Geld & Recht alle pijlers

hoeveel sparen jullie?

24-07-2011 17:05 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik woon samen met mijn vriend en hebben een koophuis.

Per maand sparen wij 400 euro, maar we leven allebei best simpel.

We roken drinken niet, besteden wel veel geld aan boodschappen, en gaan 1 x per maand lekker uit eten. Hebben samen 1 auto. Buiten dat werken we allebei fulltime en hebben geen kinderen alleen een kat.

We willen graag een kindje. Dan ga ik minder werken. ( 24 uur) Werk in een winkel en mijn vriend in de bouw.

Ben bang dat we dan niets meer kunnen sparen!

een baby/kind kost toch ook enorm veel geld? en als we nu al zo zuinig leven.

Ben benieuwd wat jullie mening hierop is. Is 400 euro veel of weinig in ons leefsituatie? We gaan allebei goed met geld om.

hoor het graag van jullie.
Zoveel als mogelijk is. Maar de prijs die je betaalt voor een kindje heb je helemaal zelf in de hand. Liefde is het allerbelangrijkste. En zo'n kindje boeit het echt niet of het in den designbed van 1500 euro ligt of in een met liefde opgeknapt kringloopbedje voor 2 tientjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ligt er ook aan wat jullie inkomen is natuurlijk...400 euro uit 20.000 is niet zoveel maar 400 uit 1100 weer wel.....
Je weet zelf het beste wat je over hebt om te sparen!~

Ook met een inkomen van 20.000, 400 euro sparen kan het veel zijn. Ligt net aan je vaste lasten :-)

Maak een lijst! Inkomsten en uitgaven en wat je overhoudt: dat kun je sparen.
Ik spaar standaard 150E per maand en aan het einde van de maand gaat mijn bankrekening naar precies het bedrag wat ik aan loon binnenkrijg. De rest gaat dan weer naar de spaarrekening. De ene maand is dat nog een aardig bedrag, de andere maand is het niet meer zoveel.
quote:spuka schreef op 24 juli 2011 @ 17:22:

Ik spaar standaard 150E per maand en aan het einde van de maand gaat mijn bankrekening naar precies het bedrag wat ik aan loon binnenkrijg. De rest gaat dan weer naar de spaarrekening. De ene maand is dat nog een aardig bedrag, de andere maand is het niet meer zoveel.Wat?
dat
Ze zorgt dus dat ze aan het eind van de maand het bedrag wat ze als loon krijgt op haar rekening heeft staan en de rest spaart ze.
zo probeer ik het ook altijd te doen, maar vriend niet altijd, lastig. (samen alles)
Dat ze los van het sparen alles wat aan het eind van de maand overblijft op haar betaalrekening wordt doorgeboekt naar de spaarrekening. Dat is een hele goeie manier van sparen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zet elke maand 100 euro op mijn spaarrekening, maar meestal moet ik het weer terugboeken naar mijn betaalrekening. Kom eigenlijk eerder te kort dan dat ik kan sparen helaas..
Ik weet niet wat jullie maandelijks binnenkrijgen, dus ik weet niet of jullie veel of weinig sparen.

Je zegt nu al zuinig te moeten leven, dus meer sparen kan dus niet lijkt mij.

Wat is je doel met het sparen?
Wij hebben een uitzonderlijke situatie, geloof ik. Sparen samen zo'n 250 in de maand voor grotere aankopen voor ons koophuis. Geven we op jaarbasis ook uit, want wonen er nog niet zo lang. Daarnaast sparen we allebei los van elkaar. Als er kinderen komen willen we de financiën meer gezamenlijk doen, maar ook eigen rekening houden.
we hebben een lijst gemaakt van in en uitgaves. We hebben allebei niet zo'n geweldig loon maar we moeten er maar mee doen. We hebben uitgerekend als we een baby zouden willen hebben dat we dan blij mogen zijn met 50 euro in de maand sparen
quote:spuka schreef op 24 juli 2011 @ 17:25:

datOhja, bedankt.
100 voor mezelf per maand en 100 samen met vriend. Student dus ach is nog netjes
Met een baby erbij betekent het heel zuinig leven dus. Maar jullie zijn dat al gewend, dus het lijkt mij dan geen probleem.
Ik heb het maar eens opgeteld. De stand is 540 Euro per maand. Er gaat wel iets meer geld dan dat naar mijn spaarrekening, maar dat is voor grote beurt auto, vakantie en grotere uitgaven.
@misspoez, denk dat we elkaar gezellig verkeerd begrepen. Ik dacht dat je me op een wat/dat wissel wees. ;)

Wat mijn loon is ga ik hier niet vertellen ;) Maar stel dat ik 2000E overgemaakt krijg. Dan gaat daar 150E direct van naar mijn spaarrekening. Daarna ga ik leven en op de dag dat mijn loon weer gestort wordt, kijk ik naar de bankrekeningstand. Staat er 2178,22, dan gaat er 178,22 naar mijn spaarrekening. Saat er 1965, dan stort ik 35E bij. Ik begin dus iedere maand met hetzelfde bedrag.
To, wil je nu antwoord op je topititel

(ik spaar te weinig vind ik zelf, voor anderen hier mss wel juist weer veel)

of op de vraag in je OP

ik weet niet hoeveel jullie verdienen, pas dan kan ik zeggen of die 400 van jullie veel of weinig is.44
Ik spaar helemaal niets. Niet verstandig, maar wie dan komt wie dan zorgt.
Ik spaar veel. Gewoon, omdat het kan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:SanneK schreef op 24 juli 2011 @ 17:36:

Wij hebben een uitzonderlijke situatie, geloof ik. Sparen samen zo'n 250 in de maand voor grotere aankopen voor ons koophuis. Geven we op jaarbasis ook uit, want wonen er nog niet zo lang. Daarnaast sparen we allebei los van elkaar. Als er kinderen komen willen we de financiën meer gezamenlijk doen, maar ook eigen rekening houden.Wat is daar zo uitzonderlijk aan?
@germanwings Heb net de bedragen eruit gehaald. Maar vergeleken met de eerdere antwoorden sparen we veel. Vond het alleen niet relevant voor TO, dus weer verwijdert.
het hangt denk ik heel erg van je inkomen af,

als ja maar 1400 verdient zou het uiterst knap zijn als je meer dan 1000 zou kunnen sparen, bij een salaris van 4000 euro ligt dat alweer heel anders.

Daarom heeft TO ook niets aan de antwoorden van iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven