
Groupon: bedrijf kan niet leveren
maandag 8 augustus 2011 om 18:38
Ik ben benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben. Ik heb via Groupon een coupon gekocht voor de huur (midweek) van een kajuitzeilboot. Opvallend goedkoop (114 euro), was ook snel uitverkocht, maar ik was wel op tijd. Huurperiode van 16 juni tot 30 oktober, verder geen beperkingen vermeld.
Nu wilde ik vandaag reserveren (voor over twee weken), maar toen ik die datum noemde, begonnen ze hard te lachen bij de botenverhuurder. Voor de Groupon-deal hebben ze maar twee schepen beschikbaar, en de zomer kan je vergeten - althans, als je een Groupon deal hebt. Het wordt volgens de verhuurder dus op zijn vroegst oktober - maar dan niet in de herfstvakantie, want dan is er ook geen capaciteit.
Wat is jullie ervaring met Groupon? Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer liever verkoopt voor het volledige tarief, maar het lijkt me ook dat je dan een maximum moet bepalen voor het aantal Groupon-deals dat je aanbiedt?
Nu wilde ik vandaag reserveren (voor over twee weken), maar toen ik die datum noemde, begonnen ze hard te lachen bij de botenverhuurder. Voor de Groupon-deal hebben ze maar twee schepen beschikbaar, en de zomer kan je vergeten - althans, als je een Groupon deal hebt. Het wordt volgens de verhuurder dus op zijn vroegst oktober - maar dan niet in de herfstvakantie, want dan is er ook geen capaciteit.
Wat is jullie ervaring met Groupon? Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer liever verkoopt voor het volledige tarief, maar het lijkt me ook dat je dan een maximum moet bepalen voor het aantal Groupon-deals dat je aanbiedt?

maandag 8 augustus 2011 om 19:23

maandag 8 augustus 2011 om 19:23
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 19:05:
Nee, ze kunnen niet leveren: of beter gezegd, dat willen ze niet. Jij snapt ook best dat een ondernemer keuzes maakt Ze hebben wel boten, maar niet voor Groupon. In de aanbieding en op de coupon staat zonder verder voorbehoud: periode 16 juni t/m 30 oktober. Nergens op basis van beschikbaarheid? Er staat niet bij dat de week waarin de koper gaat zeilen wordt bepaald door de verhuurder. Bovendien: als je 50 deals deelt door twee boten, heb je 25 weken nodig. Die krijg je niet eens ondergebracht in de periode waarbinnen de deal geldig is. Van tevoren stond dus vast dat deze deal niet zou werken. Pas als verhuurder helemaal vol zit werkt de deal niet want dan moet hij nee verkopen. Nu niet is geen nee En dat de hele Groupon-deal maar twee boten omvat, hoorde ik pas vandaag van de verhuurder.Want eerder had hij voor die 50 verkochte coupons 50 boten tegelijkertijd beschikbaar?!?
Ik heb inderdaad inmiddels Groupon gebeld. Volgens hun info was er geen capaciteitstekort. Daar denkt de verhuurder dus anders over. Groupon overlegt nu verder met de verhuurder.
Het slechte nieuws:
12. Voor zover er niets anders aangegeven is, biedt de tegoedbon geen recht om een beroep te doen op prestaties of om goederen te verkrijgen op een bepaald tijdstip. Wij adviseren daarom het tijdstip voor het leveren van de prestatie individueel af te spreken met de partner.
In de voorwaarden van Groupon. Eigen schuld dikke bult dus.
Het goede nieuws:
13. Als er op de tegoedbon een geldigheidsduur vermeld is dan kan de tegoedbon alleen binnen deze geldigheidsduur bij de partner worden verzilverd. Wanneer de klant de tegoedbon niet binnen de geldigheidsduur verzilverd, kan de tegoedbon bij Groupon in het kader van de wettelijke verjaringstermijn tegen een betaling van administratiekosten ten bedrage van 15% van de koopprijs van de tegoedbon, maximaal echter 10 Euro, tegen andere tegoedbonnen tot aan het bedrag van de koopprijs van de geruilde tegoedbon worden ingeruild.
Voor een tientje kan je van de deal af.
Nee, ze kunnen niet leveren: of beter gezegd, dat willen ze niet. Jij snapt ook best dat een ondernemer keuzes maakt Ze hebben wel boten, maar niet voor Groupon. In de aanbieding en op de coupon staat zonder verder voorbehoud: periode 16 juni t/m 30 oktober. Nergens op basis van beschikbaarheid? Er staat niet bij dat de week waarin de koper gaat zeilen wordt bepaald door de verhuurder. Bovendien: als je 50 deals deelt door twee boten, heb je 25 weken nodig. Die krijg je niet eens ondergebracht in de periode waarbinnen de deal geldig is. Van tevoren stond dus vast dat deze deal niet zou werken. Pas als verhuurder helemaal vol zit werkt de deal niet want dan moet hij nee verkopen. Nu niet is geen nee En dat de hele Groupon-deal maar twee boten omvat, hoorde ik pas vandaag van de verhuurder.Want eerder had hij voor die 50 verkochte coupons 50 boten tegelijkertijd beschikbaar?!?
Ik heb inderdaad inmiddels Groupon gebeld. Volgens hun info was er geen capaciteitstekort. Daar denkt de verhuurder dus anders over. Groupon overlegt nu verder met de verhuurder.
Het slechte nieuws:
12. Voor zover er niets anders aangegeven is, biedt de tegoedbon geen recht om een beroep te doen op prestaties of om goederen te verkrijgen op een bepaald tijdstip. Wij adviseren daarom het tijdstip voor het leveren van de prestatie individueel af te spreken met de partner.
In de voorwaarden van Groupon. Eigen schuld dikke bult dus.
Het goede nieuws:
13. Als er op de tegoedbon een geldigheidsduur vermeld is dan kan de tegoedbon alleen binnen deze geldigheidsduur bij de partner worden verzilverd. Wanneer de klant de tegoedbon niet binnen de geldigheidsduur verzilverd, kan de tegoedbon bij Groupon in het kader van de wettelijke verjaringstermijn tegen een betaling van administratiekosten ten bedrage van 15% van de koopprijs van de tegoedbon, maximaal echter 10 Euro, tegen andere tegoedbonnen tot aan het bedrag van de koopprijs van de geruilde tegoedbon worden ingeruild.
Voor een tientje kan je van de deal af.


maandag 8 augustus 2011 om 19:31
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 18:58:
Het beroerde is dat verlengen niet zo realistisch is. Ik zie me niet echt in november op een zeilboot zitten, en als die verhuurder een beetje verstand heeft, geeft hij ook geen schepen mee als er meer wind staat dan 4 bf.
Nog zo'n huilie! Zeilpak aan, reven and go! Mooiweerzeiler.
Het beroerde is dat verlengen niet zo realistisch is. Ik zie me niet echt in november op een zeilboot zitten, en als die verhuurder een beetje verstand heeft, geeft hij ook geen schepen mee als er meer wind staat dan 4 bf.
Nog zo'n huilie! Zeilpak aan, reven and go! Mooiweerzeiler.

maandag 8 augustus 2011 om 19:31

maandag 8 augustus 2011 om 19:32
Wat lastig allemaal. Daarom koop ik eigenlijk nooit zulke dingen via groupon of wat dan ook want de kans is groot dat het niet kan op dagen dat je wilt gaan.
Ik had laatst een groupon gekocht voor een bepaald product dat ik dit weekend in wilde bestellen, stond niet meer op de site. Gelukkig was er storing en kon ik het vandaag nog bestellen maar had al bijna zoiets van nee het zal toch niet waar zijn omdat ik inderdaad ook niet altijd positieve verhalen hoor.
Ik had laatst een groupon gekocht voor een bepaald product dat ik dit weekend in wilde bestellen, stond niet meer op de site. Gelukkig was er storing en kon ik het vandaag nog bestellen maar had al bijna zoiets van nee het zal toch niet waar zijn omdat ik inderdaad ook niet altijd positieve verhalen hoor.

maandag 8 augustus 2011 om 19:37
Als je de Facebook pagina van Groupon kent, weet je dat er behoorlijk vaak wat mis gaat. Het probleem is wel dat dat meestal aan de bedrijven ligt en niet aan Groupon. Maar zij lossen dat altijd goed op, het is grappig om te lezen hoe mensen woedend iets op dat prikbord knallen en dan heel netjes worden geholpen en hun toon temperen. Goede dienstverlening.
Maar ja, heb dat dus ook met dat dure restaurant gehad. Werd ik aan de telefoon afgesnauwd dat ze in het weekend altijd vol zitten. Ja dahag, dan moet je in je deal zetten dat die niet in het weekend geldig is want dan koop ik 'm dus niet. En dat stond er niet. En hilarisch genoeg zag ik datzelfde restaurant maanden later WEER voorbijkomen met een deal. Wat wil je dan?
Maar ja, heb dat dus ook met dat dure restaurant gehad. Werd ik aan de telefoon afgesnauwd dat ze in het weekend altijd vol zitten. Ja dahag, dan moet je in je deal zetten dat die niet in het weekend geldig is want dan koop ik 'm dus niet. En dat stond er niet. En hilarisch genoeg zag ik datzelfde restaurant maanden later WEER voorbijkomen met een deal. Wat wil je dan?
maandag 8 augustus 2011 om 19:51
quote:borderwalk schreef op 08 augustus 2011 @ 19:00:
[...]
Maar het bedrijf kan toch leveren, alleen past het niet goed binnen jouw planning/verwachting?
Dat lijkt me niet dat het bedrijf kan leveren: als zij aangeven dat je een boot kan reserveren in de periode van x tot x, dan moeten ze ook kunnen waarmaken dat je die boot krijgt in die periode. Of dat nu begin x of eind x is. Als zij alleen kunnen bieden onder voorbehoud van aanwezigheid, beschikbaarheid oid, dan moeten ze dat vermelden in de voorwaarden.
Zo kan ik ook wel dealtjes leveren. Ik beloof iedereen die mij belt tussen maandag en vrijdag een miljoen en als ik dan gebelt wordt zeg ik gewoon dat alle miloenen al op zijn. Zo kan ik ook wel beloftes doen.
[...]
Maar het bedrijf kan toch leveren, alleen past het niet goed binnen jouw planning/verwachting?
Dat lijkt me niet dat het bedrijf kan leveren: als zij aangeven dat je een boot kan reserveren in de periode van x tot x, dan moeten ze ook kunnen waarmaken dat je die boot krijgt in die periode. Of dat nu begin x of eind x is. Als zij alleen kunnen bieden onder voorbehoud van aanwezigheid, beschikbaarheid oid, dan moeten ze dat vermelden in de voorwaarden.
Zo kan ik ook wel dealtjes leveren. Ik beloof iedereen die mij belt tussen maandag en vrijdag een miljoen en als ik dan gebelt wordt zeg ik gewoon dat alle miloenen al op zijn. Zo kan ik ook wel beloftes doen.
maandag 8 augustus 2011 om 19:55
Schouderklopje: er staat dat je de boot kunt huren tussen x en x. Dat kan ook, de botenboer kan best leveren, maar niet wanneer TO wil. Dat is jammer, maar meer niet. Lekker zeilen in oktober, TO.
Geldt dat niet ook voor de schoonheidsspecialisten, restaurants en andere deals die ik voorbij zie komen bij Groupon?
Geldt dat niet ook voor de schoonheidsspecialisten, restaurants en andere deals die ik voorbij zie komen bij Groupon?
Wat eten we vanavond?
maandag 8 augustus 2011 om 20:00
Onlangs had ik iets besteld via Groupon. Na betaling, via de mail wat vragen gesteld bij de aanbieder. Hier werd, ondanks div. pogingen, niet op gereageerd. Ik heb dit opgenomen met Groupon, vroegen me een week geduld te hebben ... nog niets. Ik heb Groupon gevraagd me het geld terug te storten, bestelling ongedaan te maken en dit hebben ze gedaan. Netjes afgehandeld!
maandag 8 augustus 2011 om 20:11
quote:makreel schreef op 08 augustus 2011 @ 19:55:
Schouderklopje: er staat dat je de boot kunt huren tussen x en x. Dat kan ook, de botenboer kan best leveren, maar niet wanneer TO wil. Dat is jammer, maar meer niet. Lekker zeilen in oktober, TO.
Dat is net zo'n kulargument hebben als een actie aanbieden die geboekt moet worden binnen een jaar en dan opbellen omdat je wil reserveren en dat diegene dan zegt dat die actie alleen maar op 23 juni geleverd kan worden. Alle overige 364 dagen niet. Maar he, wel onder het mom van een jaar, om je maar even het gevoel te geven dat je alle tijd hebt. Maar in werkelijkheid heb je maar 1 datum.
Nogmaals, aanbieden op basis van beschikbaarheid en anders gewoon leveren. Je wekt nl. de suggestie dat het in die periode kan op een nog nader door koper in te vullen dag. En die ruimte is er dus niet.
Schouderklopje: er staat dat je de boot kunt huren tussen x en x. Dat kan ook, de botenboer kan best leveren, maar niet wanneer TO wil. Dat is jammer, maar meer niet. Lekker zeilen in oktober, TO.
Dat is net zo'n kulargument hebben als een actie aanbieden die geboekt moet worden binnen een jaar en dan opbellen omdat je wil reserveren en dat diegene dan zegt dat die actie alleen maar op 23 juni geleverd kan worden. Alle overige 364 dagen niet. Maar he, wel onder het mom van een jaar, om je maar even het gevoel te geven dat je alle tijd hebt. Maar in werkelijkheid heb je maar 1 datum.
Nogmaals, aanbieden op basis van beschikbaarheid en anders gewoon leveren. Je wekt nl. de suggestie dat het in die periode kan op een nog nader door koper in te vullen dag. En die ruimte is er dus niet.
maandag 8 augustus 2011 om 20:14
Eensch met Schouderklopje.
Ik vrees echt dat dit de ondergang van Groupon gaat worden uiteindelijk, de deals worden steeds slechter (vandaag een hamburger van 12 naar 6 euro en dan verplicht reserveren van tevoren, muwahahahah), er zijn al zeker drie soortgelijke aanbieders en ze zijn compleet afhankelijk van derden die ze niet echt kunnen sturen.
Ik vrees echt dat dit de ondergang van Groupon gaat worden uiteindelijk, de deals worden steeds slechter (vandaag een hamburger van 12 naar 6 euro en dan verplicht reserveren van tevoren, muwahahahah), er zijn al zeker drie soortgelijke aanbieders en ze zijn compleet afhankelijk van derden die ze niet echt kunnen sturen.
maandag 8 augustus 2011 om 20:14
quote:makreel schreef op 08 augustus 2011 @ 19:55:
Geldt dat niet ook voor de schoonheidsspecialisten, restaurants en andere deals die ik voorbij zie komen bij Groupon?Jawel. Maar ik ga echt wel mijn geld terug eisen als je iets niet in redelijkheid kan boeken. Iets verkopen voor een bepaalde periode en dan vervolgens claimen dat alle data al bezet zijn is natuurlijk van de zotte. Dan is er gewoon ondercapaciteit.
Geldt dat niet ook voor de schoonheidsspecialisten, restaurants en andere deals die ik voorbij zie komen bij Groupon?Jawel. Maar ik ga echt wel mijn geld terug eisen als je iets niet in redelijkheid kan boeken. Iets verkopen voor een bepaalde periode en dan vervolgens claimen dat alle data al bezet zijn is natuurlijk van de zotte. Dan is er gewoon ondercapaciteit.
maandag 8 augustus 2011 om 21:26
Ik zie dat mijn vraag heel wat reacties losmaakt! Ik zie ook dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: mijn vraag was niet zozeer of ik een "lesje voor de volgende keer" nodig had, maar wel of er mensen waren die in een gelijksoortige situatie zijn geweest en hoe het toen afliep. Blijkbaar heeft niemand van de reageerders dit bij de hand gehad.
Het kan niet anders dan dat er meer kopers van deze deal in dezelfde situatie zitten, dat is een rekenkundig gegeven; als je maximale capaciteit het verhuren van twee boten gedurende 19 weken is, dan kun je die deal maximaal 38 keer verkopen, en niet 50. En dan gaan we ervan uit, dat de eerste verhuur direct twee dagen na de aanschaf van de coupon plaatsvindt en de laatste verhuur op 30 oktober. Dat is toch ook nauwelijks een realistisch scenario.
Het kan niet anders dan dat er meer kopers van deze deal in dezelfde situatie zitten, dat is een rekenkundig gegeven; als je maximale capaciteit het verhuren van twee boten gedurende 19 weken is, dan kun je die deal maximaal 38 keer verkopen, en niet 50. En dan gaan we ervan uit, dat de eerste verhuur direct twee dagen na de aanschaf van de coupon plaatsvindt en de laatste verhuur op 30 oktober. Dat is toch ook nauwelijks een realistisch scenario.

dinsdag 9 augustus 2011 om 12:25
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 21:26:
Ik zie dat mijn vraag heel wat reacties losmaakt! Ik zie ook dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: mijn vraag was niet zozeer of ik een "lesje voor de volgende keer" nodig had, maar wel of er mensen waren die in een gelijksoortige situatie zijn geweest en hoe het toen afliep. Blijkbaar heeft niemand van de reageerders dit bij de hand gehad.
Het kan niet anders dan dat er meer kopers van deze deal in dezelfde situatie zitten, dat is een rekenkundig gegeven; als je maximale capaciteit het verhuren van twee boten gedurende 19 weken is, dan kun je die deal maximaal 38 keer verkopen, en niet 50. En dan gaan we ervan uit, dat de eerste verhuur direct twee dagen na de aanschaf van de coupon plaatsvindt en de laatste verhuur op 30 oktober. Dat is toch ook nauwelijks een realistisch scenario.
Ten eerste zijn er niet zo veel van deze deals verkocht dat de kans groot is dat je iemand hier op Viva tegenkomt die dezelfde deal heeft gekocht. Ten tweede denk ik dat je over het algemeen kan zeggen dat niet elk treinkaartje/hotelcheque/grouponkortingsding ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Dit soort dingen zijn voor heel veel mensen impulsaankopen. Dat werkt Groupon ook in de hand door een teller bij de deals te zetten die laat zien hoe veel tijd je nog hebt. Binnen 24 uur moet je beslissen, anders ben je te laat. Als laatste staat het de verhuurder natuurlijk vrij om in het minder drukke seizoen (buiten de zomervakantie) 3 boten in te zetten waardoor hij de vraag wel makkelijk aan kan.
Ik ben het wel met je eens dat er bij had moeten staan dat het op basis van beschikbaarheid was oid. Als dat er niet bij staat zou je er vanuit moeten gaan dat je het kan boeken wanneer je wilt, binnen de aangegeven periode.
Ik zou het even afwachten en kijken wat Groupon doet. En anders zet je het op hun facebook. Blijkbaar zijn daar meer mensen te vinden die via Groupon deals sluiten.
Ik zie dat mijn vraag heel wat reacties losmaakt! Ik zie ook dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: mijn vraag was niet zozeer of ik een "lesje voor de volgende keer" nodig had, maar wel of er mensen waren die in een gelijksoortige situatie zijn geweest en hoe het toen afliep. Blijkbaar heeft niemand van de reageerders dit bij de hand gehad.
Het kan niet anders dan dat er meer kopers van deze deal in dezelfde situatie zitten, dat is een rekenkundig gegeven; als je maximale capaciteit het verhuren van twee boten gedurende 19 weken is, dan kun je die deal maximaal 38 keer verkopen, en niet 50. En dan gaan we ervan uit, dat de eerste verhuur direct twee dagen na de aanschaf van de coupon plaatsvindt en de laatste verhuur op 30 oktober. Dat is toch ook nauwelijks een realistisch scenario.
Ten eerste zijn er niet zo veel van deze deals verkocht dat de kans groot is dat je iemand hier op Viva tegenkomt die dezelfde deal heeft gekocht. Ten tweede denk ik dat je over het algemeen kan zeggen dat niet elk treinkaartje/hotelcheque/grouponkortingsding ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Dit soort dingen zijn voor heel veel mensen impulsaankopen. Dat werkt Groupon ook in de hand door een teller bij de deals te zetten die laat zien hoe veel tijd je nog hebt. Binnen 24 uur moet je beslissen, anders ben je te laat. Als laatste staat het de verhuurder natuurlijk vrij om in het minder drukke seizoen (buiten de zomervakantie) 3 boten in te zetten waardoor hij de vraag wel makkelijk aan kan.
Ik ben het wel met je eens dat er bij had moeten staan dat het op basis van beschikbaarheid was oid. Als dat er niet bij staat zou je er vanuit moeten gaan dat je het kan boeken wanneer je wilt, binnen de aangegeven periode.
Ik zou het even afwachten en kijken wat Groupon doet. En anders zet je het op hun facebook. Blijkbaar zijn daar meer mensen te vinden die via Groupon deals sluiten.

dinsdag 9 augustus 2011 om 15:06
quote:kaetje schreef op 09 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
Ten eerste zijn er niet zo veel van deze deals verkocht dat de kans groot is dat je iemand hier op Viva tegenkomt die dezelfde deal heeft gekocht. Ten tweede denk ik dat je over het algemeen kan zeggen dat niet elk treinkaartje/hotelcheque/grouponkortingsding ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Dit soort dingen zijn voor heel veel mensen impulsaankopen. Dat werkt Groupon ook in de hand door een teller bij de deals te zetten die laat zien hoe veel tijd je nog hebt. Binnen 24 uur moet je beslissen, anders ben je te laat. Als laatste staat het de verhuurder natuurlijk vrij om in het minder drukke seizoen (buiten de zomervakantie) 3 boten in te zetten waardoor hij de vraag wel makkelijk aan kan.
Ik ben het wel met je eens dat er bij had moeten staan dat het op basis van beschikbaarheid was oid. Als dat er niet bij staat zou je er vanuit moeten gaan dat je het kan boeken wanneer je wilt, binnen de aangegeven periode.
Ik zou het even afwachten en kijken wat Groupon doet. En anders zet je het op hun facebook. Blijkbaar zijn daar meer mensen te vinden die via Groupon deals sluiten.
Misschien was wel duidelijk vermeld dat het op basis van beschikbaarheid was?
Dat een actie in een bepaalde periode geldig is wil niet zeggen dat jij dan exact die dagen kunt boeken die jij wilt.
[...]
Ten eerste zijn er niet zo veel van deze deals verkocht dat de kans groot is dat je iemand hier op Viva tegenkomt die dezelfde deal heeft gekocht. Ten tweede denk ik dat je over het algemeen kan zeggen dat niet elk treinkaartje/hotelcheque/grouponkortingsding ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Dit soort dingen zijn voor heel veel mensen impulsaankopen. Dat werkt Groupon ook in de hand door een teller bij de deals te zetten die laat zien hoe veel tijd je nog hebt. Binnen 24 uur moet je beslissen, anders ben je te laat. Als laatste staat het de verhuurder natuurlijk vrij om in het minder drukke seizoen (buiten de zomervakantie) 3 boten in te zetten waardoor hij de vraag wel makkelijk aan kan.
Ik ben het wel met je eens dat er bij had moeten staan dat het op basis van beschikbaarheid was oid. Als dat er niet bij staat zou je er vanuit moeten gaan dat je het kan boeken wanneer je wilt, binnen de aangegeven periode.
Ik zou het even afwachten en kijken wat Groupon doet. En anders zet je het op hun facebook. Blijkbaar zijn daar meer mensen te vinden die via Groupon deals sluiten.
Misschien was wel duidelijk vermeld dat het op basis van beschikbaarheid was?
Dat een actie in een bepaalde periode geldig is wil niet zeggen dat jij dan exact die dagen kunt boeken die jij wilt.
dinsdag 9 augustus 2011 om 15:30
dinsdag 9 augustus 2011 om 15:31
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 21:26:
Ik zie dat mijn vraag heel wat reacties losmaakt! Ik zie ook dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: mijn vraag was niet zozeer of ik een "lesje voor de volgende keer" nodig had, maar wel of er mensen waren die in een gelijksoortige situatie zijn geweest en hoe het toen afliep. Blijkbaar heeft niemand van de reageerders dit bij de hand gehad.
Ik heb in januari via Groupon een schoonmaker "besteld". Aanbieder had er niet aan gedacht om een max te zetten op het aantal deals. Geloof dat er meer dan 3000 deals verkocht waren. Binnen 2 dagen kwam er een e-mail van Groupon dat de deal verlengd was (i.p.v. tot juli, kon je nu een afspraak maken tot januari 2012). Toen ik 1 week na het kopen van de deal (in januari) de schoonmaker belde om een afspraak te maken, vertelde hij dat ik in juli(!!) terug kon bellen voor het maken van een afspraak.
Een paar weken later een e-mail van Groupon: de aanbieder kon het aantal deals niet aan en pleegde contractbreuk. Iedereen kreeg zijn geld terug.
Maar zoals een paar anderen ook al hebben gezegd, in jouw geval kan de aanbieder wel leveren. Dus ik zou er niet van uitgaan dat mijn verhaal ook voor jou geldt.
Ik zie dat mijn vraag heel wat reacties losmaakt! Ik zie ook dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: mijn vraag was niet zozeer of ik een "lesje voor de volgende keer" nodig had, maar wel of er mensen waren die in een gelijksoortige situatie zijn geweest en hoe het toen afliep. Blijkbaar heeft niemand van de reageerders dit bij de hand gehad.
Ik heb in januari via Groupon een schoonmaker "besteld". Aanbieder had er niet aan gedacht om een max te zetten op het aantal deals. Geloof dat er meer dan 3000 deals verkocht waren. Binnen 2 dagen kwam er een e-mail van Groupon dat de deal verlengd was (i.p.v. tot juli, kon je nu een afspraak maken tot januari 2012). Toen ik 1 week na het kopen van de deal (in januari) de schoonmaker belde om een afspraak te maken, vertelde hij dat ik in juli(!!) terug kon bellen voor het maken van een afspraak.
Een paar weken later een e-mail van Groupon: de aanbieder kon het aantal deals niet aan en pleegde contractbreuk. Iedereen kreeg zijn geld terug.
Maar zoals een paar anderen ook al hebben gezegd, in jouw geval kan de aanbieder wel leveren. Dus ik zou er niet van uitgaan dat mijn verhaal ook voor jou geldt.

dinsdag 9 augustus 2011 om 17:01
Ik heb iets soortgelijks gehad met een schoonmaakbedrijf, dat ook pas na meer dan een half jaar zou kunnen. Ik heb Groupon gebeld en zonder enig probleem mijn geld terug gekregen!
Bij dit soort gevallen van overbelasting doen ze dat ook na de termijn van 7 dagen waa binnen je sowieso altijd je geld terugkrijgt. Heel coulant.
Overigens ook een keer bij de kapper gehad dat ze boos waren omdat ik 2 bonnen had gekocht 'want dat was natuurlijk niet de bedoeling'. Terwijl het wel kon. En de keer erna had dezelfde kapper dezelfde deal maar mocht mijn man zijn bon niet gebruiken van hun omdat hij al klant was... Belachelijk! (ook geld terug gekregen geloof ik maar weet niet zeker)
Dus voor ondernemers zijn de voorwaarden en gevolgen niet altijd duidelijk. Die schoonmakers waren zwaar overbelast. Er zijn ook al veel ondernemers failliet aan gegaam, google maar eens...
Bij dit soort gevallen van overbelasting doen ze dat ook na de termijn van 7 dagen waa binnen je sowieso altijd je geld terugkrijgt. Heel coulant.
Overigens ook een keer bij de kapper gehad dat ze boos waren omdat ik 2 bonnen had gekocht 'want dat was natuurlijk niet de bedoeling'. Terwijl het wel kon. En de keer erna had dezelfde kapper dezelfde deal maar mocht mijn man zijn bon niet gebruiken van hun omdat hij al klant was... Belachelijk! (ook geld terug gekregen geloof ik maar weet niet zeker)
Dus voor ondernemers zijn de voorwaarden en gevolgen niet altijd duidelijk. Die schoonmakers waren zwaar overbelast. Er zijn ook al veel ondernemers failliet aan gegaam, google maar eens...