nogal hoog. Kom er net namelijk achter dat ik over de ring van Luik moet.
Pas in het centrum van Den Haag en Amsterdam gereden en vond dat beide niet echt leuk.. Midden in het centrum van Den Haag geparkeerd, maar stond wel te trillen op m'n benen. (Heb ook nog niet zo lang een eigen autootje, vandaar)
Nu vraag ik me af; is Luik een beetje te doen om te rijden? En is Belgie sowieso een beetje hetzelfde, of zijn de wegaanwijzingen e.d. heel anders?
Okeoke, misschien slaat de stress nergens op, maar 't voelt opeens niet heel veilig meer om alleen in m'n mini-autootje 5 uur naar de Ardennen te tuffen..
Pas in het centrum van Den Haag en Amsterdam gereden en vond dat beide niet echt leuk.. Midden in het centrum van Den Haag geparkeerd, maar stond wel te trillen op m'n benen. (Heb ook nog niet zo lang een eigen autootje, vandaar)
Nu vraag ik me af; is Luik een beetje te doen om te rijden? En is Belgie sowieso een beetje hetzelfde, of zijn de wegaanwijzingen e.d. heel anders?
Okeoke, misschien slaat de stress nergens op, maar 't voelt opeens niet heel veilig meer om alleen in m'n mini-autootje 5 uur naar de Ardennen te tuffen..
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:40
Volgens mij blijf je dan gewoon op een soort snelweg hoor en hoef je niet door kleine stadstraten in het centrum met fietsers, voetgangers ed. Dat vind ik namelijk het vervelendst rijden en vroeger ook eng. Well is het even gelden dat ik er ben geweest, dus ben niet 100% zeker, maar het is onwaarschijnlijk dat je door kleine straten zal gaan.
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:40
Je kan het! En nee, zoveel verschilt het rijden daar niet van hier, alleen zijn de wegen stukken minder dan hier qua goeie wegen. (Minder onderhoud enzo) En die Ring bij Liege (dat is Luik maar dan in het Frans) is niet te vergelijken met de ringen die jij benoemt hoor. En die belgen zijn ook veel minder opgefokt, dus je kan het!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:41
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:44
Niet bang zijn! Is gewoon een grote weg, met borden. Prima, echt heel normaal.
Geen gedoe zoals in stadscentra met eenrichtingsverkeer enzo. En ook dát overleef je wel!
Gewoon rustig aan de rechterkant rijden (heb je een tomtom?) en je komt er vanzelf.
Heel normaal om met je kleine auto'tje naar de ardennen te gaan, leuk juist. Volle tank, radio aan en een paar uur langer dan gepland in je hoofd nemen, dan heb je geen stress.
Geen gedoe zoals in stadscentra met eenrichtingsverkeer enzo. En ook dát overleef je wel!
Gewoon rustig aan de rechterkant rijden (heb je een tomtom?) en je komt er vanzelf.
Heel normaal om met je kleine auto'tje naar de ardennen te gaan, leuk juist. Volle tank, radio aan en een paar uur langer dan gepland in je hoofd nemen, dan heb je geen stress.
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:45
Hier ook paar weken terug gedaan. Je gaat via de grotere wegen in het centrum weer verder, dus geen kleine straatjes. Als je GPS hebt is het sowieso wel te doen.
Houd er alleen wel rekening mee dat de wegen in België een stuk minder kwaliteit hebben
Vond het vooral opvallen dat veel Belgen ver onder het maximum bleven rijden qua snelheid, voelde me echt een gehaaste Nederlander daar
Houd er alleen wel rekening mee dat de wegen in België een stuk minder kwaliteit hebben
Vond het vooral opvallen dat veel Belgen ver onder het maximum bleven rijden qua snelheid, voelde me echt een gehaaste Nederlander daar
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:46
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:48
Wat goed dat jij dat doet!!
Ik herken je helemaal en bij mij is het inmiddels zo erg, dat ik gewoon het rijden ontwijk.
Ik zeg dingen af, pak de trein, of zeg dat ik de auto niet beschikbaar heb, dus niet kan komen.
Laat t niet zover komen, en ga gewoon rijden!! Luik is te doen (zat er naast als bijrijder ) Zelfs ik vond het nog overzichtelijk. Met gewone borden, die zeggen welke kant je op moet.
Succes!
Ik herken je helemaal en bij mij is het inmiddels zo erg, dat ik gewoon het rijden ontwijk.
Ik zeg dingen af, pak de trein, of zeg dat ik de auto niet beschikbaar heb, dus niet kan komen.
Laat t niet zover komen, en ga gewoon rijden!! Luik is te doen (zat er naast als bijrijder ) Zelfs ik vond het nog overzichtelijk. Met gewone borden, die zeggen welke kant je op moet.
Succes!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 6 augustus 2011 om 17:52
Hm, herkenbaar.. Moet het inderdaad ook blijven doen, anders zie ik 't ook wel voor me dat ik straks niet meer durf.
Neem de stap ook weer, al is het een klein stukje, zou ik zeggen!
Haha, I know.. Ben alleen niet zo slim geweest, want aantal weken terug ging ik met 't vliegtuig en dat vind ik dus écht heel eng. Toen opgezocht wat er veiliger is; auto of vliegtuig. Dat stelde me toen gerust, maar sindsdien voelt auto rijden niet veilig meer..
Maar ik weet 't, ik ben een te erge stresskip, dus moet 't gewoon doen!
Neem de stap ook weer, al is het een klein stukje, zou ik zeggen!
Haha, I know.. Ben alleen niet zo slim geweest, want aantal weken terug ging ik met 't vliegtuig en dat vind ik dus écht heel eng. Toen opgezocht wat er veiliger is; auto of vliegtuig. Dat stelde me toen gerust, maar sindsdien voelt auto rijden niet veilig meer..
Maar ik weet 't, ik ben een te erge stresskip, dus moet 't gewoon doen!
zaterdag 6 augustus 2011 om 18:08
zaterdag 6 augustus 2011 om 20:07
zaterdag 6 augustus 2011 om 20:56
zaterdag 6 augustus 2011 om 21:07
Als je eenmaal voorbij Utrecht bent, is het gelijk al een andere (rustigere) wereld. Bij Luik heb je 2 opties, je kan op de snelweg blijven (maar dat is heel erg om), of via de stad (TomTom geeft deze optie aan). Je blijft op grote voorrangswegen waar je 50 mag, en je gaat rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor. Je volgt dan in principe de rivier en je gaat telkens een tunnel in en weer uit, maar het blijft rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor.
Is echt niet ingewikkeld hoor, gewoon doen.
Is echt niet ingewikkeld hoor, gewoon doen.
zaterdag 6 augustus 2011 om 21:14
Gisteren vanuit Belgie via Luik naar Nederland gereden.
Omdat het al laat was de keuze gemaakt om door de stad te gaan. Helaas was de afslag naar Maastricht afgesloten en heb ik zo'n beetje de hele stad doorgereden.
Jij komt dan wel van de andere kant maar de mogelijkheid is er dus dat ook vanuit deze kant de afslag afgesloten is. Ik zou je dus adviseren om de ring rondom Luik te nemen.
Zoals hier al gezegd is dit goed te doen
Succes
Omdat het al laat was de keuze gemaakt om door de stad te gaan. Helaas was de afslag naar Maastricht afgesloten en heb ik zo'n beetje de hele stad doorgereden.
Jij komt dan wel van de andere kant maar de mogelijkheid is er dus dat ook vanuit deze kant de afslag afgesloten is. Ik zou je dus adviseren om de ring rondom Luik te nemen.
Zoals hier al gezegd is dit goed te doen
Succes