ipod of mp3 speler?

07-08-2011 11:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen een ipod of mp3 speler. Zo vraag ik me af of je een mp3 speler ook op een docking station kan gebruiken? En als ik een ipod neem, kan ik dan eenvoudig mp3 bestanden overzetten in itunes? Kan dat eigenlijk wel, een ipod icm een gewone pc?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Nouja, een iPod IS een mp3 speler - het is de mp3 speler van Apple. Voor andere mp3 spelers zullen er vast ook docking stations zijn, maar dat is afhankelijk van het merk. Apple heeft er in ieder geval wel 1 voor de iPod.

Een iPod kun je prima gebruiken icm een gewone PC: je zet inderdaad via iTunes je muziek op de iPod.
Een ipod is een mp3 speler. En liedjes erop zetten gaat net zo makkelijk op een pc als op een mac.

Ik gebruik al jaren een ipod, heel tevreden mee. Heb nu een Ipod Touch waar je ook apps op kunt zetten en internetten.
Ik weet niet hoe het nu zit, maar toen ik een mp3-speler zocht heb ik niet voor een iPod gekozen, omdat ik ook graag radio luister via mijn mp3-speler, en dat kon (toen?) niet met een iPod.
Ik heb een I-pod shuffle en een Philips MP4 speler (dat is met beeld, maar dat gebruik ik nooit). Die shuffle gebruik ik zelden, omdat daar geen display op zit. Ik zie dus niet welk liedje ik draai en kan niet naar een bepaald liedje toe.

Het ligt er natuurlijk welke I-pod je wil kopen. Zo heeft mijn vader een super I-pod aangeschaft. Maar die begrijpt er de ballen van en heeft er dus weinig plezier aan. Had net zo goed eentje kunnen kopen met minder mogelijkheden.

I-tunes kun je op een "gewone" pc zetten. Maar hoe enzo weet ik niet, dat doet mijn man.
De mp3 spelers die ik heb versleten zijn inmiddels niet meer op een hand te tellen bij mij, sterven een voor een een langzame dood in mijn bezit.

Mijn ipod echter houdt het inmiddels al 1,5 jaar vol
Ik gebruik een MP3. Ik had een Ipod nano gewonnen, maar heb deze verkocht. Ik hoef niet te kunnen internetten met een Ipod, de muziek er op zetten vond ik lastig. Foto's kunnen mensen bij me thuis kijken (kon ook met de Ipod). Ook kon ik hem als stappenteller gebruiken en toch heb ik liver mijn MP3!
Ik heb een ipod touch en een ipod nano (de oude versie).

Muziek zet ik niet over met itunes maar een ander programma, wat ik makkelijker vind werken.

Radio luisteren kan met de ipod nano.

Heb er veel plezier van, vooral met hardlopen, lekker een muziekje erbij.

Moet zeggen dat de ipod touch vaak gebruik wordt (vooral de kinderen vinden het leuk) voor spelletjes, muziek en films.
Hier in huis 5 Ipod's geloof ik en de zesde zal er ook wel komen. Ik heb itunes op PC staan en synchroniseer handmatig, dus door te klikken en te slepen van Itunes naar Ipod. Werkt heel goed als je meerder Ipods hebt. Heb een heel gaaf docking station van JBL en voor in de auto een stekkertje zodat ik mijn Ipod kan luisteren.

Ik heb ook mp3 bestanden die ik op mijn Ipod zet.
Ik ben zelf geen Apple-fan en haat iTunes. Kijk eens naar een Cowon mp3 speler. Mooi geluid, mooi ontwerp en gewoon goed! En werkt gewoon met slapen, veel makkelijker dan iTunes.
Ik zou een gewone MP3 speler kopen want ik heb echt een gruwelijke tering hekel aan Itunes. Wat een dom gebruiksonvriendelijk programma is dat zeg. Echt tennenkrommend. En alles waar een I voor staat betaal je veel te veel voor alleen het merk en de naam. Nergens voor nodig, zijn goede MP3 te koop die net zo goed zijn maar stukken goedkoper. (en dus handiger)
Ik vind het best meevallen met de gebruiksonvriendelijkheid van iTunes. Even goed lezen en je snapt het!

Ik heb al menig MP3 speler versleten (ik sluit ze aan op de autoradio want ik zit veel op de weg) en de geluidskwaliteit was meestal om te huilen.

Ik heb nu een iPod Nano en het geluid is veel beter. Ik ben er blij mee.
Huts!
Ik kan goed lezen, heb verstand van computers en software, maar iTunes blijf ik vreselijk vinden.

En wat die geluidskwaliteit betreft kan ik maar 1 ding zeggen: Cowon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven