We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 28 januari 2008 om 19:26
netjhes hoor meiden! Jemig wat gaan we goed! Nu maar hopen dat ieders resultaat ernaar is woensdag!
O: droge boterham (had nergens trek in en moest wat eten van mezelf), karnemélk
T: stevige plak ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, 2 casselerib en 1 kokosbrood, opkikkerbouillon, 3 mandarijnen
T: yakultachtig gebeuren
D: gekookte aardappel, broccoli, schnitzel. neem zo nog een bakje optimelvruchtenyoghurt
O: droge boterham (had nergens trek in en moest wat eten van mezelf), karnemélk
T: stevige plak ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, 2 casselerib en 1 kokosbrood, opkikkerbouillon, 3 mandarijnen
T: yakultachtig gebeuren
D: gekookte aardappel, broccoli, schnitzel. neem zo nog een bakje optimelvruchtenyoghurt
maandag 28 januari 2008 om 20:29
mwah, niet helemaal... had gehoopt op een volmondig JA vandaag, in plaats daarvan is het nog geen nee, maar ook nog geen ja...
JA had betekend dat ik morgen voor een nieuwe baas aan het werk kon, een hele leuke baan en lekker dichtbij huis, beter kan eigenlijk niet. Nu moet ik vandeweek eerst nog een of andere test maken en er zijn nog steeds 1 of 2 andere kandidaten in de race...eigenlijk best een tegenvaller, een grote... tja, en na een best goede dag gisteren en vandaag betekende dat toch het laatste stuk van die chocoladeletter, en ook dat het laatste kleine stukje appeltaart op moest...en dat ik nu niet naar de looptrainig ben maar op mijn kont achter de pc zit...maar ik heb wel gefietst vandaag!
Het komt vast goed, het duurt alleen weer wat langer, en ik ben dat solliciteren zo zat!
JA had betekend dat ik morgen voor een nieuwe baas aan het werk kon, een hele leuke baan en lekker dichtbij huis, beter kan eigenlijk niet. Nu moet ik vandeweek eerst nog een of andere test maken en er zijn nog steeds 1 of 2 andere kandidaten in de race...eigenlijk best een tegenvaller, een grote... tja, en na een best goede dag gisteren en vandaag betekende dat toch het laatste stuk van die chocoladeletter, en ook dat het laatste kleine stukje appeltaart op moest...en dat ik nu niet naar de looptrainig ben maar op mijn kont achter de pc zit...maar ik heb wel gefietst vandaag!
Het komt vast goed, het duurt alleen weer wat langer, en ik ben dat solliciteren zo zat!
maandag 28 januari 2008 om 22:06
tsk
ik zie een topictitel: "heb jij ook een snertrelatie" en krijg gelijk zin in snert Hoezo, altijd met eten bezig.
hier ging het inderdaad goed.
We doen het 'één dag per keer' dus het is goed
Balen Meis, van die baan. Maar als je een test moet doen, is het niet persé nee, toch? Sterkte ermee. Gewoon die test even goed doen!
ik zie een topictitel: "heb jij ook een snertrelatie" en krijg gelijk zin in snert Hoezo, altijd met eten bezig.
hier ging het inderdaad goed.
We doen het 'één dag per keer' dus het is goed
Balen Meis, van die baan. Maar als je een test moet doen, is het niet persé nee, toch? Sterkte ermee. Gewoon die test even goed doen!
Later is nu
maandag 28 januari 2008 om 23:39
nee het is ook nog geen nee, ik had alleen gehoopt op een JA! En als ik nu de enige was die die test mocht maken, maar nee, er zijn er nog 1 of 2 meer...
En als ik heel eerlijk ben vind ik het nogal overtrokken voor deze functie, het gaat om een baan als telefoniste/receptioniste, niet iets heel speciaals ofzo...
Nouja, we wachten wel weer af, wat moet je anders...
En als ik heel eerlijk ben vind ik het nogal overtrokken voor deze functie, het gaat om een baan als telefoniste/receptioniste, niet iets heel speciaals ofzo...
Nouja, we wachten wel weer af, wat moet je anders...
dinsdag 29 januari 2008 om 13:46
Ja, dan is een test misschien wel overtrokken, tenzij er veel 'geheimhouding' oid nodig is. Omgaan met gevoelige (privé) informatie, bijvoorbeeld. Ook kunnen publieke plekken stressvol zijn!
Mijn dag:
O: 2 br met komkommer en smeerkruidenkaas
T: 1 br met dun pindakaas
T: yoghurt en 2 mandarijntjes, 1 werthers echte
L: 2 brood met gerookte zalm
T: appel/mandarijn (denk ik)
A: spinazietaart, alwéér met zalm
en nog yoghurt of warme melk.
Mijn dag:
O: 2 br met komkommer en smeerkruidenkaas
T: 1 br met dun pindakaas
T: yoghurt en 2 mandarijntjes, 1 werthers echte
L: 2 brood met gerookte zalm
T: appel/mandarijn (denk ik)
A: spinazietaart, alwéér met zalm
en nog yoghurt of warme melk.
Later is nu
dinsdag 29 januari 2008 om 18:16
Ik, die normaal nooit aan dieten wil denken, heb wat gevonden wat ik wil proberen: het shagri la dieet. Idee van 't verhaal is dat je snelle smakeloze caloriën tot je neemt (in de vorm van smakeloze olie) en dat je lichaam dan je ijk-gewicht omlaagstelt. Whatever.
Je eet 2x per dag een eetlepel olie (ik neem trouwens een dessertlepel, zo'n eetlepel vind ik wel veel) minimaal een uur voor en na het eten, en je valt met gemak kilo's af. Je krijgt namelijk minder trek en eet daardoor minder.
Ik ben erg benieuwd. Je kunt verder doen wat je altijd doet, maar gaat automatisch minder eten, is wat je verteld wordt. En je merkt het al binnen een paar dagen. Aangezien mensen er kilo's in weken van afvielen, zou ik volgende week duidelijk resultaat moeten hebben.
Bijkomend voordeel zou zijn: betere nachtrust en mooiere gladdere huid (en aangezien ik een heel slechte huid heb, hoop ik daar bijna nog meer op dan op het afvallen )
Ik heb me trouwens vandaag overal aan gehouden zoals opgeschreven!
Kreeg bij het koken vanmiddag wel neiging te gaan eten (k kookte vroeg) maar bedacht me dat het toch weer neerkwam op snel toegeven aan wat lekkers dat ik NU wilde hebben. En hoewel het dus om wortel ging, heb ik het niet genomen, want het was binnen de 2 uur. *sterk*
Een uur voor het eten heb ik een lepeltje olie gehad (jak )
Je eet 2x per dag een eetlepel olie (ik neem trouwens een dessertlepel, zo'n eetlepel vind ik wel veel) minimaal een uur voor en na het eten, en je valt met gemak kilo's af. Je krijgt namelijk minder trek en eet daardoor minder.
Ik ben erg benieuwd. Je kunt verder doen wat je altijd doet, maar gaat automatisch minder eten, is wat je verteld wordt. En je merkt het al binnen een paar dagen. Aangezien mensen er kilo's in weken van afvielen, zou ik volgende week duidelijk resultaat moeten hebben.
Bijkomend voordeel zou zijn: betere nachtrust en mooiere gladdere huid (en aangezien ik een heel slechte huid heb, hoop ik daar bijna nog meer op dan op het afvallen )
Ik heb me trouwens vandaag overal aan gehouden zoals opgeschreven!
Kreeg bij het koken vanmiddag wel neiging te gaan eten (k kookte vroeg) maar bedacht me dat het toch weer neerkwam op snel toegeven aan wat lekkers dat ik NU wilde hebben. En hoewel het dus om wortel ging, heb ik het niet genomen, want het was binnen de 2 uur. *sterk*
Een uur voor het eten heb ik een lepeltje olie gehad (jak )
Later is nu
dinsdag 29 januari 2008 om 19:08
Huh? Daar snap ik niks van Dream, van dat verhaal.
o: fruit 'n fibre
l: 3 br, 2 chocopasta en 1 pindakaas
t: klein bakje fruit 'n fibre (mijn nieuwe verslaving, niet zo handig)
a: bruine bonen met piccalilly, aardappelbolletjes uit de oven, beetje mayo. Ik had vis, maar dat was niet lekker. Kwark/yoghurt met honing toe. 3 handjes chocohagel gesnoept.
o: fruit 'n fibre
l: 3 br, 2 chocopasta en 1 pindakaas
t: klein bakje fruit 'n fibre (mijn nieuwe verslaving, niet zo handig)
a: bruine bonen met piccalilly, aardappelbolletjes uit de oven, beetje mayo. Ik had vis, maar dat was niet lekker. Kwark/yoghurt met honing toe. 3 handjes chocohagel gesnoept.
dinsdag 29 januari 2008 om 19:15
nee dream, ik snap er ook niet veel van. heb er ook nog nooit van gehoord.
Hier een goede dag. Ik had echt trek tijdens het eten koken en kwam haast in de verleiding om te gaan snaaien 9nooit boodschappen doen met honger, toch?), maar heb me kunnen inhouden.
O: 1 boterham met dun pindakaas, karnemlek'
T: appel
L: 3 boterhammen (2 20+kaas, 1 casselelrib), 3 mandarijntjes
T: 6 cashewnoten en komkommer
D: roerbakschotel van boerenkool, cashewnoten, kip en spekjes met rijst. ga zo nog evt een mineola of wat yoghurt eten.
Morgenochtend op de weegschaal, ben benieuwd!
Hier een goede dag. Ik had echt trek tijdens het eten koken en kwam haast in de verleiding om te gaan snaaien 9nooit boodschappen doen met honger, toch?), maar heb me kunnen inhouden.
O: 1 boterham met dun pindakaas, karnemlek'
L: 3 boterhammen (2 20+kaas, 1 casselelrib), 3 mandarijntjes
T: 6 cashewnoten en komkommer
D: roerbakschotel van boerenkool, cashewnoten, kip en spekjes met rijst. ga zo nog evt een mineola of wat yoghurt eten.
Morgenochtend op de weegschaal, ben benieuwd!
dinsdag 29 januari 2008 om 21:21
Ken de naam van dat dieet niet Dream, maar heb wel gehoord van dat olie verhaal... is het toevallig kokosolie?
Hier een aardig goede dag, ben druk geweest voor carnaval en dan neem ik weinig tijd voor eten/snaaien dat scheelt...
O: yoghurt met granaatappelpitjes
L: Yoghurt met pitjes (rest moest ook op) en 2 crackers (20+kaas en eiersalade) en 2 worstjes gesnoept
T: ehhh stukje donut van de proefschaal bij de appie en een truffel
A: rode kool, worstje met appel/uien jus en aardappeltjes en bak rauwkost en een stukje chocolade toe...
Zal zo eens een grote kom (lees: vaas) thee zetten en zien of ik het daarmee red vanavond...zou leuk zijn als er morgen hetzelfde op de weegschaal stond als gisteren...
Hier een aardig goede dag, ben druk geweest voor carnaval en dan neem ik weinig tijd voor eten/snaaien dat scheelt...
O: yoghurt met granaatappelpitjes
L: Yoghurt met pitjes (rest moest ook op) en 2 crackers (20+kaas en eiersalade) en 2 worstjes gesnoept
T: ehhh stukje donut van de proefschaal bij de appie en een truffel
A: rode kool, worstje met appel/uien jus en aardappeltjes en bak rauwkost en een stukje chocolade toe...
Zal zo eens een grote kom (lees: vaas) thee zetten en zien of ik het daarmee red vanavond...zou leuk zijn als er morgen hetzelfde op de weegschaal stond als gisteren...
dinsdag 29 januari 2008 om 21:42
Ik hoop dat er niet meer op de weegschaal staat dan vorige week woensdag. Maar ik weet het niet. Ik heb geen flauw idee hoeveel slechte invloed afgelopen vrijdag en zaterdag heeft gehad. Voor de rest is het eigenlijk prima gegaan. Misschien moet ik weer eens een tijdje de lijstjes op valtaf bij gaan houden, want ik heb niet zo'n goed beeld van de hoeveelheid kcals die ik nu naar binnenwerk. Vandaag natuurlijk chocopasta (dubbele boterham, dat wel) en pindakaas en dat is natuurlijk wel calorierijk.
woensdag 30 januari 2008 om 08:01
goedenmorgen
Hier 72,1. Ook niet om over te juichen dus, -0,1. Maar ik heb er in elk geval niets bij. Echt balen Meave!
Nee Meis, het gaat er juist om dat het smakeloos is, wat je tot je neemt, en dat is kokosolie niet. Op de één of andere manier houd je je hersens voor de gek. Ik snap de theorie ook niet, haha.
Hier 72,1. Ook niet om over te juichen dus, -0,1. Maar ik heb er in elk geval niets bij. Echt balen Meave!
Nee Meis, het gaat er juist om dat het smakeloos is, wat je tot je neemt, en dat is kokosolie niet. Op de één of andere manier houd je je hersens voor de gek. Ik snap de theorie ook niet, haha.
Later is nu