file naar amsterdam ?!

09-08-2011 11:13 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik kan stage lopen bij Artis dierentuin, ik woon zelf niet in amsterdam maar in de buurt van Rotterdam, ben wel van plan gewoon elke dag weer naar huis te gaan na mijn stage. Met het openbaar vervoer is het ruim 1,5 á 2 uur reizen, ik zit er over te denken om gewoon met de auto te gaan, veel makkelijker, en sneller, mits er geen lange files staan. Weet iemand hoe dat zit 's morgens rond 7 uur vanaf rotterdam naar amsterdam (via utrecht of den haag of binnen door?) en aan het einde van de middag rond 17.00 uur weet terug van A'dam naar R'dam?? de stage periode is nog niet vastgelegd, zou de zomer vakantie beter zijn om files te vermijden?

Groetjes
Maar mag je gratis op het parkeerterrein parkeren? Reken anders op zo'n 4 euro parkeren per uur.
heeft niemand ervaring met binnendoor rijden via waddinxveen/boskoop/alphen a/d rijn ? zo rijden wij vaak als we naar schiphol gaan, das een rustige weg, maar ik weet niet hoe dat smorgens is hihi, uiteindelijk kom je met die weg op de snelweg uit, waar je klein stukje over moet..dan zit je in a'dam
Duffej, ik denk dat je het gewoon moet gaan uitproberen. Als je na een week autorijden de files te erg vindt kan je toch altijd overstappen naar de trein?
Dat is waar! ik ga ook even uitproberen wat beter kan, persoonlijk kies ik liever de auto, vind openbaar vervoer echt verschrikkelijk, maar als dat een betere optie zou zijn zou ik daar voor kiezen..even uitproberen dus
Wat je ook kunt doen, is een ov fiets abbo nemen, dan fiets je gewoon vanaf a'dam centraal, stuk sneller dan met de bus of tram. Of je zet een oude fiets neer in amsterdam, dat kan natuurlijk ook...
quote:Bagheera schreef op 09 augustus 2011 @ 11:56:

Maar mag je gratis op het parkeerterrein parkeren? Reken anders op zo'n 4 euro parkeren per uur.

Werknemers volgens mij wel hoor.

Ik heb daar jaren in de horeca gewerkt, met als voornaamste doel vriendjes maken met de verzorgers Dat is wat overdreven, maar heb wel veel verzorgers leren kennen en daardoor ook de dieren. Als dezelfde mensen er nog werken, zijn de verzorgers van de zeeleeuwen leuke mensen!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Je kan je auto op 1 van de P+R terreinen parkeren aan de rand van de stad voor 5 euro per dag (kan een euro duurder zijn). Dan krijg je een ov kaart, daarmee kan je je reis vervolgen.
haha een goeie zet Vicky!! vriendjes maken met de verzorgers is natuurlijk belangrijk als je graag de dierenverzorging in wilt het is al moeilijk genoeg om binnen te komen dus je moet alles op alles zetten.. wil je ook iets met dieren doen ?
quote:duffiej schreef op 09 augustus 2011 @ 11:58:

heeft niemand ervaring met binnendoor rijden via waddinxveen/boskoop/alphen a/d rijn ? zo rijden wij vaak als we naar schiphol gaan, das een rustige weg, maar ik weet niet hoe dat smorgens is hihi, uiteindelijk kom je met die weg op de snelweg uit, waar je klein stukje over moet..dan zit je in a'dam

Bedoel je via de N11? En dan via de A4 verder?

Ik zou A12, A2 rijden naar Amsterdam, tenzij het heel erg om is voor je om op de A12 te komen.
N 207 is de weg die ik bedoel..A12 en A2 kan ook, maakt in principe niet echt uit of via utrecht of den haag zou gaan..
Aha, de N207. Die neem ik alleen als de A4 erg vast staat, want ik vind het minder snel doorrijden (rotondes, stoplichten, etc).
jah daar heb je gelijk in, volgens google duurt het 10 minuten langer, maar het rijdt wel door (denk ik)
Je moet er wel rekening mee houden dat sluipwegen vaak op bepaalde tijden zijn afgesloten voor doorgaand verkeer, rij een keer zo'n sluiproute buiten de spitsuren, dan zie je vanzelf of er borden staan.
verba volant, scripta manent.
quote:duffiej schreef op 09 augustus 2011 @ 12:20:

haha een goeie zet Vicky!! vriendjes maken met de verzorgers is natuurlijk belangrijk als je graag de dierenverzorging in wilt het is al moeilijk genoeg om binnen te komen dus je moet alles op alles zetten.. wil je ook iets met dieren doen ?Als ik geen verpleegkundige was geworden had ik daar misschien wel voor gekozen ja. Het lijkt me dan vooral leuk om in een dierentuin te werken, maar daar is niet veel werk in volgens mij. Maakt (voor mij dan) ook niet uit, ben blij met mijn huidige baan!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik rijd doordeweeks elke dag van Schiphol naar Den Haag. Ik stap 's morgens rond 07.00 uur in de auto en rijd daar dan binnen 30-40 minuten naar toe. Als ik iets later ga, dan sta ik standaard vast op de A4. Aan de andere kant richting Amsterdam staat het dan ook vaak standaard vast. In de middag is het weer precies het zelfde verhaal. Gemiddeld moet je rekening houden met ongeveer 20 minuten op de A4. Daar komt nog file bij op de Ring A10 en A12. Gemiddeld sta je dus per enkele keer gemiddeld 45 minuten in de file.

Ik denk dat je sneller uit bent met de Fyra. Je bent dan binnen 45 minuten van Rotterdam CS op Amsterdam Centraal. Daar kan je niet tegenop rijden met de auto.
anoniem_113575 wijzigde dit bericht op 09-08-2011 13:29
Reden: typo
% gewijzigd
Over de N207. Dat rijdt niet echt lekker door met alle stoplichten. Als je er eenmaal één tegen hebt, dan heb je ze allemaal tegen. Je moet dan nog steeds een stuk over A4 en A10. Daar kan het soms goed vastlopen. Veel sluiproutes zijn er daar niet meer en ben je sneller uit door gewoon aan te schuiven.
Serieus. Ik denk dat je na 1 dag de auto al zat bent. Denk je nou echt dat niemand anders aan sluiproutes/binnenwegen heeft gedacht? Dat je de eerste bent die de weg opgaat?

Pak gewoon de fyra, kan je ook nog lekker een boekie lezen.
quote:duffiej schreef op 09 augustus 2011 @ 12:28:

jah daar heb je gelijk in, volgens google duurt het 10 minuten langer, maar het rijdt wel door (denk ik)Geloof me, die N207 staat ook vast in de spits. En al die stoplichten zijn reuze irritant!
pak gewoon tram 9
Nou me stage periode staat vast, einde van het jaar 2012, dus geen zomervakantie. ik heb gevraagd hoe het met auto's zit, maar door verbouwing kunnen ze niet garanderen dat er plek is helaas, dus of ik zou met de auto moeten en dan bij een P+R parkeerplaats en dan met de tram of iets naar artis, of gewoon met trein gaan en dan met bus of tram naar artis..
Je bent met de trein sneller dan met de auto, ook met sluipwegen. Zet een oude fiets neerbij Amsterdam CS en je bent binnen 5 minuten bij de Artis. Parkeren in Amsterdam is een drama en hartstikke duur. Je doet er ook lang over om de stad helemaal in te rijden. Toen ik nog in hartje centrum woonde duurde het in spits al snel ruim een half uur extra reistijd, enkele reis wel te verstaan....
Rotterdam Amsterdam is altijd file. Welke richting je ook neemt. Dus heen en terug in de file. Moet er niet aan denken....
5 minuten van CS naar Artis op de fiets? Nou, ik fiets snel, maar dat haal ik niet hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven