Geld & Recht alle pijlers

hoeveel sparen jullie?

24-07-2011 17:05 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik woon samen met mijn vriend en hebben een koophuis.

Per maand sparen wij 400 euro, maar we leven allebei best simpel.

We roken drinken niet, besteden wel veel geld aan boodschappen, en gaan 1 x per maand lekker uit eten. Hebben samen 1 auto. Buiten dat werken we allebei fulltime en hebben geen kinderen alleen een kat.

We willen graag een kindje. Dan ga ik minder werken. ( 24 uur) Werk in een winkel en mijn vriend in de bouw.

Ben bang dat we dan niets meer kunnen sparen!

een baby/kind kost toch ook enorm veel geld? en als we nu al zo zuinig leven.

Ben benieuwd wat jullie mening hierop is. Is 400 euro veel of weinig in ons leefsituatie? We gaan allebei goed met geld om.

hoor het graag van jullie.
Als hij overlijdt of de relatie verbreekt piep je waarschijnlijk wel anders.
Wat voor werk doet iemand om 2400 euro netto per maand te kunnen verdienen?
quote:paloma schreef op 07 augustus 2011 @ 12:28:

Wat voor werk doet iemand om 2400 euro netto per maand te kunnen verdienen?Om eens wat te noemen: jurist, beleidsadviseur, manager in middensegment, universitair (hoofd)docent, wetenschappelijk onderzoeker.
quote:aine schreef op 07 augustus 2011 @ 12:46:

[...]Om eens wat te noemen: jurist, beleidsadviseur, manager in middensegment, universitair (hoofd)docent, wetenschappelijk onderzoeker.Maar natuurlijk. Ik had even niet door dat ook deze mensen vrouwen op het Viva forum komen .
quote:paloma schreef op 07 augustus 2011 @ 12:59:

[...]

Maar natuurlijk. Ik had even niet door dat ook deze mensen vrouwen op het Viva forum komen .Jaja, echt niet alleen luiethuusbliefwieven hier hoor .
Ik spaarde, toen ik nog werkte, zo'n 1000 euro per maand.
quote:aine schreef op 07 augustus 2011 @ 13:04:

[...]Jaja, echt niet alleen luiethuusbliefwieven hier hoor .Ik ben onder de indruk .
quote:roosje4 schreef op 07 augustus 2011 @ 13:05:Ik spaarde, toen ik nog werkte, zo'n 1000 euro per maand.Daar zul je nu wel veel profijt van hebben?
quote:paloma schreef op 07 augustus 2011 @ 13:09:

[...]

Daar zul je nu wel veel profijt van hebben?Yep!
Wij sparen mijn volledige salaris weg en dat is iets meer dan 2800 euro netto.Mijn man heeft nog iets meer dan ik en wij sparen voor een bepaald doel. Maar ik ken ook hele andere tijden, dat elke 100 eoro die ik spaarde weer terug moest boeken...

Nu gaat het goed en snel ( sparen voor een doel werkt voor ons beter)
Ik heb de helft wat ik heb had weggegeven. Lang en persoonlijk verhaal. Ik heb het gedaan onder het mom van een lening. Maar ik heb vooralsnog niet de intentie om het weer terug in ontvangst te nemen. Dat vertel ik ook niet. Om één of andere bizarre reden voelt dit wel goed zo. Het voelt als helemaal overnieuw beginnen, met een opgelucht hart (wat eigenlijk ook raar is, aangezien ik er heul lang voor heb gespaard). Maar het voelt goed.

Wat voor werk doet iemand om 2400 euro netto per maand te kunnen verdienen?Daar hoef je echt niet universitair geschoold voor te zijn. Als ik fulltime zou werken verdiende ik dat ook (zelfs nog iets meer). Mijn man verdient meer. En we hebben beiden een HBO opleiding en geen management functie.
quote:Suze02 schreef op 06 augustus 2011 @ 21:56:

Ik spaar niet. Mijn meneer verdiend gewoon achterlijk veel.Dus als die meneer (die zoveel verdient)) jou op straat zet, heb je niks?
Oh, en on topic. Wij sparen 500 per maand. En vaak ook nog een gedeelte van onze 13e maand, winstuitkering en vakantiegeld.

Wat voor werk doet iemand om 2400 euro netto per maand te kunnen verdienen?Mijn man werkt in de haven en verdiend dit ook, niets vreemds aan hoor.

Wat voor werk doet iemand om 2400 euro netto per maand te kunnen verdienen?

Zoals vent hier zegt,

daar kom jij bed niet voor uit he?

Maar zo"n hoog salaris vind ik het nu ook weer niet, zou een gemiddelde mbo-er dat ook niet verdienen
Nou echt niet hoor. Mijn vriend heeft een mbo functie en die zit zo rond de 1800 netto voor fulltime. Ik werk 4 dagen omdat vriendlief ploegendiensten draait en vaak weekends en we elkaar af en toe nog wel eens willen zien en verdien met mbo functie van 32 uur zo'n 1400 euro netto.

Sparen lukt bij ons maar zo'n 200 euro per maand en de eventuele extra's (eindejaarsuitkering, deel vakantiegeld enzv)
Ik vind het ook geen schokkend inkomen ik werk 32 uur en heb een grote verantwoordelijkheid,geef leiding aan ruim 150 man.

En dat gewoon met mavo....
Van de 1200 euro die er elke maand binnenkomt, spaar ik automatisch elke maand 200 euro en als er aan het eind van de maand nog wat over is gaat dat ook naar de spaarrekening.

Daarbij gaan alle extra's die door het jaar binnenkomen naar de spaarrekening (denk aan vakantiegeld, tegemoetkomingen, etc), bij elkaar ook zo'n 2100 euro.
Niets. Ik geloof in een aankomende (wanneer weet ik niet) wereldwijde crisis, waarbij het nog maar de vraag is of je wat aan je spaargeld hebt. Ik leef (en geniet) nu.
quote:decatur schreef op 07 augustus 2011 @ 18:31:Niets. Ik geloof in een aankomende (wanneer weet ik niet) wereldwijde crisis, waarbij het nog maar de vraag is of je wat aan je spaargeld hebt. Ik leef (en geniet) nu.Heb je überhaupt niets achter de hand?
quote:ossiepossie schreef op 07 augustus 2011 @ 10:48:

Als hij overlijdt of de relatie verbreekt piep je waarschijnlijk wel anders.

Als hij overlijdt hebben we een overlijdensrisicoverzekering en valt de hypotheek voor het grootste gedeelte weg. De ton die overblijft kan ik zelf wel opbrengen aangezien ik ook gewoon een baan heb.

Als hij de relatie verbreekt hebben we een koophuis met vette overwaarde op beider naam.
En als hij arbeidsongeschikt word suze?
GW, daar heeft hij wel een verzekering voor maar inderdaad, dat kan een probleem worden. Goedkoper gaan wonen zal dan zeker moeten. Gelukkig wonen we courant.
quote:Tijger32 schreef op 07 augustus 2011 @ 16:12:

[...]

Dus als die meneer jou op straat zet, heb je niks?Omdat ik geen spaarrekening heb trek jij die conclusie? Dat is bijzonder. Dat staat namelijk nergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven