Brief, lap tekst!

07-08-2011 01:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai daar, ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik deze brief zo graag hier wil plaatsen, maar doe het toch. Vrijdag heb ik deze brief geschreven aan mijn man, heb hem hier en daar aangepast ivm herkenbaarheid...omdat het zo schijnt te horen hoor, boeit mij dat wat, niemand kent me toch hier, en zo ja, dan weten ze het toch nooit helemaal zeker. Goed, een lange brief, nog niet verstuurd en wil graag weten wat jullie ervan vinden. Voor een objectieve kijk op de zaken zeg maar. Komt ie:
Goed verhaal, de manier waarop je dit wilt meedelen vind ik wel apart. Ik begrijp dat je je man per brief laat weten te willen scheiden?
Wat een enorme tegenstrijdigheden lees ik in je brief; ik hou verschrikkelijk veel van je, ik ben gevoelloos........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom niet in zn gezicht zeggen dat je wilt scheiden?

Voor de rest vind ik hem ook op sommige puntjes tegenstrijdig.
En die brief ga je hem sturen? Of laten lezen terwijl je er naast zit?
Ik vind het ook niet zo'n duidelijk verhaal. Hou je nou nog wel van hem of niet meer? Deze brief laat allerlei twijfels en strohalmen van hoop.

Als je er dan toch een punt achter wilt zetten, wees dan meedogenloos duidelijk en neem ook eens zelf je aandeel en verantwoordelijkheid.

En qua objectieve kijk op de zaak: je zoon is het kind van de rekening.
tuurlijk stuur ik geen brief om te laten weten dat ik wil scheiden, en de vraag is of ik hem het ooit zal laten lezen. Het kwam er opeens uit terwijl ik probeerde mijn gevoelens op een rijtje te krijgen.

Ik voel me afgestompt en gevoelloos, maar dat neemt niet weg dat ik van hem hou. Tegenstrijdig ja, maar in mijn ogen kan het wel naast elkaar bestaan zeg maar. Of zeg maar, het bestaat.
Dus het is een brief dat je weg wilt maar je gaat ( waarschijnlijk ) niet?
daar lijkt het wel op he.
quote:primerplano schreef op 07 augustus 2011 @ 01:58:

daar lijkt het wel op he.

Is het dan niet effectiever om een brief te schrijven waarbij je wél de noodklok luidt maar ook aangeeft wat je zou willen veranderen? Ik bedoel, als je toch niet gaat is 't misschien wel zo fijn het leven samen aangenamer te maken.

Waarom slaapt jullie kind tussen jullie in?

Waarom wantrouw je hem?
Ik begrijp het ook niet. Je bent ongelukkig, zo erg zelfs dat je het van je af móet schrijven. Is het dan niet eens tijd voor actie?
Ik vind het wel een bijzondere brief. De toon...de afstand tussen jou en je partner komt wel naar voren.
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 07-08-2011 02:06
Reden: andere formulering
% gewijzigd
Het lijkt erop alsof je je besluit al hebt genomen, maar de stap niet echt durft te nemen.
quote:DeKenau schreef op 07 augustus 2011 @ 02:03:

Ik vind het wel een bijzondere brief. De toon...de afstand tussen jou en je partner komt wel naar voren.Ja, vind je? Vind ik eigenlijk helemaal niet.
quote:mocy schreef op 07 augustus 2011 @ 02:06:

Het lijkt erop alsof je je besluit al hebt genomen, maar de stap niet echt durft te nemen.

Ook dat haal ik er niet uit.

Ik zie eigenlijk nog heel veel " goeie " dingen. Ik vind het een " KIJK MIJ NOU! DOE WAT! " kreet.
Ik vind bepaalde punten erg herkenbaar, sommige zinnen zou ik zelf

geschreven kunnen hebben.

Ik hoop dat je er uit komt, dat je weet wat je wil.

Denk maar zo;

Alles komt op z'n pootjes terecht, als jij je er ook voor inzet.

Of dat nu je huwelijk of je scheiding is.

Sterkte!
kleintje komt iedere nacht tussen ons in liggen en eigenlijk vinden we het wel best. we laten hem liggen omdat het vaak maar een periode is en hij is nog zo klein.(2) Het wantrouwen is gegroeid met de jaren, ik twijfel aan zijn oprechtheid met name op zakelijk gebied. Voorbeeld van gezamelijke vriend F. Die deal is dan niet doorgegaan, maar er zijn meerdere vrienden naar de achtergrond geschoven na een mislukte deal mede door het niet nakomen van zijn beloftes. En daar kan ik slecht mee omgaan. Niet dat ik altijd zo´n heilig boontje ben hoor, maar oprecht ben ik wel.

Voel me zo´n loser dat ik niet in staat ben om mijn en ons leven naar mijn hand te zetten.
Ik begrijp ook wel het verhaal van de brief. Mij is het wel duidelijk hoor. Maar daar gaat.het niet om.

Het is mij ook een raadsel waarom je meningen verzamelt over een brief die niet verstuurd of gelezen gaat worden. Het gaat nu niet om een literair hoogstandjes, maar om een oplossing voor een probleem.
quote:jaimee21 schreef op 07 augustus 2011 @ 02:13:

!En ga je daar ook mee aan de slag? Of zijn dat dingen die je alleen maar denkt?
quote:primerplano schreef op 07 augustus 2011 @ 02:15:

kleintje komt iedere nacht tussen ons in liggen en eigenlijk vinden we het wel best.

Is best wel treurig natuurlijk dat jullie kennelijk niet al te intiem kunnen of willen zijn.

we laten hem liggen omdat het vaak maar een periode is en hij is nog zo klein.(2) Het wantrouwen is gegroeid met de jaren, ik twijfel aan zijn oprechtheid met name op zakelijk gebied. Voorbeeld van gezamelijke vriend F. Die deal is dan niet doorgegaan, maar er zijn meerdere vrienden naar de achtergrond geschoven na een mislukte deal mede door het niet nakomen van zijn beloftes.

Is dat - dat haal ik tenminste uit je brief - omdat hij geld nodig heeft? Werk jij?

En daar kan ik slecht mee omgaan. Niet dat ik altijd zo´n heilig boontje ben hoor, maar oprecht ben ik wel. Zo oprecht om niet te zeggen dat je op dit moment denkt niet van hem te houden? Zo oprecht om niet te zeggen dat je hem wantrouwt? Zo oprecht vind ik dat eigenlijk niet.

Voel me zo´n loser dat ik niet in staat ben om mijn en ons leven naar mijn hand te zetten.Hoe zou je het willen veranderen dan?
"quote: jaimee21 schreef op 07 augustus 2011 @ 02:13 :

! En ga je daar ook mee aan de slag? Of zijn dat dingen die je alleen maar denkt?"

Das een goeie. Ben er halfslachtig mee bezig. Moet zelf een flinke trap onder mn hol krijgen voor er kids of dergelijke in t spel komen.

Maar goed, niet mijn topic. Een ander een hart onder de riem steken gaat mij een stuk beter af
dank je wel voor jullie reacties. zoals ik in de hoe heet dat, OP schreef, wilde ik deze brief graag plaatsen om een objectieve kijk op de zaak te krijgen. ben gewoon benieuwd naar jullie reacties, het is een superpersoonlijke brief en de behoefte om het op het net te gooien is er en ik heb eraan toe gegeven. waarom niet? Ik zit volledig vast en dit krijg je ervan. Oplossing voor het probleem zie ik op dit moment niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2011 @ 02:10:

[...]

Ja, vind je? Vind ik eigenlijk helemaal niet.Ja, ik kan niet precies zeggen waarom, maar de brief heeft iets afstandelijks.
jemig blijfgewoonbianca, zo oprecht is het inderdaad niet. zucht
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven