Gezondheid alle pijlers

Duizelig / draaierigheid

07-08-2011 13:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben onlangs op vakantie geweest met zo'n cruiseschip. Op de boot heb ik eigenlijk geen last gehad van duizeligheid of wat dan ook. Nu ben ik inmiddels alweer een halve week thuis, maar sinds ik thuis ben, ben ik met periodes erg duizelig en draaierig. Als ik gewoon rustig zit is er weinig aan de hand, maar zodra ik ook maar een beetje bezig ben met iets of als ik loop, dan krijg ik last. Kan dit een gevolg zijn van het varen of is dat nogal ver gezocht? Want zelf vind ik het wel vreemd dat ik het op de boot niet had, maar juist nu ik weer thuis ben...? Weet iemand hoe dit kan of herkent iemand dit?
Dat zijn zeebenen. Ik had het na een week zeilen, de hele tijd een beetje wiebelig op de benen. Je lichaam is gewend aan beweging en die heb je op de wal niet. Gaat vanzelf over.
Je kan daar best wel iets aan doen. Je bent op dit moment waarschijnlijk niet goed geaard. Als je 2 dagen lang 3 maal daags 2 valeriaantabletjes slikt, dan ben je snel weer van af. Je kan valeriaantabletjes kopen bij het Kruidvat, 125 mg. Werkt als een tierelier.

Succes.
Je evenwichtsorgaan is wat uit balans, gaat wel weer over, maar heeft wat tijd nodig, vervelend hoor! Het schijnt dat pilletjes tegen reisziekte ook goed werken.
Niks aan de hand hoor. Ik heb het ook altijd. Na twee/drie weken is het vaak over bij mij. Ik was bij de opticiën en die dacht dat het bij mij wat langer duurt omdat ik niet goed diepte zie. Daardoor raakt mijn evenwichtsorgaan in de war op een boot.
Je evenwichtsorgaan kan je ook weer in balans krijgen door speciale oefeningen te doen. Ik zou zeggen ga eens even googelen. Heb dat zelf ook gehad (zomaar spontaan zonder zeereis). Naar de dokter gegaan en oefeningen moeten doen. Ben je er binnen een paar dagen vanaf.
Lijkt op een soort jatlag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dit heb ik ook altijd als ik op een boot gezeten heb. Raar gevoel is het he? Gaat over na een paar dagen/weken, afhankelijk van hoe lang je op de boot gezeten hebt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ben een keer spontaan omgevallen toen ik van een schip kwam, we hadden toen drie dagen hevige storm, één dag zelfs windkracht 11, gehad op een ferry in de Adriatische zee waardoor het nogal lastig was om je evenwicht te bewaren maar toen ik eenmaal vaste grond onder mijn voeten had ging het mis. Pas de volgende dag had ik er geen last meer van. Manlief had moeite met autorijden, een half uur nadat we van boord waren gegaan zaten we in een hotel, hij vond het niet verantwoord om door te rijden.
verba volant, scripta manent.
Een reis pilletje (misschien om de paar uur 1 voor een dag). Werkt geheid.
@achnein Ik zie ook slecht diepte en heb last van reisziekte (boot, auto, trein, vliegtuig) maar had die twee dingen nooit gelinkt!
Stillnessillness.......... das echt iets wat bestaat.....

dat is het wennen aan stilstaan zeg maar,en kan je misselijk en duizelig van zijn.
Sorry,foutje bedankt.....
Oh, ok, nou blij om te lezen dat het ik niet iets unieks heb, haha. Ik dacht dat ik weer iets raars had. Vond het zo gek dat ik op de boot niet naar werd ofzo, maar juist nu ik weer thuis ben, maar dat is dus helemaal niet zo gek. En ik heb slechte ogen, dus nu ik dat zo lees over diepte enzo... klinkt niet eens zo raar! Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoop dat het snel wat minder wordt, en anders ga ik idd maar eens die pilletjes proberen. Nogmaals dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven