Groupon: bedrijf kan niet leveren
maandag 8 augustus 2011 om 18:38
Ik ben benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben. Ik heb via Groupon een coupon gekocht voor de huur (midweek) van een kajuitzeilboot. Opvallend goedkoop (114 euro), was ook snel uitverkocht, maar ik was wel op tijd. Huurperiode van 16 juni tot 30 oktober, verder geen beperkingen vermeld.
Nu wilde ik vandaag reserveren (voor over twee weken), maar toen ik die datum noemde, begonnen ze hard te lachen bij de botenverhuurder. Voor de Groupon-deal hebben ze maar twee schepen beschikbaar, en de zomer kan je vergeten - althans, als je een Groupon deal hebt. Het wordt volgens de verhuurder dus op zijn vroegst oktober - maar dan niet in de herfstvakantie, want dan is er ook geen capaciteit.
Wat is jullie ervaring met Groupon? Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer liever verkoopt voor het volledige tarief, maar het lijkt me ook dat je dan een maximum moet bepalen voor het aantal Groupon-deals dat je aanbiedt?
Nu wilde ik vandaag reserveren (voor over twee weken), maar toen ik die datum noemde, begonnen ze hard te lachen bij de botenverhuurder. Voor de Groupon-deal hebben ze maar twee schepen beschikbaar, en de zomer kan je vergeten - althans, als je een Groupon deal hebt. Het wordt volgens de verhuurder dus op zijn vroegst oktober - maar dan niet in de herfstvakantie, want dan is er ook geen capaciteit.
Wat is jullie ervaring met Groupon? Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer liever verkoopt voor het volledige tarief, maar het lijkt me ook dat je dan een maximum moet bepalen voor het aantal Groupon-deals dat je aanbiedt?
dinsdag 9 augustus 2011 om 17:06

dinsdag 9 augustus 2011 om 17:32
Wij zijn een keer via Groupon uit eten geweest en dat was echt prima geregeld. Geen enkel probleem om te boeken. Dus tot zover heb ik zelf geen klachten.
Ik kan me wel voorstellen dat Groupon problemen kan krijgen door ondernemers die hun eigen interpretatie loslaten op de deal en soms dus inderdaad maar wat aanrommelen.
Ik kan me wel voorstellen dat Groupon problemen kan krijgen door ondernemers die hun eigen interpretatie loslaten op de deal en soms dus inderdaad maar wat aanrommelen.
woensdag 10 augustus 2011 om 10:45
Bericht gekregen van Groupon - bedrijf wil niet leveren aan Groupon klanten, en verhuurt bij nader inzien liever voor de volledige prijs of anders maar helemaal niet. Alle vouchers worden nu ingetrokken en de kopers krijgen hun geld terug (en niemand van de Grouponklanten gaat dus nog varen).
Wat nieuw is voor mij, is dat een ondernemer dus ook later nog kan besluiten om toch maar niet te leveren omdat hij het toch niet de moeite waard vindt - nadat de aanbieding al is gepubliceerd en verkocht. Dat je al hebt betaald, betekent dus niet dat het bedrijf ook echt gaat leveren.
Ik heb er wel genoeg tijd in gestoken dus ik zal niet verder proberen om alsnog die boot te krijgen. Met Groupon ben ik ook wel klaar.
Wat nieuw is voor mij, is dat een ondernemer dus ook later nog kan besluiten om toch maar niet te leveren omdat hij het toch niet de moeite waard vindt - nadat de aanbieding al is gepubliceerd en verkocht. Dat je al hebt betaald, betekent dus niet dat het bedrijf ook echt gaat leveren.
Ik heb er wel genoeg tijd in gestoken dus ik zal niet verder proberen om alsnog die boot te krijgen. Met Groupon ben ik ook wel klaar.
woensdag 10 augustus 2011 om 10:56
Ik denk dat dit toch de beste oplossing is voor iedereen. Inderdaad wel raar dat de ondernemer er zomaar vanaf kan maar ik denk dat Groupon gewoon voor de makkelijkste weg kiest. Als ze dat niet doen kunnen ze met al die mensen die die bon gekocht hebben discussies gaan voeren over iets waar zij niets aan kunnen doen.
woensdag 10 augustus 2011 om 19:25
quote:indyy schreef op 09 augustus 2011 @ 17:06:
Ik heb ook een keer zoiets gehad ook via groupon. Kon steeds niet boeken, zelfs aangeboden bij te betalen voor een "datum" dat ik kon. Mocht ook niet, nu issie verlopen en ben dus niet geweest, lekker *** ik bestel dus nooit meer via die site!Heb je toen contact opgenomen met Groupon? In dat geval had je waarschijnlijk nog wel je geld terug kunnen krijgen. Ik heb in ieder geval wel goede ervaringen met Groupon. Ik had een keer een bon voor een fotoshoot gekocht maar de fotograaf reageerde in 1e instantie niet op mijn mail. Toen contact gezocht met Groupon en toen zou ik, als fotograaf niet zou reageren, na een week mijn geld terug kunnen krijgen van Groupon. Gelukkig is de shoot gewoon doorgegaan, maar ik vond dat toen wel netjes van Groupon.
Ik heb ook een keer zoiets gehad ook via groupon. Kon steeds niet boeken, zelfs aangeboden bij te betalen voor een "datum" dat ik kon. Mocht ook niet, nu issie verlopen en ben dus niet geweest, lekker *** ik bestel dus nooit meer via die site!Heb je toen contact opgenomen met Groupon? In dat geval had je waarschijnlijk nog wel je geld terug kunnen krijgen. Ik heb in ieder geval wel goede ervaringen met Groupon. Ik had een keer een bon voor een fotoshoot gekocht maar de fotograaf reageerde in 1e instantie niet op mijn mail. Toen contact gezocht met Groupon en toen zou ik, als fotograaf niet zou reageren, na een week mijn geld terug kunnen krijgen van Groupon. Gelukkig is de shoot gewoon doorgegaan, maar ik vond dat toen wel netjes van Groupon.
donderdag 11 augustus 2011 om 14:33
Nog even de afsluiting: een mailtje gekregen van de verhuurder. Er zijn wel boten, ook in de periode dat we willen, maar dan komt er 121 euro bij. Daarmee ben je er niet. Je moet een CWO2 diploma kunnen tonen (stond niet vermeld bij de aanbieding). Voor wie dat niet heeft is zeilles tijdens de huur verplicht. Dat kost je 150 euro per dag. Op de site stond 100, maar we zijn met z'n tweeen en dan kost het meer.
Zo'n weekje kost je dus 1000 euro, in plaats van 114.
Nou wacht ik op de terugbetaling.
Zo'n weekje kost je dus 1000 euro, in plaats van 114.
Nou wacht ik op de terugbetaling.
donderdag 11 augustus 2011 om 18:09
Toch vind ik dit niet helemaal juist. Voor mij klinken sommige dingen te goed om waar te zijn dus die koop ik niet. Ik heb wel hier in de stad bij een restaurant gegeten waar ik normaal nooit heen ga, want te duur, en het was absoluut fantastisch. Ook andere dingen via Groupon gekocht en die gingen ook goed. Er zullen best dingen fout gaan, maar al die dingen die goed gaan hoor je niet. En dat vind ik wel jammer. Ook omdat het voor bedrijven een goede manier is om zichzelf te promoten (ben ik ooit ruimer bij kas dan ga ik zeker terug naar het restaurant en in de tussentijd kan ik het mijn meer verdienende vrienden zeker aanraden). Sommige bedrijven worden hebberig en zetten geen maximum aan de deal en dan krijg je problemen.
Met restaurantdeals informeer ik ook altijd per e-mail bij het restaurant of ik op een bepaalde dag terecht kan omdat ik anders de deal niet koop. Misschien een ideetje?
Met restaurantdeals informeer ik ook altijd per e-mail bij het restaurant of ik op een bepaalde dag terecht kan omdat ik anders de deal niet koop. Misschien een ideetje?