hoeveel sparen jullie?
zondag 24 juli 2011 om 17:05
Hallo
Ik woon samen met mijn vriend en hebben een koophuis.
Per maand sparen wij 400 euro, maar we leven allebei best simpel.
We roken drinken niet, besteden wel veel geld aan boodschappen, en gaan 1 x per maand lekker uit eten. Hebben samen 1 auto. Buiten dat werken we allebei fulltime en hebben geen kinderen alleen een kat.
We willen graag een kindje. Dan ga ik minder werken. ( 24 uur) Werk in een winkel en mijn vriend in de bouw.
Ben bang dat we dan niets meer kunnen sparen!
een baby/kind kost toch ook enorm veel geld? en als we nu al zo zuinig leven.
Ben benieuwd wat jullie mening hierop is. Is 400 euro veel of weinig in ons leefsituatie? We gaan allebei goed met geld om.
hoor het graag van jullie.
Ik woon samen met mijn vriend en hebben een koophuis.
Per maand sparen wij 400 euro, maar we leven allebei best simpel.
We roken drinken niet, besteden wel veel geld aan boodschappen, en gaan 1 x per maand lekker uit eten. Hebben samen 1 auto. Buiten dat werken we allebei fulltime en hebben geen kinderen alleen een kat.
We willen graag een kindje. Dan ga ik minder werken. ( 24 uur) Werk in een winkel en mijn vriend in de bouw.
Ben bang dat we dan niets meer kunnen sparen!
een baby/kind kost toch ook enorm veel geld? en als we nu al zo zuinig leven.
Ben benieuwd wat jullie mening hierop is. Is 400 euro veel of weinig in ons leefsituatie? We gaan allebei goed met geld om.
hoor het graag van jullie.
zondag 24 juli 2011 om 17:12
Zoveel als mogelijk is. Maar de prijs die je betaalt voor een kindje heb je helemaal zelf in de hand. Liefde is het allerbelangrijkste. En zo'n kindje boeit het echt niet of het in den designbed van 1500 euro ligt of in een met liefde opgeknapt kringloopbedje voor 2 tientjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 24 juli 2011 om 17:22

zondag 24 juli 2011 om 17:24
quote:spuka schreef op 24 juli 2011 @ 17:22:
Ik spaar standaard 150E per maand en aan het einde van de maand gaat mijn bankrekening naar precies het bedrag wat ik aan loon binnenkrijg. De rest gaat dan weer naar de spaarrekening. De ene maand is dat nog een aardig bedrag, de andere maand is het niet meer zoveel.Wat?
Ik spaar standaard 150E per maand en aan het einde van de maand gaat mijn bankrekening naar precies het bedrag wat ik aan loon binnenkrijg. De rest gaat dan weer naar de spaarrekening. De ene maand is dat nog een aardig bedrag, de andere maand is het niet meer zoveel.Wat?
zondag 24 juli 2011 om 17:29
zondag 24 juli 2011 om 17:36
Wij hebben een uitzonderlijke situatie, geloof ik. Sparen samen zo'n 250 in de maand voor grotere aankopen voor ons koophuis. Geven we op jaarbasis ook uit, want wonen er nog niet zo lang. Daarnaast sparen we allebei los van elkaar. Als er kinderen komen willen we de financiën meer gezamenlijk doen, maar ook eigen rekening houden.
zondag 24 juli 2011 om 17:48
@misspoez, denk dat we elkaar gezellig verkeerd begrepen. Ik dacht dat je me op een wat/dat wissel wees. 
Wat mijn loon is ga ik hier niet vertellen
Maar stel dat ik 2000E overgemaakt krijg. Dan gaat daar 150E direct van naar mijn spaarrekening. Daarna ga ik leven en op de dag dat mijn loon weer gestort wordt, kijk ik naar de bankrekeningstand. Staat er 2178,22, dan gaat er 178,22 naar mijn spaarrekening. Saat er 1965, dan stort ik 35E bij. Ik begin dus iedere maand met hetzelfde bedrag.

Wat mijn loon is ga ik hier niet vertellen

zondag 24 juli 2011 om 18:44
quote:SanneK schreef op 24 juli 2011 @ 17:36:
Wij hebben een uitzonderlijke situatie, geloof ik. Sparen samen zo'n 250 in de maand voor grotere aankopen voor ons koophuis. Geven we op jaarbasis ook uit, want wonen er nog niet zo lang. Daarnaast sparen we allebei los van elkaar. Als er kinderen komen willen we de financiën meer gezamenlijk doen, maar ook eigen rekening houden.Wat is daar zo uitzonderlijk aan?
Wij hebben een uitzonderlijke situatie, geloof ik. Sparen samen zo'n 250 in de maand voor grotere aankopen voor ons koophuis. Geven we op jaarbasis ook uit, want wonen er nog niet zo lang. Daarnaast sparen we allebei los van elkaar. Als er kinderen komen willen we de financiën meer gezamenlijk doen, maar ook eigen rekening houden.Wat is daar zo uitzonderlijk aan?