de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Was vergeten jusa gefelliciteerd.

Hier regent het maar gaan overdekt zwemmen.

Wat duurt toch lang zeg wil gewoon weten of ik zwanger bent. Kan ik zelf geen test doen. 8 dagen duurt zo lang.

Iedereen die op vakantie is geniet van je vakantie.
Magic: is een goede vraag. Ik weet eigenlijk ook niet wie er precies aan het wachten zijn op dit moment....

Volgens mij Brigitte, Abc en..... (wie vult mij aan?)
Yam, mag ik nog1 keer de hyves mail? Kan hem zo via foon niet terugvinden? Thanks!!
Lekker laten leven...
Muisz, Brigitte en ik zitten op het wachtbankje volgens mij.

Magi, hoe voel jij je?
Hoi abc, lichamelijk heb ik niets geen klachten. Heb een lichte bloeding, meer niet. Emotioneel is het soms wat minder, maar naar omstandigheden voel ik me goed. De rust en de zon doet me goed. Soms ben ik prikkelbaar en mijn haar valt (opnieuw) erg uit. Zullen de hormonen wel zijn die ineens in waarden zakken. Probeer me daar niet te veel van aan te trekken... We mogen na 1 eigen menstruatie op dag 21 weer beginnen met de Deca. We willen allebei graag verder met de IVF. Het wordt IVF 2, want geen cryo's van 1e keer over. Ik vind het fijn dat we niet zo lang hoeven wachten...

Liefs aan alle bitches!
Lekker laten leven...
Update wachtbankje; Muisz, Brigitte en ABC... nog meer dames die op het wachtbankje zitten?

De duimen draaien hier volop voor jullie!
Lekker laten leven...
Even een knuffel voor de wachters. Spannende tijden weer.

Magic, fijn dat je kan genieten van de rust en de zon. Ook knuf voor jou.
Magic. Gelukkig gaat het redelijk en kan je wel een beetje genieten van het zonnetje en de vakantie.
MagiC, fijn dat het relatief goed gaat en dat je kunt ontspannen. Ook fijn dat je snel weer mag beginnen met een nieuwe poging. Haaruitval komt volgens mij van het verdwijnen van de zwangerschpashormonen, tijdens een zwangerschap verlies je veel minder haar dan normaal en alles wat je extra vast gehouden hebt valt nu alsnog uit. Moet je dan ook eerst weer aan de pil als je ongesteld wordt?

Hier beginnen de zenuwen te komen geloof ik. Ik heb al een paar nachten over zwangerschapstesten en vertellen dat ik zwanger ben gedroomd. Bij de dromen over de testen was de uitslag elke keer binnen twee secondes 'niet zwanger' en daarna droom ik rustig verder dat ik wel zwanger ben en het aan mijn ouders en schoonouders vertel. Heel stom dus.
ABC, die rare dromen heeft iedereen denk ik. Het is ook zo spannend, logisch dat je daar snachts over droomt.

Ik hoef niet aan de pil, wel deca op dag 21, die legt mijn eigen cyclus plat.

En mijn haren, het komt wel goed, maar ook van de Deca viel het heel erg uit en nu dus weer. Het begint nu wel erg dun te worden en daar baal ik wel van. Misschien na de vakantie stuk eraf en laagjes, dan lijkt het nog wat. Nu maak ik gewoon iedere dag een lage knot.

Maar; ook dat komt goed, ik wil daar niet te zeikerig over doen.

Dag allemaal!
Lekker laten leven...
ABC het is ook super spannend. Ik hoop op testen die vertellen dat je zwanger bent hoor.

Magic, fijn dat je toch kunt genieten van de vakantie. En ook mooi dat je toch al weer snel kunt starten hoor.
Magic, goed dat je al zo snel mag beginnen en dat je een fijne vakantie hebt. Ik ben na mijn miskraam ook op vakantie gegaan en het heeft mij goed geholpen om even echt uit mijn eigen omgeving te zijn.

Wachtbankje dames: mijn duimen draaien overuren.
Drie dames op het bankje. Ik duim voor jullie alledrie zooooo hard! Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met jou is, Muisz.

Magic: je vakantie klinkt goed, misschien is het ook wel goed om even weg te zijn van thuis en alle dagelijkse beslommeringen. Wat spannend dat jullie weer zo snel verder mogen, dat biedt hoop voor de toekomst (bij mij is het de tweede keer ook goed gegaan dus dat gun ik jou ook heel erg!!!!)

Abc: wat een dromen zeg. Is wel herkenbaar om er tijdens je slaap ook druk mee bezig te zijn, maar inderdaad heel apart dat je negatief test in je droom en dan toch zwanger bent. Ik hoop heel erg dat de 'test' in je droom niet klopte.

Hier geen nieuws, behalve dat de test weer positief was die door de 'consulente' van Moeders voor Moeders was gedaan (gek hoor, dat dit elke keer zo spannend is, zelfs een test met de urine die alleen voor controle is).

En nu maar plassen voor de andere toekomstige moeders!!
Even snelle update vanaf vakantie (poging zoveel, lukt steeds niet)

Donderdag kom ik me weer melden, hopelijk met vers ontdooide Jerommeke aan boord!
Goed nieuws Karan. Ik lag nog aan je te denken net.

Ik kan niet slapen. Die stomme zwangerschapstest spookt zo door mijn hoofd. Ik ben bang voor de uitslag en bang voor een verpestte vakantie door negatieve uitslag. De vorige keer waren de eerste dagen echt niet leuk, zowel door teleurstelling als door heftige menstruatie en alle bijkomende emoties. Ik ben al niet zo goed in vakanties en dit maakt het er niet beter op. Gelukkig zitten we wel op mijn favoriete vakantie plek (lees, een plek waar ik het wel een week volhoud zonder heimwee omdat ik het inmiddels redelijk goed ken), maar het is toch anders dan thuis. Gelukkig zitten goede vrienden van ons dichtbij, dan kan ik daar nog eens uithuilen als mijn vriend flauw van me is.
Magic

Abc, Wat naar dat je niet kan slapen zeg.. Wanneer mag je testen? Sterkte met wachten en ik hoop echt dat je nog even hebt kunnen slapen..
ABC neem een grote doos pijnstillers mee voor het geval dat. En een doos chocolade, je eigen kussen en een grote trui om in weg te kruipen. Je vriend zal wel begrijpen dat je je graag wilt uithuilen als de poging mislukt blijkt te zijn...

Blijven jullie in NL? Anders misschien ook handig om een paar extra testen mee te nemen en een bekertje oid om in te plassen als je de test gaat doen.

Karan, donderdag? Spannend!

Wij gaan morgen inpakken en lekker naar huis. Ik heb het kouhoud!! Het waait de hele tijd keihard en we hebben ook best veel regen zo door de dag (en nacht) heen. Morgen komt er een mooie dag en donderdag en vrijdag wordt het weer slechter dus wij kiezen eieren voor ons geld en pakken de boel droog in.
Kaetje jij bikkel!! Had allang naar huis gegaan hahaha!! Kamperen doe ik alleen in de zon.

Karan, spannend!

ABC, wanneer mag je testen dan?

Ik had vandaag een bad day.. Stond lichtelijk sjagerijnig op. Moest nog een mailtje sturen voor onze verwarmingsketel en dat was ik al een aantal keren vergeten. Man besloot dat dat echt vanmorgen gebeuren moest en ik niet

Ik ben ook erg moe, heb heel vast geslapen afgelopen nacht maar wel druk aan het dromen geweest.

Kreeg op mijn werk de opmerking "tja je ziet er niet echt wakker uit". Mijn leidinggevende zei ook al je oogjes zijn een beetje klein.

Na mate de dag vorderde ging het met mij ook wat beter.

Thuis gekomen hebben we gegeten en daarna ben ik aan de strijk gegaan (jaja, dat is de 2e keer al deze week) en heb ik onze kleding kast eens even lekker uitgemest. Er gingen maar liefst 3 vuilniszakken weg!!

Het voelt een beetje als het opruimen van mijn leven. Man zegt je gaat toch geen goeie dingen van mij weggooien he :-)

Ben nu nog moeier maar wel voldaan.

Ben ook gestopt met snoepen. Gaat tot nu toe redelijk goed, ben vrijdag begonnen. Heb ook niks in huis dus ik kan wel stoer zeggen dat ik niet (of vele malen minder) snoep maar als je niks hebt kun je ook niks eten, maar het bevalt me wel..

Ga zo lekker lui op de bank liggen en op tijd naar bed ...
Merel daar baal ik altijd zo van, dat mensen zeggen dat je er moe/ziek/zwak/misselijk uit ziet. Dan voel je je meteen nog slechter dan je al deed. En daarna ook nog staan strijken, je bent wel dapper hoor! De kast opruimen kan inderdaad een heerlijk gevoel zijn. Lijkt dan net of je je hoofd ook opruimt. Vanavond lekker vroeg naar bed en weer een goede nacht slapen, je hebt het wel verdiend na zo'n lange dag! En niet snoepen is zooooo moeilijk! Ik heb dan wel "vervanging" nodig en ga aan de snoeptomaatjes, plakjes komkommer, stukjes selderij en radijsjes. Ook wel heel lekker moet ik zeggen.
Hier ook een niet-snoeper momenteel. Vind het best moeilijk soms, maar inderdaad snoeptomaten en komkommer en paprika vind ik best lekker om te snacken.

Ben al bijna 6 kilo kwijt, moet er nog minimaal 6 - het liefst 10.
Baddays zijn irritant, wel heel knap van jezelf dat je dan gaat strijken. Alleen van het idee dat ik moet strijken krijg ik spontaan een off day.

Kaetje, verstandig dat je naar huis gaat. Morgen krijg je de boel misschien nog enigszins droog mee.

Wij gaan naar een waddeneiland en mijn kussen, slobbertrui en fleecedekentje gaan lekker mee. Ook na een positieve test kan ik die denk ik goed gebruiken in een caravan. Volgens mij zit er wel verwarming in, maar voor de zekerheid zorg ik toch maar voor warme kleren.

Ik mag vrijdagochend testen en we gaan 's middags weg. Testen kan dus nog gewoon thuis.
ABC en de anderen op het wachtbankje "I keep my fingers crossed"!!!

Merel, heerlijk hè zo'n opruimwoede? Kun je lekker op af reageren en het huis is ook nog eens netjes. Mooie bijkomstigheid

Ben vandaag bij Gyn geweest. Had behoefte aan wat extra uitleg na onze eerste mislukte poging IVF in EC. Er is 20% kans dat er geen eicel gevonden wordt en dat komt simpelweg omdat ze net te vroeg prikken en de eicel dan nog aan de wand van het follikel kleeft. Als hij er wel uitgekomen was, was hij (of zij ) niet rijp geweest en was het bij de bevruchting mis gegaan. Nou ja, dat geeft i.i.g wel wat duidelijkheid en nu heb ik ook het gevoel dat dit hoe dan ook mis gegaan zou zijn.

Nu maar hopen dat we voldoen aan de statistieken en er de volgende keer wel een eicel gevonden wordt. Wil toch wel erg graag bij de 80% horen en natuurlijk dolgraag een TP. Onze gyn blijft erbij dat de kans 40 a 50 procent is dat we binnen deze 6x zwanger raken dus daar houd ik me maar aan vast!

Hebben jullie ook nog dagenlang last van de plek waar ze de follikel geprikt hebben? Ik voel nog precies waar het was in mn buik. Wordt je na zo' n mislukte poging 'normaal' ongesteld? Of is het erger of eerder dan normaal?

Voor de vakantiegangers: geniet ervan! Wij gaan eind deze week ook nog 2 weken richting een warm land en daarna weer verder. Ben misschien net niet op tijd terug voor de tweede ronde, zeker niet als ik eerder ongesteld wordt dan normaal. Dan zit ik op cyclus dag 11 of verder. Dat is wel jammer, maar ach dan maar een maandje later weer verder. Wil er wel ff uit!
quote:abc schreef op 09 augustus 2011 @ 20:34:

Baddays zijn irritant, wel heel knap van jezelf dat je dan gaat strijken. Alleen van het idee dat ik moet strijken krijg ik spontaan een off day.

Ik haat echt strijken.. Maar langzaam aan begin ik ook wel van die lege kamer te genieten.. Ik liet het altijd wekenlang liggen en dat schiet ook niet op. Dat weet ik ook wel maar ik kon niet anders.

Ik denk dat ik voorzichtig aan een stapje verder ga in mijn verwerkingsproces. Mijn schoonmoeder komt 1 keer in de week schoonmaken. Afgelopen 2 weken was ze op vakantie en heb ik het zelf moeten doen, en het ging best lekker.. Was voorheen absoluut niet zo..
quote:kaetje schreef op 09 augustus 2011 @ 20:21:

Merel daar baal ik altijd zo van, dat mensen zeggen dat je er moe/ziek/zwak/misselijk uit ziet. Dan voel je je meteen nog slechter dan je al deed.

Nou moet ik zeggen dat ik het van de collega die het me zei wel kan hebben hoor.

quote:kaetje schreef op 09 augustus 2011 @ 20:21:

En niet snoepen is zooooo moeilijk! Ik heb dan wel "vervanging" nodig en ga aan de snoeptomaatjes, plakjes komkommer, stukjes selderij en radijsjes. Ook wel heel lekker moet ik zeggen.

Ik wil "cold turkey" gaan.. Ik wil dus geen vervanging zoeken. In ieder geval de 1e 2 weken niet. Ik heb begrepen dat als je het 2 weken vol houdt je er geen behoefte meer aan zou hebben. Dus nu proberen in 1 keer te stoppen en na 2 weken kan ik altijd nog de gezonde snacks opzoeken..

Ik ga het proberen en ik zie het wel. Was na de vakantie een kleine 2 kilo aangekomen. (misschien wel op het verkeerde moment gewogen) maar vanmorgen was er toch weer ander halve kilo af. Dat stimuleert me en ik merk dat ik er echt klaar voor ben om er ook echt wat aan te doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven