Uitstraling

07-08-2011 20:06 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen!

Gezien ik al jaren met een laag zelfbeeld e.d zit/worstel, ligt het liefdes gebeuren bij mij zo goed als stil. Probeer wel 's wat via datingsites, maar word nooit wat. Sterker nog, in de eerste 30 seconden van de eerste date bemerk ik al een desinteresse. Ook komt er niemand op me af, of bemerk ik oogcontact.

Heb niet het idee dat ik chagrijnig rondloop o.i.d, maar het laat zich al raden,... dit is niet best voor m'n zelfbeeld.

Nu mijn vraag; in hoeverre is te zien/merken hoe ik over mezelf denk? en in hoeverre is dat dan afstotend?

Ik lees er wel 's over dat vrouwen ver weg blijven van mannen die onzeker zijn, of met een laag zelfbeeld kampen, ..... maar werkt dit echt zo bij vrouwen??
Korte samenvatting:

Als je niet van jezelf houdt, kan een ander ook niet van je houden..

Het is verre van aantrekkelijk als je een laag zelfbeeld hebt, wat natuurlijk heel vervelend is! Dit straal je ook uit en daarom komen er weinig mensen op je af..
Wat Lenny zegt. Of iemand lekker in zijn vel zit is al vanaf een kilometer afstand te zien. Een vrolijke twinkel in je ogen met een blij gezicht is zo veel leuker dan een matte blik met een flauwe glimlach.
Precies, als je jezelf niet de moeite waard vind dan straal je ook uit dat je niet de moeite waard bent. Dat vinden weinig mannen aantrekkelijk, en bij degenen die dat wel aantrekkelijk vinden moet je juist ver uit de buurt blijven.

Kortom, ga met jezelf aan het werk en dan komt die leuke man vanzelf wel.
Voor mij werkt dit inderdaad zo (kan niet voor andere vrouwen spreken)

Maar, probeer het van de positieve kant te bekijken, je hebt dus al wat dates gehad, blijkbaar ben je zó leuk dat deze dames wél met je af willen spreken. Daar gaat toch vaak wel wat chatten/mailen/bellen en foto's uitwisselen aan vooraf?

Wat is er dan anders op de date zelf Wat maakt het dat je dan onzeker bent?
Als ik een dag heb waarop ik 'tevreden' ben over mijzelf dan straal ik meer, maak ik bewuster oogcontact met andere (onbekende) mensen.

Baal ik van mijzelf, dan loop ik snel door en heb ik weinig zin om 'onder de mensen' te zijn. Ook vind ik mijn eigen mening en verhalen minder interessant om te delen met anderen.

Dus ja, kan me goed voorstellen dat zoiets bij jou meespeelt!
Ben je nou trouwens een man of een vrouw? Dat is me niet helemaal duidelijk.
quote:nummerzoveel schreef op 07 augustus 2011 @ 20:13:

Precies, als je jezelf niet de moeite waard vind dan straal je ook uit dat je niet de moeite waard bent. Dat vinden weinig mannen aantrekkelijk, en bij degenen die dat wel aantrekkelijk vinden moet je juist ver uit de buurt blijven.

Kortom, ga met jezelf aan het werk en dan komt die leuke man vanzelf wel.Uhmm.... ik ben een man
quote:Nelletje schreef op 07 augustus 2011 @ 20:18:

Ben je nou trouwens een man of een vrouw? Dat is me niet helemaal duidelijk.Ik ben een man, staat ook bij m'n "afbeelding"
Sorry Niek, dat was me niet duidelijk. Maar dan geldt precies hetzelfde. Vrouwen die wel vallen op mannen die zichzelf de moeite niet waard vinden, dat zijn geen vrouwen die uit zijn op een leuke gelijkwaardige relatie.
Door een bug op dit forum wordt het overgrote deel van de vrouwen hier ook voor man versleten
quote:wupje schreef op 07 augustus 2011 @ 20:14:

Wat is er dan anders op de date zelf Wat maakt het dat je dan onzeker bent?

Werkelijk geen idee, mijn conclusie is dat ik gewoon niet aantrekkelijk ben. Kan echt tot geen andere conclusie komen,... want zoveel kun je niet verpesten in de eerste 30 sec waarin je alleen maar "hallo' zegt op een vrolijke manier.

Dit is me dus 6 keer op rij gebeurt in 4 jaar tijd, op exact dezelfde manier.

Ben dan ook hard op weg mezelf er aan te laten wennen, mezelf in te praten dat het er gewoon niet in zit voor me.

Heb dit eigenlijk m'n halve leven al, maar niet dat ik mezelf altijd al lelijk vond, nee,.. 8 jaar geleden zag ik er veel beter uit, voelde ik me beter, ook met uitgaan e.d.... maar ook toen kwam er echt niemand op me af.

Dus maakt het volgens mij niks uit hoe ik me voel,.. blijkbaar....
quote:nummerzoveel schreef op 07 augustus 2011 @ 20:29:

Door een bug op dit forum wordt het overgrote deel van de vrouwen hier ook voor man versleten Haha.... da's nie best
Tuurlijk maakt dat wel verschil! Opgeven is helemaal onaantrekkelijk. Ga eens bij een goede psycholoog praten over hoe je overkomt op anderen, waardoor dat komt en wat je daaraan kunt veranderen.
Een laag zelfbeeld kan inderdaad een 'plaag" zijn bij het daten. Kan het nie zo zijn dat je juist een laag zelfbeeld hebt gekregen doordat het niet lukt bij het daten?

Je geeft aan dat je na 30 seconden al desintresse bemerkt bij de andere persoon. Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen en is het niet zo dat jouw gedachten zijn? Jouw gedachten en houding bepalen voor een groot deel hoe de date zal verlopen.

Emoties bepalen voor een groot deel hoe je overkomt op mensen. Ze komen dat tot uiting in de non-verbale signalen die je afgeeft.

Doordat de vorige dates niet goed zijn verlopen, denk je misschien wel onbewust dat deze date ook wel op een drama zal uitlopen. Deze negatieve emotie straal je dan ook uit, gesloten houding zoals armen over elkaar, het niet aankijken van de ander bijvoorbeeld. Ook kan je ongeintresseerd lijken door deze houding.

Zie je dat emoties je "presentatie" van jezelf aan een ander onderhevig is aan je emoties? Probeer voordat je gaat daten een positief gevoel te krijgen. Ga eerst sporten, draai leuke vrolijke muziek en neem de tijd je goed voor te bereiden. Als jij positiviteit uitstraalt tijdens de date zal je gesprekspartner dit "gevoel" overnemen. Dan heb je in ieder geval een gezellige avond. Of er een klik is staat hier los van. Dat bepalen jullie karakters

Succes!!
Ik vind persoonlijk uitstraling erg belangrijk, dat maakt samen met het uiterlijk het totale plaatje waar ik wel of niet voor val.

Maar... ik ken genoeg onzekere/labiele meiden die toch een relatie hebben. Of dat dan ook een leuke relatie is, laat ik in het midden, maar die hébben wel een relatie. Ik vind het dus nogal wat om te zeggen dat je altijd uitstraalt hoe je je voelt. Tenzij je een vent treft die op onzekere/labiele vrouwen valt natuurlijk...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik ben ook best vaak onzeker over mezelf. Maar het rare is, mannen lachen altijd naar me, in de kroeg heb ik altijd een man die naar me toe komt en hoewel ik best wel een rustig iemand ben, komen er altijd collega's naar me toe die veel interesse in me tonen (dan heb ik het gewoon over vrouwelijke collega's he, gewoon het sociale), meer als bij veel andere collega's. (Terwijl ik op mijn werk ook niet bepaald altijd vrolijk kijk) En dat allemaal terwijl ik niet echt een hoge dunk van mezelf heb. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn hoor!
Lichtpuntje en purty:

Het is niet zo dat je altijd uitstraalt dat je en laag zelfbeeld hebt. Wanneer je je in een omgeving bevindt waar je je prettig voelt, straal je dat ook uit!

Als je je niet prettig voelt straal je dat onbewust ook uit!
quote:nummerzoveel schreef op 07 augustus 2011 @ 20:38:

Tuurlijk maakt dat wel verschil! Opgeven is helemaal onaantrekkelijk. Ga eens bij een goede psycholoog praten over hoe je overkomt op anderen, waardoor dat komt en wat je daaraan kunt veranderen.

Klinkt gek, maar daarvoor ben ik 4!!! jaar geleden al naar een psycholoog gestapt. 2 sessies gehad, en toen kwam er wat anders, wat ernstigers om de hoek kijken, namelijk spanning en vermoeiing door niet meer kunnen slapen. Iet wat sinds een jaar weer beter gaat.

Heb zelf intensieve hulp moeten afzeggen omdat ik gewoon totaal kapot was, kon niks meer,... zelfs geen therapie volgen.

Het is telkens van de ene, naar de andere intake... en heel, heel veel wachten.
---
quote:lichtpuntjes schreef op 07 augustus 2011 @ 21:27:

Ik ben ook best vaak onzeker over mezelf. Maar het rare is, mannen lachen altijd naar me, in de kroeg heb ik altijd een man die naar me toe komt en hoewel ik best wel een rustig iemand ben, komen er altijd collega's naar me toe die veel interesse in me tonen (dan heb ik het gewoon over vrouwelijke collega's he, gewoon het sociale), meer als bij veel andere collega's. (Terwijl ik op mijn werk ook niet bepaald altijd vrolijk kijk) En dat allemaal terwijl ik niet echt een hoge dunk van mezelf heb. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn hoor!

Trust me,.. wanneer jij man bent, ...doen vrouwen dat echt niet hoor.

Mannen denken heel anders over vrouwen dan vrouwen over mannen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk wel positief is voor je!
ik zie meteen wanneer iemand onzeker is
quote:nummerzoveel schreef op 07 augustus 2011 @ 20:38:

Nouja,... het maakt gewoon niet uit wat ik doe,.. of ik nou oogcontact zoek, of dates heb, niks.

M'n vader zei vorig jaar toen we met mooi weer in de stad liepen; 'Zeg, kijk jij niet naar die leuke dames die voorbij lopen?' ...nee, zei ik... heeft totaal geen zin, en heeft het ook nog nooit gehad ook.

Kijk m'n hele leven al naar vrouwen die voorbij lopen of fietsen,... ze hadden er net zo goed niet kunnen zijn.
quote:betwins schreef op 07 augustus 2011 @ 20:59:

Je geeft aan dat je na 30 seconden al desintresse bemerkt bij de andere persoon. Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen en is het niet zo dat jouw gedachten zijn?

Is toch echt zo. Over de mail/msn/sms/bellen is het allemaal heel erg leuk en spontaan,.. maar bij de eerste ontmoeting zie/merk ik gewoon weinig spontaniteit meer, zijn ineens stiller, maken gewoon een ietwat teleurgestelde indruk. Maar probeer er toch wat van te maken gezien ik leuk kan kletsen, humor heb en sociaal ben.

quote:betwins schreef op 07 augustus 2011 @ 20:59:Doordat de vorige dates niet goed zijn verlopen, denk je misschien wel onbewust dat deze date ook wel op een drama zal uitlopen. Deze negatieve emotie straal je dan ook uit, gesloten houding zoals armen over elkaar, het niet aankijken van de ander bijvoorbeeld. Ook kan je ongeintresseerd lijken door deze houding.

Zie je dat emoties je "presentatie" van jezelf aan een ander onderhevig is aan je emoties? Probeer voordat je gaat daten een positief gevoel te krijgen. Ga eerst sporten, draai leuke vrolijke muziek en neem de tijd je goed voor te bereiden. Als jij positiviteit uitstraalt tijdens de date zal je gesprekspartner dit "gevoel" overnemen. Dan heb je in ieder geval een gezellige avond. Of er een klik is staat hier los van. Dat bepalen jullie karakters

Nope,.. niks van dit alles. Ik ben vrolijk van te voren, ik stel me niet verkrampt op o.i.d ..gewoon zin in een leuke date mood zeg maar.
Bedankt trouwens voor jullie snelle en massale reacties! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven