file naar amsterdam ?!
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:13
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik kan stage lopen bij Artis dierentuin, ik woon zelf niet in amsterdam maar in de buurt van Rotterdam, ben wel van plan gewoon elke dag weer naar huis te gaan na mijn stage. Met het openbaar vervoer is het ruim 1,5 á 2 uur reizen, ik zit er over te denken om gewoon met de auto te gaan, veel makkelijker, en sneller, mits er geen lange files staan. Weet iemand hoe dat zit 's morgens rond 7 uur vanaf rotterdam naar amsterdam (via utrecht of den haag of binnen door?) en aan het einde van de middag rond 17.00 uur weet terug van A'dam naar R'dam?? de stage periode is nog niet vastgelegd, zou de zomer vakantie beter zijn om files te vermijden?
Groetjes
Ik heb een vraagje.
Ik kan stage lopen bij Artis dierentuin, ik woon zelf niet in amsterdam maar in de buurt van Rotterdam, ben wel van plan gewoon elke dag weer naar huis te gaan na mijn stage. Met het openbaar vervoer is het ruim 1,5 á 2 uur reizen, ik zit er over te denken om gewoon met de auto te gaan, veel makkelijker, en sneller, mits er geen lange files staan. Weet iemand hoe dat zit 's morgens rond 7 uur vanaf rotterdam naar amsterdam (via utrecht of den haag of binnen door?) en aan het einde van de middag rond 17.00 uur weet terug van A'dam naar R'dam?? de stage periode is nog niet vastgelegd, zou de zomer vakantie beter zijn om files te vermijden?
Groetjes
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:28
Leuk zeg! Wat voor stage ga je lopen? Ik heb zelf een aantal jaar bij artis gewerkt en onlangs de opleiding voor vrijwilliger gedaan.
Maar goed, on topic, file staat er inderdaad altijd. Als niet bij Amsterdam, dan wel bij Rotterdam...
Maar goed, on topic, file staat er inderdaad altijd. Als niet bij Amsterdam, dan wel bij Rotterdam...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:30
Is het van deur tot deur 2 uur, ik woon in het zuiden maar voor ons is het zelfs geen 2 uur van deur tot deur dus even goed checken.
File's staan er altijd, rijdt regelmatig voor werk naar Den Haag en zeker door Den Haag is een hell en dat is maar een klein stukje. qua kilometers is het niet veel maar denk dat je ondanks de lange reistijd toch wat comfortabeler reist met de trein-metro-tram dan met de auto.
Veel plezier in ieder geval op je stage
File's staan er altijd, rijdt regelmatig voor werk naar Den Haag en zeker door Den Haag is een hell en dat is maar een klein stukje. qua kilometers is het niet veel maar denk dat je ondanks de lange reistijd toch wat comfortabeler reist met de trein-metro-tram dan met de auto.
Veel plezier in ieder geval op je stage
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:36
Dank jullie voor de reacties alvast:)
@ VickyP: ik ga stage lopen (dierverzorging) bij de californische zeeleeuwen, heb er erg zin in hihi. Waar heb jij gewerkt in Artis?
Ik heb even gekeken, de Fyra is een optie, die is redelijk snel, alleen komt alleen op a'dam centraal aan, dus van daar uit zou ik met de bus moeten gaan, das 12 minuten extra..openbaar kost wel meer als dat ik met de auto zou gaan..korte file vind ik opzich geen probleem, maar een half uur stil staan in de file is niet te doen.
@ VickyP: ik ga stage lopen (dierverzorging) bij de californische zeeleeuwen, heb er erg zin in hihi. Waar heb jij gewerkt in Artis?
Ik heb even gekeken, de Fyra is een optie, die is redelijk snel, alleen komt alleen op a'dam centraal aan, dus van daar uit zou ik met de bus moeten gaan, das 12 minuten extra..openbaar kost wel meer als dat ik met de auto zou gaan..korte file vind ik opzich geen probleem, maar een half uur stil staan in de file is niet te doen.
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:38
Ik moet ook iedere dag een flink eind rijden door de randstad. In de zomerperiode rijdt het wel door en ben ik er van deur tot deur binnen een uur. Met de trein zou ik er een uur en 45 minuten over doen. Mijn stelregel is dat zolang ik er in de file niet langer dan 1 uur en 45 minuten over doe, het autorijden qua tijd loont. Ik heb ook een parkeerkaart en reiskosten worden 100% vergoed.
Hoe lang ga je stage lopen? Voor een afgebakende periode zou ik me namelijk over die frustratie heen kunnen zetten.
Tijdens mijn stage kon ik overigens door de week 3 dagen in het studentenhuis van een vriendin overnachten. Misschien ook nog een optie?
En tot slot: kun je trouwens geen stage lopen in Blijdorp
Hoe lang ga je stage lopen? Voor een afgebakende periode zou ik me namelijk over die frustratie heen kunnen zetten.
Tijdens mijn stage kon ik overigens door de week 3 dagen in het studentenhuis van een vriendin overnachten. Misschien ook nog een optie?
En tot slot: kun je trouwens geen stage lopen in Blijdorp
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:42
Filevrij van Rotterdam naar Amsterdam is een illusie, tenzij je nachtdiensten draait. Nu is het nog niet zo heel druk op de weg maar over een week of twee is zo ongeveer iedereen weer terug van vakantie. Mischien krijg je een indruk als je iedere ochtend en avond een kijkje neemt op www.vananaarbeter.nl
verba volant, scripta manent.
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:49
Ja de files zijn lang, je staat gewoon het grootste deel vast of rijdt langzaam. Verkijk je niet de op kosten van autorijden in de file, dan verbruik je veel meer brandstof.
Artis is echt heel makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Dat kleine stukje met de tram vanaf CS leg je echt vele malen sneller af dan in de spits van de rand van de stad naar Artis.
Artis is echt heel makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Dat kleine stukje met de tram vanaf CS leg je echt vele malen sneller af dan in de spits van de rand van de stad naar Artis.
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:55
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:56