Robot stofzuiger

09-08-2011 12:49 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander onderwerp (schoonmaken) zei iemand (Captain_Obvious) dat zij thuis een robot stofzuiger hadden ivm huisdieren. Nu ken ik die van een jaar of 10 geleden en toen hadden die dingen veel kinderziektes en waren ze dus niet echt ideaal in gebruik. Ik heb me er verder nooit meer in verdiept maar nu ik het zag langskomen, vroeg ik me af hoe het er tegenwoordig mee staat. Ik ben dus benieuwd naar gebruikerservaringen.
Een robotstofzuiger?

Toppunt van gemakzucht.

Een robotstofzuiger gaat niet in kleine hoekjes, onder de bank, achter de kast enzovoort. Als je een huiskamer hebt ter grootte van een voetbalveld is een robotstofzuiger handig. Maar niet voor de gemiddelde doorzonwoning.
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 12:52:

Een robotstofzuiger gaat niet in kleine hoekjes, onder de bank, achter de kast enzovoort.

Ik ook niet.

Ik ken iemand wier ouders zo'n ding hebben(/hadden?). Daar waren ze volgens mij wel tevreden over.

Het lijkt mij echt heel chill.
Liever elitair dan een pauper!
Dan is de bank niet hoog genoeg, ligt niet aan de robot.
Lijkt mij handig, als ie ook over drempel heen gaat, de trap op enz. Maar dat is voorlopig een droom.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:35
Reden: daarom
% gewijzigd
Hij valt ook niet van de trap als je hem boven aan zou zetten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me wel leuk om is te kopen als ik er geld voor over heb.

En als hij er onder past gaat hij volgens mij gewoon onder de kast en bank.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:35
% gewijzigd
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 13:04:

Zijn er ook robot stofzuigers met hepa filter ?wat is een hepa filter? (ben nu te lui om te googlen en als ik het niet weet, dan zijn er vast wel meer lezers die het niet kennen en dan is het handig om hier in het forum de info te zetten).
quote:elina81 schreef op 09 augustus 2011 @ 12:59:

Dan is de bank niet hoog genoeg, ligt niet aan de robot.Oh ik dacht altijd dat zo'n ding alleen de grote oppervlaktes deed.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:36
% gewijzigd
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 12:52:een robotstofzuiger? Toppunt van gemakzucht.

Is een robotstofzuiger hebben gemakzuchtiger dan een werkster hebben dan? Of is dat ook een teken van slechtevrouwigheid?

Ik heb twee katten en heb zelf geen tijdzin om vaak te stofzuigen. En mijn banken en kasten zijn hoog genoeg voor zo'n ding om eronder te komen. Dus als ie daar dan niet tot in de eeuwigheid onder blijft hangen maar ook weer verder gaat, lijkt het mij wel wat.
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 12:52:

Een robotstofzuiger gaat niet in kleine hoekjes,Wel hoor.quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 12:52:

onder de bankWel hoor.quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 12:52:

Als je een huiskamer hebt ter grootte van een voetbalveld is een robotstofzuiger handig. Maar niet voor de gemiddelde doorzonwoning.

Wel hoor.

Mijne heeft een borsteltje waarmee ie de hoekjes meepakt, sensoren zodat ie overal langs en onder kan, en zo lang ie onder de bank past qua hoogte (die van mij is 7,5 cm hoog), gaat ie onder de bank ook. Nee, hij gaat niet de meubels verschuiven voor je maar dat doe ik zelf ook nooit

Wij gebruiken alleen nog maar de robot. Heel sporadisch pakken we de gewone stofzuiger.

Anders kijk ff: http://www.youtube.com/watch?v=D0DEPpFL9OY
Ik heb niks gezegd
quote:Zanne schreef op 09 augustus 2011 @ 13:25:

Ik heb niks gezegd Jeej
Oh en hij laadt zichzelf op. En die van mij is programmeerbaar, dus hij stofzuigt als wij er niet zijn
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:37
% gewijzigd
quote:Captain_Obvious schreef op 09 augustus 2011 @ 13:24:

[...]

Wel hoor.

[...]

Wel hoor.

[...]

Wel hoor.

Mijne heeft een borsteltje waarmee ie de hoekjes meepakt, sensoren zodat ie overal langs en onder kan, en zo lang ie onder de bank past qua hoogte (die van mij is 7,5 cm hoog), gaat ie onder de bank ook. Nee, hij gaat niet de meubels verschuiven voor je maar dat doe ik zelf ook nooit

Wij gebruiken alleen nog maar de robot. Heel sporadisch pakken we de gewone stofzuiger.

Anders kijk ff: http://www.youtube.com/watch?v=D0DEPpFL9OYHoe reageren je katten erop?
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 13:08:

En gaan ze ook over een drempeltje?

Ligt aan de hoogte van het drempeltje. Ik heb bijvoorbeeld drempels die van de ene kant hoger zijn dan van de andere, en daar komt ie wel af, maar niet meer op.

Even gemeten: 2.5 cm redt ie wel als het in 'stukjes' gaat (dus een soort minitrapje zeg maar), niet als ie er in één keer tegenop moet.
quote:GiB schreef op 09 augustus 2011 @ 13:29:

[...]

Hoe reageren je katten erop?

De eerste twee keer waren ze er bang voor, nu botst de stofzuiger af en toe tegen ze op en gaan ze geërgerd aan de kant

Stofzuiger heeft trouwens een sensor waarmee ie ziet of ie in de buurt van dingen komt, en een bumper, dus dan remt ie af en tikt ie zachtjes tegen dingen aan ipv hard. (Werkt alleen niet bij heel erg zwart want dat 'ziet' de sensor niet).
ach ja, 2 van de 3 van onze katten zijn ook al bnag voor de gewone stofzuiger dus wat dat betreft gaan zij er niet op achteruit. Welk type hebben jullie?
iRobot Roomba Pet, maar dat is niet echt noodzakelijk, volgens mij kun je ook de 'gewone' Roomba kopen.

Zag dat Philips er ondertussen ook eentje heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee. De Roomba bestaat al een flink aantal jaren dus daar zijn de kinderziektes wel uit.

Als je zelf veel weg bent zou ik wel de versie met programmeerfunctie kopen
Oh ik ga sparen! Wat een geweldig ding:) haha
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:37
% gewijzigd
quote:panadol schreef op 09 augustus 2011 @ 13:38:

Bij mij op de slaapkamers ligt overal naar de hal een drempel van12 mm ,zou dat gaan? Lijkt mij wel relaxed.En hoe zit dat bij een trap valt de robot dan niet naar beneden?Volgens het filmpje niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven